Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > (titel gewijzigd) Bedrogen ?!
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2006-09-08 - 23:20:30

Als ik het aankoopbewijs goed lees heb je een vogel MET pbfd gekocht ze geven garantie dat hij/zij het heeft.


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2006-09-09 - 01:41:02

Maarja , ze gaven ook al garantie op pbfd bij steenuilen. En waar staat die 'p'ook al weer voor??!!


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-09-09 - 01:49:22

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Maar gelukkige zijn er ook goede, zoals bijvoorbeeld Lorre en co uit Wijhe en Dieca uit Gorinchem. Overigens staat er bij fluffie.org een leuke en goede beoordeling van dierenwinkels en handelaren. (ook de positieve reacties) Helaas heeft deze site dit nooit aangedurfd, het zou beginnende kwekers en mensen die een vogel willen kopen enorm helpen.



Of men nu babys of eieren opkoopt, men zal op den duur altijd tegen deze problemen oplopen,hoe goed de bedoelingen ook zijn van de verkoper/winkel/etc

virussen maken nu 1 maal geen verschil sad :(

P.S In een artikel over PDD in de Papageien stond ; Das risiko einer ubertragung des virus auf das ei ist den noch vorhanden.

Blijkbaar is dus bewezen,dat dit mogelijk is.



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-09-09 - 08:55:19

quote
Of men nu babys of eieren opkoopt, men zal op den duur altijd tegen deze problemen oplopen,hoe goed de bedoelingen ook zijn van de verkoper/winkel/etc

virussen maken nu 1 maal geen verschil

P.S In een artikel over PDD in de Papageien stond ; Das risiko einer ubertragung des virus auf das ei ist den noch vorhanden.

Blijkbaar is dus bewezen,dat dit mogelijk is.

Doet dit er ook maar iets toe in dit topic?
Het gaat hier geloof ik niet om of er besmetting heeft kunnne plaatsvinden of hoe. Het gaat hier puur over 1 handelaar die in dit geval iemand bedreigt vanwege een nota van de vogelarts.
Zover bekend is heeft deze handelaar aan de betreffende vogelarts toestemming gegeven de behandelingen uit te voeren en de nota naar hem toe te zenden. Nu weigert deze de nota omdat hij/zij de vogel al vergoed heeft!
De garantie beperkt zich echter niet tot de vergoeding van alleen de vogel maar ook voor de "noodzakelijk" gemaakte kosten.



molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-09-09 - 11:36:39

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Gelukkig is iedereen vrij om te schrijven wat hij/zij wilwink ;)

quote
Doet dit er ook maar iets toe in dit topic?


Ja,het geeft aan dat je op alle verzamel plaatsen van papagaaien een verhoogdrisico hebt op ziekten.

Zulke informatie kan wel eens van belang zijn voor mensen die van plan zijn een vogel te kopen.

Voorkomen is beter dan genezen!



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-09-09 - 12:21:57

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Je moet het zo zien:

1. Slechte kwekers zijn altijd gebaat via via verkoop met tussenhandelaren. (willen onbekend blijven met hun rommel)

2. Ook goede kwekers zijn gebaat met verkoop aan tussenhandelaren zodat men geen rompslomp thuis heeft, en geen verkeerde figuren over de vloer krijgen.

3. Goede kwekers hebben niks te verbergen daar kun je thuis kopen. (zij hebben wel de rompslomp thuis over de vloer en lopen risico's met verkeerde figuren over de vloer met extra werk.

Mag je raden bij welke kweker je het beste kunt kopen en de minste risico hebt.

Gehakketak achteraf is dubbelzuur, denk altijd na waar je je vogels koopt. Stel desnoods een contract op, met voorschriften en regels waarin je afspreekt als er iets misgaat wat dan de procedure is.

Misschien is het leerzaam met z'n allen zo'n standaardcontract uit te werken.

Natuurlijk zijn er ook goede handelaren maar hierover wordt nooit gesproken.

Iedereen gaat ervan uit dat het goed gaat en alleen bij een ander fout, totdat men zelf die ander is.
Gert


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2006-09-09 - 12:35:09


Ja,het geeft aan dat je op alle verzamel plaatsen van papagaaien een verhoogdrisico hebt op ziekten.

Maar men vergeet erbij te vermelden dat de in sleep van deze ziekten wel uit de privéverzamelingen komen.
Ik weet ondertussen dat er hier een paar en wel degelijk een paar mensen tegen handopfok zijn,maar dat sluit niet uit dat de waarheid mag verteld worden.
Ook de hobby kwekers hebben zieke dieren zitten zij daar maar van overtuigd.


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-09-09 - 13:46:49

quote
1. Slechte kwekers zijn altijd gebaat via via verkoop met tussenhandelaren. (willen onbekend blijven met hun rommel)



Onzin, ik breng altijd alles wat ik gekweekt heb en zelf niet wil houden, naar een handelaar.
Er zijn steeds meer kwekers die dit doen, om het geleur niet aan de deur te hebben.
Heel vaak heb ik mee gemaakt dat mensen bellen, afspraak maken, voorts blijf je er voor thuis en er komt niemand opdagen.
Ook is het mij overkomen dat iemand langs zou komen voor een koppel en voorts je kweekkoppels wilt kopen en andere dan die je te koop hebt.
Deze is dan ook zonder vogels vertrokken.

Henk


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-09-09 - 14:36:42

Overigens is de papegaai op 5 mei gekocht en een ruime maand later ziek geworden , dan hoeft het toch niet 100% zeker bij die zaak vandaan te komen ?
Ik vind een maand best een lange termijn nog


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-09-09 - 16:26:53

Wel blijven lezen henk:

Je valt onder nummer 2 henk, kwekers die geen rompslomp thuis willen en alles gewoon verkopen aan de handel.

De koper die bij de handel jouw vogels koopt heeft dan geluk. Maar veel kopers die bijzonder spul hebben brengen dit niet vaak naar de handel.
Gert


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-09-10 - 00:20:01

Als iedere koper nou gewoon een nieuwe papegaai laat testen op een naantal bekende ziektes en bij ziekte de koop ongedaan laat maken, vallen de slechte kwekers en handelaren snel buiten de boot.
Dit kan in een heel eenvoudig contractje vastgelegd worden lijkt mij.

Maar ja, testen kost geld.... sad :(


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-09-10 - 14:24:02

quote
Wel blijven lezen henk:


happy :)Had me bril niet op Gert.

Ben zelfs een mengeling van 2 en 3 laugh :D
Bijzondere soorten verkoop ik wel aan huis aan andere liefhebbers van deze soorten.

Henk


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-09-10 - 19:39:07

je hebt met de meeste ziekte,s te maken met een incubatie tijd dit houd in dat de vogel minimaal zoveel weken het virus bij zich moet hebben voor dat het uitbreekt.
mijn broer heeft vorig jaar een koppel groenvleugel ara,s gekocht bij een handelaar[ dit had net zo goed een hobby kweker kunnen zijn]
hij heeft er wel geteld 3 weken plezier van gehad. allebij dood binnen 48 uur.
na sektie in utrecht is gebleken dat het papegaaien ziekte was.
hij werd direkt gedwngen om de rest van zijn vogels 6 weken op medicijnen te zetten, en er mocht 6 weken lang niemand bij hem in de voliere en hij ook niet bij een ander.
dat is p zich heel logisch en ook niet erg, maar hij heeft wel direkt de verkoper op gebeld met zijn verhaal.
in eerste instantie om hem ook voor de ziekte te waarschuwen. en natuurlijk ook om zijn geld terug te vragen.
deze beste man kon er alleen maar om lachen en deed net of hij mijn broer niet kende.
hij had geen aankoop bewijs en kan de man daarom gerechtelijk dus ook niks maken.

hij kan dus gewoon naar zijn geld fluiten.
deze man moet natuurlijk niet de fout maken om ooit bij mijn broer voor de voeten te lopen want dan heeft hij een probleem.

groeten bert


leon k
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-09-14 - 18:04:18

ik denk dat het beste is dat er een verplichting komt om de papagaaien te laten testen.het zelfde als het verhaal van bert dat is gewoon heel erg als je 3 weken plezier kan hebben van je vogels.ik denk dat het de beste oplossing is om alle papagaaien te laten testen dat zou een hoop narigheid schelen denk ik.
gr leonhappy :)


Geelwangamazone
Website Member
Posts :34

Website Member
2006-10-15 - 01:43:48


Hallo djemi;

Ten eerste wat vervelend voor jullie...

Ik heb verleden jaar ook een papagaai bij 4- animals gekocht, die na 11 dagen dood in zijn kooi lag, ook laten onderzoeken in Utrecht bleek papagaaienziekte te zijn.

Met dit bewijs naar 4-animals toegegaan en hij beweerde dat dat virus niet bij hen opgelopen kon zijn. Na boos worden heb ik het voor elkaar gekregen om een nieuwe vogel te krijgen (kon helaas geen geld terug krijgen), maar wel de afspraak gemaakt dat ik de nieuwe vogel zou laten testen en als die positief bevonden zou worden (op papagaaienziekte en bek en veren rot) zou ik alsnog mijn geld terug krijgen.

Gelukkig was mijn nieuwe vogel niet positief bevonden en heb ik er een superhuisdier aan.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar mocht ik iets voor je kunnen doen laat je het maar even weten.

SUCCES !!!!!




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 95 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede