Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > (titel gewijzigd) Bedrogen ?!
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2008-10-26 - 15:15:23

quote
Moet je daar nou een lachend icoon bij zetten???


Juridisch gezien is het allemaal erg lachwekkend.

Overdaad schaad: ben ik het helemaal mee eens.
Bovendien schaadt het ook de hobbyist die wel serieus met z'n dieren bezig is en waar je volgens de advocaat niet moet kopen omdat je dan geen 'rechten' hebt.

Lekker makkelijk om een ziek dier te kopen en dan voor de TV te komen. Deze tijd kun je beter investeren in documentatie over de Kolenbrander.
Elkaar zwart maken voor de TV heb je niets aan.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-10-26 - 17:41:43

Natuurlijk is de Nederlandse wet een grote farce.

Voor velerlei uitleg vatbaar en veel te veel wetjes waar men zich dan weer op beroept.

Daarom is het inderdaad goed om je aan een goede advocaat te houden. Die kan je gedegenuitleg geven over het hoe en wat.

Daarnaast is het tegenwoordig via het internet helemaal neit meer zo moeilijk om beslagen ten ijs te komen als je een vogel wilt gaan kopen.

In deze dagen hoeft niemand meer belazerd te worden door eerder en veelvuldig genoemde oplichters. Zij die er willens en wetens nog steeds intrappen zijn het dan ook zelf schuld.
Wat men daarbij vergeet is dat dit áltijd ten koste gaat van de dieren. De schepping die ons in vertrouwen gegeven is.

Hoe de wet precies in elkaar steekt? Tja, advocaten verdienen niet voor niks honderden euries per uur!

Daarom bezint eer ge begint aan het avontuur dat oplichting heet!
Of je moet graag opgelicht willen worden.

Peter


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-10-26 - 19:30:24

quote
Deze tijd kun je beter investeren in documentatie over de Kolenbrander


Deze snap ik even niet. Wat is er mis met De Kolenbrander?


quote
De schepping die ons in vertrouwen gegeven is.



Daar zijn de meningen over verdeeld Peter, maar vind je Arena de juiste plaats om deze overtuiging uit te dragen en/of te bediscussieren?


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2008-10-26 - 23:22:58

quote
[/Wat is er mis met De Kolenbrander?quote]

Eliene Roelse koopt in mei 2008 een schildpad met terrarium bij xxx in Rijswijk. Het beestje blijkt, eenmaal thuis aangekomen, doodziek te zijn. Eliene: "Er kwam schuim uit z'n bek en hij bewoog amper."

Niets mis met de kolenbrander, maar wel duidelijk iets mis met dezekolenbrander.

Het is fijner als je er vóór de koop achter komt dat ie doodziek is, dan ná de koop. Dus eerst uigebreid (laten) informeren en dan pas overgaan tot aanschaffen.

[quote]Daarom bezint eer ge begint aan het avontuur dat oplichting heet!
Of je moet graag opgelicht willen worden.
Daar sluit ik me volledig bij aan!


Dit bericht is door moderator agabird aangepast

Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-10-27 - 09:18:10

quote
Niets mis met de kolenbrander, maar wel duidelijk iets mis met dezekolenbrander


laugh :D
Ik snap 'm Rik. Dom van mij. Ik werd even op het verkeerde been gezet omdat je Kolenbrander met een hoofdletter schreef.
Bedankt voor de verheldering.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-10-27 - 17:39:36

quote
Daar zijn de meningen over verdeeld Peter

Daar heeft ieder dan ook een vrije wil voor gekregen.
quote
maar vind je Arena de juiste plaats om deze overtuiging uit te dragen en/of te bediscussieren?

Uitdragen is een groot woord!
En discussieren doe ik hier niet over. Dit is mijn mening net zoals een ander anderes denkt!
(Dit voelt als een dejavue en ik ga hier ook niet verder op in.)

En goed verzorgen, zal iedereen met mij eens zijn, moet!

Het gaat hier over oplichting en daar willen wij iedereen voor waarschuwen, jij neem ik aan net zoals ik!


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-10-27 - 19:59:21

quote
En goed verzorgen, zal iedereen met mij eens zijn, moet!

Het gaat hier over oplichting en daar willen wij iedereen voor waarschuwen, jij neem ik aan net zoals ik!



Twee opmerkingen waar ik me zondermeer bij aansluit!


sammie 80
Website Member
Posts :1

Website Member
2009-01-26 - 01:52:31

Hoi ik ben samantha uit schiedam en heb ook een rot ervaring met xxx te rijswijk.
Ik wilde graag een halsband parkiet een jonkie om tam te maken en vooral leuk voor mn dochtertje.
dus wij naar rijswijk gebeld en daarna er naar toe
ik zag een mooie blauwe maar die zat met nog twee andere in een glazen bak en die ene een groene zat lekker tegen die blauwe aan en vond het zielig om ze uit elkaar te halen
dus vroeg of het toevallig een paartje was hij voelen en ja hoor volgens hem was de blauwe een vrouwtje en de groene een mannetje.
oke allebij mee naar huis en zaten ze samen in een papegaaien kooi
maar na anderhalve week werdt de groene ziek en zat op de bodum van de kooi ik gebeld naar 4 animals en moest hem daar brengen en werdt ie in een warmte bak gedaan en kreeg om de zoveel uur dwang voeding
maar de andere dag werdt ik gebeld dat hij het niet had gered mn dochtertje erg verdrietig en ik kon wel een nieuwe komen halen voor de helf van de prijs nou dat geld had ik niet had er hard voor gespaard
maar ik ging dus op internet informatie zoeken en kwam er toen achter dat je het bij halsband parkieten dus helemaal niet kan zien of voelen totdat het mannetje zijn band krijgt
en volgens hem waren ze 6mnd maar de blauwe die over bleef heeft nu zn band dus is al minstens 2 jaar en hebben ze daar dus ook over gelogen en zit ik met een parkiet die agressief is en dus niet meer tam te krijgen
heb er nu een gele bij die wel 6mnd was en een ringetje om zn pootje heeft en deze komt uit schiedam en is echt heel erg lief en tam
en dat gaat dus hellemaal niet samen met het mannetje
wel jammer het beesje kan dr ook niks aan doen en ik was een leek en dus een makkelijk slachtoffer om in de maling te nemen
en goedkoop was het niet maar had het er voor over 95 euro voor de blauwe en 75 voor de groene
bedankt xx animals
groetjes sam


Dit bericht is door moderator agabird aangepast

ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-01-26 - 11:25:58

Sam,

Nare ervaring, helaas dus niet op zich staand.

Nu weet je wel waarom het enorm belangrijk is om eerst te bezinnen (en goed te informeren) voordat je begint.

Succes,
wink ;) Peter


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-01-26 - 11:32:09

Je had voor dat geld beter een goed boek kunnen kopen zodat je geinformeerd was voordat je een vogel kocht.Dan had je met minder problemen gezeten omdat je dan waarschijnlijk op dat adres geen vogel had gekocht. Het ligt dus niet aan de verkoper alleen maar zeker ook aan de koper.

Groeten Meyerwink ;)


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-01-26 - 19:08:59

Denk toch dat jullie de zaak niet moeten omdraaien als verkoper dien je kopers goed voor te ligten en niet te belazeren zo als ook de wet voor schrijft en een boek staat zeker niet in bij welke koper je kan kopen het is niet ieder gegeven over al verstand van te hebben zo ik geen verstand van auto"s heb iedere vekoper kan mij daar bij in het ooitje nemen zo als al eens gebeurd is MAAR dat is hem absoluut niet goed bekomen loopt nu 10 straatjes om


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2009-01-27 - 06:07:24

waar ik me persoonlijk het meeste aan stoor bij baby papegaaien winkels is het feit dat ze ook bijzondere vogels aanbieden voor in de huis kamer.
vogels waar er niet zo heel veel van zijn die moet je niet in de huiskamer zetten die moeten in een kweek voliere zodat de soort behouden blijft.
maar goed geld is voor die lui belangrijker dus daar wordt toch niet naar gekeken.
en dan spreek ik hier niet alleen over xanimals dit doen ze allemaal.

blijf dit toch zonde vinden.

groet bert


Dit bericht is door moderator agabird aangepast

meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-01-28 - 23:05:40

lapland schrijft;
quote
Denk toch dat jullie de zaak niet moeten omdraaien als verkoper dien je kopers goed voor te ligten en niet te belazeren zo als ook de wet voor schrijft en een boek staat zeker niet in bij welke koper je kan kopen het is niet ieder gegeven over al verstand van te hebben zo ik geen verstand van auto"s heb iedere vekoper kan mij daar bij in het ooitje nemen zo als al eens gebeurd is MAAR dat is hem absoluut niet goed bekomen loopt nu 10 straatjes om



Jij zal je neus nog regelmatig stoten als je hier vanuit gaat.laugh :D

Groeten Meyerwink ;)


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2009-01-29 - 08:03:06

bert1974
waar ik me persoonlijk het meeste aan stoor bij baby papegaaien winkels is het feit dat ze ook bijzondere vogels aanbieden voor in de huis kamer.
vogels waar er niet zo heel veel van zijn die moet je niet in de huiskamer zetten die moeten in een kweek voliere zodat de soort behouden blijft.

En dat niet alleen er zijn ook nog eens de "kwekers" met zeldzame soorten die hun verstand niet gebruiken.


rudolf vogel
Website Member
Posts :25

Website Member
2009-01-29 - 10:08:52

hallo mensen denk eerst goed na voordat je een vogel koopt en dan de vogels die je bij de winkels kan kopen doe het niet noem maar een winkel op rijswijk leo handels dennis allemaal even slecht ze kweken zelf niet maar kopen ook vaak nesten op wil je een vogel ga dan naar een goede kweker kan wel zijn dat je iets meer moet betalen en mischien heeft hij ze ook niet dat zelfde jaar maar laten we hopen dat je dan wel wat goeds hebt wees eerlijk mensen het draait allemaal om het grote geld geld geld en ik denk dat het nog veel erger wordt nu de import dicht is we moeten het met onze eigen vogels doen laten we dat dan ook goed doen dit was het zo eerst wel voor mij

ps zelf zit ik jaren in de vogels was ik zo stom om een vogel bij leo te kopen handels je weet wel in beek ik zou de3 papieren krijgen ik wacht er nog op bedankt mensen




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 166 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede