Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > rijzen de prijzen niet de pan uit
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2008-01-12 - 19:51:48 send message to rajar

Hallo

Waar het eigenlijk omdraait is investeer ik of iemand wel of niet in een vogel of vogels.
Als ik 1 vogel hebt kweek ik niks en om te kweken heb je er 2 nodig.
Dan is de keus koop je er een bij.
Je kan het aankoopbedrag zien als te veel geld of te duur.Waar dat omslagpunt ligt is voor iedereen anders. Maar nogmaals met 1 vogel kan je niet kweken.
Nu een waargebeurt verhaaltje dit gaat over wel of niet heel veel geld betalen voor een vogel.
Ongeveer 1987 heeft iemand hier in nederland een 1-0 ara rubrogenus al 3 jaar alleen.Via via hoort degene dat er in belgie 5 roodoren bij een importeur zitten die eigenlijk niet te koop zijn.
Hijgaat er wel heen en koopt uiteindelijk toch de pop voor echt heel veel geld.Het bedrag wat voor deze vogel betaald is valt weg tegen de opbrengst van de nakweek.
Probeer het kopen van vogels te zien als investering op de lange termijn. Er is geen kweker van de grotere kromsnavels die er aan te kort komt.Al kweek je maar een jong per jaar dan heb je binnen 4 jaar je aanschafprijs terug hoeveel de ouders ook gekost hebben. Als je een auto koopt weet je dat je na het ontvangen van de sleutels minimaal 25 % kwijt bent. Bij kromsnavels is dat dus niet zo die worden op dit moment alleen maar meer waard.
De koppels die we hebben zijn de laatste 2 jaar gemiddeld 15 tot 20 % duurder geworden.
Dus al met al geen reden tot klagen.

mvg Rob




pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-01-12 - 22:21:23 send message to pietparkiet 10

dat vind ik nu goed gesproken rob


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-01-12 - 23:25:03 send message to denegon

quote
De koppels die we hebben zijn de laatste 2 jaar gemiddeld 15 tot 20 % duurder geworden.



Als ik 15% tot 20% meer zou moeten betalen dan 2 jaar geleden had ik waarschijnlijk nu al 2 koppels gehand. maar ik heb nu al 3 keer meer dan 50 % meer moeten betalen en dat vertik ik dus dan maar wachten.
groetjes egon


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2008-01-13 - 05:01:42 send message to ROCIO

Nauw Rob kan je ook een keer zijde vertellen in de tijd dat de wijnborst nog er weinig was betaalde er toen al 5 duizend voor verloor ik er drie poppen dus moest er met veel moeite voor 9 duizend bij kopen heb er heel wat moeten fokken voor dat er uit was plus dat ik geluk had dat ik de poppen kon krijgen anders was het helemaal niet eens gelukt komt nog de kosten en moeite van het hier heen halen bij had nog geluk met de poppen anders was ik met drie mannen blijven zitten


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2008-01-13 - 10:39:30 send message to rajar

Hallo

Het gaat natuurlijk niet om of de % juist zijn.
Het gaat mij om het feit dat vogels duurder worden dus ook de nakweek kan duurder verkocht worden

m.vg Rob


H.O.H.
Website Member
Posts :98

Website Member
2008-01-13 - 12:07:15 send message to H.O.H.

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb deze discussie gevolgd en wil hier toch een opmerking over maken.

Naar mijn mening moeten mensen die bepaalde vogels te duur vinden maar ze toch graag willen hebben zich afvragen of ze deze wel moeten aanschaffen. Wanneer er ook nog eens wordt gesproken over de momenteel wat "zeldzamere" soorten helemaal. Wanneer er een vogel van een koppel wegvalt moet er naar mijn mening wel de financiele mogelijkheid bestaan er zo spoedig mogelijk een nieuwe vogel bij de overgebleven vogel worden gezet. Dit alleen al uit het punt van behoudt voor de avicultuur. Veel mensen kijken alleen naar hun eigen smaak/belangen maar niet naar het behoudt van vogelsoorten in het algemeen

Of deze dan op dat moment beschikbaar zijn staat dan buiten beschouwing. De financiele middelen zijn in dit soort situaties het belangrijkst

Laat het duidelijk zijn dat dit mijn mening is!


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2008-01-13 - 12:30:23 send message to Niltava

Het blijft moeilijk voor sommige kromsnavelliefhebbers om zich in de niet kromsnavelsl.iefhebbers te verdiepen.

Mijn mening


H.O.H.
Website Member
Posts :98

Website Member
2008-01-13 - 13:41:51 send message to H.O.H.

kun je dat onderbouwen?


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-01-13 - 13:57:01 send message to Wickingh

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Het blijft moeilijk voor sommige kromsnavelliefhebbers om zich in de niet kromsnavelsl.iefhebbers te verdiepen.


Misschien kunnen de kromsnavelliefhebbers allemaal een bannertje onder de berichten krijgen.

Zoiets goed?

""Dit is een mening over kromsnavels , ik wil niet zeggen dat dat voor andere soorten ook zo moet zijn"".

Hebben we dat ook weer opgelost.

mvg Frank

*edit typefoutje veranderd*


H.O.H.
Website Member
Posts :98

Website Member
2008-01-13 - 14:02:06 send message to H.O.H.

Mijn mening was gericht op alle kwekers. Kromsnavels of niet. Ik kweek overigens ook niet alleen kromsnavels. Kromsnavelkwekers zijn op dit gebied niet beter of slechter als de andere kwekers en andersom.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2008-01-13 - 14:20:29 send message to Niltava

Dat beweer ik ook niet. Alleen wordt hier minachtend gedaan over liefhebbers die klagen(heb het niet specifiek over jou). Immers "je koopt die vogels wel of niet", "je koopt ze en binnen een paar jaar heb je winst wat je kweekt ze".
Dat gaat veelal op voor kromsnavels, bij afrikaantjes en VI vogels bijvoorbeeld veel minder of zelfs totaal niet. Denk bijvoorbeeld al alleen eens aa de levensduur van dergelijk vogels. De andere redenen waarom heb ik al eerder gegeven.
Dus zou men best wat genuanceerder over deze zaak praten en minder neerbuigend over mensen die wel problemen hebben met de stijgende prijzen.
Overigens zijn voor een paar soorten vogels nu eindelijk fatsoenlijke prijzen, vroeger waren ze veel te goedkoop.




Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-01-13 - 14:33:11 send message to Wickingh

Dat neerbuigende maak je er echt helemaal zelf van.
Het is logisch dat kromsnavelliefhebbers het nu eenmaal over kromsnavels hebben en de kwekers van Afrikaantjes het over Afrikaantjes heeft.
Dat heeft nu helemaal niets te maken met neerbuigend alleen met persoonlijke ervaringen.

Maar al praat je over de prijzen van ik noem maar een zaadeter die ik ooit gehad heb de blauwfazant. De hoge prijzen haal je er zo uit zodra je een nestje hebt.

Stel dat een koppel blauwfazantjes koopt voor zeg 50 euro en je kweekt het jaat daarna 4 jongen dan verkoop je die toch weer voor 25 euro het stuk? Volgens mij heb je dan ook je voer eruit.
Is het onmogelijk om met de blauwfazant te kweken dan hoort hij niet in onze volieres thuis.

Dus ik blijf het gedoe over de prijzen gemekker vinden,

mvg Frank


Glansspreeuw
Website Member
Posts :199

Website Member
2008-01-13 - 16:20:12 send message to Glansspreeuw

Ik zou willen reageren maar enkel op het vlak van de VI vogels. Eén ding is zeker. Ingevolge de importstop zijn de prijzen enorm gestegen.
Nu kan je twee dingen doen. Ofwel ga je nog een aantal koppels samenstellen en daarvoor de al dan niet absurde prijs betalen ofwel wacht je tot de prijzen zijn gezakt. Echter de tijd dat de prijzen zullen zakken zal denk ik nog een tijdje op zich laten wachten. De aard van deze VI vogels laat niet toe om binnen korte termijn voldoende nakweek beschikbaar te stellen opdat de prijzen zullen dalen.
Ik heb de keuze gemaakt en heb mij, na enig zoeken, bij liefhebbers nog een aantal koppels kitta's, gaaien en gaailijsters aangeschaft. Ik zeg bewust liefhebbers want in de handel was de prijs nog eens dubbel. Ik heb mij ook beperkt tot een drietal soorten waarvan ik hoop voldoende reserve te kunnen aanhouden.
Aangezien deze vogels meerdere jaren meegaan zit ik dus (hopelijk) een tijdje goed.
Het is inderdaad zo dat ik van deze vogels niet elk jaar jongen zal moeten verwachten. Echter als ik één keer met een bepaalde gaaiensoort kan kweken zou ik al uit de kosten kunnen zijn. Ik schrijf zou want zeker bij de VI vogels zal er de komende jaren maar één ding tellen : contacten zoeken en ruilen.
Diegene die volgens mij ook nog meetellen zijn de (oude) importvogels. Hoe je het ook bekijkt, zij zijn het enige "nieuw" bloed dat gedurende een aantal jaar nog voorhanden zal zijn.
Mij heeft men altijd gezegd dat men van vogels kweken niet rijk zal worden. Alleen zijn er nu enkele rotte appels die dat wel proberen. Echter ik denk dan maar "loontje komt om zijn boontje". Ik hoop in elk geval voldoende te kunnen kweken om zelf nog enkele jaren van de aziatische vogels te kunnen genieten. Er is hoop. Kijk maar naar de kookaburra. Hoe lang is de import van deze soort al stopgezet? Toch kan je deze nog steeds als jonge eigen kweekvogels aanschaffen.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2008-01-13 - 18:39:50 send message to Niltava

Bedankt!
quote
Stel dat een koppel blauwfazantjes koopt voor zeg 50 euro en je kweekt het jaat daarna 4 jongen dan verkoop je die toch weer voor 25 euro het stuk? Volgens mij heb je dan ook je voer eruit.
Is het onmogelijk om met de blauwfazant te kweken dan hoort hij niet in onze volieres thuis.

Het blijkt hieruit dat je het nog steeds niet begrijpt.
Geeft niet maar oordeel dan niet over mensen die deze vogels houden. Dat is pas gemekker.

Ik zal hier niet meer reageren, jammer VA was een leuk forum. Is hard achteruitgegaan de laatste tijd.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2008-01-13 - 18:39:51 send message to Niltava

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

1x is genoeg




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 179 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede