Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > tijd voor kattenbelasting?
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-04-29 - 14:41:41

0 stuks hier.



Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-04-29 - 17:36:26

Dat voor een hond belasting betaald moet worden, is echter niet de schuld van kattenhouders, toch?


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-04-29 - 18:29:56

Ton

Daar gaat de discussie toch niet over.
Inderdaad ik bedoel laat men de katten die op straat ronddwalen gewoon eens oppakken. Ik zie het hier in mijn buurt ook. Soms 4 a 5 katten. Baasje werken kat naar buiten op straat, baasje slapen kat op straat. Daarbij moet eens kijken hoeveel verwilderde katten hier al op de veluwe rondzwerven. Omdat de baas ze lekker heeft laten lopen of verwaarloosd. Of men dit allemaal laat als we belasting voor katten gaan invoeren. Ik weet het niet?

Henl

p.s ik heb geen hekel aan katten. Ben er echter wel allergisch voor maar goed daar kunnen die beesten niks aan doen


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-04-29 - 20:01:21

quote
Dat voor een hond belasting betaald moet worden, is echter niet de schuld van kattenhouders, toch?



helemaal mee eens, maar dat wordt volgens mij ook helemaal nergens verondersteld toch?
komt bij dat niet alle kattenhouders over één kam te scheren zijn, maar wel dat een heel groot deel voor overlast zorgt middels hun kat.
De hondenbelasting is enkel ter vergelijking aangehaald, en hoe krom beider verhoudingen eigenlijk zijn, en dat is de kattenhouder zelf inderdaad niet aan te rekenen.
maar wat overeind blijft is dat de kattenoverlast middels bijv kattenbelasting drastich omlaag zou gaan, dat is een ding wat zeker is, of al begint men maar met verplichte registratieplicht.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2011-04-29 - 23:33:51

Het belangrijkste zou zijn alle katten te helpen zodat ze zich niet kunnen voortplanten.

De 5 katten die we zelf hebben zijn allen dus behandeld en huiskat.

Het probleem is dat katten zich zeer gemakkelijk voorplanten tot op hoge leeftijd. Vooral al dat nageslacht en vaak mensenschuw leid tot een afslachting onder vogels etc. in de natuur.

Vaak worden deze katten slecht verzorgd zodat het jagen echt een doel heeft, namelijk eten.

Het is dus idd echt een mentaliteitkwestie van mensen die hun beesten niet verzorgen.
Gert


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-04-30 - 00:17:29

Katten op zichzelf zijn geweldige beesten. Net als honden en vogels. Het gaat helaas niet altijd goed samen.

Mijn mening: hondenbelasting afschaffen. Dikke onzin dat daar geld voor moet worden betaald.

Bij overlast? Bekeuren! Voorstel geweest van de SP. DNA afnemen van de huisdieren. Aan de hand van dit DNA kan bepaald waar de stront vandaan komt en valt de bekeuring vanzelf in de bus.

Natuurlijk niet waterdicht...maar wel een leuk idee.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-05-02 - 22:05:49

Misschien moet ik maar van gedachten veranderen en mijn mening bijstellen. Katten zijn door hun knuffelgehalte een noodzakelijk kwaad.

Onderstaande advertentie staat op Vogelarena, geplaatst op 30-04-2011. De bijgeplaatste foto van een pionus met een afgerukte poot maakt op mij behoorlijke indruk. Ik heb zelf een kat die al bang is voor een kanarie. 'k Heb nu geleerd dat je dit niet als maatstaf moet nemen.

Vreselijk!

Onze buurtpoes heeft weer toegeslagen.
Dit aardige poesje heeft al zo vaak een emmer water over zicht heen gehad of een kei voor z`n .... maar blijkbaar was dit alles niet genoeg.
In die twee uurtjes dat ik vanmiddag niet in de tuin aan het werk ben geweest is hij weer als een dolle onder de volieres door aan het rennen geweest (wij hebben hangvolieres) zolang tot een vogel op de bodem belande en prooi werd.
Ik weet welke kat het betreft en zal hem dus gaan vangen , levend , en zal dan via de legale weg mijn recht proberen te halen.
We hebben de vogel verder behandeld en hopen dat hij in leven blijft , 1 poot was er door het gaas heen volledig afgerukt
.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-05-02 - 22:41:41

Dat is vreselijk natuurlijk maar, ondanks de wraakgevoelens richting de kat, blijft het feit dat je als liefhebber verantwoordelijk blijft voor de veiligheid van je eigen vogels.
Mosterd na de maaltijd besef ik, maar in dit geval had een bodem van dubbel gaas veel leed kunnen voorkomen.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2011-05-03 - 16:10:19

Hoe rot het ook is, het heeft ook te maken met het type voliere. Ik heb nog nooit echt gevolgen gezien bij mijn papegaaien van rondlopende katten die bij 'normale' volieres alleen op het dak kunnen lopen. (Ik jaag ze dan ook weg, hoewel er nog nooit iets gebeurd is, is geen prettig idee).

Zelf hebben we ook een kat, d.w.z. we hebben ooit een jong katje langs de weg gevonden en deze opgevangen. Ze is niet binnen te houden, sluipt altijd naar buiten, maar is wel geholpen, er zijn inderdaad veel te veel ((half) verwilderde) katten. Het voordeel van een eigen kat is dat vervolgens de vreemde katten wegblijven, de eigen kat houdt muizen weg en is niet geïnteresseerd in de vogels.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-05-03 - 17:52:47

Hans

Natuurlijk blijf je als eigenaar verantwoordelijk voor de veiligheid van je vogels. Maar volgens mij is de eigenaar van de kat dan ook verantwoordelijk voor de overlast van de kat toch?????

Henk


bakeliet
Website Member
Posts :131

Website Member
2011-05-03 - 18:39:10

Dag Karel maar het is toch te gek,dat ik voor de kat van de buren mijn voliere aan moet passen.En extra kosten moet maken.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-05-03 - 19:24:31

@Henk en Bakeliet

Natuurlijk, jullie hebben helemaal gelijk. De eigenaar van de kat is verantwoordelijk en dient dan ook de schade te vergoeden. Maar dan hebben we het over geld.

Wat ik bedoel is, dat je zelf kunt voorkómen dat de vogels dergelijk leed ondervinden, door de juiste maatregelen te treffen. Dat is je morele verantwoordelijkheid jegens de vogels.

Dan kun je achteraf juridisch gelijk hebben en zelfs een vergoeding eisen, maar daar heb je je vogel niet mee terug.
Ik vergelijk het een beetje met oversteken via het zebrapad terwijl er een auto aankomt die voorzienbaar niet op tijd zal kunnen stoppen.
Als je vervolgens wordt aangereden zal de rechter de automobilist de schuld geven, maar wat heb je daar aan als je zwaar gewond bent, of erger? sad :(


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-05-03 - 19:51:44

Mensen erg treurig deze gebeurtenis, maar laten we inderdaad in gedachten houden dat de kat enkel zijn instinct volgt. Het probleem ligt echter bij de eigenaar, die hoort ervoor te zorgen dat zijn kat geen overlast veroorzaakt Punt! In dit gval vind ik dat je de eigenaar gewoon keihard moet aanpakken en hem voor alle kosten moet laten opdraaien.
Ik zou de mensen wel eens willen horen als het hier een hond zou betreffen, die over je schutting klimt / hek springt, en een kat van iemand te grazen neemt, dan moet je ze eens horen, dan is het hek van de dam, en om dan te zeggen dat je zelf verantwoordelijk blijft/bent, en maatregelen moet nemen om te zorgen dat VREEMDE beesten, ( want ze zijn niet van jezelf)niets kunnen uithalen in JOU tuin, hoever moet het gaan zeg!!
De eigenaar van de hond moet in dit geval maatregelen nemen zodat ie niet bij de buren, of anderen kan komen.
Zo moet ook de eigenaar van de desbetreffende kat ervoor zorgen dat zijn beestje deze ellende bij een ander niet kan aanrichten. Moet het nu de eigenaar van de volliere worden aangerekend dat een kat ( niet zijnde een eigen huisdier) huis kan houden bij zijn volliere, en zijn seizoen /hobby kan verprutsen? Moet een ander een vesteing van zijn tuin maken omwille van de overlast van andermans dieren ? tssss moet nie gekker worden.
Dus iemand met kooikarpers moet een vesting maken waardoor ie zijn vissen bijna niet meer ziet, en niet van kan genieten omdat de buren zonodig een kat hebben die ze naar buiten doen onder het mom van zoek het maar uit als wij er maar geen last van hebben?
doeiiiiiiiiiiii


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-05-03 - 20:11:27

Dus toch kattenbelasting?


bakeliet
Website Member
Posts :131

Website Member
2011-05-03 - 20:45:51

dat bedoel ik nou.




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 157 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede