Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > tijd voor kattenbelasting?
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2010-06-20 - 19:43:41

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

FF googelen en er is een recept voor het lekker klaarmaken van je buurman z'n kat.

http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=en&tl=nl&u=http%3A%2F%2Fwww.ooze.com%2Fooze13%2Fcats.html&anno=2


remon
Website Member
Posts :28

Website Member
2010-06-20 - 21:29:55

Pfff en dan bij jou het dak van de volière af doe is normaal


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-06-20 - 23:33:44

loopt aardig uit de hand he een topic over kattenbelasting.. heb zelf een flink aantal vogels . hond .. kippen..ook 2 katten enz enz ..de randebiel die denkt mijn dieren te vergiftigen aftemaken of wat dan ook. die hoort alleen nog klik klik en dan afgelopen .. het is nog steeds een site voor dieren liefhebbers maar wat er hier getypt word rekt alle grenzen ..


NIET de vriendelijke groeten van: arjan
.


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2010-06-20 - 23:54:07

ik ken de frustratie tegenover katten wel goed begrijpen hoor...
hier in de buurt liepen er dik door de 30 katten dan kun je best maatregelen nemen om je voliere te beveiligen met schrikdraad maar er zijn er altijd wat die wel op het dak van je voliere weten te komen.
heeft mij wel enkele dode en gewonde parkieten opgelevert in het verleden.
mede hierdoor heb ik mijn buitenvolieres opgeruimt.
het laatste zijn er gelukkig een hoop verdwenen met dank aan de woningbouw denk ik,
en dan nog wat, dan kunnen papegaaien overdag wel is voor wat lawaai zorgen maar in de krolse tijd van die katten zorgen zij snacht voor de nodige pestherrie.:angry

wel zorgen de katten hier voor de nodige vermaak als mijn rotti achter ze aanzit in de tuin...
wink ;)

m.v.g daniel

ps: heb geen hekel aan katten zolang ze me maar niet lastig vallen.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2010-06-21 - 05:36:48

ik had dit al een poosje niet meer gevolgt maar als ik lees dat ik onzin loop te verkopen door te zeggen dat een kat zijn natuur op volgt door op vogels te jagen dan moet ik toch nog even weer reageren.
hoeveel verstand heb je van dieren als je zegt dat katten geen instinctieve jagers zijn.
als je zelfs dat niet weet ga dan alsjeblieft gewoon batmintonnen maar laat de dieren verzorgen door een ander.
we moeten het katten probleem niet groter maken dan het is.
en ik vind het dan ook schandelijk dat er gewoon katten mishandeld worden terwijl ze er niks aan kunnen doen.
tot in hoevere ben je dan een dieren liefhebber?
ik begin mij er echt kwaad over te maken onder tussen en zal hier dan ook verder maar niet meer op reageren want anders ga ik echt mijn mening geven en dan wordt peter kwaad op mij.
en dat kan natuurlijk ook niet de bedoeling wezen.

groet bert


Barend-B
Website Member
Posts :7

Website Member
2010-06-21 - 09:19:41

Ja , zo blijven we bezig , de man is ook een jager van nature, dus ??? mag het dan?


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2010-06-21 - 09:54:09

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
door te zeggen dat een kat zijn natuur op volgt door op vogels te jagen


Probleem is echter dat er in sommige gebieden zoveel katten leven dat andere dieren daar last van hebben. Dat in Australië jaarlijks dieren uitsterven als gevolg van katten overlast is 'faunavervalsing'.

Ja, het is de natuur van de kat om op vogels te jagen.

Nee, het is niet de natuur dat er dieren uitsterven of last hebben als gevolg van te veel katten die op één kluit leven. Hinder van katten die zelf geen natuurlijke vijanden hebben.

p.s. Zelf vind ik katten leuke beesten maar er zou wel wat met aan het probleem gedaan moeten worden. Er zijn veel te veel katten en bovendien worden ze ook nog eens veel te oud (20 jaar?).

Belasting is geen optie maar verplichte castratie/ sterilisatie wel behalve indien je als fokker gerigistreerd staat en alle papieren in orde zijn....(zoiets).


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-06-21 - 21:09:06

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
Wel waarom dan ook geen vogelbelasting??????

wellicht omdat de vogels in je eigen hok blijven, en niet bij anderen in de tuin komen om daar voor overlast te verzoregen.
en omdat je zelf de uitwerpselen etc etc opruimt.
let wel kattenbelasting zou een oplossing kunnen zijn, maar uiteraard zijn er meer wegen die naar Rome gaan.
Feit is dat er teveel katten zijn die voor overlast zorgen, en niet alleen bij de vogelliefhebbers!!!!!!!!!!!!!!

maar motiveer maar waarom er ook vogelbelasting zou moeten komen , wellicht een nieuw topic openen, om bij hetzelfde onderwerp te blijven.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2010-06-21 - 22:00:05

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
maar motiveer maar waarom er ook vogelbelasting zou moeten komen


1- Sommige vogels in voliéres kunnen geluidsoverlast geven;
2- De import vroeger heeft heel wat vogels het leven gekost en natuur kapot gemaakt;
3- Er zijn ook hondeneigenaren die de stront van hun hond opruimen net als een iemand die vogels houdt...waarom dan verschil maken?
4- Vogelbelasting werkt ontmoedigend als je vogels wil houden en voorkomt impulsaankopen.
5- De LID en inspectiediensten hebben er veel werk aan om illegale bezigheden binnen de vogelhouderij op te sporen.
6- Vooral duiven geven vaak overlast in sommige buurten.

Je kunt altijd wel een reden verzinnen. sad :(


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-06-22 - 07:28:34

Belasting op dieren is volgens mij geen oplossing. Mensen die van dieren houden zijn altijd bereid om die paar rot centen voor de belasting op te brengen.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-06-22 - 19:35:57

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
1- Sommige vogels in voliéres kunnen geluidsoverlast geven;
2- De import vroeger heeft heel wat vogels het leven gekost en natuur kapot gemaakt;
3- Er zijn ook hondeneigenaren die de stront van hun hond opruimen net als een iemand die vogels houdt...waarom dan verschil maken?
4- Vogelbelasting werkt ontmoedigend als je vogels wil houden en voorkomt impulsaankopen.
5- De LID en inspectiediensten hebben er veel werk aan om illegale bezigheden binnen de vogelhouderij op te sporen.
6- Vooral duiven geven vaak overlast in sommige buurten.

Je kunt altijd wel een reden verzinnen.


1) als er gegronde klachten betreffende geluidoverlast bij de gemeente komen, wordt hierop aktie genomen getuigende eerdere topics op vogelarena, dus dat valt weg.

2)je hebt een terrecht punt , maar geeft zelf al aan dat het om vroeger ging, ook hierop heeft de overheid maatregelen genomen, dus dat valt ook weg.( wat overigens niet wil zeggen dat er niets illegaals meer gebeurd, maar het is inmiddels wel strafbaar geworden, en er is dus actie ondernomen, iets wat met kattenoverlast niet gebeurd)

3)precies waarom verschil? dus wel hondenbelasting en geen kattenbelasting? ( heb nog nooit iemand gezien die de uitwerpselen van zijn kat kwam opruimen, domweg omdat ze het altijd een eind verder weg doen.
het zou dus logischer zijn om het om te draaien de kattenbelasting& hondenbelasting, want er zijn genoeg hondenbezitters die wel de poep opruimen.

4) kan je dat nog nader verklaren? waarom het ontmoedigend zou werken om aan te schaffen?

5 ) mag dan toch wel wat terug zien van een eventuele vogelbelasting, er wordt dan immers voor betaald, maar als ze nou eens net zoveel energie in het kattenprobleem zouden steken, zou er al veel opgelost kunnen worden.

6) maar die vliegen dan ook los buiten, net als de katten die los lopen. Heb je het hier trouwens over post of over wilde duiven?
Je kan de wilde halsband immers ook niet vergelijken met de halsbanden in gevangenschap toch?

en inderdaad kan je altijd wel een reden verzinnen, maar of die ergens op slaat, of gegrond is, is een tweede vers.wink ;)


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2010-06-22 - 20:46:58

" Kattenliefhebbers " zijn het probleem die katten niet in een ren of anderwijs bij zich houden maar de straat op schoppen en daar hebben andere mensen last van vandaar het tijd is voor maatregelen .

Asociaal gedrag vind ik het om jouw beesten bij anderen te laten schijten en meer .

Zou toegestaan moeten zijn om katten die bij jezelf op je eigen grond af te mogen knallen ,desnoods met 2 maal een klik .

Ander ongedierte mag je ook verdelgen wat op je eigen erf komt en daar doet men niet moeilijk over .

Woon landelijk en daar stikt het van de verwilderde katten , zie je verschil met " gewone " nou ik niet .

Ben geen liefhebber van katten die bij mij op mijn erf komen waar ik niet de eigenaar van ben en is het een hond geld hetzelfde .

Ieder behoort zijn/haar katten of poezen bij zich te houden zodat ze altijd bij je komen als je ze roept en niet eerst bij een ander vandaan moet(en) komen .
Zijn er ook geen problemen door kattenoverlast .

Paul


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-06-22 - 20:53:04

belasting of geen belasting doet er echt niet toe los lopende katten zal je blijven houden . heb liever dat mensen een keer beter gingen nadenken VOOR dat ze uberhaupt een huisdier aanschafte ... maar om te zeggen ik mol alles wat vreemd is in mijn tuin ?? gaat erg ver . is zelfs een hele asociale redenering om je zelf dat recht te verschaffen


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2010-06-23 - 13:27:17

Gaat niet te ver want van wie zijn die katten ?

Heb buren die de katten ook lieten lopen en enkele werden door " jagers " afgeschoten omdat die in het veld schadelijk zijn .

Mijn hond greep alle katten die op ons erf kwamen incluus de kat van de buren Ratten waren eveneens niet geliefd zodat er geregeld 1 bij de achterdeur lag .

Ik heb te maken met verwilderde katten en die zijn net als ratten van niemand .
Katten die je vangt en naar het asiel brengt omdat je " niet "van wie die is mag dan ook niet want je ' ontvoerd ' of grijpt een dier die niet van jezelf is waardoor dat strafbaar is

Is toch erg simpel wie dieren aanschaft en van zijn dieren houd neemt maatregelen om die een ander niet tot overlast te zijn .

Is trouwens een recht om je eigen erf vrij van iemand anders zijn dieren te houden .

Schrikdraad wordt ook aangelegd om iemand anders zijn dieren van eigen erf te houden en dat zou dan ook a sociaal zijn ??

Wordt ook aangegeven dat er nagedacht zou moeten worden als je een dier aanschaft dan dient er ook over nagedacht om jouw dier bij je te houden op je eigen erf als dat dier vrij rondloopt .
Kan iemand dan ook schrikdraad aanleggen om zijn kat op het erf te houden !
Of is dat teveel gevraagd ?

Onderwerp : tijd voor kattenbelasting is toch ontstaan doordat er veel overlast is door katten en DAT is a sociaal .

Stukken in kranten over ' verdwenen ' katten met jankende mensen die de kat nu al missen nadat ze aan gort gereden gevonden hebben kan toch voorkomen worden als die " liefhebbers " zelf eerst maatregelen nemen .

Trouwens wie heeft er overlast gehad van RASKATTEN ??????

Dacht niemand want die zijn soms zeer waardevol en voor DURE KATTEN worden wel maatregelen genomen net als wij maatregelen treffen om onze vogels te beschermen die GELD gekost hebben en geen mussen in onze volieres willen die niets kosten .

Paul



whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-06-23 - 19:55:59

quote
Stukken in kranten over ' verdwenen ' katten met jankende mensen die de kat nu al missen nadat ze aan gort gereden gevonden hebben kan toch voorkomen worden als die " liefhebbers " zelf eerst maatregelen nemen .


en nog maar te zwijgen van de capriolen die mensen moeten maken om ze te ontwijken, met alle gevare van dien, of erger nog als mensen op bijv een motor er op onderuit gaan, en niet te achterhalen is van wie die kat is, ik vind dat de eiegenaar in zo'n geval, mits te achter halen ( en daarom verplicht chippen) voor alle schade zou moeten opdraaien.
Let wel ben niet tegen katten, maar wel tegen de overlast die er uit voortvloeit.




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 139 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede