Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > tijd voor kattenbelasting?
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-17 - 10:57:45

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

vreemde is dat katten ongestoord overal mogen poepen waar ze dit willen, baasje zal er nooit op worden bestraft.( beestje zelf weet niet beter)
Voor de hondenbezitters daarentegen: die moeten hondenbelasting betalen ( dat eigenlijk bedoeld was om de poep van op te ruimen) die gemeenten vrij mogen besteden ( dus rechtstreekse spekking van de kas) , maar vreemde is dat je dan ook nog een opruimplicht heb als hondenbezitter.

dat is nou mijn bezwaar: Ik vindt het heel niet erg dat hondenbezitters moeten betalen voor de uitwerpselen, maar laat de poep dan ook van dat geld fatsoenlijk opruimen, zodat anderen er geen overlast van hebben want er wordt immers voor betaald ( je bateaald ook voor je vuilins, en stel dat de vuilnis man het niet zou komen ophalen) of schaf de hondenbelasting af, en doe dan wél een opruimplicht voor de hondeneigenaar, maar pak ze niet dubbel , terwijl de kattenbezitter op alle gebied vrijuit gaat.
sterker nog: de katten klimmen over schuttingen , en komen het fijn in je achtertuin doen ( iets wast een hond nooit zal/kan doen) en met een beetje pech komen je vogels ook gelijk even aan de beurt.

Resumerend: Hondenbezitters worden dubbel gepakt, en kattenbezitters blijven buiten schot.
Wellicht verdelen? Dus hondenbeztitters laten opruimen, en kattenbezitters belasting laten betalen?


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-10-17 - 11:28:28

De meeste baasjes van honden zijn zo dom dat ze van achteren niet weten of ze van voren leven.

Als een kip zonder kop door het leven lopen,lekker laten schijten die beesten,op elk veldje licht stront.Ben ik er vanaf en kan ik naar huis,want het is toch wel erg guur weer om met de hond te lopen.Katten heb je niet zelf in de hand als ze buiten lopen en eventueel een vogel of wat dan ook vangen.Wel kun je ze voor dat ze naar buiten gaan goed voeren zodat ze zat zijn en geen vogels vangen of dergelijke.Hun jachtinstinct doen we niks aan.

Hondenbezitters hebben het meer in handen wat hun hond doen.

Ik heb zelf een kat die af en toe buiten komt,is nog nooit thuis gekomen met een vogel of muis.De kat van de overburen zie ik steeds lopen met koolmeesjes en merels.Dat vind ik persoonlijk ook niet kunnen.

OOk lopen die krengen steeds over mijn auto met alle gevolgen van dien.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-10-17 - 12:31:26

ja ja je auto heeft schade van het overheen lopen van een kat !! gelul royaal,voorbeeld mijn buurman rijd ook motor maar dan de japanse versie van een singer naaimachine komt naar mijn vrouw toe ja julie katten maken krassen op mijn motor fiets .. oooh ok maak maar foto's van ONZE KATTEN dan schakelen wij de verzekering in NOOIT meer iets gehoord ... heb ook al gelezen dat een hondeneigenaar asociaal is enz .. tjonge tolerantie lijkt mij een sleutelwoord. mijn hond weigert op een stoep te schijten ( waarom weet ik veel het beest heeft mischien een anus met smetvrees ?? ) .


remon
Website Member
Posts :28

Website Member
2010-10-17 - 15:57:03

Wat een gelul allemaal zeg tolerantie ja dat is er niet meer en niet lopen zeiken als de buren een keer beginnen te zeiken of de vogels hè. Oja misschien moeten we alle vogels uit de luchtschieten die maken namelijk wel lak schade door de uitwerpselen of dan toch ook maar vogelbelasting man man leven laten leven


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-10-17 - 19:22:16

`Zojuist de hond van de overbuurman van het speelveld voor de kinderen geschoten.

Toen had ik nog 1 patroon in de kamer zitten en heb meteen die kut kat van mijn motorkap afgeknald.

Wat ben ik blij met mijn jachtvergunning en mijn joegoslaviche vuurbuks 7.6mm


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-17 - 19:23:12

feit is dat er overlast is, uitzonderingen daar gelaten.
Dat geld dus ook voor hondenbeztitters, daar zijn ook zat overlast veroorzakers tussen.
Hoe kan je het kattenprobleem sterk reduceren? door de eigenaar aan te pakken. Waar raak je de eigenaar het meest? in z'n portomonee.
Dus kattenbelasting en verplicht registreren die katten.
En oh ja: je kan een kat nog zo rond voeren, jagen zal ie blijven doen, dat zit nl in z'n genen, alleen als ie geen honger genoeg heeft gaan ze vaak de prooi uit elkaar trekken, en mee "spelen" en laten het uiteindelijk gewoon voor oud vuil liggen, want ze hebben nl geen honger.
wellicht kan er nog wel een onderscheid gemaakt worden tussen eigenaren die hun kat binnenhouden, en eigenaren die hun kat maar de straat op knallen.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-17 - 19:26:56

quote
man man leven laten leven


te laat , ruben 31 is langsgeweest laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-10-18 - 10:55:36

ruben . zielig naar mannetje .


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2010-10-18 - 13:40:17

quote
Voor de hondenbezitters daarentegen: die moeten hondenbelasting betalen ( dat eigenlijk bedoeld was om de poep van op te ruimen) die gemeenten vrij mogen besteden ( dus rechtstreekse spekking van de kas) , maar vreemde is dat je dan ook nog een opruimplicht heb als hondenbezitter.

dat is nou mijn bezwaar: Ik vindt het heel niet erg dat hondenbezitters moeten betalen voor de uitwerpselen, maar laat de poep dan ook van dat geld fatsoenlijk opruimen, zodat anderen er geen overlast van hebben want er wordt immers voor betaald ( je bateaald ook voor je vuilins, en stel dat de vuilnis man het niet zou komen ophalen) of schaf de hondenbelasting af, en doe dan wél een opruimplicht voor de hondeneigenaar


@whitbulldog

Als je je hond bij iemand anders op de stoep laat scheiten is het toch logisch dat je dat zelf opruimt? Een beetje vreemd om daar de belasting bij te betrekken.

Ik betaal mensenbelasting maar ik kom toch ook niet bij jou op de stoep poepen? Ook betaal is huisvuilbelasting maar dat heeft me toch ook niet het recht om mijn vuilniszakken bij jou over de schutting te gooien? Ondanks het feit dat je belasting betaald hoor je je gewoon fatsoenlijk te gedragen.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2010-10-18 - 13:41:56

Ik zal vandaag of morgen even een foto plaatsen van de stoep bij mijn ouders voor. Dan weet je waar ik het over heb.


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2010-10-18 - 16:26:04

Heb ik verdraaid nog aan toe weer een dode vogel op het dak liggen hier. Dat is al de zoveelste keer.

Het moet nou echt een keer ophouden hier met dat gejaag......


van die sperwer.

Zo zie je maar. Het is maar net waar je je aan ergert. Mijn kat vangt nooit een vogel maar een keer in de zoveel tijd mag ik de resten opruimen van wat de sperwer achterlaat. Maar ik vind het prachtig. Ik woon een een dorp in de randstad ingeklemd tussen twee snelwegen en ik ben er blij mee. Ik kies ervoor me niet te ergeren aan andermans katten, honden, vogels, muziek, auto, motor enz enz.....


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-10-18 - 16:31:35

Arjandaf.Niet meteen oordelen.

Muppet!


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-18 - 17:06:36

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote

Als je je hond bij iemand anders op de stoep laat scheiten is het toch logisch dat je dat zelf opruimt? Een beetje vreemd om daar de belasting bij te betrekken.

Ik betaal mensenbelasting maar ik kom toch ook niet bij jou op de stoep poepen? Ook betaal is huisvuilbelasting maar dat heeft me toch ook niet het recht om mijn vuilniszakken bij jou over de schutting te gooien? Ondanks het feit dat je belasting betaald hoor je je gewoon fatsoenlijk te gedragen.




Beste Rik, Volgens mij snap je het niet helemaal: wie zegt dat ik het er over heb dat het poepen op de stoep gebeurd?
Ik heb het erover bijv op een grasveld ( zijnde geen speelveld) , als daar geen opruimplicht geldt dan wordt er dus niet opgeruimd, en als er maar genoeg gekat wordt, gaat het vanzelf stinken etc etc . Dus redeneer ik dan, laat dit als gemeente dan opruimen van het geld dat daar voor betaald wordt , nl de HONDENBELATING!!!!! Snap je het nu????????????????
Dus ja net zoals jij je mensenbelasting betaald zoals jij het noemt ( wij noemen het anders , maar dat terzijde), daarvan word o.a jouw vuilnis opgehaald zodat jou vuil niet gaat zwerven, en dus geen overlast veroorzaakt voor anderen.

Maar nu even een vraag aan jou RIK: ruim jij ook al je vuil zelf op? breng jij het zelf ook naar de vuilverbrander? of bied jij het aan, en verwacht jij dat de gemeente dit laat ophalen door de vuilnisman die het voor JOU opruimt
uit de belasting die jij daarvoor betaald ?wink ;)


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-18 - 17:11:02

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
Arjandaf.Niet meteen oordelen.

Muppet!



beste Ruben31 niet om het nou voor Arjan op te nemen, maar zelf oordeel je ook ( zie een aantal reakties terug) jij oordeelt daar dat de baasjes van honden te dom zijn dat ze van achteren leven.
Dus ik zou zeggen dat er een aantal vingers naar jezelf wijzen in dit geval als we het hebben over oordelen.
En tsja wie de bal kaatst.........wink ;)razz :p

dit is wat jij schreef RUBEN 31
quote
De meeste baasjes van honden zijn zo dom dat ze van achteren niet weten of ze van voren leven.

Als een kip zonder kop door het leven lopen,lekker laten schijten die beesten,op elk veldje licht stront.Ben ik er vanaf en kan ik naar huis,want het is toch wel erg guur weer om met de hond te lopen.Katten heb je niet zelf in de hand als ze buiten lopen en eventueel een vogel of wat dan ook vangen.Wel kun je ze voor dat ze naar buiten gaan goed voeren zodat ze zat zijn en geen vogels vangen of dergelijke.Hun jachtinstinct doen we niks aan.



whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-18 - 17:15:37

en ik wil ook nog even op je uitlating reageren dat je katten niet in de hand zou hebben:

ten eerste Honden heb je ook niet in de hand als ze loslopen net als de katten

ten tweede: katten kan je in de hand hebben door ze niet heel de dag de straat op te trappen , om maar in jou bewoordingen te blijven.

Dus het is zo makkelijk allemaal, maar feit is en blijft nog steeds dat er voor de honden ( overlast) belasting betaald wordt, en voor de katten geen cent!!!
Dus.......




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 131 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede