Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ara maracana en onbevruchte eieren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-18 - 14:39:02 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-02-18 - 18:27:17 send message to Jacqueline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)

Dat zou toch wel leuk zijn voor sommige hier op het topic.
Er zijn erbij die zich al verkneukelen bij de gedachte alleen al.
Maar dat lezen toch vrij moeilijk ligt, vooral wat de letter van de wet betreft, word maar weer eens duidelijk.

Maar volgens mij staat er toch echt NL achter het ringnummer.
En zijn de ringen van Pakara Belgie goedgekeurd door CITES internationaal, vandaar dat er bij vermeld word NL, en dat staat toch echt voor NEDERLAND.

Maar waar ook ter wereld in welk land dan ook, mits aangesloten bij cites hebben alle de zelfde ringen dit zijn standaard ringen, voldoen aan de eisen gesteld door cites.

Laten we wel wezen, we gooien hier toch niet de baby met het badwater weg.
Een vooruitstrevende vereniging die als eerste met deze ringen kwam, ja, dat was dus Pakara Belgie, en nu gaan beweren dat die niet gerechtigd zijn om ringen aan hun leden uit te geven,ook al zijn die woonachtig in Nederland, dacht het niet.
Ze houden dezelfde administratie bij als elk andere vereniging, ook daar word verantwoording afgelegd.

En wat te denken van Cites/Laser Dordrecht, ga je nu ook nog even hier verkondigen dat ze daar niet weten waar onze ringen vandaan komen,of dat ze hun werk niet goed doen.

Waar komt toch dat NL vandaan he.

wink ;)

Peter.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-02-18 - 18:31:58 send message to Jacqueline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)

Je ziet maar als je mensen maar prikkeltlaugh :Dlaugh :D


Dat je geprikkeld bent is wel zeker, gezien je reactie.

Het onderstaande zegt meer dan genoeg, hoe geprikkeld.

wink ;)
Peter.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-02-18 - 18:45:00 send message to oranjekuif

Dit bericht is 5 keer gewijzigd


normaal krijgt niemand mij zo ver,zal dus wel geprikkeld zijn,stop er nu dus echt maar mee, vind het wel zonde van de leuke contacten met de leuke mensensad :(



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-02-18 - 19:16:05 send message to Niltava

quote
Dat zou toch wel leuk zijn voor sommige hier op het topic.
Er zijn erbij die zich al verkneukelen bij de gedachte alleen al.
Maar dat lezen toch vrij moeilijk ligt, vooral wat de letter van de wet betreft, word maar weer eens duidelijk.


Tjonge, wat ben jij een zeikerd. En nog paranoide bovendien.
We (ik in ieder geval niet)zitten ons helemaal niet te verkneukelen of jij misschien niet legale vogels hebt!
Wat een onzin.

Volgens mij probeert iedereen een beetje uit te zoeken wat nu legaal en illegaal is. Het staat nu eenmaal niet ergens precies hoe het moet. En de mensen bij de instanties zijn nu ook niet allemaal eenduidig (overigens is dat niet alleen bij dit soort instanties het geval)

quote
Maar volgens mij staat er toch echt NL achter het ringnummer.
En zijn de ringen van Pakara Belgie goedgekeurd door CITES internationaal, vandaar dat er bij vermeld word NL, en dat staat toch echt voor NEDERLAND.


Maar volgens mij... (?? nog maar eens kijken dan??
Dat er NL achterstaat wil niet automatisch zeggen dat het dan juist is. Overigens geloof ik best dat ze het aannemen bij cites.
Alleen vraag ik me af of ik nu straks ook ringen kan bestellen in Polen oid. Lijkt mij er niet beter op te worden, lees legaler.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-18 - 19:37:54 send message to Lennart

quote
het forum is aan jou ,en aan jou alleen!!



quote
Tjonge, wat ben jij een zeikerd. En nog paranoide bovendien


Wat bereiken we hiermee mensen! Nu is er eens een goede discussie bezig en dan krijg je dit soort opmerkingen. Dat slaat volgens mij nergens op en toont alleen maar aan wie er nu eigenlijk gelijk wil hebben!
Dat is GEEN discussie!
Van een discussie kan men iets leren en de dingen er uit halen die men zelf interessant vind en nodig denkt te hebben.
Ik zelf heb over het im- en exporteren geen snars verstand, laat staan over CITES-lijsten, maar als iemand toch aantoont met afbeeldingen notabene van het exportpapier van eind vorig jaar is het toch onzin om te stellen dat hij verkeerd bezig zou zijn?
Niltava en Oranjekuif ik acht jullie zeer hoog maar om op zo'n manier iemand te kleineren en je eigen gelijk aan te tonen gaat me te ver!
En misschien hebben jullie gelijk, maar door dit soort opmerkingen slaat de discussie helemaal dood en graven alle partijen zich stevig in....sad :(
Groeten Lennart wink ;)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-02-18 - 19:57:00 send message to Jacqueline

happy :)


Het orginele document laat toch duidelijk zien wat het ringnr is.
Daar kun je met de beste wil van de wereld toch niet omheen.

Je denkt toch niet dat we indertijd niet hebben gevraagd of we deze ringen mochten gebruiken.
Dit door Cites/Laser zonder problemen is geaccepteerd, gezien het feit dat alle gesloten pootringen aan de vastgestelde eisen moeten voldoen in welk land dan ook die aangesloten is.

Weet zeker dat we op geen enkele manier een uitzonderings positie hebben bij deze instantie.
Dus de controle op aanvragen van papieren is net zo groot als bij ieder ander.

wink ;)
Peter.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-02-18 - 20:22:34 send message to Niltava

Lennart wil je niet op een dergelijke manier er stukje uit halen
--------------------------------------------------
Tjonge, wat ben jij een zeikerd. En nog paranoide bovendien
--------------------------------------------------

Dit was naar aanleiding van uitlatingen van Peter.
Die doet alsof we tegen hem waren, en als je dan toch doorgaat mag iets dergelijks ook wel eens hardop zeggen.

Volgens mij waren we met een discussie/onderzoek bezig(dit staat overigens in het stukje dat ik al eerder schreef), maar scheen er maar 1 mening de ware te zijn; die van Peter
Hij kan best gelijk hebben maar we hoeven niet iedereen op zijn blauwe ogen te geloven omdat hij het zegt.
Daarvoor zoeken mensen naar zaken zwart op wit, maar Peter wil graag mensen irriteren.

Nogmaals we zijn niet tegen Peter, en willen hem best geloven maar zoeken naar valkuilen in de voorschriften.

Ik heb geen spijt van mijn uitlatingen(hoewel ik dergelijke uitlatingen niet gauw doe), want naar mijn mening heeft Peter dat aan zichzelf te danken.
Heb peter al eerder gevraagd of hij zich aangevallen voelde omdat hij een defensief verhaal voerde terwijl er geen aaantijgingen werden gemaakt lijkt me toch op paranoïde lijken.
Mensen die denken dat ik verkeerd zit hoor ik graag.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-02-18 - 20:36:36 send message to goffini

Misschien simpel geredeneert;
Maar de vogel is toch geringd en daar is een cites document op afgegeven. Dus als de ringmaat niet klopt,dan is cites toch fout, wij niet. Dan moeten ze maar de maat controleren. Als je bij BEC ringen besteld moet je ook opgeven voor welke soort vogels je ze besteld. Aan de hand daarvan zullen ze bij de aid wel controles houden.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-02-18 - 20:37:54 send message to goffini

En volgens mij is er 1 ei bevrucht. maar of dat klopt laat ik nog wel weten.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-18 - 21:01:01 send message to dooren

Jammer dat het gelijk hebben van iets de boventoon voert, terwijl we met zijn alle toch samen dingen kunnen uitpluizen en bepraten via dit forum.
Ik kan wel begrijpen als je citespapieren hebt met een ring van pakara dat je die beschouwt als een wettelijk papier, geen twijfel mogelijk.
Maar aan de andere kant begrijp ook als mensen lezen dat er maar 4 instanties zijn in nederland die ringen mogen uitgeven voor lijst 1 vogels en pakara zit er niet bij dat er vragen worden gesteld of dit dan klopt.
Je moet dit niet beschouwen als een persoonlijke aanval, men is slechts nieuwsgierig hoe en wat, en waarom dit dan niet bekent is.
Als pakara internationaal is, zou citesburo in Dortrecht toch simpel een bericht kunnen geven aan de 4 nederlandse ringenuitgeverijen voor lijst 1 vogels dat pakara dit ook mag.
(Misschien weten ze het wel maar doen hierover liever geen reclame maken ivm ledenwerving, immers sommige menen dat ze lid moeten zijn om dergelijke ringen te mogen bestellen).
Kom op mannen we weten van elkaar dat we serieuze forumleden zijn die wel van wat gein houden maar elkaar toch niet de loef moeten afsteken oid.
Dat zou voor toekomstige discussies alleen maar averrechts werken, en dan leren we niks.
Gert


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-18 - 21:02:24 send message to johanblok

Een vete over welke organisatie wel of niet legale ringen levert, lijkt me onnodig.
Volgens de letter van de wet is het aantal organisaties zeer beperkt, bovendien dien je een formulier met de soort e.d. in te vullen. Het formulier op de site van Pakara Belgie voldoet in ieder geval niet aan deze eisen. het toevoegen van organisaties aan de lijst vergt een publicatie van een wetswijzing in de staatscourant wat niet zomaar even gebeurd. Om deze reden kan ook de PS geen ringen leveren, niet zozeer omdat ze niet aan de eisen die aan ringen gesteld worden, voldoen.
Het voldoen aan europese eisen wil nog niet zeggen dat je daarmee ook voldoet aan de eisen van elk individueel land. Elk land is vrij om een europese wet strenger (maar niet minder streng!) of qua details iets anders te implementeren.

Uitvoering van een wet verschilt vaak enigzins van de wet zelf, dat geldt zeker voor cites. Kennelijk accepteert Laser ringen die volgens de letter van de wet (tenzij er wel een publicatie in de staatscourant is geweest waarin Pakara Belgie is toegevoegd) niet mogen. Degenen die deze ringen gebruiken: Gefeliciteerd!

Ook op andere gebieden is uitvoering van de wetgeving over vogels nogal curieus. Officeel zijn alle papegaaien zonder vaste voetring en cites nummer illegaal. Alle vogelmarkten staan er vol mee, maar in beslag genomen worden ze nooit. Dit geldt ook voor CITES I vogels: ze mogen niet verplaatst worden, tenzij naar de dierenarts, op een vogelmarkt mogen ze niet komen.

Mijns inziens had Laser in Dordrecht beter zelf ringen uit kunnen gaan geven ,maar goed...
Dit is nog geen redenen om over organisaties te gaan bekvechten...

Wat mij zelf betreft: ik ben liever van niets lid, ten aanzien van import e.d. hebben ze allen boter op hun hoofd (uitgezonderd WPT maar dat is een heel ander soort organisatie).


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-02-18 - 21:05:02 send message to Niltava

quote
Misschien simpel geredeneert;
Maar de vogel is toch geringd en daar is een cites document op afgegeven. Dus als de ringmaat niet klopt,dan is cites toch fout, wij niet.


Denk niet dat je dat zo moet zien.
Jij bent de verantwoordelijke, jij moet had dan cites er op moeten aanspreken.
Volgens mij zit zo de rechtstaat in elkaar, Misschien weet hawkeye daar meer over gezien zijn achtergrond??


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-02-18 - 21:31:12 send message to Jacqueline

happy :)

Uitlatingen die met dit onderwerp niets van doen hebben laten me in werkelijkheid koud.
Dat we alle uitzoeken wat wel en niet oke.
Maar er is er maar een op dit topic die bewijzen aandraagt al dan niet door andere aangegeven.
Bij twijfel pak ik de telefoon en leg contact met de instantie's die me verder kunnen helpen, daar is niets mis mee dacht ik zo.
Daarbij leg ik het bewijs op foto vast en laat U alle deelgenoot daarvan zijn.
Maar dat het een en ander niet comform is met wat er in de geschreven tekst staat ( ook door mij geplaatst) is iets waar ik part noch deel aan heb.


Heb toch nog wat telefoontjes gepleegd, en allemaal komt het op het zelfde neer wat ik als antwoord krijg. orgineel cite's papier is wettig en overtuigend bewijs, ten aanzien van de legaliteit van de vogel in kwestie, wat het gebruik van PB ringen betreft, als Cites/Laser dit goedkeurd ( en dat blijkt uit het document) geen probleem, daar zij toch de bevoegde instantie zijn die dit mogen en kunnen bepalen.

Dan als bewijs dat wij ook in de registratie van Cites staan, zie bijgevoegd document.



Voor zover heb ik aangetoond wat de legaliteit van onze vogels zijn.

Ben in het bezit van meerdere documenten, die aantonen dat onze bevoegdheid van het houden van lijst 1 vogels veel verder reikt dan voor menig ander.
Geen bravour opmerking, (doe ik niet aan) maar niet geschikt om zomaar even hier op te zetten.

wink ;)
Peter





johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-18 - 21:47:12 send message to johanblok

Wij geloven allemaal echt wel dat de ringen van Pakara Belgie in de praktijk kennelijk geaccepteerd worden, daarvoor heb je meer dan genoeg bewijsmateriaal aangedragen. Feit is echter dat dit beleid niet op de wettekst gebaseerd is (tenzij deze inderdaad recentelijk is aangepast), daar heb ik verder geen enkel probleem mee.
Je laatste reactie vind ik echter nogal pocherig die bovendien niets met de wettigheid van ringen te maken heeft. Voor maracana's en een heel stel andere soorten geld overigens een vrijstelling van het bezitsverbod.
Twijfelachtig blijf ik vinden dat het ringenaanvraagformulier op de site van Pakara Belgie niet om een soortnaam vraagt.
Volgens mij is het verenigingenneid die voor de geprikkeldheid zorgt..,




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 142 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede