Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ara maracana en onbevruchte eieren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-02-18 - 21:58:38 send message to Niltava

Juist zo zie ik het ook Johan.
Volgens mij stelt ook niemand zijn vogels ter discussie of zijn bedoelingen. Daarom is het ook zo vreemd Peter dat je zo reageert.
We zitten naar duidelijkheid te zoeken die er schijn baar niet helemaal duidlijk is.
Het lijkt dat het per land en per ambtenaar verschilt.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-18 - 22:32:08 send message to Lennart

Niltava,
quote
Lennart wil je niet op een dergelijke manier er stukje uit halen
--------------------------------------------------
Tjonge, wat ben jij een zeikerd. En nog paranoide bovendien


Het gaat mij niet om gelijk of ongelijk...het gaat mij om het taal gebruik in een hele goede discussie!!!!!!!

Lennart wink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-18 - 22:34:45 send message to ParkietenPeter

quote
En volgens mij is er 1 ei bevrucht. maar of dat klopt laat ik nog wel weten.


Hier ging het toch om, He?

Mooi Goffini, ik ben benieuwd. Laat ook eens een fotootje maken, straks, he?

Leuk, proficiat.

wink ;) Peter


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-02-18 - 22:43:37 send message to Jacqueline

happy :)

Oke gelijk heb je, had ik al toegegeven, dat het een en ander niet conform is met de geschreven tekst.
Machtsverhoudingen tussen verschillende organisatie's en eventueel landen liggen nu eenmaal (niet) wettelijk vastgelegd, althans dat blijkt nu wel.
Terwijl dat wel zou moeten binnen de E.E.G, het zijn de uitzonderingen die toch weer de regel bevestigen.
Een vaste lijn is hier in dit woud niet te ontdekken, als die al aanwezig zou zijn.

De tekst zeg dit, en de praktijk zeg dat.
En gezien het feit dat we al jaren volgens het praktijk voorbeeld werken, met instemming van cites, verklaard dat ik uit deze ervaring zeg, het alleen recht is niet toebedeeld aan 5 verenigingen, gezien de praktijk dan.

Verenigingsnijd, is niet mijn motivatie om hierop te reageren, het ging over ringmaat maracana's, gaandeweg zijn we hier uitgekomen, blij met hoe het dreigt te verzanden,nee, maar ieder maakt zelf zijn keuze's.

wink ;)
Peter.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-02-18 - 22:49:51 send message to oranjekuif

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Kan het toch niet laten,zolang ik kan reageren,

Quote
------------------------------------------------
Lijst 1 vogels moeten toch geringd worden met ringen door het ministerie benoemde bonden B.V
ringen van de Nederlandse bond of aviornis(misschien nog 1 bond meer maar dacht het niet)
De ringnummers en kwekers gegevens worden doorgegeven aan cites/laser,dit is dus gekoppeld aan je cites aanvraag

Ringen Van P.S of Pakara zijn volgens mij niet erkend als ringenleverancier voor lijst 1 of europese cultuurvogels.

Of hebben ze dit ook weer ineens veranderd?

MVG Rene

p.s Als mensen met verkeerde ringen gaan ringen zou dit wel eens voor problemen kunnen zorgen
------------------------------------------------

Zo i s dit allemaal begonnen!

kan in bovenstaande tekst niks fouts(alleen dan 5 bonden)(inplaats van 2 of 3)ontdekken

Zelfs tot de irritatie grens bereikt was,geen 1 foute,naar iemand verwijzende opmerking.

Alleen een ter discussiestelling,mijn maakt het ook niet uit hoe iemand zijn vogels (wel/of niet) ringt,zolang hij/ zij er maar geen problemen mee krijgt door onwetendheid!
dit zou ik jammer vinden voor de vogels en de liefhebbers.

Ik zelf heb dus ook voorheen altijd de ringen van Pakara belgie gehad(met certificaat,waarde ervan heb ik mij nooit in verdiept,was toen ook nog niet belangrijk,waren gewoon goede stalen ringen,en Freddy de ringen man vond ik ook een aardige man,ook gepassioneert amazone kweker)

Toen ik vernam van speciale ringen voor lijst 1 vogels ben ik als niet lid ringen gaan bestellen van lijst 1 vogels bij de nederlandse bond(zijn ze verplicht te verstrekken,(maar liever aan leden)

Om de zaak 1 igzins makkelijker te maken ( en wat kosten betrefdt scheelt het niet veel,ben ik ook weer lid geworden van de ned bond (voorheen ook lang lid van geweest maar,papageien moest er komen ,dus ned bond en pakara verlaten)

Ik blijf bij hun maar lijst 1 vogelsringen bestellen totdat ik zeker weet,dat het ook safe zal zitten bij bv een P.S of een Pakara.

Wel is het zo dat je via Pakara nederland ringen kunt bestellen via een ,,soort ,,lidmaatschap bij de afdeling Maarn van een erkende bond
(dus dan ben je ,,verkapt lid ,, van die bond)

Het is niet zo dat ik voorheen nooit geinformeert heb bij cites/laser of mlnv

(ik heb met hun ook te maken sinds de groenwang op lijst 1 gekomen is( 1996 of 1998,dacht ik ,maar wordt ook ouder)

Het belangrijkste wat ik heb proberen aantegeven is:dat er nog heel wat duidelijkheid te verschaffen valt door bonden in het algemeen,en door betrokken overheids instanties( is ook hun taak)

Volgens mij blijkt dit uit bovenstaande ,,uit de hand gelopen discussie,,

MVG Rene

P.S jonge,jonge wat een lang saai verhaallaugh :Dlaugh :Dwink ;)

P.S dit is geen reactie op jouw bovenstaand verhaal Peter,alleen ik type wat langzamer,en daarom sta ik onder jou(type trouwens langzamer dan welk persoon dan ook ter wereldlaugh :Dlaugh :D

p.s 3 Ik heb helemaal niks met verenigingen,lees wat ik intressant vind,en ga naar meetingen die ik intrressant vind,verders nietswink ;)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-18 - 23:07:26 send message to johanblok

Mocht het eitje van goffini's popje (mij niet onbekend) bevrucht zijn, dan is de aanbevolen ringmaat inmiddels wel bekend: 9mm lijkt met het beste (met dank aan Peter). Waar iemand die wenst af te nemen is ieders eigen keus.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-18 - 23:10:11 send message to Lennart

quote
type trouwens langzamer dan welk persoon dan ook ter wereld


Is een Scheidegger 1 vinger opleiding niks voor jou?? laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D

Lennart laugh :D


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-02-18 - 23:14:11 send message to Niltava

Verenigingen zijn dus verplicht een niet lid ringen te verstrekken en... zonder winst te maken.

Zouden ze dit ook bij de NBvV hebben gelezen? Als je daar later ringen bij moet bestellen ben je een vermogen kwijt.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-02-18 - 23:16:22 send message to Jacqueline

happy :)

Als we maar met z'n alle wink ;) op het forum blijven.
Vind ik het prima.

wink ;)
Peter.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-02-18 - 23:18:55 send message to oranjekuif

Dit bericht is 5 keer gewijzigd

Zei mijn vrouw ook allaugh :Dlaugh :D

mvghappy :) Rene

P.S voor Niltava dit geldt voor lijst 1 vogels,en misschien ook voor Europese cultuurvogels(denk het wel,weet het niet zeker)


Je krijgt ze inieder geval(maar hebben dus liever dat je lid wordt) wel.
en nabestellingen komen keurig op tijd(kost wel iets(behoorlijk)meer)

De overige bonden(4 genoemde) zijn dit trouwens ook verplicht te doen,Zover als Ik weet>wink ;)

Ringen zijn dacht ik voor niet leden en nabestellingen duurder(maar heb me hier niet helemaal in verdiept)


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-02-26 - 12:56:08 send message to goffini

Ja hoor, bingo.
Vandaag geboren 1 baby -maracana.
Nou maar hopen dat het goede ouders zijn.happy :)


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-26 - 13:06:41 send message to Elfje

ohhh Geweldig happy :) gefeliciteerd nou duimen dat het goed gaat dus.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-02-26 - 13:25:52 send message to Jacqueline

happy :)laugh :Dhappy :)

Van Harte Goffini.

Leuk gevoel he, zo'n baby in het blok.
Of ze voeren, gewoon opletten of er voldoende voedsel opgenomen word door de ouders, en voorzichtig een keertje kijken of het kropje gevuld is.

Succes, en breng hem/haar op stok.

wink ;)
Peter.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-26 - 15:28:15 send message to johanblok

Fantastisch! Heel leuk, wel een beetje jaloers, zeker
gezien wij de geschiedenis van jouw popje goed kennen. Hou je ons op de hoogte?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-26 - 16:16:24 send message to ParkietenPeter

He, goed zo Rene.

Niet dat jij hier aan kunt doen. laugh :D razz :p

Foto, foto!




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 78 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede