Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ara maracana en onbevruchte eieren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-05-27 - 15:04:30 send message to natasja

haha goffini ,leuk te zien hoe ongeduldig ( lees trots ) je bent wink ;)

van harte gefeliciteerd en leuk zijn ze zeker !


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-05-27 - 18:42:40 send message to goffini

Ja, ik ben niet de enige ongeduldige.
Ze zijn inmiddels aan een tweede ronde begonnen.
Ik hou de pop goed in de gaten en als ze het aankan laat ik ze gewoon hun gang gaan. Maar bij twijfel over de conditie van de pop breek ik het af.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-05-27 - 21:42:36 send message to ParkietenPeter

Wow, gewoonweg wow.shocked 8O

Maar een schitterende vogel.


davy
Website Member
Posts :11

Website Member
2010-12-29 - 23:25:23 send message to davy

ik heb denk in mei bij hermann een jong koppeltje van 09 gekocht en tot men verbazing enkele maanden later nu dus eerste 3 eitjes.Nu ik heb al eens kunnen kijken toen ze even buiten was en helaas gaan alle onbevrucht zijn.Nu is natuurlijk is ook heel vroeg zijn nog geen 2 jaar.Man is wel van 08.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2010-12-30 - 08:50:37 send message to wiechmann

gefeliciteerd

dat is heel mooi dave en inderdaad heel vroeg man is van december 08 en pop is dacht ik van april 09.
ik zelf heb nu wel bevruchte eitjes liggen bij 2 koppels .


davy
Website Member
Posts :11

Website Member
2011-04-07 - 05:16:55 send message to davy

zoals hermann wel al weet waren er in januari terug eitjes, en inmiddels liggen er 2 jongen van een 10tal dagen oud,koppel is er dus al vroeg mee begonnen.Momenteel komt de pop zo goed als niet uit de nest enkel om kaka te doen. Weet iemand op welke leeftijd je moet ringen?

mvg


davy
Website Member
Posts :11

Website Member
2011-04-11 - 06:23:44 send message to davy

jongen gisteren eindelijk kunnen ringen omdat de pop dan pas uit nest kwam, dus na men nachtpost even tijd ervoor gemaakt.Nu hopen dat ze blijven verder voeren.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2015-01-10 - 14:58:45 send message to surveyor

Leuk om even terug te lezen, maar als ik dit eerder had gedaan was het wel duidelijk geweest sad :(...

Ik ben net lid geworden van PS en dacht de site van hun te volgen. Nu 4 ringen 10 mm besteld voor de maracanas en 4 ringen voor de grijze roodstaarten, jaja vroeger pakte we altijd 11mm.

Maar welke kan ik nu gebruiken??

10 mm voor de grijze roodstaarten moet lukken of te klein?
En 10 mm voor de ara maracanas te groot??

Ik hoor het graag van jullie zodat ik nog snel andere kan bestellen, mijn grijjsjes zitten namelijk net te broeden.

Alvast bedankt


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2015-01-10 - 16:49:09 send message to Ann*

Ik gebruik voor de grijze roodstaarten 11 mm, en voor de maracana's 9 mm.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2015-01-10 - 17:38:36 send message to surveyor

Bedankt Ann, dan zit ik zoals het er nu voorstaat met totaal verkeerde ringen ;( waarom geven ze deze maten dan toch af bij parkieten sociëteit!??

Of is het wel mogelijk om te ringen met 10 mm voor zowel grijze als maracanas


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2015-01-10 - 18:47:12 send message to henkdelaat

Cites
Ara maracana (illigers ara) Cites verplicht* speciale ring van 8 m/m drsn.

Henk.



surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2015-01-10 - 19:52:03 send message to surveyor

Henk,

Dit is 10mm op de site van NBVV.. Dus jij geeft nu 8mm aan?

En denk jij dAt het kwaad kan als ik de grijze ga ringen met 10mm?

Dan kan ik tenminste die ringen nog gebruiken en die van de maracanas later weer opnieuw bestellen.

Gr


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2015-01-11 - 10:22:54 send message to henkdelaat

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het beste kan je even informeren bij het Cites bureau of even op hun site kijken dan weet je het zeker.
Cites vogels moeten met een speciale diameter ring geringd worden mag je geen andere of grotere ringen voor gebruiken.

Grijze ringde ik altijd met 12 mm omdat de jongen dan al wat ouder waren(+/_ 18 dagen) als je ze moest ringen.

Henk.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2015-01-11 - 10:48:59 send message to surveyor

Bedankt Henk,

Zojuist toch andere ringen besteld voor de grijze roodstaarten, risico wil ik niet nemen en vroeger idd altijd 11mm gepakt. Ze komen 6 februari uit dus moest even snel schakelen, voor de ara maracanas heb ik nog even de tijd want die zitten nog niet in de broedstemming (nog rui)...

Ik zal cites burea even contacteren

Grtz


Dorian
Website Member
Posts :60

Website Member
2015-01-11 - 14:42:12 send message to Dorian

ik zou volgende puntjes willen aangeven:

1: gebruik uw gezond verstand bij het ringen

2: een ring mag volgens de Belgische wetgeving niet kunnen verwijderd worden zonder ingrepen bij een volwassen vogel

3: iedere vereniging heeft zijn eigen lijst, die kan bij enkele soorten een verschil opleveren

4: zie welke maat de ouders hebben, je hebt grote vogels en minder grote vogels binnen elke soort, KEN UW VOGELS!

5: bv halsbandparkieten, gaat van 6.0 tot 7.0 bij diverse clubs, zorg er voor dat de ring niet klemt en dat hij niet kan afgetrokken worden

6: in onze vereniging is maracana 9.0 en grijze 11.0 aanbevolen; en ik heb nog niemand horen vragen om 10.0 voor een grijze

7: ik heb het erger voor mensen die een papegaai willen ringen met de goedkoopste aluminium ring dan een beetje méér geld uit te geven voor een kwaliteitsvolle RVS of Inox of stalen ring, dit kan veel nefaster zijn voor een vogel dan een halve mm meer of minder




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 124 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede