Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Kodi, de psygische problemen Oranjekuif kaketoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-12-13 - 11:15:26 send message to hdra

Sproeien met Aloha Vera (ik hoop dat ik het goed schrijf) Hier zijn goede resultaten bij behaald.

Henk


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-12-13 - 11:49:06 send message to Wickingh

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hai,

quote
Persoonlijk geloof ik niet dat het met de lekkere smaak van de veren te maken heefd,maar dat het een combinatie is van Stress,huidirritatie en op den duur gewoonte


je vergeet de belangrijkste nl. voedingsstoffen te kort,dwz een niet goed uitgebalaseerd dieet.
Wat ik in mijn reakties wilde aangeven is dat zowel verantwoorde kweek als verantwoorde huiskamer vogels naast elkaar moeten kunnen bestaan.
Helaas is de Stichting De Moderne Papegaai geleid door sekteleider Hooimeijer een offensief begonnen tegen de kwekers,en ik wil met nadruk er op wijzen dat, als deze club zijn zin gaat krijgen dit alle kwekers gaat treffen,

m verontruste g Frank


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-12-13 - 12:27:15 send message to Hawkeye_NL

quote
Wat ik in mijn reakties wilde aangeven is dat zowel verantwoorde kweek als verantwoorde huiskamer vogels naast elkaar moeten kunnen bestaan.


Daar ben ik het helemaal mee eens Frank. Beide groepen hebben evenveel rechten en plichten t.o.v. de vogels in ons land. Het is echt niet in het belang van de dieren als de één meer rechten zou hebben dan de ander.



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-12-13 - 12:31:14 send message to johanblok

quote

Helaas is de Stichting De Moderne Papegaai geleid door sekteleider Hooimeijer een offensief begonnen tegen de kwekers,en ik wil met nadruk er op wijzen dat, als deze club zijn zin gaat krijgen dit alle kwekers gaat treffen,


Dit lijkt me toch wel wat overdreven, waar blijkt dat zoal uit (met name 'dit alle kwekers gaat treffen')?


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-12-13 - 12:59:26 send message to Wickingh

Hai,

ga maar eens naar een lezing van Dr.H. en volg maar hoe hij de kwekers van papegaaien zonder aanziens des persoons onderuit probeert te halen.
De handel waar in mijn ogen veel meer misstanden voorkomen, laat hij opmerkelijk genoeg met rust.
Maar als je hem en zijn aanhang hoort, doen zelfs topkwekers het helemaal fout en handelen absoluut niet in het belang van de dieren.
Sorry maar dan ga ik nadenken waarom dat gezegd wordt.
Misschien tijd om als kwekers daar ook eens tegenargumenten te roepen.
Johan je denkt dat dit overdreven is?
Pas op deze club heeft zeer extreme ideeen en we weten toch wat extreme figuren willen?
In mijn ogen is dat,het verplicht opleggen van hun gedachtegoed aan anders denkenden.
Je ziet al wat de topic-startster beweert,... alleen zij met hun methode doen het goed en kweken is al helemaal uit den boze.
Ik vind dit een beangstigende tendens,

mvg Frank


birdplanet.nl
Website Member
Posts :19

Website Member
2005-12-13 - 13:46:34 send message to birdplanet.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik ben niet voor Hooimeijer, ik zal ook nooit naar hem toe gaan, maar hooimeijer heeft bepaalde dingen aan "opvoeding" die ook in de amerikaanse boeken staan. En nog daardwerkelijk helpen. Het enige wat ik van hem heb overgenomen is het negeren. Verder heb ik alles uit de boeken en uit mijn snuggere verstand.

Vogels kunnen gewoon heel goed manipuleren, en Kera, die heeft dat ookal bij mij gedaan.

Ik ben niet tegen kwekers, ik ben ook geen hooimeijer fan, hij wil alleen geld zien, geeft je vogel bij elk bezoek een vitaminen injectie, allemaal dingen waarvan ik denk: Joh, rot lekker op, ik ga wel naar doormalen!

Kodi is overigens ook van zaad, naar pellets over gegaan. Ging eigenlijk heel makkelijk, totaal geen problemen gehad. Eerst aan de nutribird, en nu zitten ze beide aan de Eco bird. Scheit ziet er veel gezonder uit nu. Dagelijks fruit en meeeten met de pot (warme stamppot met vlees bijvoorbeeld) is ook erg gezond voor ze!

En klopt, speciale vaseline. Maar ik vind dat een beetje te crue..

Maar die kuur met brandnetelthee heeft al meerdere vogels van het plukken af geholpen. Op 1 of andere manier gaan de veren vies smaken. Kodi is ook nu een week aan de thee en het gaat ook al stukken beter. Hij "speelde" namelijk met zijn eruitgetrokken veren, dus bij hem heeft het waarschijnlijk ook met de smaak te maken.

Overigens, dit koppeltje is afkomstig van een kweker en zit in het N.O.P. sad :( :


Het komt net zo goed onder kwekers voor als in de huiskamer.. Als je alles gaat bekijken, hoort een vogel this in de natuur, niet in een voliere of in de huiskamer..

En Kodi... Kodi zal door mij niet zo eindigen (oook in het N.O.P.) :






Jammer dat op dit forum alleen maar kwekers mogen voorkomen met volieres..



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-12-13 - 13:57:59 send message to ParkietenPeter

quote
Jammer dat op dit forum alleen maar kwekers mogen voorkomen met volieres..


Hoe kom je daar nu weer bij?
Tuurlijk niet. Iedereen is hier van harte welkom.
Het is wel zo dat kwekers het meest vertegenwoordigt zijn. Maar voor de huiskamervogelliefhebber is hier net zoveel kennis op te doen en kennis te delen.

Hier komen ook vaker vragen over gedragsproblemen en opvoeding.

Wees alsjeblieft van harte welkom.

Namens het team VogelArena


birdplanet.nl
Website Member
Posts :19

Website Member
2005-12-13 - 14:00:48 send message to birdplanet.nl

Nou kijk, ik plaats iets en ik krijg gelijk reacties dat ze niet in de huiskamer horen sad :(

Dan voel ik me niet echt vrij welkom hier. Ik denk: Nou, ik doe wat goeds, ik help een oranjekuif van de dood, maar neej, ik moet er eigenlijk mee gaan kweken.

Dit wil ik dus juist niet, ik weet wat voor een consequanties eraan vast zitten, ik zet Kodi ook express niet bij een soortgenoot (oranjekuif vrouw dus) want grote kans dat hij het ook bij haar zou gaan doen.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-12-13 - 14:32:21 send message to Wickingh

Hai,

quote
meeeten met de pot (warme stamppot met vlees bijvoorbeeld) is ook erg gezond voor ze!



ik vind het vreemd dat je de ene keer heel zinnige dingen zegt en vervolgens ,weer volkomen absurd uit de hoek komt.
In stamppot zit bij aardappel,aardappel zijn zetmeelbommen, zetmeel wordt omgezet in suiker en dit leidt tot vervetting.
Ik heb overigens nog nooit een kaketoe zien koken op Sumba,alhoewel ik nog nooit op Sumba ben geweest.
Mee eten met de pot is erg ongezond voor je vogels.

mvg Frank


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-12-13 - 14:54:55 send message to Hawkeye_NL

quote
Mee eten met de pot is erg ongezond voor je vogels

Tot een bepaald niveau klopt dit ook.
Alleen alle groentes die ik eet mogen mijn vogels van mij ook hebben. Al dan niet eerst gekookt. Ook qua brood is er geen enkel probleem als je jouw vogel een stukje extra tarwe bruin of volkoren geeft. Wat betreft het vlees is het altijd mogelijk een stukje aan de vogels te geven. Niet rouw maar gaar. Niet warm maar afgekoeld of liever nog koud. Neem bijvoorbeeld een stukje kippenkluif.
Wel oppassen met zout en kruiden. Hoewel een pittig stukje surinaamse kip er bij Pinto zonder problemen ingaat. Ook een beetje rijst word door de meeste vogels met iefde opgegeten.

Mee eten is een heel groot woord, verbieden van mee eten dus net zo groot. Ze mogen heel veel dingen best hebben die wij eten maar dan met mate.

Het ligt er dus eerder aan hoeveel je de vogel meegeeft en niet alleen wat je meegeeft.

Wat betreft dat huiskamervogeleigenaren hier niet welkom zouden zijn ben ik er zeker van dat dit een misvatting is. Ook ik ben een echte hkve en ben al heel lang met plezier lid.

Erwin


birdplanet.nl
Website Member
Posts :19

Website Member
2005-12-13 - 14:59:16 send message to birdplanet.nl

Meeeten doen ze heus niet elke dag.

Ook ben ik zelf niet echt een stamppotten fan, dus dat eet ik zo ongeveer maar 10 keer per jaar. Nou, dat kan dus echt geen kwaad.

Overigens kijk ik ehsu uitmet kruiden, ik kook de aardappelen, rijst, spagetti of dat soort dingen NOOIT met zout, dus dat mogen ze dan ook gerust eten.


Oja, ennuh.. heb je ooit wel eens een oranjekuif op sumba alleen maar zaad of pellets zien eten??


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-12-13 - 15:01:02 send message to Wickingh

Hai,

quote
Ook ik ben een echte hkve en ben al heel lang met plezier lid


geldt ook voor mij,ook ik beleef erg veel plezier van mijn huiskamervogels en vind dit forum zeer leerzaam en waardevol,

mvg Frank


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-12-13 - 15:08:16 send message to johanblok

quote

De handel waar in mijn ogen veel meer misstanden voorkomen, laat hij opmerkelijk genoeg met rust.


Ik ben nooit bij een lezing van dr. Hooimeyer geweest en zal daar ook wel nooit komen, maar hij kaart zowel in verschillende bladen als op een site als die van de moderne papagaai wel degelijk de handel in babypapegaaien aan, alsmede de import van wildvang.

Over Kodi: de kritische reacties op een dergelijke vogel als huiskamervogel komen vooral voort uit grotendeels gegronde overwegingen tegen de geschiktheid van deze vogels hiervoor. Dat neemt niet weg dat jouw wijze van houden voor deze vogel wel eens de beste kan zijn.

Daarnaast zijn veel kwekers, zoals picolet, maar ook ik zelf erg kritisch over kortwieken, dus dat wekt reacties op.

Het is erg goed dat je deze vogel opvangt, hoogstwaarschijnlijk zijn zijn kansen stukken beter dan in het NOP, maar sommige kwekers hebben gewoon grote bedenkingen tegen het uberhaupt (solitair) houden van vogels in de huiskamer, zeker van bepaalde soorten.

Doordat hier meer kwekers zitten dan huiskamer mensen kan het lijken als of je overvallen wordt en niet welkomt bent, echter post hier vooral reacties, richt je voliere in, dan verminder je dit effect al voor andere 'huiskamerbezoekers'.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-12-13 - 15:34:26 send message to Wickingh

Hai Johan,

quote
de handel in babypapegaaien aan, alsmede de import van wildvang


tot zover klopt het helemaal en sterker nog als het alleen hierom ging was ik het volkomen met hem eens geweest.
Maar de achtergrond is dat de hobbykweker juist in 1 adem genoemd worden met dit soort praktijken en hij ons als kweker de veroorzaker en aanstichter noemt en niet de Dennissen en Rentenaren van deze wereld.
Aan de andere kant is het nooit verkeert om eens te luisteren wat de man te vertellen heeft.
Je wordt er altijd wijzer van,

mvg Frank


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-12-13 - 16:32:07 send message to natasja

quote
Nou kijk, ik plaats iets en ik krijg gelijk reacties dat ze niet in de huiskamer horen

Dan voel ik me niet echt vrij welkom hier. Ik denk: Nou, ik doe wat goeds, ik help een oranjekuif van de dood, maar neej, ik moet er eigenlijk mee gaan kweken.



Ik vertoef al 2 jaar hier op vogelarena zonder me ooit niet welkom te hebben gevoelt , ik heb tot voor kort maar 1 edel papegaai gehad en sinds enkele weken heb ik 2 edels , een echte huiskamervogeleigenaar dus wink ;)

Er zitten hier inderdaad veel kwekers en ik vind het wel eens jammer om de vooroordelen te zien , ik ga er vanuit dat de liefde van veel van de kwekers hier groter is als mijn liefde voor mijn vogels immers hun zijn er verder in gegaan als ik en een kweker is in eerste instantie toch met zijn Hobby bezig en ik enkel met mijn huisdier ..
( oftewel een kweker moet wel degelijk heel erg gek op zijn vogels zijn wil hij er zijn hobby van gemaakt hebben )

Toch lijkt het vaak alsof kwekers bestempeld worden als dat ze minder liefde hebben voor hun vogels .. gek genoeg ..

Dus als huiskamervogeleigenaar vind ik het alleen maar een pre dat ik me zo thuis kan voelen tussen mensen die ook net zo gek van hun vogels zijn en .. ik vind het ook nog eens een stuk leerzamer als dat het overwegend huiskamervogeleigenaren zouden zijn ( kweken brengt een totaal ander maar ook erg leerzaam beeld met zich mee , heel anders als die van huisdieren , ik hoef niet contineu te lezen dat pietje vandaag gedouched heeft met het baasje of zijn nieuwe schommeltje zo leuk vind wink ;) )

Misschien dat je het ook eens op die manier moet bekijken ..
niemand reageerd hier om iemand dwars te zitten ( uitzonderingen daargelaten ) maar iedereen reageerd op een manier waarvan zij vinden dat het de beste manier van vogelshouden is , sta jij 100% chter jouw manier van houden dan heb je geen enkele reden om je te verdedigen maar hou je er alleen een andere mening op na en klaar .. daar zou de kous mee af moeten zijn wink ;)





Plaats een reactie



Er zijn in totaal 142 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede