Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > handelaren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-12-27 - 15:20:48

Dus iemand wil graag een papegaai maar, omdat ze zeuren op een forum wil ie ineens een hamster.
Daar ga ik even over nadenken.


Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2005-12-27 - 16:24:52

Ik vind het heel raar dat links naar informatie(die toevallig op een ander forum staat) worden verwijderd. Er is totaal geen sprake van concurrentie in dit geval. Wilde alleen informatie delen met anderen, en heb niet echt zin om 5 pagina's aan reacties te gaan knippen en plakken. De link wees direct naar het topic waar de info stond. Ik vind het belangrijk dat mensen op de hoogte zijn van de acties van slechte en corrupte kwekers, zodat zij niet in de mooie verhaaltjes trappen. Dit was dus wel degelijk voor de starter van dit topic bedoeld. Argo bood diegene namelijk hier een jong grijsje aan!


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-12-27 - 17:07:46

Roosje

Was ook blij met je verwijzing naar deze link. Maar goed zoals je van peter begrijpt moeten wij ons voegen naar het beleid. op zich ook wel logisch want zij beheren de site. Als we doorgaan worden we telkens beschuldigd van het feit dat we ons gelijk willen halen en dat is jammer. Met alle verhalen en bewijzen die nu op diverse sites hebben gestaan mogen mensen zelf nu wel bepalen wat ze er van vinden. Heb eens door verschillende topics gebladerd en zie diverse verwijzingen naar links of sites. Ik snap dat niet. Maar goed het zij zo. Wel vind ik het jammer dat men niet verder op de bewijzen wil ingaan. Ik denk dat diverse mensen nu eens om antwoorden hebben gevraagd en geen antwoorden van:


- je probeert je gelijk te halen
- stoppen
- berichten weghalen
- etc

Jammer maar helaas. Ik heb in het verleden ook al een keer mensen opgeroepen positief te rageren op Argo, die dus daadwerkelijk hun vogeltje naar zieke kinderen hebben zien gaan. Maar helaas tot op heden geen enkele reactie mogen ontvangen ook niet via andere forums. Dus ik denk dat ik ook de mensen die positieve ervaringen hebben, de gelegenhied heb gegeven. Niet die mensen die zeggen dat hij goed werk doen , maar hem helemaal niet kennen of zich daar eens in verdiept hebben.

groet

Henk


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-12-27 - 19:50:44

quote
Ik vind het belangrijk dat mensen op de hoogte zijn van de acties van slechte en corrupte kwekers, zodat zij niet in de mooie verhaaltjes trappen.

En dat mag ook best benadrukt worden. Zoek eens in dit forum op argo of dennis of handelaren en je vind legio waarschuwingen. Dit zal op ander forums inderdaad niet anders zijn. En daar zijn ze ook voor, mijns inziens.

quote
mensen opgeroepen positief te rageren op Argo, .... Maar helaas tot op heden geen enkele reactie ... ook niet via andere forums.


Op zich zegt dit al veel!
Een gewaarschuwt mens telt voor veel vogelleed!

wink ;) Peter


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-12-27 - 20:14:56

De vraag blijft,waarom Dennis destijds niet meer mocht adverteren en dit bij argo geen probleem blijkt te zijn.Of is iedereen toch niet gelijk voor vogelarena?


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-12-27 - 20:48:39

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dus daarom forum en reclame strikt gescheiden houden!
Reclame van wie of wat dan ook.

Zo voorkom je meten met 2 matenwink ;)


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-12-27 - 22:01:36

quote:
De vraag blijft,waarom Dennis destijds niet meer mocht adverteren en dit bij argo geen probleem blijkt te zijn.Of is iedereen toch niet gelijk voor vogelarena (jani)

Jani daar probeer ik dus ook al tijden een antwoord op te krijgen, maar kennelijk is dat moeilijk op de een of andere manier.

Peter geef hiervoor aan dat geen positieve reacties al genoeg zegt en voorkom a.u.b vogelleed etc. en dan begrijp ik het even niet meer.

Henk


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-12-27 - 22:57:47

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

happy :)
Sta er soms versteld van hoe hier handelaren/verkopers of 100 procent goed of 100 procent slecht gepraat worden.
Soms lijkt het wel op persoonlijke vetes,soms op belangenverstrengelingen.

Elke handelaar verkoopt(bijna hoofdzakelijk) wat hij van een kweker/tussenhandelaaropgekocht heefd!(ja ook Dennis,Handels,Sourri en alle overige)
Hoe meer ze verkopen,hoe meer foute verkopen ze kunnen maken,hoe meer mensen hun gaan beoordelen(goed of slecht)

Dus Back to Basic:Een Forum met informatie verstrekking van liefhebbers naar liefhebbers,zonder reclame(positief of negatief)of belangen!happy :)



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-12-28 - 10:07:33

even uitleggen dan:
quote
Peter geef hiervoor aan dat geen positieve reacties al genoeg zegt en voorkom a.u.b vogelleed etc. en dan begrijp ik het even niet meer.

Als de positieve reacties op Argo enkel en alleen op zijn eigen site te zien zijn mag een van de conclusies zijn dat deze nogal eenzijdig is en neit eerlijkheid toont. Zoals al aangegeven, worden negatieve reacties van zijn site verwijdert.

Iemand met een klein beetje onderschiedingsvermogen zal zijn plan hieruit kunnen trekken.

Ik ben het dan ook persoonlijk eens met de stelling dat je voor Argo moet oppassen. Maar voor mij geldt dat voor elke aankoop die je doet. Bij een handelaar of kweker, dat maakt niet uit.

Waarom er een verschil zit in Dennis en Argo en andere adverteerders, dat is net voor mijn tijd geweest en de beslissing van Agabird.

Waar hij hierover uitleg geeft:
http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=183

Hieruit blijkt dus dat Dennis het niet schroomt om dreigementen te uiten als hij niet gelijk krijgt of je niet naar zijn mond praat. Daar wil niemand iets mee te maken hebben, met zo'n boef.

Zoals al opgemerkt is, Hoe meer ze verkopen,hoe meer foute verkopen ze kunnen maken,hoe meer mensen hun gaan beoordelen(goed of slecht). Bij Dennis is dit een fenomeen geworden waarbij het oplichten stelselmatig gebeurt, bij Argo zal er toch ook wel iets goed gaan, ik neem niet aan dat elke bijdrage van zijn gastenboek hijzelf geschreven heeft, veel wel dat weet ik ook.

Zo kan je niet, enkel en alleen omdat er enkele of meerdere mensen zich hebben laten belazeren, de betreffende zondermeer uitbannen.

De koper heeft altijd zelf ook nog een verantwoordelijkheid om op te letten wat hij koopt.
Koop jij omdat je blindelings afgaat op een voorkomen, dan loop jij risisco's.
Koop jij omdat je denkt dat de vogel niet getest hoeft, loop jij risisco.
Koop jij omdat jij vindt dat de vogel er zielig bij zit, loop jij risico.

Ervan uitgaande dat ELKE handelaar er zit om geld te verdienen. Moet jij als koper uit je ogen kijken en je terdegen informeren VOORDAT je gaat kopen, dan loop jij minder risisco.

De goede niet te na gesproken. Maar opletten, altijd!


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-12-28 - 10:08:29

Voor alle duidelijkheid,ik ken geen van de twee,ben geen handelaar en heb hier geen enkel belang mee.
Ik heb de advertentie gevolgd van argolive van in den beginne gevolgd,als je ziet dat hij diverse vogelsoorten vraagd onder het mon van zieke kinderen te helpen en een paar jaar hij een vogelhandel opzet met precies dezelfde vogelsoorten die hij toen vroeg,wel dan heb ik hier niet een klein beetje mijn bedenkingen bij.
Als je meer dan één forum leest zie je overal hetzelfde dus van een afrekening zou ik zeker niet spreken ofwel wil de helft van de benelux met hem afrekenen.Had hij niet zo stom geweest had hij onder een andere naam gewerkt,maarja dan was hij zijn zogenaamde goede naam kwijt.
Ik ken evenmin Dennis,uit de forums zie je dat hij zichzelf verrijkte maar tenopzichte van volwassenen en niet tenopzichte van kinderen,wat volgens mij maar half zo erg is,wel werd hij hier wel geweerd.
Dus blijfdt de vraag waarom?


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-12-28 - 10:49:25

Ik wil hier nog wel een keer op reageren.

Het verschil dat ik zie tussen Argo en Dennis is niet voor iedereen even duidelijk, dus ik zal proberen dat wat duidelijker te krijgen. Al dacht ik dat al wel eens te hebben behandeld.

Dennis heeft destijds leden van de site gedreigd kwaad te doen (aangeven bij de belastingdienst en veel meer). Inclusief mijzelf. Dat is de hoofdreden dat hij destijds verwijderd is van de site.

Daarnaast zijn er genoeg mensen die aantoonbaar problemen hebben gehad met Dennis en de vogels die daar gekocht zijn.

Bij Argo loopt het allemaal wat anders. Argo heeft nooit de site of de leden daarvan gedreigd wat aan te doen. De verhalen die van Argo de ronde doen zijn ook allemaal ontstaan uit vermoedens dat er wat mis is. Daarbij de niet altijd subtiele reacties van Argo zelf maken dat de vermoedens uitgroeien tot meer.

Dit neemt niet weg dat ik ook maar 1 iemand gezien of gehoord heeft die direct belazerd is door Argo (wel via-via verhalen). Misschien heeft Argo wel een aparte manier van werken/omgang, maar dat zegt niets. Er zijn er daarvan zo velen, en dan is het aan iedereen zelf om te bepalen wat daarvan te denken.

Zoals de meeste weten heeft mijn vader in het verleden een zonparkiet geschonken aan de actie "Maak een kinderwens waar". Ik kan zeggen mijn vader en ik geen twijffel hebben over Het goede hart van Argo en de actie. Voor diegene die meer daarover willen weten/lezen, zoek maar in het forum.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-12-28 - 11:02:34

Hier wil ik ff op reageren argo`s actie voor zieke kindere was misschien niks mis mee.
Met Argo zelf als kweker/Handelaar is wel degelijk wat mis.destijds probeerde hij mijn jonge bonte boerente kopen hij moest ze dan vanaf 3 weken hebben anders had ie er niks aan.ik heb hem gemaild dat ie ze niet kreeg omdat ik ze niet aan mensen verkoop die ze voor veel geld verkopen.kreeg ik 1 of andere kutsmoes terug dat ze niet voor de handel zijn maar voor hemzelf.tuurlijk een nestje van 4 allemaal voor hem zelf geloof je het zelf kom zeg.en dan nog niet te praten over het belachelijk bod wat hij doet voor je vogels en als je dan kijkt waar hij ze voor verkoopt.doe ff normaal.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-12-28 - 12:36:57

BEWIJZEN.

Ik ben al sinds februari donateur van de argo kinderwens. Heb echter ondanks talrijke mailtjes nog nooit wat van hen mogen ontvangen. De zogenaamde Nieuwsbrief en waar de vogels heen gaan. Hij reageert op mailtjes dat we niet moeten zeuren maar dat in jaunari (en dat zei hij al in augustus) het wel weer een keer zou bekijken.
Moet ik mijn overboeking hier laten zien??????

Voor alle duidelijkheid het gaat mij niet om het feit dat hij handelaar is. Daar ben ik het met Agabird wel eens. Dat je als koper zelf moet uitkijken. Het gaat mij om het feit dat hij hier prominent reclame maakt voor zijn stichting (waar hij zogenaamd alleen zijn naam aan verbonden heeft) ARGO kinderwens en waar zijn familie de financien etc van beheren. Als je naar de link kijkt die hier verwijderd is, zie je voorbeelden van mensen staan die het ook zelf hebben meegemaakt en niet zoals jullie stellen van horen zeggen.

Henk


Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2005-12-28 - 14:49:12

Inderdaad! Als alle links verwijderd worden en daardoor de persoonlijke ervaringen niet gelezen worden, dan is het logisch dat het altijd 'van horen zeggen' blijft!


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-12-28 - 15:23:13

Ik heb zelf de link niet verwijderd, dus ik hoop dat ik hier de goede heb:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12055.0.html
Hierin precies dezelfde discussies die hier bij ons ook al eens gevoerd zijn, niet veel nieuws dus.

Als ik dat doorlees moet ik heel eerlijk zeggen dat er 1 iemand een ervaring daarin vermeld over 30 euro aanbetaling die deze persoon heeft gedaan, en dat die 30 euro niet teruggestort wordt door Argo. Vreemde handelaars manier, ben ik het mee eens, ik zal ook niet snel bij hem een vogel kopen. Maar zoals eerder gezegd, er zijn er meerdere waar ik niet zal kopen.

Alle andere opmerkingen/verhalen zijn allemaal oh wat erg, oh wat vreemd werkt Argo en oh ik heb wel eens gehoord dat.

Henk, dat je 15 euro betaald hebt als donateur voor de Stichting en daar nooit wat van hebt gehoord is inderdaad bewijs dat de stichting vreemd werkt. Ben ik het mee eens. Ik denk er nog over na wat te doen.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 186 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede