Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > handelaren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-12-28 - 16:19:09

quote:
Henk, dat je 15 euro betaald hebt als donateur voor de Stichting en daar nooit wat van hebt gehoord is inderdaad bewijs dat de stichting vreemd werkt. Ben ik het mee eens. Ik denk er nog over na wat te doen.


Agabird. Bedankt en meer verwacht ik niet. Voorlopig wat mij betreft over en sluiten.


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-12-28 - 16:19:28

Mij gaat het er niet om of het al dan niet een goede handelaar is,het gaat mij er gewoon om dat hij de mensen jong vogels aftroggelde onder het mon kinderen te helpen en nu als kweker verkoper handelaar fungeerd,als dit geen bedrieglijke praktijken zijn wat dan wel?


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-12-28 - 18:29:33

Henk, is goed.

Jani, en daar vind ik dus dat je moet uitkijken. Wat Argo doet, de kinderwens en zijn kwekerij bedrijf, zouden best goed naast elkaar kunnen staan. Al ontkom je niet aan de schijn van belangen verstrengeling, het is niet per definitie fout.

Velen gaan al per definitie ervan uit dat het fout zit en dat is jammer. Ik ken Argo van voordat hij zijn kwekersbedrijfje opstartte. Alleen dus van de kinderwensactie, en dat is/was gewoon helemaal uit een goed hart.

Maar goed ik zit nu teveel Argo te verdedigen, en dat was niet helemaal de strekking van het verhaal geloof ik. Ik ben me er mee gaan bemoeien vanwege de vraag die er was waarom hij Argo wel blijft adverteren en Dennis destijds niet. Ik geloof dat dat wel duidelijk is geworden.

Argo en Dennis zijn toch wel verschillende gevallen.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-12-29 - 06:57:04

happy :)

Denk dat de verantwoording, aan wie je een vogel schenkt of verkoopt/koopt bij jezelf ligt.
Ben je er van overtuigt dat bepaalde personen of instellingen niet aan je verwachtingen voldoen, heb je de vrijheid om te weigeren, of van eventuele schenking af te zien.

Deze beslissing neem je op eigen inzichten, en hoef je ook niet uit te dragen.
De verantwoording ligt en hou je bij jezelf, en schuif je niet door naar anderen.

Als gast zijnde op een forum, vraagt ook om de normen en waarde die daarbij passen.
Het op welke manier dan ook, een gastheer onder druk zetten, hoe subtiel ook, hoort daar niet bij.

Heb je voor jezelf een bepaald idee over iets of iemand, fijn, voel je de noodzaak om een waarschuwend woordje te plaatsen, fijn.
Moet kunnen zonder meer, maar probeer wel om te voorkomen, dat iets of iemand tussen twee vuren opgesloten word, of meegesleept word in het geen je voor ogen hebt.
Hou het schip in het midden, zeg wat je kwijt wil, maar wel op eigen verantwoording.

happy :)
Peter.



birdplanet.nl
Website Member
Posts :19

Website Member
2006-02-03 - 15:30:48

Ik lees hier nu overal alleen maar handelaar of hobbykweker..

Maar er zijn ZAT gewone kwekers hoor, die er proberen van rond te komen met wat ze kweken, en dit hoeft niet te betekenen dat ze daarwerkelijk dan ook slecht zijn..

Ik heb mijn witkuif kaketoe bij www.happybird.nl in mill gekocht, turrlijk, hij doet aan broedmachine vogels, en als je met een vogel wil gaan kweken moet je het dus niet daar kopen. Vanaf dag 1 zijn ze namelijk door de mens opgevoed.

Iets waar ik persoonlijk geen problemen mee heb omdat ik Kera als huiskamer vogel heb, en helemaal spport, nog beter dan de wildvang die ik ook in huis heb..


Als je een vogelgaat kopen, kun je heus naar ene handelaar gaan, maar kans op ziektes is groot!


Er zijn handelaren die als slecht bekend staan, waarvanik zelf bij dennis ben geweest in den ilp, en zowiezo NIET snap hoe iemand met een beetje gezond verstand daar uberhaupt een vogel KAN kopen. Alleen al aan die smerige hokken en de voerbakken te zien zou ik daar nooit wat kopen! Een kaketoe die zijn kuif niet eens omhoog kan doen omdat de kooi te klein is.. neeej.......


Gewoon op je gevoel afgaan, en daarbij eens meningen over vragen, je hoort toch veel liever een kweker war geen slechte berichten over zijn dan een handelaar of kweker waar zowel negatieve als positieve berichten over komen?


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-02-03 - 16:58:14

quote:
Henk, dat je betaald hebt als donateur voor de Stichting en daar nooit wat van hebt gehoord is inderdaad bewijs dat de stichting vreemd werkt. Ben ik het mee eens. Ik denk er nog over na wat te doen.

Agabird.

Inmiddels heb ik nu een aantal keren naar ze gemaild. Eerst zou ik begin januari van hen de informatiebladen en bewijs van donatie krijgen, toen weer half januari en vervolgens weer eind januari. Nu is het inmiddels al februari en u raad het al wederom. Ben dus al een jaar met ze bezig. Ik heb inmiddels wel van diverse belgen mails gehad dat dze stichting zoals zij het noemen "stinkt"/

Beste mensen mijn TIP schenk deze personage en stichting niets. Maak u geld maar beter over naar een stichting die echte iets voor kinderen doet.

Agabird een schande dat deze personage hier zo prominent reclame mag maken.

groet

Henk


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2006-02-03 - 17:50:12

hdra,

Heb altijd met veel waardering je reacties gelezen en die waren altijd correct
agro moet je wel erg op je ziel hebben getrapt, dat je jan onderdruk wilt zetten om agro te weren.

Je zou ook kunnen stellen een site waar agro op adverteerd kom ik nooit weer, maar dat is alweer een extreem iets.

Ook zonder schmink vind ik agro een clown, vond het destijds al raar dat hij een paar honderd kilometer rijdt voor een valkparkiet van 10 euro.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-02-03 - 20:11:47

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Quote:

hdra,

Heb altijd met veel waardering je reacties gelezen en die waren altijd correct
agro moet je wel erg op je ziel hebben getrapt, dat je jan onderdruk wilt zetten om agro te weren
BLG

Het is zeer zeker niet mijn bedoeling op agabird onder druk te zetten. Hij moet zelf weten wie en wie niet hier adverteert. Ik wil alleen mensen waarschuwen niet met die clown in zee te gaan. Echter is het wel zo dat ik via deze site in aanraking ben gekomen met die kinderwens. En dacht bij zo;n goede site lijkt het me toch vertrouwd. Mede gezien het feit dat toen ik hier lid werd, dat ze die Dennis uit Den Ilp hier eraf hadden gegegooid , overigens vind ik dat klasse. Vandaar dat ik niet begrijp dat zo iemand hier dan wel mag staan. Ik heb zelf een oproep gedaan om mensen te laten reageren die een positieve ervaring met hem hadden en daadwerkelijk weten welk ziek kind een vogel heeft gekregen. Score positieve reacties 0, negatieve reacties 86.

Zit het mij hoog. JA. Beduvel bij mij geen ernstig zieke kinderen, want dan ben je inderdaad aan het verkeerde adres.

Heb ik kritiek op Jan (agabird) Heel duidelijk nee, ik vind op dit punt na dat hij het fantastisch doet. Laat dat duidelijk wezen.


Groet


henk


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2006-02-03 - 20:53:30

quote
Ik heb mijn witkuif kaketoe bij www.happybird.nl in mill gekocht, turrlijk, hij doet aan broedmachine vogels, en als je met een vogel wil gaan kweken moet je het dus niet daar kopen. Vanaf dag 1 zijn ze namelijk door de mens opgevoed.

laugh :D


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-02-03 - 21:35:33

quote
Maar er zijn ZAT gewone kwekers hoor, die er proberen van rond te komen met wat ze kweken, en dit hoeft niet te betekenen dat ze daarwerkelijk dan ook slecht zijn..



Dit staat er boven laugh :D.
Dat is dan toch geen vogelkweker, maar een eieren uitbroederlaugh :D

Henk


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-02-03 - 21:58:52

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
------------------------------------------------
Dat is dan toch geen vogelkweker, maar een eieren uitbroeder
------------------------------------------------
Klopt,En in het verleden(en waarschijnlijk nu nog)kocht hij ook vogels op(dus niet uitsluitend kweker)

Maar de vogels in zijn bezit mogen van geluk spreken wat huisvesting betrefdhappy :)
Hij heefdt kooien staan zo groot,dat zelfs een ara een goede conditie moet hebben om van begin tot eind te vliegenlaugh :D

Persoonlijk denk ik dat deze kweker met andere voeding(en overige zaken) betere en andere kweekresultaten kan halen dan alleen kunstbroed.

Op 1 of andere manier hebben die pelletverkopers/papagaaienkwekers iets met kunstbroed/handopfokwink ;)


leon k
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-05-18 - 12:43:08

hoi hoi
het is jammer dat ze alle handelaren altijd over 1 kant scheren.natuurlijk zijn er handelaren bij die het verzieken voor een ander maar overal waar je op een forum komt word er slecht over gesproken.ik heb 15 jaar gekweekt en ben nu ook een handelaar.ik probeer het altijd zo goed mogelijk te doen en de menssen het beste te helpen.natuurlijk heb ik meer kans om een vogel te kopen die wat zich kan hebben daar moet ik de meeste menssen gelijk in geven.ik hoor ook veel dezelfde namen waar ze slecht over praten maar als je 1 vogel in de week verkoopt heb je natuurlijk minder kans op een slechte naam als dat je er 50 in de week verkoopt.maar er zijn echt handelaren die goed voor de beesten zijn hoor het zijn echt niet allemaal klootzakken.
groetjes leon



Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 250 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede