Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Geschrokken van prijzen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-02-24 - 12:13:14 send message to Mario

Eventjes reageren op leekgloster als ik met mijn zebravinken naar de handel ga word ik betaald volgens de kwaliteit van de zebravinken en dat is toch meer dan 50cent soms zelfs 5 euro het stuk.
Let wel dit zijn jongen van TT vogels dus forse vogels met kleine kleur of tekeningfouten (daarom gaan ze naar de handel ook)en de handelaar weet ook wat er komt kijken bij de kweek van TT-vogels en hij weet ook dat deze vogels sneller verkocht worden (het oog wil ook wat).Dus geven ze al vlug wat meer voor deze vogels.


jongsma
Oud Lid
Posts :16

Oud Lid
2004-02-24 - 12:25:49 send message to jongsma

Beste A.W.S.Natuurlijk heeft u gelijk dat het kweken van veel papagaaien soorten eenvoudiger is dan van van de moeilijke soorten tropen b.v. de Irene Bulbul.Maar is dat dan ook voor een hobby kweker ook niet een veel grotere uitdaging.Ik heb hier diverse klanten die mij bellen om het nieuws te vertellen dat ze iets bijzonders gekweekt hebben ,en geloof het, of niet daar hebben ook wij plezier in.Het gaat hier zelfs zover,dat er klanten zijn ,die vertellen me ,dat er bv. een stelletje nakweek vogels aankomen dat ik de tijd krijg om daar of wildvang, of wat veel moeilijker is ,andere nakweek bij te kopen[om ze onverwant te maken] en dat we zelfs proberen zoveel mogelijk van deze vogels na te gaan, wat daar dan verder mee gebeurd EN DIE RESULTATEN ZIJN VERBLUFFEND.Wat de vogel met de gouden ring betreft Als je in het najaar gelijk met iedereen, een veel gekweekte vogel brengt zal die minder opbrengen dan in het voorjaar een broedrijpr pop.Die 100%winstmarge is dan wel van de INKOOP, en u rekent dan gemakshalve de btw ook even bij de bruto winst. Wel beste A.W.S.Ik denk dat zeker meer dan 75% van de bedrijven in Nederland voor deze marge moeten werken anders bestaan ze niet lang meer EN DAN SPREEK IK OVER BEDRIJVEN DIE GEEN LEVENDE HAVE HEBBEN.Die ook in het week end verzorgd moeten worden en verder precies mensen zijn ,ze gaan n.l. ook gewoon dood,zo af en toe.en die dood gaan vragen niet eerst wat ze gekost hebben .Waarom ik zei dat u beter op tropen over kunt gaan komt omdat mij een verhaal ter ore kwam dat er in Malaka een Nederlandse papagaaienkweker zich gevestigd heeft die daar 1000 volieres geplaatst heeft en aan het kweken is Zijn er meer mensen die dit verhaal kennen???VR.gr. Jongsma-Stiens


aws
Website Member
Posts :102

Website Member
2004-02-24 - 13:52:27 send message to aws

75% moet op een marge van 100% zitten willen ze overleven??? Ik zit al 15 jaar als ondernemer in de IT en van zulke marges kan , en vele met mij, alleen dromen. Witgoed legt op zijn gat, zo ook bruingoed, om nog maar te zwijgen van de IT sector. Dan wel de pc verkoop genoemd. De meeste moeten het hebben van onderhoudscontracten.
Die mogen blij zijn met 25% Bruto en daar dan netto 7 tot 10% aan overhouden.
AH werkt met een brutomarge van 15%.
Dit zijn enkele voorbeelden van sectoren
Ik laat elke handelaar in zijn waarde en had ZEKER NIET VERWACHT DAT DEZE TOPIC ZO'N GROTE IMPACT ZOU KRIJGEN. Anders had ik deze zeker niet geplaatst.
Daarom ga ik hier niet verder over door want eigenlijk hoort dat hier niet.

Ik heb zelf gekweekt met Irenabuulbuul, roodvleugelspreeuwen, Niltava vliegenvanger, geelkeelgaailijsters en Witwang Toerako's.
Dus ben niet onbekend met kweken van exoten.

Ik ben gewoon hard geschrokken van de prijzen, want voor de 5 koppels die ik op ogen had was ik wel €1275, kwijt en 6 jaar geleden maar een
f900,-. Dat is voor mij een heel groot verschil, en dat zit echt niet in quarantaine , dat extra personeel.
Ik hoop voor u dat er nog vele vogels worden verkocht maar ik heb het idee dat het niet lang duurt eer er een paar handelaren gaan afvallen of dat deze naar andere nogelijkheden gaan zoeken voor de omzet. Ik hoop van ganser harte dat dit niet gebeurt maar ik heb er een hard hoofd in.

Ardi


jongsma
Oud Lid
Posts :16

Oud Lid
2004-02-24 - 17:39:53 send message to jongsma

Jammer AWS,dat je niet meer met die mooie tropen kweekt ,want ik had de jongen graag van je willen kopen.En wat het zakelijke betreft ,voor mij is mijn hobby mijn werk geworden,maar wel op een manier,dat ik er erg veel plezier in houd en ook mijn hobby blijft, en ook echt wel eens zeg ,dat bepaalde vogels verkocht zijn ,om dat ik ze zelf te mooi vind om weg te doen .Dat zal je met een wasmachine wel niet zo vaak gebeuren.En mocht het echt slecht blijven gaan in de witgoed en aanverwante handel ,nog een adviesje ,Begin een vogel winkel.Groet Jongsma-STIENS


e.s.
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2004-02-24 - 20:07:52 send message to e.s.

Een wat zinloze discussie over marges lijkt me dit. De constatering dat de aanschaf van vogels de laaste jaren duurder is geworden is juist maar je vraagt bij de Albert Heijn toch ook niet wat ze daar overhouden aan de verkoop van gesneden ijsbergsla die 2 jaar geleden nog de helft van de huidige prijs was?
Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod.
Iedereen bepaalt zelf waar ie zijn vogels koopt en is daarin vrij maar ga geen specifieke zaken afzeiken op deze site tenzij ze een slechte kwaliteit vogels leveren.


jongsma
Oud Lid
Posts :16

Oud Lid
2004-02-24 - 20:26:01 send message to jongsma

E.S.Vindt het over algemeen ook wel best wat er op het forum geschreven wordt over handelaren ect.,maar hier werd expliciet de vraag gesteld hoe het nou kon dat de prijzen van vogels zo hoog zijn geworden.Dat is er toch maar 1 die dat uit kan leggen en dat is een handelaar. En omdat ik daar helemaal niet geheimzinnig over wens te doen,heb ik dat vandaag eens proberen uit te leggen aan diegene die ook met deze vraag zitten
En net zo als in elke kroeg ,krijg je dan ook wel eens een zijsprongetje Groeten H.Jongsma-Stiens.


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-02-24 - 20:52:21 send message to leekgloster

maar in een handelaar die tevens een winkel heeft of enkel een handelaar die moet leven van alleen de vogels zit dag en nacht verschil en dat zit hem o.a in de prijs.
een handelaar die het alleen van de vogels moet hebben blijkt nu wel is velen malen goedkoper.
en waar komt dit door:
GEEN PERSONEEL NODIG DIE TEKST EN UITLEG MOET GEVEN BIJ HET VERKOPEN VAN EEN VOGELTJE.
EN HIJ HOEFT OOK GEEN 100%BRUTO WINST TE DRAAIEN


jongsma
Oud Lid
Posts :16

Oud Lid
2004-02-24 - 21:30:17 send message to jongsma

Nou je toch in de kroeg bent Leek -Gloster, neem nog een pilsje van je eigen centen Groeten J.JONGSMA STIENS


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-02-24 - 21:36:09 send message to leekgloster

Dan weet ik in elk geval dat de centen voor het biertje goed besteed zijn en dat daar geen 100% brutowinst opzit


birdway!
Website Member
Posts :27

Website Member
2004-02-24 - 22:42:49 send message to birdway!

beste heer Jongsma,

ook wij reageren vrijwel nooit op dit soort uitingen wat betreft handelaren, het blijft nou eenmaal zo dat je het niet iedereen naar de zin kunt maken
echter vind ik het wel erg flauw om tegen een kweker die is overgestapt op kakatoe's te zeggen dat ie zijn vogels over een paar jaar aan de staartstenen niet meer kwijt kan, en dat ie beter tropen kan kopen???
waarom? dacht u nou echt dat de kromsnavelkwekers massaal gaan overstappen op tropen en hoe komt u op het idee dat de kromsnavels over een paar jaar niks meer waard zijn?

groeten Birdway!


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2004-02-24 - 23:06:12 send message to blg

Een discussie zonder eind, inderdaad de prijzen zijn behoorlijk gestegen, jongsma heeft geprobeerd duidelijk te maken waarom, kun je het mee eens zijn of niet.
Aan ons is de keus, waar koop ik bij hem of een andere handelaar of op de markt of bij een particulier.
Normaal is bij de meeste handelaren dat de prijs over de kop gaat, als je het er niet mee eens bent kun je dat rustig zeggen maar je hoeft iemand niet af te kraken die openheid van zaken geeft over het hoe en waarom.
Als ik zo verschillende topics doorlees in dit forum zijn er slechte handelaars, slechte particuliere verkopers en de markten deugen ook niet, maar allemaal voorzien ze in een behoefte.
Beter is een discussie over waar op te letten bij het kopen van vogels bij particulieren/handelaren/markten.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-02-24 - 23:07:59 send message to goffini

je kweekt toch bepaalde vogels omdat je ze mooi en leuk vind.
Als ik mijn kromsnavels niet kwijt kan, dan ga ik echt geen tropen of exoten kweken.
Dan kweek je dus voor het geld. Moet je ook zelf weten. Maar dan niet afgeven op de handelaar.


jongsma
Oud Lid
Posts :16

Oud Lid
2004-02-24 - 23:23:12 send message to jongsma

Beste BIRDWAY,het antwoord op uw vraag had ik reeds gegeven ,door te vertellen dat er grote papagaaien kwekers naar de tropen uitwijken en daar duizenden kweekvolieres opgezet hebben.Mijn vraag was dus ook wie heeft dit ook gehoord.Als deze vrij redelijk overkomende verhalen waar zijn, en zo komen ze op mij over omdat de namen mij ook genoemd zijn ,dan komt er een enorm aanbod los omdat dit grote vakmensen zijn.Bovendien preek ik natuurlijk voor eigen parochie omdat ik vind dar er gerust meer goede tropenkwekers mogen komen.Groeten H.Jongsma.Stiens


birdway!
Website Member
Posts :27

Website Member
2004-02-24 - 23:30:42 send message to birdway!

beste JONGSMA,

die zogenaamde verhuizende kwekers zijn er al sinds jaar en dag, en tot nu toe merken we er nog niet veel van.
en iedereen spreekt inderdaad naar eigen parochie maar je zult mij die uitlatingen toch niet horen doen over tropen.
maar goed ieder zijn eigen en ik heb ook absoluut geen zin om me in deze uitzichtloze disscussie te mengen, dit was gewoon wat ik erover kwijt wou.

groeten Birdway!


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2004-02-25 - 00:35:58 send message to dijkkamp

de meeste mensen zeuren hier over geld en voor al over geld dat door een ander schijnbaar wel verdiend kan worden en blijkbaar niet door hun ik denk dat er toch een hoop afgunst bij zit mensen als je veel geld wilt verdienen moet je vooral in vogels beginnen of was het nou juist nietlaugh :D
mijn mening is als de prijs te hoog is dan ga je naar een ander en laat de gene in zijn waarde vergelijkingen met ah,c1000 of weet ik veel welke winkel geeft al aan waar je mee bezig bent hoe kun je nou oordelen over een prijs voor wat dan ook als je niets gezien hebt




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 154 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede