Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > aanschaf ducorps kaketoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-05 - 16:50:34 send message to reneetje

thnx hiervoor.

en ja misschien was het niet rot bedoeld maar zo kwam het wel over laugh :D en dat is toch jammer als je juist er wel mee bezig ben.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-12-05 - 17:35:52 send message to molineti

Persoonlijk vind ik in het belang van de vogel maar zeker ook in het belang van de eigenaar geeneen kakatoe soort geschikt voor de huiskamer.

1/De meeste soorten kunnen behoorlijk tot zeer luidruchtig zijn.
2/Geven veel stof
3/Zijn ,,vernielzuchtig,,(natuurlijkknaaggedrag)
4/Gaan behoorlijk snel plukken(zelfs al met partner in binnen/buitenkooi)
5/Hebben veel regen/buitenlucht nodig om hun verenpak in goede conditie te houden

Roseekakatoe is inderdaad geen luidruchtige kakatoe;maar ik denk dat je kakatoesoorten zoals rosee,langsnavel,naaktoog en inkakakatoes heel wat tekort doet als ze niet de mogelijkheid hebben om samen met soortgenoten (veelal)op de bodem van de buitenkooi in het zand te kunnen rommelen en in de regen te hangen.
Dit zijn echte bodembezoekers en buitenvogelshappy :)

Mij lijken de Afrikaanse soorten het meest geschikt,in ieder geval voor de eigenaar(niet luidruchtig)wink ;)


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-12-05 - 17:40:32 send message to Wickingh

Hai Reneetje,

quote
p.s. hoe is de oranjekuifkaketoe? iemand hier ervaring mee als huiskamervogel


Ik heb er 1 in de huiskamer en als ik had geweten wat ik nu weet,zou ik het zeker niet meer doen.
De enige kaketoe soorten die geschikt zijn voor de huiskamer zijn de rose,de goffini en de naaktoog. Maar ja de vogel moet je idd aanspreken.Ik vind de rose helemaal geweldig, het karakter en het speelse gedrag is onovertroffen door welke andere vogel dan ook.

mvg Frank


reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-05 - 18:02:48 send message to reneetje

wij hebben hier wel een afgeschermt balkon waar die heen kan. tevens kunnen we zelf lekker voor wat water zorgen, tevens gewoon lekker veel met hem douchen, dit zijn dingen die je zelf kan bepalen natuurlijk.

Rommel maken, geen probleem dat weet je van te voren, dit doen best veel papegaaien natuurlijk, de ene misschien wat meer dan de ander, maar dat neem je op de koop toe.

Het voordeel hier is dat we best een lange woonkamer hebben ( ongeveer 10 meter) dus hij heeft wel aardig wat ruimte ( niet overdreven veel natuurlijk) tevens is er altijd wel iemand thuis, waardoor die weinig alleen heeft te zitten. we hebben een hond die erg lief is voor andere dieren, dit kan ook een maatje van hem worden zodat ie ook van hem aandacht krijgt.

wat voor papegaai het ook wordt, hij zal hier veel los mogen zitten en, incl buiten op het balkon als het straks wat warmer wordt en als die buiten gewend is mag die zelfs altijd op het balkon.

Ik heb samen met mijn ouders vroeger ook een papegaai gehad en dit ging goed, dus ik heb in ieder geval al wel ervaring hiermee met het opvoeden. tevens heb ik die hond die nu lekker aan het puberen is en ik weet dat een hond heel anders is dan een papegaai qua opvoeding, maar ze kunnen je allebei tot het uiterste testen en de hond is zeker geen makkelijk ras en dit gaat ook perfect, ik kan daarin gewoon erg consequent zijn. maar tegelijkertijd ben ik een echte dierenvriend en mijn vriendin ook, dus we geven hem/haar alle liefde van de wereld.

Wel vind ik als je zegt dat geen 1 kakatoe binnenhoord of niet geschikt is, ja sommige mensen zullen dit zeggen bij elke papegaai of vogel, omdat ze binnen nou eenmaal zelden lekker kunnen vliegen. Maar ik snap je punten wel hoor. Maar de punten die jij zelf noemt daarvan zijn een aantal niet erg voor ons, op het schreeuwen na. en dit moeten we even kijken wat qua hardheid het meeste in de buurt komt van wat we hier kunnen hebben ivm buren



reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-05 - 18:06:59 send message to reneetje

o ja over de soorten die wel in de huiskamer geschikt zijn, vroeg ik me af waarom de naaktoog en goffini wel en bijv. de ducorps/salomo niet? wat zit hierachter?


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-12-05 - 19:16:18 send message to hdra

sorry maar vind dit een beetje een rare reactie,
ten eerste kan je door te observeren in een park of een vogel in een voilerre lang niet een goed beeld krijgen over hoe deze is in een woning zelf.


Reneetje niet zo snel op de teentjes getrapt zijn, a.u.b Mijn reactie was puur bedoeld om je te helpen. Je zult zien dat je veel reacties krijgt, maar wat voor het een hard geluid is, is voor de ander weer geen probleem. Geloof mij maar we hebben al jaren diverse kaketoes. Kaketoes in een vlucht kunnen net zo hard schreeuwen in een voliere als in de huiskamer. Als je na een park of Lorre en co gaat dan kun je de verschillende nuances horen.

Wij maken helaas te vaak mee dat mensen een kaketoe hebben aangeschaft maar naar een paar jaar weer wegdoen omdat hij lawaai maakt.

We wensen je heel veel succes met de aanschaf van een kaketoe.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-12-05 - 20:20:31 send message to Wickingh

Hai,

quote
o ja over de soorten die wel in de huiskamer geschikt zijn, vroeg ik me af waarom de naaktoog en goffini wel en bijv. de ducorps/salomo niet? wat zit hierachter


Wat zou er achter moeten zitten?
De een is nu eenmaal geschikter dan de ander.
Geen enkele vogelsoort is eender,

mvg Frank


reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-05 - 21:14:51 send message to reneetje

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

wat ik eigenlijk meer bedoelde, waarom is volgensjou zegmaar de ducorps minder geschikt in de huiskamer dan bijvoorbeeld een naaktoog bijvoorbeeld?

dan kan ik daar zegmaar rekening mee houden met mijn keuze.

Want wat ik tot nu toe heb gelezen is dat het voor kaketoe begrippen rustige vogels zijn met een soort huilerig geluid maar niet hard, dat ze niet zo onwijs aanhankelijk zijn maar wel knuffelig voor de rest) en zichzelf goed kunnen vermaken ook ( mits genoeg speeltjes natuurlijk)
En wel gewoon intelligent en veel kunnen leren, zelfs voor een kaketoe wat meer een prater dan gemiddeld. dit waren allemaal dingen die voor ons wel goed overkwamen, maargoed misschien dat verschillende mensen hier andere ervaringen mee hebben natuurlijk vandaar dat ik dat zei



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-12-05 - 22:26:42 send message to Wickingh

Hai,

van de vogels waarover ik hoor,blijft bijna geen enkele Ducorps uiteindelijk in de huiskamer zitten,vanwege onaangepast gedrag, bijten schreeuwen enzo.
Terwijl naaktoogjes en in iets mindere mate goffini's het wel goed doen in de huiskamer,

mvg Frank


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-12-05 - 22:43:51 send message to molineti

Ik heb tot nu toe 2 soorten moeten verkopen om dat ik zelf gek werd van hun geluid(ben best wel wat gewendwink ;))
1 soort was de groenwangamazone de andere soort de goffiniekakatoe(ik heb diverse paren van diverse kakatoes maar ze kunnen met zijn allen nog niet het geluid produceren van die Goffinies toen)

Naaktogen heb ik nooit gehad,maar als je bij het NOP of in het vogelpark in Kevelaar komt zijn de naaktogen altijd de brutale bijterige vogels(misschien ook de reden dat ze daar zitten)

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen(of ik heb de uitzonderingen gehadlaugh :D)

Het jammere(ik bedoel niemand persoonlijk op deze site)is dat het ongelooflijk moeilijk is om eerlijke informatie te krijgen, omdat vaak financiele belangen een belangrijke rol spelensad :(

Geen `1 winkelier/handelaar die B.V een Mollukkenkakatoe te koop heef zal gaan vertellen dat deze soort totaal ongeschikt is voor in de huiskamer te houden.(de vogel moet hoe dan ook toch verkocht wordensad :()

Ik zou proberen contacten te leggen met mensen die een bepaalde soort al langer dan 3tot5 jaar in de huiskamer hebben en er nog steeds gelukkig mee zijnhappy :)
Eerste paar jaar gaat het in zijn algemeenheid altijd goed (tot ze broedrijp worden)

Succes


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-12-06 - 00:22:45 send message to goffini

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Uit ervaring kan ik de reacties van hdra en molinetti alleen maar bevestigen.
Daar komt ook nog bij dat Goffini's nachtelijke schreeuwers kunnen zijn, leuk als de hele buurt slaapt, zeker met een stenen vloer.
Klinkt allemaal lekker negatief, hè. We kunnen je het ook allemaal heel rooskleurig voorstellen en dat je misschien(ik zeg misschien want er zijn natuurlijk ook mensen waar het wel goed gaat) over een jaar of zo, horendol word van het geschreeuw en dat het beestje weer in een opvang verdwijnt. Maar het gaat om de ducorps, die word toch omschreven als vergelijkbaar met de goffini of de fillipijnse kaketoe.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de goffini nog steeds de leukste kaketoe maar hij komt nooit meer in huis. Ik vind deze vogel alleen geschikt voor volieres in een beetje afgelegen gebied.
Wij hebben de vogels uiteindelijk weggedaan. Het koppel klikte ook niet echt en we hebben ze apart verkocht. De man ( overigens was die wel rustig) heeft nu een partner waarbij het wel klikt en de pop zit qua schreeuwen,nu bij een perfecte eigenaresse -- die is doof.


Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2005-12-06 - 01:04:50 send message to Hannie

Hoi Reneetje

Ik heb een Oranjekuif kaketoe in de huiskamer nu 3 1/2 jaar.
En in tegenstelling als Frank, heb ik er nog geen minuut spijt van gehad.
Alle nadelen ten spijt.
En bij mij gaat geen 1 dier weg ( opvang of asiel).
Want een dier heb je niet voor even .
Maar voor de rest van zijn leven.
Dat is mijn motto.
Dus goed dat je info vraagt , zodat je weet waar je aan begint .
Zelf woon ik ook niet groot , een rijtjes huis met buren boven en aan beide kanten ook buren.
En tot zover nooit last gehad met de buren.
En ik moet eerlijk zeggen mijn kaketoe valt reuze mee met schreeuwen .
Natuurlijk schreeuwt hij wel eens ( en hard ook ) maar dat is meestal als hij losvliegt in de kamer .
Hij zit bij mij echt niet de hele dag te krijsen.
Meestal babbelt hij er lekker op los , want hij kan best een aantal zinnetjes praten.
Realiseer je ook dat ongeacht wat je keuze gaat worden , dat ze heel veel aandacht nodig hebben .
En dat ze heeeeel veeeel verenstof producerenhappy :) , althans de kaketoe.

Maar goed dit is mijn ervaring.
Ik weet dat andere forumleden het niet met mij eens zijn , om de oranjekuif in de huiskamer te houden.
Over de Ducorps en andere soorten kan ik je niet informeren .
Ik wens succes bij je zoektocht.

Groetjes Hannie


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-12-06 - 03:50:29 send message to Wickingh

Hai hannie,

quote
Ik heb een Oranjekuif kaketoe in de huiskamer nu 3 1/2 jaar.
En in tegenstelling als Frank, heb ik er nog geen minuut spijt van gehad.
Alle nadelen ten spijt.



Hohoho ik zeg niet dat ik spijt heb, Frodo is een deel van ons gezin waar we allemaal van houden.
Maar het is een zeer nerveuze kaketoe, die naar mijn mening echt niet in een huiskamer thuis hoort. Deze vogels horen als koppel samen gehouden te worden in een ruime voliere.
Natuurlijk kan het goed gaan, en ik ben zeer blij dat bij jou het goed gaat,maar geef geen verkeerde signalen af.

mvg Frank


Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2005-12-06 - 09:41:35 send message to Hannie

Hoi Frank

Sorry dat ik je verkeerd begrepen heb.
Het komt door het zinnetje wat je schreef.

"Ik heb er 1 in de huiskamer en als ik had geweten wat ik nu weet, zou ik het zeker niet meer doen".

Daaruit maakte ik dat op.
En het was zeker niet mijn bedoeling om verkeerde signalen af te geven.
Het spijt me als dat zo over gekomen is.
Ik wilde alleen mijn ervaring met mijn kaketoe geven.
En zeker niet jou voor het hoofd stoten.
Ik hoop dat ik dat bij deze recht heb gezet.
Verder wens ik je alle geluk toe met Frodo happy :)

Groetjes Hannie


reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-06 - 10:28:47 send message to reneetje

qoute:

Klinkt allemaal lekker negatief, hè. We kunnen je het ook allemaal heel rooskleurig voorstellen en dat je misschien(ik zeg misschien want er zijn natuurlijk ook mensen waar het wel goed gaat)
------------------------------------------------

Ik heb liever eerlijke antwoorden dan rooskleurige. en uiteraard zou het mooi zijn als de waarheid rooskleurig was natuurlijk. Maar met deze ervaringen kan ik wat mee. Ik wil gewoon niet een fout maken en zoals je veel op marktplaats en andere 2e hands sites ziet zijn er al genoeg mensen die er niet goed overnadenken en zich erin vergissen.

Hoe het is om een papegaai te hebben dat weet ik wel dat zal het probleem ook niet worden, maar een kaketoe is natuurlijk een ander verhaal. Maar ik zal nog wel erg goed gaan nadenken over ten eerste welke het zal worden, en ten tweede of ik er uberhoud 1 neem.

Ik vind het zelf erg aanlokkelijk om er 1 te nemen, simpelweg door een paar dingen:
1 ze komen gewoon superlief over alleen qua uiterlijk over het algemeen,
2: het zijn echte knuffelaars waardoor je ze makkelijk bij het gezin kan betrekken.
3: ik vindhet gewoon erg bijzondere en intelligente vogels wat ik qua info zie op internet.

Het nadeel is dat in een winkel als je daar komt je zelden een vogel zal horen schreeuwen. We hadden hier in de buurt bijvoorbeeld een molukken kaketoe zitten, nou mijn vriendin en ik waren allebei op slag verliefd en als we het geld hadden gehad hadden we waarschijnlijk de grootste fout van ons leven gemaakt en hem direct meegenomen.
Dit was een echte allemansvriend, niets dan goedheid in zich en een erg rustige vogel.

Maargoed je ziet zo'n vogel de keren dat je er komt misschien 10 minuten, en altijd midden op de dag en in een kooi, en niet heel de dag zoals smorgensvroeg of savonds bij schemering, dus je weet nooit hoe die dan is.
En hierin vergis je je gewoon erg vaak.

Ik vind het alleen op het moment erg moeilijk om een alternatief te vinden die in ons straatje past van wat we willen.

Ik vind zelf een grijze roodstaart echt geweldig, over het algemeen erg rustig en niet schreeuwerig, lekker ondernemend en erg vriendelijk, maar 1 groot nadeel over het algemeen erg eenkennig en dit is toch iets wat we niet willen.
EN uiteraard is niet elke grijze roodstaart zo maar 9 van de 10 verhalen die je hoord is toch helaas wel het geval, en dit vind ik erg jammer want voor de rest vind ik het echt een wereldvogel.







Plaats een reactie



Er zijn in totaal 125 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede