Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > aanschaf ducorps kaketoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2005-12-07 - 13:24:51 send message to kaapsen

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ja.dat klopt hoe raad je dat zo zegg?Ik zelf ben er erg gecharmeerd van,heb drie koppels,een met jongen en een op eieren en vind het ook mooie vogels,het zijn vogels uit de groep poicephalus, ik zal maar zeggen de grote broers en zussen van o.a bonte boeren en jardines,ga maar eens wat surfen op wat sides,dan doe je wat info op .
Gr Kees.


reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-07 - 13:58:27 send message to reneetje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik blijf het jammer vinden dat er zo weinig op internet staat van echte nuttige info kan vinden over deze nu. net zoals ik had bij de ducorps of andere iets minder algemene soorten , je ziet alleen dingen over sommige amazones of grijze roodstaart. en voor de rest zijn het kleine stukjes tekst van 5 regels of info over kweken en hoe ze in het wild zijn e.d


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2005-12-07 - 14:15:05 send message to kaapsen

Dag Rene,kijk op [www.poicephalusstamboek.org/].
en ga dan naar links,staan een heleboel sides ,van kweker tot huiskamervogels.
Ik zelf heb eigen kweek poppen en daarvan nu dus de eerste generatie nakweek.De vogels zijn qua grootte plm gelijk aan de kleinere kaketoes en erg speels,sucses.

Gr Kees.


reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-07 - 14:42:31 send message to reneetje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

thnx ik ga meteen aan de slag haha

het eerste wat me opvalt is dat ie (op het hoofd na) erg lijkt op de roodvleugelparkiet laugh :D


reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-07 - 15:05:14 send message to reneetje

even een update,

heb idd via deze link wel wat gevonden, en ik moet zeggen valt me niets tegen. ik vind ze opzich wel mooi op het hoofd na, maar qua karakter zijn ze wel ok. Alleen zag ik bij 1 verhaal wel dat er 1 erg schreeuwde als die in de kooi werd gezet ofzo, net zolang tot hij/zij er weer in mocht. en dat dit door merg en been ging. wat is jou ervaring met hun schreeuwen? is dit inderdaad als ze het doen erg hard? of valt dat wel mee, en is dit zoals andere vogels veel smorgens en savonds of is hier niets over te zeggen.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-12-07 - 16:20:26 send message to Hawkeye_NL

reneetje,

Ik zou je toch een keer het advies nog een keer willen geven om echt eens een bezoekje aan het NOP of zo te wagen. Je kunt daar best goed het geluid van veel vogels horen zodat je een idee hebt van wat nu schreeuwen is of juist net weer niet. Er zijn zo veel verschillende klanken en toonsoorten als vogels in de wereld. Wat is nu hard en oorverdovend of juist acceptabel en mooi? Alleen jij kunt dit voor jezelf bepalen.

Erwin


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-12-07 - 16:52:22 send message to Wickingh

Hai Erwin,

quote
Ik zou je toch een keer het advies nog een keer willen geven om echt eens een bezoekje aan het NOP of zo te wagen. Je kunt daar best goed het geluid van veel vogels horen zodat je een idee hebt van wat nu schreeuwen is of juist net weer n


en dan hoort hij alleen nog maar ""hallo en lekker he"", wink ;)

mvg Frank


reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-07 - 17:04:32 send message to reneetje

hahaha,

dat zou lollig zijn, maar ik begrijp je punt en ik zal dat zeker overwegen.

Alleen dan hoor ik het en niet mijn buurvrouw haha.
Mijzelf maakt het dus echt niets uit, kijk een molukken is wat teveel van het goede, maar een beetje schreeuwen boeid me absoluut niet, het gaat mij er meer om wat is acceptabel voor de buren.

een molukken is dat niet, een grote ara zal dat ook niet zijn, ook al schreeuwen misschien de meeste aras maar een paar x, het geluid wat ze dan in dat geval zullen produceren is denk ik te hard om in een portiekwoning te krijgen.

ik heb een vraag hierover trouwens

er zijn ooit mensen hier op bezoek geweest die hadden een edelpapegaai, erg mooi beest, spreekt mij in principe niet enorm aan, maar ik hoorde wel die typische roep van de edel, geen mooi geluid best hard maar zeker niet TE hard voor mij. kan je het hier mee vergelijken, en dan bedoel ik niet de toonhoogte maar meer de hardheid.


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2005-12-07 - 17:20:24 send message to kaapsen

Dag Rene,is ook een kwestie van opvoeden,met name
als je een vogel alleen houdt,hebben de mensen al snel de neiging om de vogel TE veel uit de kooi te laten en te VERWENNEN,daardoor zitten ze vaak later met de problemen.zoals b.v schreeuwen.
Toen ik nog geen paarvorming bij mijn poppen had samen gesteld lieten zij zich soms alleen s,morgens en s,avonds even horen,tseea tseea.
Verders kunnen het goede praters worden,wat jouw opmerking over hun hoofd betreft,dit vind ik net het mooiste deel van de vogels,wanneer zij geheel op kleur zijn.In eerste instantie zijn de poppen mooier,maar naarmate de mannen ouder worden krijgen zij vaak een mooie lichter grijze kop,met een forse snavel,ze maken zonder problemen b.v een amandel open.Voor de rest hoor ik ze niet qua geluid.

Gr Kees.


reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-07 - 17:59:37 send message to reneetje

hey kaapsen

idd dat vind ik ook. en opzich denk ik zelf nog dat het niet een probleem is als je een vogel veel uit de kooi haald en verwend. maar denk dat het probleem gaat komen op het moment dat veel mensen zoiets hebben van de nieuwigheid is eraf en we hebben nou even wat minder tijd e.d. en dat de vogel is gewend aan veel aandacht en het daarna opeens met 2 uur moet doen per dag.
terwijl als je een vogel vanaf hetbegin tussen de 2 en 3 uur aandacht geeft verspreid over de dag en je zorgt dat het niet meer is in het begin dan dit dat de vogel zal wennen dat ie de rest van de tijd of zichtzelf moet vermaken of er lekker bij komt zitten alleen.
Ik denk dat bij eenkaketoe dit ook de reden is dat ie meer schreeuwd dan nodig is.

Ik zit toevallig op het moment met iemand op msn die een witkuif kaketoe heeft en die schreeuwd helemaal niet. en natuurlijk kanje geluk daar mee hebben maar ze legt mij nu uit waar je op moet letten en dat alsje gewoon bepaalde dingen doet of juist laat het schreeuwgedrag bij lange na niet een probleem hoeft te zijn.

Tevens zegt ze ook, en dat geloof ik direct, dat als een kaketoe op een leeftijd is dat ze meer beginnen te schreeuwen deze mensen er juist op een verkeerde manier mee omgaan.
En dat met de juiste begeleiding van de vogel dit ook weer overgaat.
Een kaketoe schreeuwd natuurlijk 9 van de 10 x alleen om iets te bereiken, vergelijk het even met blaffen van een hond ( denk ik ) dat doet ie ook met een bepaalde reden. als die reden wegvalt en die heeft dat door, en de vogel heeft door dat door middel van juist rustig te zijn iets kan bereiken dan bereik je met de vogel dus al veel meer


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2005-12-07 - 20:29:11 send message to v.dijck

wij hebben een grijze in huis en ja die heeft voor mijn vriendin gekozen maar als hij los heb ik er nog net zoveel lol om als eerst en heeft pas na ruim een jaar gekozen en oja wat voor hond heb je ben benieuwd wat voor ras het ishappy :)


reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-07 - 21:30:42 send message to reneetje

het is een kruizing tosa inu/cao de fila de sao miguel.

geen makkelijke rassen de ouders maar dit gaat met consequent zijn ook erg goed en het is echt een wereldbeest,doet geen vlieg kwaad, alleen verleden maand paar incidentjes met 3 andere honden maar alle 3x niet zijn fout maar voor de rest niets dan lof



v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2005-12-07 - 21:36:32 send message to v.dijck

tosa-inu ken ik wel het andere ras zo nietb maar zoek het op heb zelf een kruising bordauxdog/rotweiler een reu uit het asiel


reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-07 - 21:50:08 send message to reneetje

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

andere ras is portugees. en wordt gebruikt bij vee e.d.
ik zal even foto proberen teplaatsen, weet niet of het lukt.


(nog lekker jong)

al wat stoerder


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-12-07 - 22:43:46 send message to goffini

Ik weet of een bezoek aan het NOP een goed idee is voor iemand die zich wil orienteren. Daar zitten juist de vogels met gedragsstoornissen, die dus oa veel schreeuwen. Als je je op het geluid wil concentreren , ja ga er heen maar, als je wil zien hoe vogels zich gedragen die zich goed voelen denk ik dat een bezoek aan bv een park als walsrode meer op zijn plaats is.
Ben er 4 jaar geleden voor het laatst geweest dus als er intussen iets is veranderd dan hoor ik het graag.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 115 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede