Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > aanschaf ducorps kaketoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-07 - 22:52:42 send message to reneetje

hey goffini bedankt voor je reactie.

Ik heb vanmiddag toevallig iemand gesproken via msn en die heeft al 8 jaar een witkuifkaketoe. en ze kan niets anders zeggen dan dat het schreeuwen door de opvoeding komt, en natuurlijk een bler hier en daar dat kan, maar ze zegt nooit reageren op schreeuwen, consequent zijn, niet in het begin als je hem/haar net hebt meer aandacht geven dan je dat later doet dan gaat het helemaal goedkomen.

En nu zal ik niet op het verhaal van 1 persoon afgaan, ik heb daarom ook op marktplaats een adv gezet of mensen die er 1 hebben in de woonkamer.

en begrijp me niet verkeerd, ik zal jullie adviezen niet in de wind slaan hoor zeker weten van niet, maar hier zitten wel over het algemeen veel mensen die met papegaaien kweken, en maar weinig mensen volgens mij die echt een kaketoe in de huiskamer hebben staan en ik denk toch dat dit verschillend is.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-12-07 - 23:05:59 send message to tonnl

Hier zitten inderdaad veel kwekers ja. Maar hoe zou het komen dan dat er niet veel mensen zijn die een kaketoe in de huiskamer houden?

Sorry hoor maar dit lijkt erg op: ik vraag raad maar ik wel dat jullie in mijn straatje praten.
Ton.


reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-07 - 23:19:42 send message to reneetje

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

hallo,

Nou wat natuurlijk wel zo is, is dat mensen die problemen hebben juist naar een forum komen, je zal zelden zien dat iemand op een forum komt ( die er normaal niet komt) als alles goed gaat.

Ik denk dat er diverse redenen zijn waarom kaketoes niet veel in de woonkamer zitten ( volgens mensen)

1 ik denk dat het nog wel mee zal vallen en er best nog een behoorlijk aantal zijn.
2 het verschil in aanschafsprijs tussen een grijze roodstaart en een witkuif kaketoe is behoorlijk. en vergeet niet de prijs voor de kooi die ook een stuk groter is e.d.
veel mensen zullen dan toch gaan voor een grijze roodstaart waarmee ze met 750 euro incl kooi klaar kunnen zijn ipv 2000 of nog wel meer.
3 mensen worden afgeschikt door de verhalen op de diverse forums waar ik het over hadden en zien hierdoor alleen de negatieve dingen.
4- er worden nou eenmaal vaker grijze roodstaarten aangeboden dan kaketoes.

Er hebben al veel mensen mij geadviseerd om een grijze roodstaart te nemen, helemaal begrijpelijk en ze zeggen dan over de kaketoe kijk maar eens op marktplaats hoevaak er weer 1 verkocht wordt, maar ik heb al diverse malen gekeken en de grijze roodstaart zie je ook genoeg die verkocht worden helaas.

Ik neem even als vergelijking de grijze roodstaart.
deze zal altijd bekend staan bij de meeste mensen als een vogel die eenkennig is. simpelweg omdat in de meeste gezinnen er 1 persoon veel mee bezig is en niet meerdere. waardoor die toch snel naar 1 persoon toe trekt of soms naar mannen of alleen naar vrouwen, terwijl als je even iets verder kijkt zie je dat je dit met de juiste opvoeding helemaal niet nodig hoeft te zijn.

en dit wat ik tot nu toe heb gehoord van 2 mensen is ook zo met het schreeuwen van de kaketoe.

Heb net toevallig een mailtje binnen weer van iemand die al een tijd een kaketoe heeft en die zou hem voor geen goud meer willen missen. hij schreeuwd hooguit 2 x even per dag 10 minuutjes en als die afgedekt wordt even dan zelfs nog korter dan dit.



molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-12-08 - 08:43:29 send message to molineti

Quote
------------------------------------------------
3 mensen worden afgeschikt door de verhalen op de diverse forums waar ik het over hadden en zien hierdoor alleen de negatieve dingen
------------------------------------------------

Waarom zouden kwekers van kakatoes negatief advies geven,als dit niet waar zou zijn?

Daar hebben ze toch geen belang bij!

Of doen ze dit in het belang van de vogels(en hun huiskamereigenaar)wink ;)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-12-08 - 10:08:21 send message to johanblok

Een kweker die een negatief advies geeft, verkoopt ze als het goed is ook niet voor de huiskamer.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-12-08 - 10:13:22 send message to Wickingh

Hai,

quote
verkoopt ze als het goed is ook niet voor de huiskamer
,maar uh bij Dennis [aardige vent trouwens]kunnen we toch wel terecht hoor!!

mvg Frank

PS Was ironisch bedoeld, ik ben met met vorige spreker eens


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-12-08 - 10:24:33 send message to molineti

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Klopt Johanhappy :)

Ik bedoelde dus te zeggen ;dat dit ook in het belang is voor iemand die een papagaai voor in huis zoekt.

Bijna niemand(alleen de handelaar die hem /haar koopt) wordt er beter van als je na een paar jaar een duur betaalde kakatoe het handels circuit in moet stoppen;en de vogel zeker nietsad :(


reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-08 - 13:54:34 send message to reneetje

hallo,

ik begrijp jullie mening helemaal hoor en ik zeg het volgende opzich helemaal niet om er tegenin te gaan, want ik vraag hier niet voor niets naar jullie mening wink ;) Maar neem bijvoorbeeld happybird, is toch een aardig goede kweker met ruime hokken, voed ze met de hand op, en heb nu een paar mensen gesproken inmiddels die hem daar vandaan hebben gehaald en de kaketoes al stukken langer hebben dan 3 jaar bijv. en allemaal zeggen ze hetzelfde, met de juiste opvoeding en handelswijze van omgang met de kaketoe is het een geweldige vogel, die uiteraard 2x per dag zich even laat horen, maar dat zit erin, maar dat je dit wel kan beperken tot idd. smorgens en savonds. en dat je ook de tijd hiervan aardig kan beperken. wat ik tot nu toe heb gehoord zit het allemaal tussen de paar minuten en een minuut of 10.

Wat ik sowieso wil doen trouwens mocht ik uiteindelijk beslissen om voor wat voor kaketoe te gaan dan ook, dan laat ik de muren van de woonkamer extra isoleren tegen geluid en uiteraard hang ik een ioniseringssysteem in de woonkamer.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-12-08 - 16:28:03 send message to molineti

Quote
-------------------------------------------------
happybird, is toch een aardig goede kweker met ruime hokken,
-------------------------------------------------

Zou het niet weten,ken de naam alleen maar van pellets en speelgoed


reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-08 - 16:43:35 send message to reneetje

laat ik het zo zeggen, heb diverse mensen nu gesproken die bij happybird hun kaketoe hebben gehad, allen gezonde vogels, goede begeleiding en bij de verkoop maar ook na de verkoop nog.

Dus je weet zeker dat je geen wildvang haalt daar, en je dus zelf het meeste in de hand houd met opvoeding


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-12-08 - 16:50:32 send message to Wickingh

Hai,

je bedoelt Happybird in Mill.
Hoe weet je je dat hij zijn vogels goed houdt?
Er zal nooit iemand bij zijn volieres mogen komen.
Wat ik wel weet dat hij alles in de broedmachine uitbroed,ik laat aan iedereen zijn/haar over wat men daar van vindt,maar om nu te zeggen dat het helemaal geweldig is??
Hij is trouwens naar zijn klantjen wel erg goed,daar zal ik niets van zeggen.
Maar feit is hij is commercieel bezig en dan gaat het toch om de verkoop,zal hij dan te koop lopen met de mislukkingen??
Tuurlijk kan het goed gaan,maar het kan ook er goed fout gaan,

mvg Frank


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-12-08 - 19:15:35 send message to hdra

Hier zitten inderdaad veel kwekers ja. Maar hoe zou het komen dan dat er niet veel mensen zijn die een kaketoe in de huiskamer houden?

Sorry hoor maar dit lijkt erg op: ik vraag raad maar ik wel dat jullie in mijn straatje praten.
Ton.


Ik ben het wel met Ton eens. je hebt inmiddels ontzettend veel eerlijke adviezen gekregen. Maar telkens probeer je deze adviezen weer om te zetten naar je eigen straatje. Wat heeft het dan voor zin dat we adviezen geven. Mijn eerdere adviezen zijn gebaseerd op jarenlang houden en kweken van kaketoes. Ik wil ook best zeggen dat:

- kaketoes niet schreeuwen
- dat ze binnen een maand praten
- dat ze nooit agressief worden
- dat buren er nooit last van hebben
- dat je ze veel beter kunt nemen dan een andere vogel zoals een grijze roodstaart

Etc etc etc

Als je dat beter uitkomt, want op iedere reactie heb je weer een wederwoord. Ik begrijp nu echt niet meer wat je nu wilt, of wie je wilt geloven.

In een eerder bericht heb je me negatief belicht, zeer flauw. Vraag dan niet om reacties als je niet tegen kritische beschouwingen kunt. De kwekers die mij kennen weten dat ik zeker niet negatief ben, maar heel positief, bevlogen en enthousiast over mijn hobby kan praten. Maar ik heb een hekel aan mensen die eigenlijk niet weten wat ze willen, anderen om adviezen vragen, dit ook weer naast zich neerleggen, omdat ze toch hun eigen zin doen. Ik heb helaas te vaak gezien dat de aankopers van deze vogels ze binnen een jaar weer op internet zetten of bij het NOP dumpen. EN DAT IS LEUK|

Ik zou zeggen schaf een kaketoe aan en ga er voor 100% voor , of begin er gewoon niet aan.

Henk.


reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-08 - 19:21:33 send message to reneetje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

dit komt door 1 ding.

doordat ik dus niet wist dat hier veel kwekers zaten. en ik heb nu al best een behoorlijk aantal mensen in de tussentijd gesproken gister en vandaag, dus een kaketoe niet in een voillere hebben zitten maar in de woonkamer, hoe komt het dan toch dat al die mensen positief zijn en hier de kwekers niet positief dat begrijp ik gewoon niet.

en dan wil ik helemaal niet zeggen dat mensen die (hobby) kweker zijn het verkeerd hebben helemaal niet. maar als ik dus aan de andere kant van andere mensen ook verhalen hoor dat het wel goed gaat, dan probeer ik dat dus in deze discussie ook naar voren te brengen, en dat is niet persee bedoeld als weerwoord, maar om ook te laten zien dat het dus ook wel goed kan gaan, en ik via de advertentie heb gezet op markplaats naar ervaringen van mensen die er echt 1 thuis hebben, en 9 van de 10 zijn toch positiever als het beeld wat hier geschept wordt.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-12-08 - 20:11:53 send message to molineti

Quote
------------------------------------------------
LET OP WIJ KOPEN VIA DEZE MANIER GEEN KAKETOE MAAR ZULLEN DIT DOEN BIJ EEN PROFESSIONELE KWEKER, DUS GEEN KAKETOES (of andere papegaaien) AANBIEDEN ALSJEBLIEFT.

wij vinden zelf namenlijk dat de mensen die hier een dier aanbieden hetzelfde hadden moeten doen als wij, eerst nog beter informeren voordat je iets aankoopt. en niet als een afgedankte tv wegdoen. helaas zie ik dit tevaak gebeuren, met de meest standaard excuses zoals allergie of tijdgebrek. dit zijn beide dingen die je of van te voren weet, of kan oplossen door een zuiveringssysteem bij de kooi te hangen.
_------------------------------------------------

Mijn complimenten :Er kan inieder geval niet gezegd worden dat je niet nadenkt over de aankoophappy :)

(ik heb maar een gedeelte gekopieerd,maar vond het totaal ook een goede oproep)wink ;)

Ik kan mezelf wel voorstellen dat je je zinnen hebt gezet op een kakatoe,het zijn ook mijn favorietenhappy :) (maar of het een goede beslissing zal zijn zal de tijd uitwijzen)

Succes (en laat uiteindelijk toch even weten wat je gekocht hebt)

MVG Rene



reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-08 - 20:30:16 send message to reneetje

dankje,

en ik wil er gewoon alles over weten, maar vind het gewoon zo raar dat er hier zo negatief over wordt gedaan, en mensen die daarop reageren en dus een huiskamer vogel hebben, juist erg positief zijn.

En dan komt dat misschien hier over als weerwoord, maar is meer van 2 kanten horen.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 125 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede