Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vogels dna sexen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-08-06 - 12:47:49

hoe lang heeft e.e.a geduurd?


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-08-06 - 20:51:29

van 27/ 07 was ik aan het wachten


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-08-09 - 17:40:40

je hebt ze tenminste, dat is al heel wat , maar al met al genomen zijn de negatieve reactie's er veel meer t.o.v de positive zodat ik mijn conclussie trek, en bij Gendika blijf.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-11-04 - 12:00:55

hoe zijn de ervaringen anno 2010 met ADC Holland?
Is het verbeterd, veranderd??????


fiepol
Website Member
Posts :62

Website Member
2010-11-05 - 15:54:57

bij mij is alles korrekt verlopen
na 5 dagen een mail en 2 dagen later
de certificaten in de bus
en een beetje geduld is een mooie deugd


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-11-06 - 16:57:37

ik heb ze toch maar weer naar Gendika gestuurd , en binnen 2 dagen uitslag, en derde dag ( vandaag) officiele rapport binnen.


fiepol
Website Member
Posts :62

Website Member
2010-11-07 - 08:51:29

voor mij toch GEEN dna seksen meer zolang de certificaten kunnen vervalst worden
aangekochte vogels met dna certificaten worden onmiddelijk hersekst door veearts


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-11-07 - 09:36:56

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

maar dat is hetzelfde met jou veearts, als ik jou vogels dan koop, wie zet dat dat bewijs dan niet is vervalst?
Zo lust ik er nog wel 10, elk bewijskan vervalst worden!!!!!!!
Dus in dat geval maakt het niet uit of ze dna of door een veearts zijn gecontroleerd.
enkel op dat moment heb je zekerheid, zodra de vogel weer van hand tot hand gaat is het alweer de bekende gok.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-04-23 - 22:12:17

Weer 8 zakjes richting gendika gegaan zoals altijd altijd 100 % goed voor elkaar nooit gezeur en snel gewoon super 1 keer adc 5 weken gewacht nooit weer.


robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2011-04-24 - 08:41:40

alleen met jonge vogels voor je zelf kan je dna. doen maar koop je oudere vogels laat ze dan endoscopisch onderzoeken dat is mijn mening de vogels waar van je twijfelt weet je dan zeker dat ze goed zijn.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-04-24 - 09:28:13

Klopt ik deed het ook altijd al met de bonte boeren nu gaan alleen de jonge vogels er altijd heen de oudere naar hooimeijer meppel maar ook alleen vogels waaraan je twijfelt natuurlijk.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-04-26 - 21:17:48

alleen jammer dat het weer veel gedoe voor de vogel zelf is terwijl het met een paar simpele veren te checken is.
denk dat het diervriendelijker is bij het verkopen/aankopen van de vogel een paar veertjes trekken makkelijker is, als je twijfelt aan de juistheid van het geslacht/ sexbewijs.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-04-27 - 14:47:05

Als je al diversen keren bedondert bent om dat D.N.A. gesekste poppen later toch weer mannen blijken te zijn dan kijk je wel anders tegen D.N.A. seksen aan.

Er zijn verschillende verkopers die D.N.A. gesekste koppels aanbieden,maar als je dan vraagt om de pop Endoscoopische te laten over seksen (op mijn kosten)dan hoor je er niets meer van.

Als het om geld gaat............

Henk.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-04-27 - 19:16:25

Henk, daar kan ik voor 100% achter staan. Echter ik had het er over dat het voor de vogel zelf minder stressvol is, en dat je zelf bij twijfel een contraindicatie hebt. dus je zou een overeenkomst kunnen maken dat je zelf alsnog nieuwe veren opstuurd ( ipv zelf endoscopisch laten sexen) zodat je zeker weet dat de juiste veren zijn verstuurd, en je dus de juiste uitslag hebt omdat je de veren zelf getrokken, en zelf verstuurd hebt. Want wat is het verschil of je nu endoscopisch hersext of dna hersext, als de uitslag anders blijkt dan wat op het aankoopbewijs staat?
enige is dat je een directe verklaring van de d.a hebt, maar als je de veren bij de kweker zelf trekt en de monsters met enveloppe samen op de bus doet, dan is er toch ook duidelijkheid?
In beide gevallen kan je afspreken dat als het resultaat afwijkt de koop bijv niet doorgaat, en dus een overeenkomst hebt op basis van hersexen.
Maar als iemand afknapt op endoscopisch hersexen kan dat al op nattigheid duiden, of omdat ie zeker weet dat het wel het geslcht als op de papieren is , maar dit zondervan de vogel vind, in zo'n geval is dna een goed alternatief toch?
Gaat ie ook daar moeilijk over doen, dan moet je gewoon je conclussie trekken en snel wegwezen.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-04-27 - 19:45:55

Mij gaat het in dit geval om dat overal verschillende papieren bij zitten op 1 sex bewijs een verkeerd ringnummer 1 cijfertje maar maar ik wil graag de boel netjes en compleet hebben dus is de manier van dna de snelste en makkelijkste manier dan alles vangen en meenemen enz enz ik vertrouw alle papieren wel maar is een rommeltje zo vandaar alles hersexen en klaar.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 121 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede