Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Hibryden ara's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2005-04-22 - 10:01:52

Een paar algemeen bedoelde opmerkingen na het lezen van alle bovenstaande zaken.

In een discussie die aangezwengeld door iemand die vindt dat discussie op het scherpst van de snede moeten worden gevoerd worden een aantal zaken recht op de man gespeeld. En de man is in dit geval diegene die zelf ook nogal scherp is. Een gevolg van mogelijk opgebouwde irritatie door een aantal mensen tegen de scherpte van de discussies ? Niet goed te praten en wat mij betreft ook te ver gaand, maar wel enigszins begrijpelijk.
Vervolgens wordt hier erg persoonlijk en emotioneel op gereageerd, ook begrijpelijk,maar ook niet handig, temeer omdat de persoonlijke opmerkingen ook nogal aan interpretatie onderhevig kunnen zijn. Alles op Vogelarena is en blijft geschreven tekst, dus alle non-verbale zaken er omheen kunnen niet gezien of geinterpreteerd worden, en helaas is de teneur aan het worden, dan zal het wel negatief zijn. Jammer. Neem Jan zijn wijze woorden bij het lezen in je hoofd : Hoe kan die persoon dat goed bedoeld hebben. Want de schrijver kan het enkel goed bedoeld hebben.

De moderator grijpt ergens in dat proces in, en krijgt vervolgens de emotie die door anderen op andere plekken wordt opgebouwd naar zijn hoofd. Onterecht in mijn optiek. Dat er mensen eerder aangesproken hadden kunnen worden accoord, maar laten we niet vergeten dat niet iedereen hele dagen de tijd heeft om op internet rond te zwerven (niet lullig bedoeld Lennart!!) en dus een moderator/administrator vaak achter de feiten aanloopt. Mede gezien de zeer uitgebreide en open uitleg die zowel Jan als Peter hebben gegeven, en de vele credits die deze site bij mij heeft opgebouwd vind ik dat er door een aantal mensen wel zeer emotioneel wordt gereageerd en beslissingen worden genomen en zaken worden geroepen die geen recht doen aan hetgeen Vogelarena is !
Neem het advies van Peter in je hoofd : laat het even bezinken, voordat je een besluit neemt.


Laatste opmerking :
De discussie over het off-topic gaan is niet relevant, de beheerders van deze site hebben al meerdere malen uitgelegd dat dit de bedoeling niet is, en dus heeft een ieder zich daar aan te houden. Laat iedereen er dan over ophouden, anders blijven we aan de gaan.


Laten we nu met zijn allen gewoon proberen de draad op te pakken maar wel met de lessen van dit mini-drama en ons ook aan de regeltjes houden zoals ze door Jan/Peter gesteld, anders breken we met zijn allen iets heel moois af !!!


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-04-22 - 10:33:48

Misschien helpt het als mensen sommige dingen wat meer los van elkaar gaan zien ..

Als je in een bepaalde discussie elkaars mening ergens in deelt hoeft het niet zo te zijn dat je die in een andere discussie nog steeds deelt , net als dat als je in een discussie felle tegenstanders kan zijn van elkaar en in een andere discussie opeens elkaars mening kan delen.

Ik heb in de tijd dat ik op vogelarena zit veel meegedaan met discussies , leuke en minder leuke en soms zijn mensen het eens met mijn denkwijzes de andere keren staan ze er lijnrecht tegenover en zo hoort het ook want een mening kan op alle vlakken van elkaar verschillen , ik krijg alleen vaak het idee dat mensen teveel vasthouden aan het idee van " die gene is tegen mijn mening" , je mening uiten in een discussie gaat er niet om dat je tegen een bepaald iemand bent of juist met die gene goed kan opschieten , je zou iedere discussie met een " lege rugzak" moeten beginnen en ik denk dat dat niet altijd gebeurd er word te vaak en te veel vastgehouden aan vorige discussies en daar verkeerde conclussies uitgetrokken als zijnde "pietje" mag mij niet en als "pietje" in een nieuwe discussie weer tegen mijn mening ingaat dan probeerd "pietje" me dus gewoon uit te lokken of weg te krijgen.

Ik weet van mezelf gewoon dat er een groep op arena is die zoiets hebben van " ach mens ga toch weg , je kweekt niet eens dus wat weet jij er nou van " en er is een deel waar ik wellicht wat "credits" bij opgebouwd heb maar in beide groepen heb ik zowel tegenstanders als voorstanders van mijn mening gekent.

een discussie kan persoonlijk gemaakt worden maar ook persoonlijk genomen worden ..


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-22 - 11:51:18

quote
Als je in een bepaalde discussie elkaars mening ergens in deelt hoeft het niet zo te zijn dat je die in een andere discussie nog steeds deelt , net als dat als je in een discussie felle tegenstanders kan zijn van elkaar en in een andere discussie opeens elkaars mening kan delen


En zo hoort het mijns inziens ook te gaan!

Verder heb ik besloten, op verzoek van velen, dat ik een paar dagen de tijd neem om het één en ander te laten bezinken.

Bij deze wil ik Jan/PPeter dan ook verzoeken om mijn opzegging van het lidmaatschap nog even aan te houden tot dat ik een definitieve beslissing heb genomen.

Lennart


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2005-04-22 - 12:04:21

lennart

zo hoort het.

je bent wat mij aan gaat van harte welkom



agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-04-22 - 16:45:33

Tja Lennart, wat is een late reactie. Het gaat soms zo vlug achter elkaar. Ik was gewoon niet eerder in de mogelijkheid te reageren.

Het lijkt me een uitstekend plan om de "opzegging" even een paar dagen aan de kant te leggen en daarna een definitieve beslissing te nemen.

Als je wilt mag je me ook mailen, of berichten via de site.

Het lijkt me het beste als iedereen deze discussie even te laten rusten.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-22 - 20:11:48

quote
Het lijkt me het beste als iedereen deze discussie even te laten rusten


Helemaal mee eens Jan en laten we terug keren naar het topic waar het ooit mee begon! Namelijk liefhebbers van hybriden......happy :)

Lennart


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-22 - 23:48:39

quote
Ik weet van mezelf gewoon dat er een groep op arena is die zoiets hebben van " ach mens ga toch weg , je kweekt niet eens dus wat weet jij er nou van


Dat is dus jammer....ook mensen die alleen maar vogels houden zijn net zoveel waard als de kweker die 10 tot 100 jongen grootbrengen....
Je kunt alleen maar leren...!


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-04-22 - 23:57:51

ja .. maar je hoeft ook niet door iedereen aardig gevonden te worden razz :p


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-23 - 00:03:06

Dat is zo....maar je kunt wel heel veel leren van anderen...als ze het echt beter weten!


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-04-23 - 00:04:57

niet alleen als ze het echt beter weten , je kan van iedere mening , advies wel wat leren in mijn ogen al zou het alleen de zienswijze van iemand zijn.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-23 - 18:07:37



Op veler verzoek terug geplaatst.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-04-23 - 19:10:25

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)

Het is vrij moeilijk om als een van de weinige die in het bezit is van twee hybride ara's een beschrijving te geven van hun karakter, althans de geloofwaardigheid word dan nog al gauw in twijfel getrokken.
Vandaar dat ik eens wat rond gesurft op het net, naar Hybride eigenaren in het buitenland, die hun ervaringen op het net hebben gezet.


Name: Mandy
Age: Four and a half years old
Gender: Female
Kind: Catalina Macaw
Home: Kansas, USA

Mandy is a Catalina Macaw. That is a hybrid breed resulting from the pairing of a Blue and Gold macaw and a Scarlet macaw. She is a very vivid orange red color on her breast feathers and a turquoise blue on her back. The undersides are a gold, and she is stunning!

She has a large vocabulary and can ask for certain foods by name. She also tells us when she wants to "go for a walk." Although she is large and looks intimidating, she is very friendly and lovable. She likes to go outside with us when the weather is nice and yes, she is very spoiled! Things are never the same, once you get a macaw, but, they require much attention and are not for everyone.

Vertaling door vertaalprogramma.

Mandy is Catalina Macaw. Dat is een hybride ras dat uit het in paren rangschikken van Blauw en een Goud macaw en een Scarlet macaw voortvloeit. Zij is een zeer levendige oranje rode kleur op haar borstveren en een turkoois blauw terug op haar. De onderkanten zijn een goud, en zij overweldigt! Zij heeft een grote woordenschat en kan om bepaald voedsel door naam vragen. Zij vertelt ons ook wanneer zij "voor een gang wil gaan." Hoewel zij groot is en intimiderend kijkt, is zij zeer vriendschappelijk en lief. Zij houdt van buiten met ons te gaan wanneer het weer en ja aardig is, is zij zeer bedorven! De dingen zijn nooit het zelfde, zodra u een macaw krijgt, maar zij veel aandacht vereisen en niet voor iedereen zijn.

Calico hybride

the Calico Macaw is usually as large as a Green Wing. and the head size and shape is also similar to that of the Green Wing. The colors on the back are green, tinted with bronze, and underside of the tail is primarily a darkened orange and gold. These colors are similar to those of the Military. The red on the chest is much darker than the red of a Green Wing.
The Calico Macaw pictured here is one of my pets, Toby. She is large boned, and weighs as much as a Hyacinth, about 1500 grams. She is an excellent talker, learns very quickly, and shows exceptional intelligence.
Although the Calico Macaw isn't as laid back as the Green Wing Macaw, many of the Green Wing personality traits are evident. They are affectionate, but the impatience of the Military will sometimes emerge.

het Calico Macaw is gewoonlijk zo groot zoals een Groene Vleugel en de hoofdgrootte en de vorm zijn ook gelijkaardig aan dat van de Groene Vleugel. De kleuren op de rug zijn groen, gekleurd met brons, en de onderkant van de staart is hoofdzakelijk een verdonkerd sinaasappel en een goud. Deze kleuren zijn gelijkaardig aan die van de Militairen. Het rood op de borst is veel donkerder dan het rood van een Groene Vleugel. Het Calico hier voorgestelde Macaw is één van mijn huisdieren, Toby. Zij is grote uitgebeend, en weegt zo veel zoals een Hyacint, ongeveer 1500 gram. Zij is een uitstekende talker, leert zeer snel, en toont uitzonderlijke intelligentie. Hoewel het Calico Macaw niet zoals die terug als Groene Vleugel Macaw wordt gelegd is, zijn veel van de Groene de persoonlijkheidstrekken van de Vleugel duidelijk. Zij zijn hartelijk, maar het ongeduld van de Militairen zal soms te voorschijn komen.

Ruby is a hybrid macaw I believe he is called a rubitary macaw. Ruby is about 7 yrs old and fits in quite nicely with the others. Ruby's previous owner was starting college and full time work this fall, when she and I began talking about his behavior she checked out our place and then she and her boyfriend brought ruby down to us. They really liked all the freedom and things they have to do in their birdhouse. We were very lucky that she also gave us Ruby's cage and belongings. My friend has done very very well with ruby in the education department, Ruby can say his ABC's and count to 10 and can say a great number of things. I also believe this is the smartest bird I have ever met and that he actually does reason. He knows when he is being good or bad and vocalizes it, and uses alot of his words in the proper context, my favorite to date is when I am hanging up new toys or swings and I promptly get a Lets Rock and Roll from him, or when chores are over and I get ready to leave he says good-bye and I love you. My friend has done amazing things with this guy and I love him being here, on sad days he makes it brighter and much more humorous. Ruby and Mickey our other B&G have paired up together and are a couple. These two are the funniest to watch, I really enjoy being out there with them all, we have such fun.

De robijn is hybride macaw ik gelooft hij een rubitary macaw wordt genoemd. De robijn is ongeveer 7 oude yrs en past vrij keurig met anderen. Begon de vorige eigenaar van de robijn universiteit en het full-time werk deze daling, toen zij en ik begon sprekend over zijn gedrag zij onze plaats controleerde en toen zij en haar boyfriend robijn aan ons verlaagden. Zij hielden werkelijk van alle vrijheid en dingen zij in hun birdhouse moeten doen. Wij waren zeer gelukkig dat zij ons ook de kooi en de bezittingen van de Robijn gaf. Mijn vriend heeft zeer zeer goed met robijn in de onderwijsafdeling gedaan, kan de Robijn zijn ABC'S zeggen en aan 10 tellen en kan een groot aantal dingen zeggen. Ik geloof ook dit de slimste vogel is die ik ooit heb ontmoet en dat hij eigenlijk redeneert. Hij weet wanneer hij goed of slecht is en het vocalizes, en gebruik alot van zijn woorden in de juiste context, is mijn favoriet tot op heden wanneer ik omhoog nieuwe speelgoed of schommeling hang en ik onmiddellijk a laat Rots en Broodje van hem word, of wanneer de karweien over zijn en ik bereid word weg te gaan hij vaarwel zeg en ik van u houd. Mijn vriend heeft verbazende dingen met deze kerel gedaan en ik houd van hem die hier is, op droevige dagen maakt hij het helderder en veel humoristischer.

have a 27 month old Harlequin, "Amazing Grace", that I believe God sent to me just before I was to lose my constant companion, "Rocky" an 11yr old Rottweiler, to cancer. As dogs live such short lives compared to how long we would love them, I did not know how I would bear this lose. But Grace loved me and let me love her, even though I was a first time bird parent and was sometime clumsy and even alittle afraid. This wonderful soul gave me a reason to know life goes on and it is what we do with it that shows tribute to the ones that go away to soon. Grace, is the love of my life and if someone would have tried to tell me how loving, funny, sad, into everything she can find, life we would have coming, I would not have believed it. So, Thank you for my little girl and her laughter and I know she is and always will be to me. Boo to all that do not give so called hybrids their place in this world as they are gifts from God himself!
Lynn Morgan 2004-07-23

heb een 27 maand oude Harlequin, "Verbazende Gunst", dat ik God geloof die naar "Rotsachtig" me wordt gestuurd vlak alvorens ik mijn constante metgezel moest verliezen, een 11yr oude Rottweiler, aan kanker. Aangezien de honden dergelijk kort leven in vergelijking met leven hoe wij van hen lang zouden houden, wist ik niet hoe ik dit verlies zou dragen. Maar de Gunst hield van me en liet me van haar houden, alhoewel ik een eerste keer vogelouder was en soms onhandig en zelfs alittle bang was. Deze prachtige ziel gaf me een reden te weten het leven gaat en het is wat wij met het doen die hulde aan degenen toont die aan spoedig weggaan. De gunst, is de liefde van mijn leven en als iemand zou geprobeerd hebben om me te vertellen hoe houden van, grappig, droevig, in alles zij kan vinden, het leven zouden wij komst hebben, zou ik het niet geloofd hebben. Zo, dank u voor mijn klein meisje en haar gelach en ik weet zij is en altijd aan me zal zijn. Boo aan alles wat zogenaamde hybriden hun plaats in deze wereld niet geven aangezien zij giften van God zelf zijn! Lynn Morgan 2004-07-23

have raised harlequin macaws for fifteen years. I kept my first baby, also a few others that had unique beginnings. They are very smart, pick up new phrases quickly and so very loving. I have blue & gold, scalets and greenwings but the harlequins are my very favorite.
Delaine Cortum 2004-02-24

harlequin macaws vijftien jaar hebben opgeheven. Ik hield mijn eerste baby, ook een paar anderen die uniek begin hadden. Zij zijn zeer slim, nemen nieuwe uitdrukkingen op snel en zo zeer houdend van. Ik heb blauw & gouden, scalets en greenwings maar harlequins zijn mijn zeer favoriet. Delaine Cortum 2004-02-24

have a 12 month old harlequin. I was forced to bring him home before the weaning process was completed. I currently own an Af. Grey, and this baby was my late bday present. I thought he would never get over the weaning process. He continually postured & begged for food and cuddling for months & months, and showed little promise of any personality. Now, just shy of 1 y/o, he says hello, I love you, and hi beau. He gets so excited when I walk in the door and says very loudly HELLO, and always dances and acts silly. He loves to wrestle on the floor with my son, and play a heck of a BirdZilla with our building blocks. I would highly recommend a harlequin.
Nancy Littlefield 2003-08-05
heb een 12 maand oude harlequin. Ik werd gedwongen om hem huis te brengen alvorens het het spenen procédé werd voltooid. Ik bezit momenteel een Af. Grijs, en deze baby was mijn recent bday heden. Ik dacht hij nooit over het het spenen procédé zou worden. Hij postured voortdurend & gebedeld voor voedsel en geknuffel voor maanden & maanden, en toonde weinig belofte van om het even welke persoonlijkheid. Nu, enkel schuw van 1 y/o, zegt hij hello, houd ik van u, en hallo beau. Hij wordt zo opgewekt wanneer ik in de deur loop en zeer luid HELLO zeg, en altijd danst en handelt dwaas. Hij houdt van op de vloer met mijn zoon te worstelen, en een heck van een BirdZilla met onze bouwstenen te spelen. Ik zou hoogst een harlequin adviseren. Nancy Littlefield 2003-08-05

The feathers of the chest are a red-orange edged with yellow-orange. Depending on the cross of Green Wing macaw male to Blue and Gold Macaw female, or Blue and Gold Macaw male to Green Wing Macaw female, a Harlequin Macaw can look very similar, if not identical, to a Catalina Macaw. Generally, the male is a Green Wing because female Green Wing macaws are more difficult to find than Blue and Gold females. For this reason, Harlequin Macaws usually have a larger build and head than a Catalina Macaw, and the chest color is more of a red-orange than the yellow-orange of the Catalina Macaw.
Green Wing Macaws and Blue and Gold Macaws are both good-tempered birds, and the Harlequins inherit the best of both species. They have the laid-back easy-going nature of the Green Wing meshed with the playful, mischievous nature of the Blue and Gold. As with most macaws, the high level of intelligence can make training both rewarding and challenging. Combine this, with their natural curiosity and eagerness to please, for a pet and companion that will become a constant joy in your life.

De veren van de borst zijn een rood-sinaasappel die met geeloranje wordt gescherpt. Afhankelijk van het kruis van het Groene mannetje van de Vleugel macaw aan Blauw en Gouden wijfje Macaw, of Blauw en Gouden mannetje Macaw aan het Groene wijfje van Macaw van de Vleugel, kan een Harlequin Macaw zeer gelijkaardig kijken, als niet identiek, aan Catalina Macaw. Over het algemeen, is het mannetje een Groene Vleugel omdat de vrouwelijke Groene Vleugel macaws moeilijker is te vinden dan Blauwe en Gouden wijfjes. Om deze reden, heeft Harlequin Macaws gewoonlijk een groter bouwstijl en een hoofd dan Catalina Macaw, en de borstkleur is meer van een rood-sinaasappel dan geeloranje van Catalina Macaw. De groene Vleugel Macaws en Blauwe en Gouden Macaws is beide goed-aangemaakte vogels, en Harlequins erft het beste van beide soorten. Zij hebben de laid-back makkelijke aard van de Groene Vleugel die met de speelse, schadelijke aard van Blauw wordt ingeschakeld en Gouden. Zoals met de meesten macaws, kan het hoge niveau van intelligentie opleiding zowel het belonen als uitdaging maken. Te combineren dit, met hun natuurlijk nieuwsgierigheid en enthousiasme gelieve, voor een huisdier en een metgezel dat een constante vreugde in uw leven zullen worden.

The personality characteristics of the Catalina Macaws are a meshing of the Blue and Gold Macaw and the Scarlet Macaw. The friendly disposition of the Blue and Gold tempers the more high strung tendencies of the Scarlet. They tend to be very intelligent, playful, and excellent talkers. They have a natural curiosity, a willingness to learn, and often become very bonded with members of their family. As with any of the macaws, their handling as babies plays an important role in the development of their social skills and personality. A knowledge of child psychology can be very helpful in bringing up a baby Catalina Macaw, but your efforts will be rewarded with a lifetime friend and companion.

De persoonlijkheidskenmerken van Catalina Macaws zijn het inschakelen van Blauwe en Gouden Macaw en Scarlet Macaw. De vriendschappelijke regeling van Blauw en het Goud maakt de meer hoog vastgebonden tendensen van Scarlet aan. Zij neigen zeer intelligente, speelse, en uitstekende talkers te zijn. Zij hebben een natuurlijke nieuwsgierigheid, een bereidheid te leren, en vaak te worden zeer in entrepot met leden van hun familie. Zoals met om het even welk van macaws, speelt hun behandeling als babys een belangrijke rol in de ontwikkeling van hun sociale vaardigheden en persoonlijkheid. Een kennis van kindpsychologie kan zeer nuttig zijn in het grootbrengen van een baby Catalina Macaw, maar uw inspanningen zullen met een een levenvriend en metgezel worden beloond



Name: Fred
Age: Five years old

Gender: Male
Kind: Catalina Macaw

Home: Louisiana, USA

This is Fred. Fred is a Catalina Macaw, He is about five years old, he was one of my father's birds. My father passed last year of cancer and I purchased five of his birds from him before his passing, Because he was too stubborn to accept my money as a gift. Any way back to Fred. Catalina Macaws Are a hybrid cross between, a Scarlet Macaw and a Blue and Gold Macaw. This guy thinks he rules the world. He is also my doorman. His cage is situated near the front door. He greets everyone with a very loud "HI," or Hello. Being the intelligent bird that he is, when we are talking to guests about to leave as we approach the front door Fred very loudly says "Bye Bye." He has a vocabulary somewhere in the neighborhood of about 50 words (conservatively), we have never really counted!



Dit is Fred. Fred is Catalina Macaw, is hij ongeveer vijf jaar oud, was hij één van de vogels van mijn vader. Mijn vader die vorig jaar van kanker wordt overgegaan en ik kocht vijf van zijn vogels van hem vóór zijn het overgaan, omdat hij te koppig was om mijn geld als gift goed te keuren. Om het even welke manier terug naar Fred. Catalina Macaws Are een hybride kruis tussen, een Scarlet Macaw en een Blauwe en Gouden Macaw. Deze kerel denkt hij de wereld beslist. Hij is ook mijn doorman. Zijn kooi is gesitueerd dichtbij de voordeur. Hij begroet iedereen met zeer luid "HALLO," of Hello. Het op het punt staan de intelligente vogel dat hij, wanneer wij aan gasten is spreken weg te gaan aangezien wij de voordeur Fred zegt tot ziens tot ziens "zeer luid naderen." Hij heeft ergens een woordenschat in de buurt van ongeveer 50 woorden (conservatief), hebben wij nooit werkelijk geteld!


Het vertalen middels een vertaal programma is nou niet van een kwaliteit om over naar huis te schrijven.
Maar het geeft toch wel weer wat er bedoelt word.

wink ;)
Peter.










natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-04-23 - 23:53:12

stomme vraag misschien maar ..

is het eigenlijk ook niet zo dat juist mensen die zich er erg in verdiepen en serieus zijn in hun aanschaf en houden van papegaaien , dat juist die mensen verder komen als de raszuivere vogels en dus bij bastaards aankomen ?
De "gewone" mens die in een opwelling of omdat het gewoon leuk lijkt een vogel aanschaft zal immers minder snel tegen een bastaard aanlopen ..

Is het dan ook niet zo dat de mensen die serieus genoeg gezocht hebben en bij de bastaarden uitkomen dat die mensen bij een raszuivere ara exact het zelfde zouden bereiken als bij een bastaard ?

Want ook al heb je 100 ara's de bastaard valt op en zal daardoor waarschijnlijk ook meer aandacht krijgen en daardoor misschien ook tammer lijken als de raszuivere ara's


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-04-24 - 00:11:41

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)
Jacqueline en Ik, zijn tegen de hybride aangelopen tijdens ons eerste bezoek in Amerika.
Voor die tijd hadden we ze nog nooit gezien in levende lijve.

Bewust gezocht binnen nederland hebben we echter nooit.
Tot het moment Harlekijn Kanjer te koop aangeboden werd op marktplaats.
Had ik de huistelefoon nog in mijn hand toen ik in de auto stapte om hem zo vlug mogelijk op te halen.
Tot op de dag van vandaag geen seconde spijt van gehad.
We wisten gewoon door de ervaring in Amerika wat we konden verwachten.

wink ;)
Peter.





Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-24 - 00:18:56

Zoals iedereen weet wil ik graag een B/G...maar sinds ik in aanraking ben gekomen met een hybride van een B/G en groenvleugel (de vader) ben ik ook helemaal overstag gegaan...qua karakter en handelbaarheid en niet in de laatste plaats de kleur....echt een magnifieke vogel...en niet te vergelijken met een natuurbroed B/G....Hij zal er zeker een keer komen...plus maatje....maar echt deze vogel als huiskameraad slaat alles....!

Lennart laugh :D




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 171 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede