Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > N.O.P. voert een dom beleid voor bedreigde vogelsoorten
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-09-05 - 22:47:04 send message to goffini

quote
alleen maar ruzie ja tegen nee sluiten die handel


Waarom???
Iedereen mag toch zijn mening geven.
Er is al genoeg censuur.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-09-06 - 01:13:08 send message to Hawkeye_NL

Ik denk persoonlijk dat er hier geen enkele reden is om dit topic te sluiten. Er is dan ook geen sprake van stoken maar van het voorleggen van vraagstukken. Hierop heeft het NOP meer dan eens de uitnodiging gekregen om mee te doen in het gesprek en hun stantpunt uiteen te doen of de vraagstukken te beantwoorden. Dat het NOP hier zelf niet wil reageren hoefd nog niet direct te betekenen dat het topic dan maar afgesloten behoeft te worden. Maar zoals ik al zei, dat is mijn persoonlijke mening.

Erwin


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-09-06 - 06:47:25 send message to jani

Halo
Persoonlijk vind ik dat de nop volledig verkeerd bezig is.
1)zeldzamere vogels niet terug bij de kweker te brengen wat wraakroepend is.
2)eieren schudden (waar ik apsoluut niet in geloof) en de dieren 4weken laten broeden zonder resultaten zal wel heel stresserend zijn voor deze dieren,maar ze maken vorderingen want ze worden nu al gebruikt als pleeg ouders.
3)voor ieder dier die men in de nop niet terugplaatst bij een kweker of liefhebber worden er 3 andere vogels geimporteerd waar van er uiteindelijk 2 van sterven.
Dit zijn maar enkele puntjes waar ik het al moeilijk mee heb en ik denk dat we nog meer zouden verschieten als we zouden weten hoe de
vork aan de steel zit.
Het is natuurlijk intressanter de sukkelaar uit te hangen en een ander een deel van de kosten te laten betalen dan dat mensen zien dat je zelf instaat bent de kosten te dragen en voor alles zelf te moeten op draaien.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-09-06 - 07:56:20 send message to ParkietenPeter

Paccie,

Ik kan niet zeggen dat er hier heen en weer ge'ja'at en ge'nee't wordt. Hier worden onderbouwde feiten gesteld die niet gedegen weerlegd (kunnen) worden. Als het zo was dat er oeverloos gelastert werd, sloot ik meteen, maar dat is absoluut niet het geval.

Ter herhaling:
quote
... Ik wil ... benadrukken dat het absoluut niet toegelaten gaat worden dat er persoonlijke aanvallen geuit mogen worden of op de persoon gereageert mag worden. Zulke reacties zullen onherroepelijk verwijdert worden.

Ter zake doende reacties/tegenwerpingen zijn uiteraard welkom met alle respect voor de schrijver indien deze zich aan de voornoemde regel houdt.




hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-12-10 - 16:02:25 send message to hdra

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik wil even aangeven dat ik het verhaal van Madda en Erwin wel kan onderschrijven. Vorig jaar heb ik een aantal misstanden gezien. Ik heb ter plekke hier vragen over gesteld die mijn bevindingen alleen maar bevestigden. De vrijwilliger gaf dit ook ruitelijk toe. Ik heb toen een brief/ mail naar het NOP gestuurd, voor een reactie. U raad het al geen reatie. Na lang zeuren werd mij maanden later gezegd maar naar de site te gaan met hun beleid. Maar die ken ik wel. Het ging mij op een antwoord op mijn observatie. Toen ik later mijn bevindingen publiceerde , kreeg ik op die site in eens een reactie in de zin zoals John ook heeft mee gemaakt. Ze kenden mij niet en hadden ook nooit geen mail/brief ontvangen. LAF.

Het is absoluut niet mij bedoeling om het NOP in discrediet te brengen. Ik denk dat vrijwilligers hier veel goed werk doen en zeker hun best doen om de papegaaien een goed leven te geven. Wat het management betreft ben ik echter een andere mening toe gedaan.

Overigens heb ik gehoord dat het AID hier nu ook geen vogels meer heen brengt. Is dit waar, wie weet dit?

groet

Henk


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-12-10 - 17:00:17 send message to MADDAD

hallo

de waarheid komt vroeg of laat toch wel aan het licht.
Van het a.i.d. weet ik niet of dat die daar niks meer plaatsen.
in de tijd toen ik daar werkte had het a.i.d. daar eigen gebouw wat hun in beslag namen kwam daar binnen ik heb daar een paar dagen in gewerkt in dat gebouw.
misschien zijn die ook achter de waarheid gekomen en hebben zich schamend terug getrokken omdat ze er met hun neus boven op zitten (zaten).


Groetjes John.


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-12-10 - 18:28:29 send message to Pattie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb eigenlijk een vraag waar ik al mee zit vanaf het moment dat dit topic gestart werd. Ik zal er wel een mega commentaar op krijgen maar ik stel hem toch.

Wat was er gebeurt als de lorikweker de lori wel mocht ophalen om zijn bestand aan te vullen met de vogel uit het NOP..??
Was er dan ook zo een helse discussie losgebarsten over hoe slecht het opvangcentrum wel niet is of was het NOP dan helemaal het einde..?


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-12-10 - 18:43:20 send message to paccie

nee hoorde je er niks van


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-12-10 - 19:11:22 send message to ParkietenPeter

Ah, om eerlijk te zijn (en die is nog altijd sneller dan de leugen wink ;) )denk ik wel dat het NOP aan de kaak gesteld werd/zou worden.
Vroeg of laat was er toch iemand die dit te berde bracht.
Want de situatie van Gert is niet op zich staand, blijkbaar.

Op andere fora is het NOP ook al vaker bediscussieerd. Sommigen hebben dit misschien verwijdert maar bij VogelArena blijft zoiets doorgaans gewoon staan zodat iedereen hieruit zelf zijn conclusie kan trekken.

Jammer, wellicht, maar dat maakt jou beslissing natuurlijk er niet makkelijker op.sad :(

Succes met jou conclusie.

wink ;) Peter


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-12-10 - 21:30:52 send message to Dennis Fr.

als het nop eerlijk en openlijk zouden wezen over hoe en wat ze werkelijk wel doen.zouden de meeste mensen er heel anders over denken.daar gaat het om.

Groeten Dennis


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-12-11 - 04:04:58 send message to Wickingh

Hallo,

het probleem wat het NOP heeft is het verleden.
De iniatiefnemer en grote baas Tonnie van Meegen was een handelaar.
In het verleden heeft hij streken uitgehaald en die worden hem nog steeds nagedragen.
Dit is in het kader van een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken.
Persoonlijk ken ik de man niet echt goed,maar ik heb wel het idee[na een aantal contacten], dat hij een enorme passie heeft voor onze kromsnavels.
Ik heb wat contacten met mensen die aan de NOP verbonden zijn. Helaas kan ik niet via de NOP aan wens vogels komen , terwijl ik door bepaalde contacten er toch best dicht op zit.
Ik gun iedereen zijn/haar eigen conclusies hoor, maar mijn ervaringen met de NOP zijn niet zo negatief als die van vele anderen alhier,

mvg Frank

PS Ik ga en wil niet het het NOP verdedigen, ik hoop alleen dat een ieder zelf conclusies trekt nav wat men zelf ervaart en niet van wat men hoort.


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-12-11 - 12:23:43 send message to MADDAD

Beste Mensen

Wat ik niet snap is ik zit een jaar of 9 in de papegaaien ,dus vergleken met sommige ben ik pas begonnen.ik heb daar zoveel ondekt in een paar jaar omdat ik daar natuurlijk gewerkt heb maar ook voor die tijd kon ik tony al,omdat ik ooit met mijn papegaaien moest verhuizen wegens het niet kunnen betalen van de gehuurde ruimte.
toen vond ik net op tijd in mijn dorp een ruimte voor 1/4 van de prijs als waar ik vanaf kwam.
omdat ik toen mijn vogels nergens kon plaatsen had ik contakt opgenomen met tony vermeegen.
maar gelukkig vond ik een nieuwe ruimte zodat ik mijn hobby kon voortzetten(God zij dank).tony is toen bij mij komen kijken met zijn limburgse vriend die bijna altijd bij hem is,omdat ik geelvleugels en roodoor ara`s had vond hij dat natuurlijk wel intersant.maar goed ik had nieuwe ruimte en kon alles dus zelf weer plaatsen.
hij gaf mij advies hoe ik het beste mijn hokken kon bouwen en 1 groot gezamelijk hok waar alle ara`s door elkaar vliegen(hij was ervaren en ik maar beginner dus zat wel goed dacht ik),wat mij achteraf een hoop elende bracht,waaronder èèn dode roodoor èèn gewonde geelvleugel en een gewonde geel/blauwe ara,staat al lange tijd in mijn biografie op mijn website maar daar noem ik geen namen.
ook gaf hij mij te kennen dat hij in enkele vogels van mij geinterseerd was waaronder een BRR koppel super mooi puntgaaf Roodoor ara`s voor zijn eigen privèverzameling.laugh :D
Ook ben ik bevriend met mensen die helaas geen lid zijn van vogelarena die daar ook gewerkt hebben dingen gezien hebben van dood gooien van vogels tegen de muur (door tony zelf) enz. enz..
wat ik nou eigelijk wil zeggen is hoe blind kan men zijn of wil men zijn.als je daar een bezoek brengt geef je ogen goed de kost en kijk ook door ramen waar het mogelijk is om door te kijken dat ziet men al genoeg.
en de reden waarom ik zo fel tegen hun ben,ja dat zijn mijn ervaringen die ik met hun heb meegemaakt en niet van horen vertellen.
Ik kan weinnig GOED vertellen over het N.O.P.
Maar ik weet zeker onder een ander (goed) beleid zeer zeker iets fantasties van te maken is.

Groetjes John.



broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2005-12-11 - 13:15:00 send message to broto


quote
Wat mij een beetje opvalt is dat de opvang slecht genoemd word door mensen die daar iets niet gedaan/voor elkaar krijgen..


Dat is mij ook al opgevallen, of het zijn personelijke kwesties met de eigenaar.
Maar om dan maar gelijk het hele NOP slecht te vinden en mensen afraad om er vogels te brengen, dat is slecht.
Als je een hond wilt slaan is er altijd wel een stok te vinden .

We kunnen beter zorgen dat we zelf, met de vogelkweek en verkoop van vogels beter omgaan en dat ze daar niet komen.

Henk


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-12-11 - 13:27:10 send message to Hawkeye_NL

Henk daar sta ik dus volledig achter!
Wij als liefhebbers moeten onze eigen verantwoordelijkheden nemen en voorkomen door goede informatie verstrekking en begeleiding dat de vogels niet in dergelijke opvangcentra's hoeven te belanden.

Erwin


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-12-11 - 13:31:13 send message to Pattie

Daarintegen is het natuurlijk wel jammer dat ze niet willen meewerken om aan de eigenaar te vragen om de lori in te zetten voor de kweek. Maar dat is nu eenmaal wel hun beleid en dat moet gerespecteerd worden.. Vind ik althans..




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 121 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede