Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > N.O.P. voert een dom beleid voor bedreigde vogelsoorten
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2005-09-04 - 18:57:12 send message to broto

Als ik niet ingelogd ben kan ik ook gewoon de link volgen.

Henk


Ruud43
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2005-09-04 - 19:01:41 send message to Ruud43

Naar aanleiding van voorgaande discussie hebben wij besloten een uitleg over ons beleid op het forum van de vriendenkring van de NOP te zetten, http://nop.zootrotters.nl/viewtopic.php?t=510

Het topic is nu ook voor niet leden van de vriendenkring te lezen.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-09-04 - 19:12:26 send message to Niltava

Toch blijft het verhaal niet kloppen, er wordt gekweekt met soorten die niet bedreigd zijn waar dan ook.
Merkwaardig dat men de A.I.D. geďnformeerd heeft, vraag me af met welk doel(kunnen 2 redenen zijn).
Men blijft een beetje in spagaat staan.
Lijkt me beter dat men gaat kiezen voor een (professioneel)vogelpark en daarnaast dieren blijft opvangen.
In feite doet men dit toch al, pas dan de (eigen) regels aan en doe het goed.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2005-09-04 - 19:50:22 send message to Daniel

Beste Ruud wat is je reactie op het verhaal van Maddad?


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-09-04 - 20:24:02 send message to MADDAD

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Beste Ls

Ook dat verhaal is een leugen en het is zo in elkaar gezet dat je daar alles onder kunt verschuilen.dus die eieren die ik gezien heb bv van edelpapegaaien ,parkieten,gewone blauwvoorhoofd,geelschouder blauwvoorhoofd enz.dat waren allemaal pleegouders,of kapot geschudde eieren en daarom word er meteen een bordje opgehangen van extra eigeel.jaja zo kan ik het ook vertellen.volgens mij stond dat in een boek dat hete sterke verhalen ligt op V&D afdeling fantasie.maar goed ieder zijn mening,ik weet wat ik gezien en gehoord heb.ik vind het aan ččn kant wel jammer dat ik daar geen opnames gemaakt heb wat ik eigelijk wel van plan was.

Groetjes John


Ruud43
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2005-09-05 - 15:04:35 send message to Ruud43

Ik heb vandaag contact gehad met Erico en Tonnie van de NOP, deze hebben de website van MADDAD bezocht en geen van beide kennen deze persoon.(zijn foto staat op zijn website)
Ook is zijn naam niet bij de NOP bekent.

MADDAD heeft nimmer als stagaire of vrijwilliger op de NOP gewerkt.

@Daniel: Je zult begrijpen gezien het bovenstaande ik niet op de verhalen van MADDAD wil reageren.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-09-05 - 17:59:41 send message to paccie

ik heb het verhaaltje gelezen van het nop en de rest hier ik vind dat er een heleboel stokers tussen zitten is niks mis mee met het nop en ik denk dat dit topic maar gauw gesloten moet worden door parkieten peter of agabird want dit draait weer op ruzie uit gr


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-09-05 - 18:09:00 send message to MADDAD

Beste Ls

Weer zo`n leugen natuurlijk kennen die mij niet willen mij nu niet meer kennen.maar ik heb hier nog papieren liggen van Hudson herintregatie uit deurne van caroline gerlach die heeft mij toen bij jullie onder gebracht omdat die mij als zelfstandige papagaaienkweker aan de gang wou hebben ben ik in april, mei 2004 bij jullie begonnen anders moet je die even bellen.kan je ook wel even het telfnr. geven als je zelf niet op kunt zoeken.ik ben toen weggegaan omdat Erico mij geen werk kon geven met meer diepgang of ik moest daar 40 uur komen werken hij zei toen ook nog dat hij niet meteen heel hart en ziel van jullie bedrijf aan mij kon blootleggen.
maar een leuke uitvlucht om mij nu niet meer te kennen dat zal ik ook zeggen in jullie schoenen.maar er zijn er meer die weten dat het N.O.P. met leugens aan elkaar hangt.

Ps en een ieder die mij website heeft bezocht heeft ook gezien dat ik daar al maanden heb staan dat het bij jullie niet pluis is.


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-09-05 - 18:16:06 send message to MADDAD

OOja wat ik ook wil zeggen opzich is daar niks verkeerd mee,want er gebeuren ook goede dingen maar spiegel het wel anders naar de buitenwereld en doe niet zo onschuldig.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-09-05 - 18:29:46 send message to goffini

quote
ik heb het verhaaltje gelezen van het nop en de rest hier ik vind dat er een heleboel stokers tussen zitten is niks mis mee met het nop en ik denk dat dit topic maar gauw gesloten moet worden door parkieten peter of agabird want dit draait weer op ruzie uit gr

Waar is dit op gebaseerd? Ben je daar ook vrijwilliger geweest dan of heb je enigzins op een andere manier met de organisatie te maken, anders kun je zoiets niet zeggen.
Ben eerder geneigd John te geloven dan de voormalige papegaaienhandelaar tonny van megen. Een vos verleert zijn streken niet.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-09-05 - 19:31:29 send message to dooren

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wie bedoel je met stokers Paccie???
Je hebt toch ook de reaktie gezien van het NOP tov de weber. Nee sorry hoor ik geloof John.

Nog een ander iets:
Vorig jaar heb ik een gegestudeerde wageningse student die gepromoveerd is op veerpikken bij kippen contact laten opnemen bij het NOP.

Zij had uitgevonden dat door toevoeging van trytophaan in het kippenvoer dat het veerpikken van scharrelkippen zeer behoorlijk afnam.
(Behavioural neurobiology of feather pecking, ISBN: 9064649634 Yvonne van Hierden)

Het leek me een reuze idee om dit toe te passen bij het NOP, en vertelde haar dat ze daar maar eens kontakt moest opnemen zodat ze daar wellicht de vele geplukte papegaaien kon helpen met haar methode.

Dus zij belt netjes op naar het NOP en krijgt Enrico aan de lijn, Dus wederom, nee nee, we hebben onze eigen methodes en manieren. En wuifde alles maar weg. Dierenwelzijn moet blijkbaar niet te veel moeite kosten.

Dit vond ik maar een raar verhaal tenmeer omdat trytophaan eenvoudig en goedkoop te verkrijgen is en het dus helemaal niet veel geld hoefde te kosten. (maar wederom, het zal wel niet in de strategie van het NOP passen)

Maar ook dit zal natuurlijk bij de voorstanders van het NOP ook wel weer een leugen zijn.

Kan je alleen vertellen dan ik vele berichten en mails heb gehad van mensen die achter me staan. Denk logisch na, de waarheid komt altijd boven drijven.
Gert


paddo
Website Member
Posts :115

Website Member
2005-09-05 - 19:56:33 send message to paddo

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als ondernemer kan ik maar 1 ding zeggen,

een stichting is een ideale manier om makkelijk tegen weinig belasting winst te vergaren.


Als vogelliefhebber zeg ik.. hier zit een luchtje aan....



paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-09-05 - 21:22:14 send message to paccie

alleen maar ruzie ja tegen nee sluiten die handel


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-09-05 - 21:47:45 send message to dooren

Het NOP sluiten, nee dat voert nou ook weer te verlaugh :D
Gert


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-09-05 - 21:57:02 send message to Niltava

Nou ja Gert, het is wel handel hoor wink :)




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 137 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede