Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > N.O.P. voert een dom beleid voor bedreigde vogelsoorten
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-08-31 - 10:27:44 send message to johanblok

Ik begrijp nog altijd niet waarom een stichting als NOP niet een uitgebreid en gecontroleerd jaarverslag publiceert, dan is zo na te gaan hoeveel er gekweekt wordt, dood gaat, binnenkomt etc...
Is men dat dan niet verplicht als men een vergunning heeft? Vreemd.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-08-31 - 10:31:49 send message to Jacqueline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)

Inderdaad, jonge vogels worden geplaatst, maar kweekkoppels niet.
Enkel vorig jaar wegens plaatsgebrek even de intentie gehad om toch in te krimpen, maar zijn toch vlug over gegaan tot uitbreiding van kooien.
Zeker zijn er best wel goede handelaren.
Maar zo weinig he.

wink ;)
Peter.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-08-31 - 10:36:14 send message to Jacqueline

happy :)

Johan.

Denk wel dat die plicht aanwezig is, maar niet op V.A.

wink ;)
Peter.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2005-08-31 - 10:41:36 send message to Daniel

idd wel aan LNV en de mensen die aanwezig zijn in de stichting (en waarschijnlijk ook aan grote sponsoren) maar niet aan ons happy :)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-08-31 - 11:03:28 send message to Hawkeye_NL

quote
Hawkeye, ik heb bewijs gezien dat ze dieren niet alleen in pacht afgeven.
Dus verhaal klopt niet helemaal.

Dat bedoel ik dus net. Er gaan wel degelijk vogels door naar andere eigenaren. Ik kan alleen niet zeggen dat dit verkoop of pacht is.

Persoonlijk denk ik nog altijd dat het onze plicht is om goed te zorgen voor onze vogels. Dit betekend ook rekening houden met het recht op voortbestaan voor als wij er niet meer zijn. Het lijkt erop dat je er goed aan doet als je tijdens je leven je vogel daar afstaat omdat deze dan verplicht daar blijft totdat het dier sterft. Maar ... als je dood bent en ze krijgen de vogels dan? dan mogen ze dus wel herplaatst worden!

Ik ben geen voorstander van het dumpen van je vogels aan het NOP. Ook niet van het dumpen van je vogels aan de handel. Waar ik het altijd over heb is het schenken van je vogels aan een andere liefhebber. Iemand die je goed kent en waarmee je kunt afspreken dat deze je vogels zal verzorgen als er iets met jou gebeurt. En eerlijk gezegt, ik heb het genoegen erg goede vrienden te hebben die ik al mijn vogels toevertrouw als wij het niet meer kunnen. En dan heb ik het niet alleen over leeftijdgenoten. Pas als ik geen goede opvang lijk te hebben zou ik een organisatie als het NOP overwegen.

"Hoe hoger de bomen, des te meer wind ze vangen."
Oftewel, op een park met 100 vogels vind je minder snel negatieve punten als op een park met 2000 vogels. Moet je nagaan hoeveel er gevonden kan worden op een park met 10.000 vogels?

Erwin


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-08-31 - 11:18:49 send message to johanblok

Tja, als men jaarverslagen niet wil publiceren, of zelfs maar aan donateurs ter beschikking stellen, werk je geruchten wel in de hand.



Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-08-31 - 21:38:51 send message to Picolet

Wat ik geheel mis in deze discussie is de preventie op besmettelijke virussen en andere ziekten.
Nu men actief kweekt zonder voldoende de ingebrachte vogels te testen speelt men met vuur. In principe is iedere vogel die het park verlaat een potentiele besmetter van virussen.

Zelfs als de Weber Lori zou worden vrijgegeven is het nog maar de vraag of hij vrij is van Polyoma, PFBD en PDD.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-08-31 - 22:05:26 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd




Quote
--------Ik kan alleen niet zeggen dat dit verkoop of pacht is.

-------------------------------------

Andere hadden hier bewijzen van gezien!


Back to basiclaugh :D

Opvangadres----Dierentuinstatusshocked 8Oshocked 8Oshocked 8O

Snap de logica niet??

Heeft stichting AAp ook deze status?of die stichting waar schildpadden etc opgevangen worden?

Ben benieuwdwink ;)

Als ik de vernieuwingen en veranderingen zie elk jaar,vraag ik mezelf weleens af wanneer het intressantr genoeg is om er een commercieel park van te maken(niks mis mee ,maar wel eerlijk zijn)

P.S is E goedhart wel de persoon die men moet benaderen voor deze vragen?
De oprichter van deze opvang(met dierentuinstatus)is toch de Heer V Meegen?



Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2005-08-31 - 22:25:40 send message to Daniel



Opvangadres----Dierentuinstatusshocked shocked 8Oshocked shocked 8Oshocked shocked 8O

Snap de logica niet??

Heeft stichting AAp ook deze status?of die stichting waar schildpadden etc opgevangen worden?



Op de lijst van LNV stonden stichting AAP en de schilpadden opvang ook in de lijst. Als ik het me goed herinner stond ook vogelkwekerij Jagrie op de lijst.

De dierentuinvergunning zegt dus helemaal niks of ze wel of geen commerciele kwekerij zijn. De vergunning is enkel bedoelt om minimum regels te stellen aan over hoe je exotische dieren moet houden. (wel allemaal heeel minimum had strenger gemogen volgens sommige dierentuinen)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-08-31 - 22:53:43 send message to dooren

Ze werken bv ook samen met het WPT, alleen deze organisatie is juist voorstander van kweken met papegaaiachtige om te voorkomen dat er geimporteerd moet worden.

Het NOP daar tegen ziet het kweken niet zitten en gaat daar niet over, zoals ze op hun website vermelden.

Ik vraag me dan ook af wat samenwerken dan nog inhoud, dit zijn toch fundamentele verschillen of gaat er dan daar geen lampje brandenshocked 8O

Raar beleidsad :(
Gert


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-08-31 - 23:44:22 send message to molineti

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

niet goed gelezen,sorryhappy :)


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-09-02 - 15:44:42 send message to MADDAD

Beste Ls

Van dat niet kweken is klink klare bulshjit ,in mijn verzorg tijd liep ik daar door gangen zover als je kunt kijken koppels en die voor de buiten wereld niet te zien waren daar zijn kweekgangen die de bezoekers niet kan zien.
en allemaal uitgerust met broedblokken.
als er eieren in liggen vallen die meteen onder de zorg van erico goedhart.dat is de bedrijfleider daar,de oprichter en eigenaar is inderdaad tony v meegen.
en ik wil het ook even hebben over je papegaai daar de rest van zijn leven mag slijten vergeet het maar daar word met afspraak koppels bij kwekers geplaats waar hun bv 50 % van de leg terug krijgen.waarvoor? omdat ze die dan kapot kunnen schudden haha ik moet weer lachen.en echt ik praat niet alleen over lijst 1 vogels maar daar wordt gewoon met alles gekweekt en gehandeld nog wel met parkieten
zoals al eerder gezegd ik heb daar gewerkt.je moet je maar is als hobbyist daar aanmelden als vrijwilger en niks zeggen maar goed de ogen en de oren gebruiken.word ieder hobbykweker pissig van.

Groetjes John


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-09-03 - 08:52:28 send message to ParkietenPeter

Dhr. E. Goedhart heeft uit naam van het N.O.P. mij benadert als antwoord op mijn bovenvermeld, tweede, e-mail, dat ik telefonisch contact met hem zou opnemen. Verder reageerde er niemand van het NOP.

Gaandeweg het gesprek gaf hij aan dat hij van hoofd verzorger uitgegroeid was tot zeg maar manager, volgens eigen zeggen. Vandaar dat ik het gesprek ook met hem aanging en samengevat neergezet heb.
Ik zal niet ingaan op uitspraken van een vrijwilliger omdat ik graag de autoriteit van het N.O.P. zag reageren.
Een manager leek mij dan wel geschikt.
Hoewel uit zijn uitspraken geen pr-affiniteit straalt. Het kon duidelijker, of was dit net niet zijn bedoeling?

"Mysterie doet mensen graag geloven, zal ik maar zeggen."


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2005-09-04 - 18:22:32 send message to broto

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als er soms mensen zijn die het beleid van het NOP willen lezen, kunnen zij terecht op
http://nop.zootrotters.nl/viewtopic.php?t=510

Als reactie op dit forum van het NOP

Henk


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-09-04 - 18:48:27 send message to Niltava

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Kun je ook even aangeven hoe het heet.
Niet members worden namelijk naar de frontpage geleidt

Bedankt nu doet hij het wel




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 134 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede