Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > N.O.P. voert een dom beleid voor bedreigde vogelsoorten
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2006-01-22 - 22:20:34 send message to Wickingh

Hai,

ik heb eigelijk helemaal geen zin om hier te reageren , maar wil toch 2 min of meer storende zaken recht zetten.

A Thiely is een zij
B De NOP neemt zeer zeker het verhaal over de PBFD erg serieus, als iemand op de PBFD-dag geweest was , kan die er over mee praten ,nav het verhaal van Hedwig v/d Horst.

mvg Frank


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-01-22 - 23:03:57 send message to Picolet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

"Zij" is ook bestuurslid van de PAKARA. Ik vind het zeer kort door de bocht van deze mevrouw.

Nogmaals hoe kun je nu serieus met PFBD omgaan in een dergelijk grotendeels ongeteste collectie zoals ik al eerder heb gezegd.

Een prive collectie van de eigenaaar waar mee gekweekt wordt?

Het deelnemen aan kweekprogramma's waarbij achteraf 'eenmalig" wordt getest of ze positief zijn bij verkoop of ruiling.

Is dit nu een "normaal" beleid in een dergelijke grote collectie?

Het ophemelen van de bedrijfsleider die notabene afhankelijk is van zijn donateurs en grote schare vrijwilligers is een verhaal waar ik mijn vraagtekens bij plaats.

Op de pakara dag waar PFBD besproken is, is uitvoerig verslag gedaan op een topic. Lees het nog maar eens goed na en geef dan maar eens een oordeel of de NOP goed omgaat met virus detectie in de collectie!

Ruud


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2006-01-22 - 23:30:46 send message to Pionara.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
dan word je van alle kanten aangevallen

vogelARENAwink ;)


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2006-01-23 - 00:13:44 send message to Wickingh

Beste Ruud,

ik weet heel goed wat in dit verslag staat, aangezien ik zelf medeschrijver hiervan was.
Thiely de Moor is trouwens pas sinds vorige week zaterdag bestuurslid van Pakara, maar mij ontgaat even wat dit er mee te maken heeft.
Ook wil ik er op wijzen dat ik gezegd heb dat de NOP PBFD wel serieus neemt, dat betekend nog niet dat ik hun beleid volledig goed vindt.
Daarnaast weet ik dat juist Thiely en Ed de Moor PBFD bijna tot in het belachelijke blijven testen en daar dus ook serieus meegaan.

Om te stellen dat hier leugenaars zitten vind ook ik wat kort door de bocht, maar ik ken haar een beetje beter dan de meesten hier en ik weet dat zij zeer bevlogen is en in haar enthousiasme misschien wat te hard van stapel kan lopen.

Aan de goede bedoelingen van Thiely zal het in mijn ogen niet hebben gelegen en het is jammer dat zo iemand gelijk te maken krijgt met de sfeer die soms op de Vogelarena hangt.

Ik vind het een prima site laat daar geen misverstand over bestaan, maar soms is het onderlinge respect ver te zoeken,waarmee ik trouwens niet wil zeggen dat jij het persoonlijk zo ver laat komen ,

mvg Frank


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-01-23 - 08:30:37 send message to Hawkeye_NL

quote
maar soms is het onderlinge respect ver te zoeken

Frank, ik ben het een groot deel met je eens maar ... respect krijg je nooit door ergens te komen, je gal te spuwen en dan terugtrekken!
En ik ken de family de Moor niet dus ik heb niets tegen hen persoonlijk! wink ;)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-01-23 - 08:31:15 send message to johanblok

quote

maar ik ken haar een beetje beter dan de meesten hier en ik weet dat zij zeer bevlogen is en in haar enthousiasme misschien wat te hard van stapel kan lopen.

Aan de goede bedoelingen van Thiely zal het in mijn ogen niet hebben gelegen en het is jammer dat zo iemand gelijk te maken krijgt met de sfeer die soms op de Vogelarena hangt.


Kan ik allemaal best geloven en begrijpen dat een reactie eens wat te fel is (net zoals die van dooren en paccie), maar dan moet je het vooral niet over gebrek aan respect op vogelarena gaan hebben.
Als een post niet getuigt van gebrek aan respect dan is het wel die van 'kromsnavels'.
Het probleem van iemand die niet gewend is om discussie aan te gaan is dat zij alles op de persoon betrekken.
Het gaat in dit (en andere topics) helemaal niet of men wel goed zijn best doet en hard werkt in het NOP, ook hebben we als het over het beleid van het NOP tegen virussen gaat niet over dat van 'kromsnavels', allemaal volkomen irrelevant.
Het is eigen keuze om dit discusieren niet te willen leren door aan een forum deel te nemen, echter het is uitermate onfatsoenlijk om de generalistische uitspraken te doen (zonder enige onderbouwing) die zij gedaan heeft.
Ik hoop van harte dat dit binnen het bestuur van Pakara anders gaat, maar vermoedelijk is men het daar allemaal wel met elkaar eens, want men doet immers allemaal vreselijk zijn best en werkt heel hard...
Ben blij dat hier een andere sfeer heerst. VogelARENA is zo'n gekke naam nog niet zo lang je het niet al te letterlijk opvat.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-01-23 - 10:10:11 send message to dooren

Ik stond ook erg versteld zoals men hier binnenkwam op het forum, het kon dan ook niet bijna anders dat dit snel escaleerde in een heftige discussie cq. ruzie.

Het getuigde ook van een zeer inzijdige inzicht van Mw. de Moor om te denken dat iemand die al bijna 20 jaar actief bezig is om verschillende lorisoorten te behouden voor de europese avicultuur te zien als een leugenaar, iemand die ze notabene helemaal niet kende.

Als straks bepaalde lorisoorten opgenomen worden in een EEP progamma dan zal men wel anders gaan denken, jammer dat ze nu niet beseffen dat er werk aan de winkel is. Behoud van kwetsbare soorten begint immers in een vroeg stadium. Elke vogel welke ontnomen wordt aan de genepool kan straks in een later toekomstig EEP studbook opbreken.

Het laten versterven van enkele vogels omdat dan de park-collectie compleet is is een zeer verwerpelijk idee.

Dat het normale publiek zich kan vergapen aan een zeldzaamheid van een EEP vogel is zowieso al fout, deze vogels zouden afgezonderd en in rust moeten kweken.

EEP studbooks zijn misschien leuk en misschien ook wat prestige voor een park, maar het zou beter zijn als je het kunt voorkomen.

Om dit te voorkomen zal men samen moeten werken, kritische maar leerzame kritiek moeten kunnen incaseren, meedenken en maatschappelijke verantwoording kunnen nemen.

Voor het samenwerken heb je goede serieuze kwekers nodig, deze kunnen veel ervaring en kennis toevoegen. Bovendien ontstaat er op deze manier een grotere genepool zodat ook op langere termijn het bestand gezond blijft.

De soort diveriteit van onze wereld is niet voor vandaag, maar voor de toekomst als wij er niet meer zijn.
Gert


kromsnavels
Website Member
Posts :10

Website Member
2006-01-23 - 10:39:15 send message to kromsnavels

kromsnavel Thiely:
Zonder de dingen erger te maken dan ze al zijn
Ik heb niemand leugenaar genoemd en mijn tekst wordt sterk overtrokken en verdraaid en heb aleen even mijn versie van NOP vertelt.

Ik weet niks van lories want daarop reageerde ik niet. Wat ik niet van de man zelf weet vertel ik niet en zie ik als roddel.

Ik weet wel dat nop aan eep programma's doen (moet doen )Ik regeerde op een mail om te kijken dat er vertelt werd dat er in het NOP verkoop is en gedaan word.

Ik heb gelezen over nop en dat was negative en dacht ik vertel even dat ze daar ook goed werk doen.

Waar het om ging in mijn reactie is dat ik niet zo negatief denk over het nop. En meteen worden woorden verdraaid en word me de keel dichtgeknepen en daar houd ik niet van en dus had ik me uitgelogt.

Nu ik bied mijn excuus aan mijn mening gegeven te hebben en vertel meteen dat ik weer weet waarom ik nooit op een forum kom.

En dat dit ook mijn laatste reactie is want echt dit is mischien een belangrijk forum maar het gaat ver boven mijn fatsoens normen.

Nogmaals ik heb niemand leugenaar genoemd en als men dat zo voelt sorry. Dan lezen jullie het naders dan het er staat. Maar een tip voor nieuwe mensen die zich aan melden geef ze eerst een voorproef op hoe je iets schrijft en verwoord ,want zeggen wat je bedoelt kan men hier niet. En oke ik ben geen forum mens das duidleijk Ik kijk de mensen liever recht in de ogen aan. Veel plezier hier op het forum.

Thiely


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-01-23 - 11:10:20 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat ligt allemaal echt aan jezelf door hoe je het forum zelf in je posts benaderd:

quote

vreemde en niet eerlijke mensen



quote

van mensen die zelf verkopen en hierin niet altijd even eerlijk in zijn



'niet eerlijk' verschilt weinig met leugenaar. Het gaat in ieder geval om aanteigingen die volkomen irrelevant zijn voor het onderwerp van het topic. Die bovendien niet onderbouwd worden en ook nog ngeneraliserend zijn. Over fatsoenlijk gesproken...

Ik vind het uitermate onfatsoenlijk om dergelijke opmerkingen te plaatsen en vervolgens de discussie op geen enkele manier inhoudelijk aan te willen gaan.

Overigens hebben in dit topic ook anderen de goede punten van NOP genoemd.

Het wordt tijd om te leren om met kritiek om te gaan. Bijvoorbeeld door een uitleg waarom NOP wel verantwoord met PBFD om gaat, bijvoorbeeld waarom NOP wel de goede koers vaart wat betreft zeldzame vogels etc. etc. etc. Dat is een stuk zinvoller dan opmerkingen er in slingeren die de ene persoon ophemelen en de andere afkraken en vervolgens weer vertrekken.
Afkraken en ophemelen kunnen we allemaal, discussieren, argumenteren een mening vormen en bijstellen is een heel wat moeilijkere kunst, daar gaat het om! Veel success!



kromsnavels
Website Member
Posts :10

Website Member
2006-01-23 - 11:18:53 send message to kromsnavels

Oke mijn excusese hiervoor

Ik ben geen forum -mer
das duidelijk

Ik zag de tekst anders -lees de tekst anders -
Ik zag zoveel negatieve tekst en dat vond ik niet eerlijk - ik reageerde en dat doe ik niet meer.

Want ik blijf er maar voortaan buiten en laat jullie in je eigen taal discuseren. Dat lijkt me beter.

Groetjes

THIELY


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-01-23 - 11:20:20 send message to Hawkeye_NL

@ Thiely,
Ik vind het jammer dat u door dit kleine misverstand het forum weer verlaat. Ik ben net als de anderen van mening dat u en uw man veel goeds hebt te vertellen en dat anderen daar veel van zouden kunnen leren. Neemt niet weg dat het inderdaad soms moeilijk is om geschreven taal goed te interperteren. De onderstaande quote is volgens mij namelijk de oorzaak van dit misverstand. U schrijft nl dat u alle 10 pagina's hebt gelezen en daar geen eerlijke reacties hebt gezien. Dit komt voor veel lezers neer op dat hun geplaatste reacties dus leugens zouden moeten zijn. Zo was het in ieder geval wel bij mij overgekomen.

Toch vind ik het jammer dat u het nu opgeeft!
quote
oké gelijk heb je maar ik heb alle 10 pagina's gelezen en zie daar geen eerlijk reacties tussen staan. van mensen die zelf verkopen en hierin niet altijd even eerlijk in zijn en dat zonder namen te noemen


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-01-23 - 11:25:42 send message to johanblok

Ik heb er ook alle begrip voor, ik weet hoe dingen op een forum over kunnen komen als je dat niet gewend bent, iedereen moet leren hoe daarop te reageren, namelijk zo min mogelijk emotioneel en op de persoon, zoveel mogelijk met rationele argumenten. Dat brengt de discussie ECHT verder.
Soms ontsporen discussies echt enorm, echter ik denk wel dat dit steeds beter lukt en dat er op dit forum een groep uitermate serieuse liefhebbers is die elkaar op positieve wijze een hoop leren en bijsturen.

De meesten zijn het hier echt wel mee eens dat het NOP in beginsel een uitermate zinvolle functie vervult, echt hulde daarvoor. Alleen velen zetten ook vraagtekens bij de koers en veranderingen van de laatste jaren.

Veel succes met de papegaaien!


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-01-23 - 11:27:37 send message to dooren

Dank je wel Thiely voor je uitleg en excuses, soms zijn we als vogelliefhebbers wel eens te scherp en snel van tong. Mezelf kan ik me ook onder deze groep rekenen, soms iets te vlug emotioneel, dus ik begrijp het goed. Mochten mijn woorden ook verkeerd zijn overgekomen dan hierbij mij excuses.

Het forumreglement is eigenlijk leiddraad voor discussie, soms wordt dit inderdaad wel eens vergeten. (ook door ervaren forumleden)

Het NOP is hard gegroeid, dat brengt groeistuipen mee, ook de organisatie met nieuwe doelstellingen wordt op de proef gesteld. Bovendien moet men altijd vooruit blijven denken, ook de financiele situatie moet gezond blijven. Zonder dit kan een NOP niet bestaan.

Er zullen altijd veranderingen plaatsvinden die opnieuw bekeken moeten worden en kritisch zullen worden beoordeeld door buitenstanders.

Deze "buitenstaander" heeft wel in de gaten dat de vrijwillers veel werk verrichten, zoals vele vrijwillers in Nederland.

We hebben ook de morele plicht tot soortbehoud zodat deze gelijk meewerkt in soortbehoud in de natuur. (immers elke vogel die hier wordt gekweekt is een geimporteerde minder)

Dat zijn moeilijke vraagstukken voor het NOP, deze uit de weggaan zal een wig drijven tussen serieuze liefhebber en het NOP.

Thiely besef dat je goed werk kunt verrichten door dat je dit soort vragen bespreekbaar kunt maken.

Het NOP en sommige Pakara-leden hebben ook tegenstrijdige belangen. Ook dit zijn uitdagingen.

Succes met je nieuwe bestuursfunktie bij Pakara.
Gert



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2006-01-23 - 12:32:09 send message to Wickingh

Hallo Gert,Johan en Erwin,

dit vind ik positieve reakties, maar eerlijk gezegd had ik zoiets van jullie iig wel verwacht wink ;) . Zoals gezegd zodra je discussie aangaat is het te verwxchten dat men het niet altijd met elkaar eens is en dat hoeft ook niet.

Ik zou zeggen laten we doorgaan op de manier van de laatste bovenstaande posten.
Fora zijn in mijn ogen waardevolle bronnen van info en goede ontmoetingsplaatsen voor liefhebbers, aan de andere kant zijn fora door alleen het geschreven woord ook vaak een bron van misverstanden doordat je alleen ziet wat er geschreven wordt en niet hoe de personen zich non-verbaal uitdrukken.

Ik kom persoonlijk graag op de vogelarena vanwege de kennis die hier aanwezig is, aan de andere kant schrik ik vaak terug mbt reageren omdat ik niet terecht wil komen in ruzies die erg op de man gespeelt worden.
Let wel ik zeg niet dat iedereen hieraan mee doet.

Aan de andere kant is dit wel erg off-topic ,dus laat ik maar on-topic doorgaan.

Een beleid moet worden uitgestippeld en wie ben ik om te zeggen wat goed of fout is??
Als het beleid is dat opvangvogels niet vertrekken bij de NOP snap ik dat men niet zomaar aan Gert een zeldzame lori meegeeft.
Gert is een particulier die kan doen met zijn nakweek wat hij wil en is niet gebonden aan de richtlijnen en wetten die gelden voor dierentuinen, dus op die grond zou ik dat ook niet doen.
Aan de andere kant heeft Gert groot gelijk als hij zegt dat zo'n vogel niet verloren mag gaan in een gezelsschapsvoliere bij de NOP.
Als ik iets te zeggen had gehad bij de NOP was ik wel in gesprek gegaan met Gert om wel een kweekkoppel samen te stellen en bijv. hiermee in een afgesloten deel van de NOP trachten te kweken.Maar ja ik heb (gelukkig) hier niets over te zeggen,

mvg Frank


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-01-23 - 16:59:28 send message to hdra

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Thiely

Ik zou het persoonlijk jammer vinden dat jullie je terug zouden trekken op dit forum. Jullie staan al jaren bekend als goede en deskundige kwekers. En ik denk dat jullie juist qua kennis hier nog een waardevolle bijdrage zouden kunnen leveren. Dus overweeg het nog een keer rustig.

Henk




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 96 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede