Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > N.O.P. voert een dom beleid voor bedreigde vogelsoorten
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-12-11 - 13:38:53 send message to Pattie

Dan toch nog 1 vraag..

Waarom wordt er geen partner voor de weberlori maar het NOP gebracht..?? Als ze toch al met verschillende vogels kweken zullen ze er vast geen bezwaar tegen hebben om 2 zeldzame vogels een broedgelegenheid te geven..??


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-12-11 - 13:57:20 send message to ParkietenPeter

Pattie,

Ook dit is al beantwoord. wink ;)

Pagina 1:
quote
Ieder die een vogel afgeeft bij het N.O.P tekend alsware een afstands verklaring.
Dus ook geen zeggenschap meer wat er met de vogel verder gebeurt.


Hierdoor ben jij je vogel alleen maar kwijt en niets rijker, en dan bedoel ik niet in financieel opzicht.


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-12-11 - 14:48:57 send message to Hawkeye_NL

Kijken hoe jij straks reageerd als blijkt dat het adres dat jij uitzoekt voor jouw amazone binnen een maand je vogel voor vet geld doorverkocht heeft. Dat jouw goede vertrouwen gewoon achteraf misbruikt blijkt te zijn.

Dat is namelijk wat ons bij het NOP nu met een aantal koppels is overkomen!


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-12-11 - 17:41:56 send message to Dennis Fr.

eindeloze discussie. er zullen altijd mensen voor en tegen wezen.

Groeten Dennis


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-12-11 - 17:47:19 send message to paccie

dat heb je goed gezien dennis


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-12-11 - 17:49:45 send message to MADDAD

Nee dat komt omdat veel mensen niet weten waar ze aan beginnen als ze een papegaai kopen,of een papegaai pakken hem opknappen en dan weer een half jaar verder weer beu zijn en er vanaf willen en hem bij het N.O.P. willen plaatsen omdat ze schreeuwen of zo.

Groetjes John.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-12-11 - 18:16:24 send message to hdra

Quote:

quote
Ik zit er dus al een hele tijd over te denken om hem naar het NOP te brengen. Ik ben er enkele weken geleden geweest maar ik kan mezelf niet overtuigen dat het goed is.. Ik denk dat de vogels in de grote volieres best gelukkig zijn maar wie zegt dat hij daar ook mag wonen. Ook ben ik niet zo te spreken over hun quarantaine, alle vogels zitten in 1 ruimte hun quarantaine uit.


Dit is je vraag/reactie op de topic die je gestart bent over je amazone. En dan moeten wij je nog ergens van overtuigen???????????????????

(quote leesbaar gezet)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-12-12 - 09:25:49 send message to ParkietenPeter

5 pagina's verwijdert/aangepast. Jammer op deze pagina's had heel wat nuttige informatie kunnen staan.

Ik hoop dat de discussie nu weer over het onderwerp verder gevoerd kan worden zonder dat iemand terug grijpt naar de oude koeien.

Nog even ter verduidelijking:
http://www.vogelarena.com/forum/reglement.php

Succes met discussieren over de feiten die er liggen.

happy :) Peter


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-12-14 - 23:10:58 send message to paccie

DE BAAS HEEFT GESPROKEN NU DURVEN ZE NIET MEER HAHA


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-12-14 - 23:12:36 send message to Pattie

hahaha laugh :D daar gaan we weer shocked 8O


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2005-12-15 - 04:12:21 send message to johanm

Ik ken het NOP eigenlijk alleen via pakara. Ben er een paar jaar geleden geweest en heb er veel positieve dingen gezien. achteraf heb ik hun website bezocht en toen kwamen er toch wel enige tegenstrijdigheden aan het licht. Het blijkt hun doel te zijn om niet te kweken met de bij hen gebrachte vogels. Vraag men dan wel af waarom er bij 80% van de vogels die als koppel gehouden worden een broedblok hangt, ze slapen er lang niet allemaal in. Anderzijds werken ze ook mee aan enkele EEP-programma's voor bedreigde papegaaiensoorten, soorten die wij als liefhebber vrijwel nooit in handen krijgen (de meest kapitaalkrachtigen onder ons uitgezonderd). Dat vind ik op zich een goed initiatief maar je maakt mij niet wijs dat ze met de rest ook niet kweken. Samenvattend, ik heb ooit maar één echt opvangcentrum gekend dat de naam waardig was en dat was dat van de BVP in België. Bezoek was er niet toegelaten dus er deden snel vreemde berichten de ronde. Zaak was echter dat dit volledig bekostigd werd via de donatierubriek van de BVP, wie dat een beetje volgde weet dat de initiatiefnemer er zelf heel wat van zijn eigen centen in gestoken heeft. Het centrum was na een tiental jaren eindelijk erkend als asiel, echter zonder overheidssteun. Kan mij goed voorstellen dat de verantwoordelijke er de brui aan gegeven heef, wat betekent dat er geen nieuwe vogels meer opgevangen worden. Voor de sceptici, de vogels die er vroeger zaten zitten er nu nog steeds.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-12-15 - 12:10:33 send message to hdra

DE BAAS HEEFT GESPROKEN NU DURVEN ZE NIET MEER HAHA
Bericht Paccie

Hahaha daar gaan we weer
Bericht bericht Patty

Ik vind het toch zeer vervelend dat mensen wel uitlokkende teksten mogen plaatsen. Maar als hier mensen op reageren direct verwijderd worden.

We kennen allemaal bijvoorbeeld het geval dat goffini niet meer wilde reageren omdat hij ook ooit op deze manier van het forum verwijderd werd.

Ik heb zelf ook adviezen gekregen om op deze mensen maar niet meer te reageren. Maar vind dat toch wat kort door de bocht. Laten we deze mensen rustig hun gang gaan dat zal het iedere keer escaleren in negativiteit. Momenteel heb ik (en ik weet inmiddels van de prive berichten) en ook meer mensen het gevoel dat degene die reacties uitlokken meer beschermd worden, dan de mensen die er op reageren.

Wellicht dat de beheerders (die overigens zeer goed werk doen) van deze site hier ook eens op kunnen letten.

Henk


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-12-15 - 14:38:45 send message to ParkietenPeter

Uiteraard waren deze teksten hooguit naar mij toe provocerend bedoeld. Ik laat mij niet uitlokken. Henk als je hier nu niet op gereageerd had was de discussie gewoon weer verder gegaan zonder dat er afgeweken werd, zoals ik nu gedwongen wordt.

Dit soort opmerkingen kun je, zoals al vaker en door meerdere opgemerkt was, het beste volledig negeren.


"N.O.P. voert een dom beleid voor bedreigde vogelsoorten"


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-12-15 - 17:01:04 send message to paccie

beste parkietenpeter het is gewoon een grapje hoor het viel gewoon op je heb 5 paginaaaa s nagekeken zonodig aangepast en je hoort ze niet meer en het was niet provocerend bedoeld hoor want het nop intreseert mij geen klap ik hou niet van papagaaien maar van parkieten groeten


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-12-16 - 16:02:19 send message to Pattie

quote
beste parkietenpeter het is gewoon een grapje hoor het viel gewoon op je heb 5 paginaaaa s nagekeken zonodig aangepast en je hoort ze niet meer


Omdat er vriendelijke gevraagd was het nu enkelt nog over het NOP te hebben laugh :D




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede