Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > N.O.P. voert een dom beleid voor bedreigde vogelsoorten
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-01-22 - 15:13:37 send message to dooren

Wat is jouw bijdrage aan werkelijke feiten Paccie, eigenlijk niks dus, het zou je sieren daar een wat meer energie in te steken.

Geloof dat parkietenpeter al een keer in dit forum heeft ingegrepen, en blijkbaar is er niks blijven hangen onder die hersenschors van je.

Waar het om gaat is dat in een forum zoals deze ook negatieve en mindere ervaringen bespreekbaar zijn, en zoals diverse andere forumleden hebben onderkent, gebeuren er ook goede dingen op het NOP door de vrijwillers.

Dat een beleid oid niet strook met behoud van zeldzame soorten in de avicultuur mag gewoon besproken worden.

Als er bij voorbaat geen discussies mogelijk zijn, doordat voorstanders dan minder leuke kanten zien van het NOP, dan pas ben je erg zielig.

Gelukkig leven we in een land met vrije mengingsuiting, dus ik heb de grondwet achter me staan wink ;)
Gert


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2006-01-22 - 15:39:08 send message to paccie

Zulke reacties zullen onherroepelijk verwijdert worden.


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-01-22 - 15:50:03 send message to dooren

Gelukkig, dan ben je eens een echte "KEREL".
Gert


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-01-22 - 17:41:28 send message to ParkietenPeter

Uiteraard kan of, naar alle waarschijnlijkheid, zal dit een zeer gevoelig topic worden.

Ik wil nu al benadrukken dat het absoluut niet toegelaten gaat worden dat er persoonlijke aanvallen geuit mogen worden of op de persoon gereageert mag worden. Zulke reacties zullen onherroepelijk verwijdert worden.

Ter zake doende reacties/tegenwerpingen zijn uiteraart welkom met alle respect voor de schrijver indien deze zich aan de voornoemde regel houdt.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2006-01-22 - 18:09:10 send message to paccie

is zeker een vriend van je


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-01-22 - 18:11:25 send message to Niltava

Waarom maak je jezelf zo onmogelijk paccie?


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-01-22 - 19:15:51 send message to bert1974

als ik kijk hoeveel vogels ze er al hebben opgevangen, dan is het gewoon goed dat ze er zijn.
maar aan de andere kant er zijn ook genoeg liefhebbers die ze wel willen opvangen. ik zelf ben gek op grijze roodstaarten (congo)die mogen ze ook bij mij brengen dan krijgen ze het zeker net zo goed.


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2006-01-22 - 19:35:13 send message to Pionara.nl

Afgezien van de wat vreemde entree op vogelarena, is het wel jammer dat Thiely gelijk weer weg is. Ik denk dat je zeker qua kweken best wat van ze zou kunnen leren.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2006-01-22 - 19:58:12 send message to paccie

hij heeft nog gelijk ook dat ie hier weer weg is je kan het hier toch niet winnen van al die rare papagaaien kwekers als je hier een andere menig hebt dan word je van alle kanten aangevallen en de meeste zijn papagaaien kwekers


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-01-22 - 20:00:46 send message to dooren

Ik denk dat je daar zeker gelijk in hebt Pionara, en dat ook vele forumleden van deze kennis hadden geprofiteerd.

Alleen ik zelf vond het nogal bot om gelijk mensen die kritische noten laten horen, gelijk als oneerlijk te bestempen.

Eerlijkheid staat bij mij nogal hoog in het vaandel dus dan kan ik niet anders doen dan een scherpe reactie geven.

Dat de beste stuurlui aan de kant staan, kan ik best mee leven, want iedereen doet het op zijn eigen manier goed. Totdat iemand anders zijn gelijk met een normale en open discussie kan beargumenteren.
Gert


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-01-22 - 20:01:13 send message to Picolet

Thielly,
je maakt je zelf ernstige zorgen om de verspreiding van PFBD. Een opvangcentrum met meer dan duizend niet geteste papegaaien op virus en zich nu gaat inzetten op kweek van zeldzame papegaaien moet je toch ook wel te denken geven????

Lijkt me niet zo'n beste stuurman, zeker daar er vogels worden geruild met andere liefhebbers!

Ik heb zelf een nakweek vogel van het NOP 6 jaar geleden in handen gekregen. Een verkoper hoog boven in het land bood een koppel lijst 1 amazone's aan die door hem met iemand onverwant waren gemaakt. Na een lange autorit de vogels toch maar meegenomen en meerdere malen getest en na een lange quarantaine periode in de collectie geplaatst.

De geruilde vogel van de NOP stond op een zogenaamde houders Cites, deze cites is dus eigenlijk bedoeld om vogels onder dierentuinen of parken te verspreiden zonder verkoop.

De vogel die het NOP dus via ruiling heeft verkregen was er een met een normale Cites en kon dus gewoon aan ieder zonder problemen verkocht worden!!!!!!

Het is erg kortzichtig om zo je reactie te plaatsen, ik had toch wel enige kennis van je verwacht hoe de papegaaien wereld in elkaar zit.

Het Nop is een prima plek om je papegaai een goed tehuis te geven als je hem niet meer kunt houden. het kweken in dit park zie ik als een ernstige bedreiging voor de papegaai bestanden.

Ruud


meester Vogel
Website Member
Posts :64

Website Member
2006-01-22 - 20:46:58 send message to meester Vogel

hij heeft nog gelijk ook dat ie hier weer weg is je kan het hier toch niet winnen van al die rare papagaaien kwekers als je hier een andere menig hebt dan word je van alle kanten aangevallen en de meeste zijn papagaaien kwekers
Jammer dat je het zo persoonlijk lijkt op te vatten. Misschien ten overvloede, maar we hebben allemaal hetzelfde doel; We zijn allemaal leifhebbers. Dat lijkt mij voorop te staan. Ook minder prettige informatie kan leerzaam zijn. Echter je moet het wel objectief toetsen. Dat laatste is voor iedereen moeilijk. Vergeet dat niet, dan wordt het meedoen in een minder prettige discussie opeens eenvoudiger.

Denk ik.
Groet Gerrit (kanaries hoor, maar daarnaast wat kleine lvebirds en tropen, ook een geflipte dus wink ;))


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-01-22 - 20:57:18 send message to hdra

Echter je moet het wel objectief toetsen

Gait

Lekker objectief bericht. En wie zegt dat de meesten papegaaienkwekers zijn. Ik kan me voorstellen dat de kwekers van andere soorten niet gelijk reageren. Kanaries brengen ze amper naar het NOP. Vindt men daar overigens ook niet interessant????????/


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-01-22 - 21:53:28 send message to tonnl

Ik reageerde tot nu toe niet omdat ik er niet genoeg vanaf weet om een oordeel te geven.
Wat ik hier (en elders) lees over het NOP stemt me echter niet vrolijk.
Dat "de man" zo hard zou werken zegt niets over het feit of iemand het goed of slecht doet. Je kan ook heel hard werken en puur slecht bezig zijn.
PBDF is één voorbeeld, geloven ze daar niet in of zo?
Ton.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-01-22 - 22:16:03 send message to johanblok

quote

als je hier een andere menig hebt dan word je van alle kanten aangevallen


Dat heet discussie, het is niet nodig om oorlogstermen als 'aanvallen' te gebruiken, een forum waar iedereen het bijvoorbaat met elkaar eens is, is niet bijster interessant.

Een inhoudelijke reactie op een negatief aspect van het NOP beleid zoals dat net door picolet naar voren is gebracht, is veel zinvoller.

Het gevaar van virussen wordt ook wel eens overdreven, maar ook dan is het niet verstandig om op dezelfde locatie met zeer zeldzame vogels te gaan kweken en aan EEP programma's mee te doen, als je tegelijkertijd in enorme hoeveelheden allerhande vogels opvangt (wat op zich zeer te waarderen is). Of je moet een zeer strenge quarantaine met de bijbehorende testen toepassen.

Inderdaad jammer dat 'kromsnavels' niet aan discussies deel wil nemen. Daar zou men zeker een en ander van kunnen leren. Echter dat alleen op voorwaarde van wederzijds respect, gezien de eerste post van 'kromsnavels' ontbreekt het daar (onterecht) nogal aan. Algemene ongefundeerde verdachtmakingen en beledigingen zonder specifieke feiten, situaties en personen te noemen, zijn niet bepaald fraai, nog zinvol. Ik weet zeker dat dit anders kan.




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 116 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede