Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > N.O.P. voert een dom beleid voor bedreigde vogelsoorten
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-12-17 - 12:04:32 send message to MADDAD

Beste Mensen

Zo is dat,om het behoud van dit topic kun je het beste onzin en bepaalde personen negeren.ik zal het best erg vinden als dit topic om die reden gesloten word.omdat ik toch vind dat hier best wel nutige info. staat over het N.O.P.,zowel negatief als positief.wat ander mensen daar mee doen is aan hun,maar ze mogen wel weten hoe andere het ervaren hebben.
want als ze ooit beslissingen moeten nemen om daar een vogel te plaatsen,dat ze het verhaal van twèè kanten kennen.

Groetjes John.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-12-17 - 16:02:11 send message to paccie

maar daar gaat het hier toch over over het nop maar er zijn altijd voor en tegen standers en ik weet geen bal van het nop want ik kweek engelse grasparkieten ik ben daar nooit geweest en ik zou er trouwens mijn vogels toch niet heen brengen gaan bij mij naar een liefhebber die er wat aan heeft geld voor alle vogels die ik in mijn bezit zou hebben en gehad heb ook mijn papagaai


kromsnavels
Website Member
Posts :10

Website Member
2006-01-22 - 01:20:01 send message to kromsnavels

alles gelezen
en het valt me op dat er veel
vreemde en niet eerlijke mensen
op deze lijst zitten

Het lijkt meer op :

De beste stuurman staan aan wal club.
Jammer


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-01-22 - 09:23:59 send message to dooren

Wat zijn jullie belangen dan kromsnavels en wat is fout aan bepaalde standpunten.

Je zegt dat er ook oneerlijke of vreemde mensen bij deze discussie hebben gemengd.

Kortom, verklaar je nader, graag iets meer transparantie in deze bewoordingen.
(dus niet zomaar roepen/schrijven, maar weerleggen met feiten)
Gert


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-01-22 - 10:05:03 send message to johanblok

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Welkom op dit forum!

quote

De beste stuurman staan aan wal club.


Dit vind ik een zeer flauw cliche waarmee je elke kritiek bij voorbaat om zeep kunt helpen zonder hier inhoudelijk op in te gaan. Bovendien is het ook nog bezijden de waarheid: sommigen houden zich bezig met een andere instelling voor de opvang van papegaaien en parkieten.

Er zitten hier verschillende (zeer) kritische mensen die in bovenstaand topic naar aanleiding van een voorval hun vraagtekens gezet hebben bij de (huidige) koers van het NOP.

Dat verhalen eenzijdig kunnen zijn, ben ik direct met je eens. Echter als je beweert dat mensen bewust liegen/gemeen doen tegen NOP, moet je dat specifiek onderbouwen met naam en toenaam.

Er zitten zowel positieve als negatieve aspecten aan de wijze van opvang van het NOP, hoe men die weegt is aan een ieder zelf.



hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-01-22 - 10:14:20 send message to hdra

Quote: Niet eerlijke mensen.

Ed en Thiely ik ben het jullie eens dat hier wel eens de beste stuurlui staan wal de overhand heeft. Maar dat is ook wel een beetje bekend in de vogelwereld. Ook jullie hebben vanuit jullie hobby en lezingen een duidelijke mening en dat wil toch niet zeggen dat jullie de beste stuurlui zijn. Overigens vind ik altijd wel dat jullie goed bezig zijn.

Maar als je mensen van oneerlijkhied gaat beschuldigen dan zul je toch wel wat genuanceerde moeten worden, want ik ken hier een paar mensen die vanuit de praktijk zeer vervelende ervaringen hebbben gehad met het NOP.

groet

Henk


kromsnavels
Website Member
Posts :10

Website Member
2006-01-22 - 12:03:25 send message to kromsnavels

oké gelijk heb je maar ik heb alle 10 pagina's gelezen en zie daar geen eerlijk reacties tussen staan. van mensen die zelf verkopen en hierin niet altijd even eerlijk in zijn en dat zonder namen te noemen. Dus oordeel dan zelf ook niet zo snel. Maar met de beste stuurlui staan aan wal bedoel ik Doe het zelf maar eens een park runnen. Beginnen vanuit het niets met geen geld Zet je zelf eens in voor opvang of afval van een ander Want daarin leven we in een weggooi maatschappij. ! Je kan het nooit goed doen Het NOP is er vanaf 1987 Hij niet en zijn team niet kunne het nooit goed doen voor sommige mensen. En wij mensen moeten altijd bekritiseren en in plaats van dat te doen eens een helpende hand uit te steken
Maar ga er maar eens aan staan. Maak het maar eens mogelijk een opvang in deze grote getallen opgebouwd uit NIKS geen geld geen subsidie aleen paarden kracht verricht door mensen. Ik heb op mijn lijst dit geschreven na aanleiding van deze link Ik kom hier nooit doe nooit mee aan deze zaken omdat het me te veel tijd kost net als nu Maar na het lezen van doie10 pagina’s dacht ik TJA makkelijk lullen!
Dit schreef ik op mijn lijst.:

Weinig reactie op nop wel een link en die heb ik gelezen van A tot Z.
Ik heb dat forum bezocht én daar spreken de mensen minder goed over NOP
Ik heb daar kort vermeld: De beste stuurlui staan aan wal.

Inmiddels begrepen dat de vogel in beslag zijn genomen door vervuiling van AID
Dus NOP verkoop niet. Via AID- heeft NOP geen zeggenschap Mensen lezen alles maar half en oordelen snel en nog leuker vinden ze het mensen door de slijk te trekken.

Maar ik ben benieuwd als ze zelf 2000 papegaaien op moeten vangen met een lege portemonnee Hoe ze dat dan zullen doen !

Hij begon met niks en de subsidies drijven hem in een richting om te overleven met het park.
Hij werkt minimaal 75 uur per week .woont op het park om er 24 uur per dag te zijn.
Hij woont niet in een Vila- en kleed zich nog steeds als ons. Hij is nog steeds werklui zoals ze hier in Brabant zeggen Hij Is 40 jaar nooit op vakantie geweest en was er altijd voor de vogels
Nu bezoekt hij dieren - tuinen voor geld inzamelingen . en doet mee aan EEP programma's om de " tent " te kunnen blijven runnen Iedere cent die hij verdient steekt hij in dat park en heeft er ook eigen vogels . Zelfs nog van zijn Pa en daar kan hij mee doen wat hij wil. Hij hoeft geen verantwoording af te leggen naar de "klant "maar naar een bestuur en gemeente. Eindhoven en Veldhoven. Hij is niet meer aleen maar met een bestuur samen zijn ze nu het Nop en doet verdomt goed werk. Hij is nog steeds de gewone man - Kan je van veel andere niet zeggen !

En waarom mensen het verleden er bij halen snap ik al helemaal niet.
Dat is jalousie en slaan met stokken kan men altijd Ik vind dat onbeschoft en onterecht.
en deze mensen moeten s' morgens eens beter in de spiegel kijken.
Ik ben benieuwd of ze wel zien wat ze zien ! Maar een engeltje zien ze zeker niet.
Of ze zich zelf zien! Nee zelfs dat geloof ik niet.

Ja ik ben voor het NOP Niet alleen voor de kracht van een verdomt goed en hard werkend team om dit te doen maar ik geloof in de kracht van liefde en het beste voor de dieren.
Dat het soms kei hard is om te overleven voor de mensen in het park en de dieren in het park
Dat weet ik zeker. Maar ze staan er dag in dag uit . En nemen soms zware beslissingen.
Al zolang ik weet is het nop er : oprichting 1987 Maar de basis op een zolder in Geldrop zal ik ook niet vergeten.

Schoppen kennen we allemaal Maar die schub oppakken en mee werken zijn er vele vies van.
Daarom: De beste stuurman staan aan wal.


THIELY
ps ik hoop niet te veel schrijf fouten maar een reactei als deze is schrijven en plaasten en wil je reageren doe het prive ik kom hier nietop terug Dit is mijn mening Thiely

www.akala.nl papegaai@akala.nl


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-01-22 - 12:29:31 send message to Hawkeye_NL

Dus, als ik het goed begrijp zijn er op dit topic alleen leugenaars aanwezig die vanwege jalousie het NOP benadelen?

De meesten die hier hebben geschreven hebben al ruim bewezen geen jalourse mensen te zijn. Hebben daar ook helemaal geen reden voor. Die hebben ook geen ambitie om een dergelijk park te gaan openen of te runnen. Het is dus wel een heel erg zielige uitspraak om het over die boeg te gooien.

En even voor de duidelijkheid, voor je mij een leugenaar noemt, wij hebben wel degelijk negatieve ervaringen en positieve ervaringen gehad met het NOP. Het is dus niet dat ik iets tegen de eigenaar persoonlijk nog tegen de vrijwilligers heb maar tegen een deel van het huidige beleid.




kromsnavels
Website Member
Posts :10

Website Member
2006-01-22 - 13:39:07 send message to kromsnavels

Daarom ben ik nooit op deze lijsten ze zijn zo agressief en aanvallend en lezen nooit dewarmte in de mail maar het rotte en maken er een drama van dus hiermee ook mijn laatste zegje het ga je goed.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-01-22 - 13:44:40 send message to johanblok

Tja, modder gooien kan iedereen, inhoudelijk reageren is wat anders. De inhoudelijke punten zijn kennelijk niet echt overgekomen, er is hier niemand die stelt dat men daar niet hard werkt.
Hard werken betekent nog niet dat daar dan geen kritiek op mogelijk is. Bovendien zijn er wel degelijk anderen die ook iets dergelijks doen, eveneens met hun positieve en negatieve aspecten.

Overigens, ik raad nog steeds elke potentiele papegaaienhouder aan om het NOP te bezoeken.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-01-22 - 13:53:07 send message to dooren

Leuke binnenkomer van vreemde en oneerlijke mensen, daar straalde inderdaad veel warmte vanaf.

Maar het is me inmiddels wel heel duidelijk:
geen incasseringsvermogen.
En een open dialoog of feiten onderbouwen is ook niet mogelijk.

Ik zou eerst maar eens na gaan of "je voorbeeld" Dhr. van Meegen ook wel een brandschoon verleden heeft. (het zou eens tegen kunnen vallen)

Ben blij trouwens dat je niet meer op vogelarena komt, jouw soort "warmte", we kunnen het missen als kiespijn.

(en ik denk dat ik niet de enige ben, en eigenlijk is dat ook jammer, als je begrijpt wat ik bedoel)
Gert


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2006-01-22 - 14:24:49 send message to paccie

ben blij dat je niet meer op vogelarena komt .hoezo omdat hij tegen jou ingaat . en niet dezelfde menig heeft al jullie papagaai liefhebber ????? Zulke reacties zullen onherroepelijk verwijdert worden.


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-01-22 - 14:45:45 send message to dooren

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zulke reacties zullen onherroepelijk verwijdert worden., ga maar wat hout kappen om het volgende vuurtje te stoken, vrind.
Gert


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-01-22 - 14:52:06 send message to molineti

Ik kan mezelf goed voorstellen dat iemand een goede relatie met het park,de eigenaar en de medewerkers heefd en het voor hun opneemthappy :)

Maar om dan iedereen ,,vreemde en oneerlijke mensen,, te noemen omdat men kritisch naar het Nop kijkt vindt ik nou weer te ver gaan!

Dat vindt ik nou Jammersad :(



paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2006-01-22 - 14:57:19 send message to paccie

Zulke reacties zullen onherroepelijk verwijdert worden. omdat er ook nog mensen zijn die een andere menig hebben en die misschien wel goede ervaringen hebben met het nop


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast



Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 119 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede