Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Nog 1x over Chica.... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-12-17 - 13:13:07 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd




jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2004-12-17 - 13:18:33 send message to jani

alle argumenten van biologische voedingen zou ik maar met een korrel zout nemen, men kan nog geen betaalbare biologische voeding voor de mens aanbieden laat staan dat men het in pellets zal draaien. Men moet een koe,een koe durven noemen en een varken een varken,en die slogans van biologisch vergeet het maar , wel doet het verkopen.Het is wel amerikaans biologisch zoals bij het runds vlees uit amerika hormonen vrij maar natuurlijke hormonen zijn in amerika wel toegelaten.
Ik ben er van overtuigd dat pellets een waardevolle aanvulling is naast zaden kiem en eiervoer.
En dat loro-parc zijn hoofdsponser en voederfabrikant versele niet serieus zou nemen kan ik mij moeilijk voorstellen.
Wel kan ik enkel vast stellen dat het een voederfabrikant is die met gereputeerde vogelparken samen werkt en dit is enkel in ons voordeel en enkel toetejuichen.


Rocky4you
Oud Lid
Posts :15

Oud Lid
2004-12-17 - 13:29:50 send message to Rocky4you

rupicola...ik proef hier een beetje dat degene met 1 papegaai over mij gaat?
Laat ik je even uit de droom halen, ik verzorg 4 koppels edels en en diverse koppels geelvoorhoofd amazone's, allemaal aan de pellets.
Ik ben geen broodkweker maar heb wel zeer regelmatig jongen, dus ik mag wel zeggen dat ik enige ervaring heb zonder mijzelf een expert te noemen. Jammer trouwens dat de geschreven stukjes gezien worden als reclame voor welk voermerk dan ook...er word namelijk geen reclame gemaakt, het zijn kwekers die de onderzoeken hebben gedaan en hun ervaring daarmee. maja, wat zou een handje vol topkwekers nu weten laugh :Dlaugh :D
Dit was echt mijn laatste reactie op dit topic.
Een gelukkig en vooral gezond 2005 happy :)
Rocky


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-12-17 - 13:32:37 send message to Jacqueline

Dit bericht is 3 keer gewijzigd




Rocky4you
Oud Lid
Posts :15

Oud Lid
2004-12-17 - 13:58:02 send message to Rocky4you

Kan het echt niet laten, peter geef eens de samenstelling van jou mix.
Owja, ik stel nergens dat ik ALLEEN pellets voer...
En idd, het hele plaatje (huisvesting, voer, etc) is belangrijk.
Definitief laatste reply, groetjes, Rocky


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2004-12-17 - 14:17:23 send message to jani

waar? zaden? fruit?


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-12-17 - 15:01:55 send message to Jacqueline

Dit bericht is 2 keer gewijzigd




natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-12-17 - 15:58:35 send message to natasja

ik als 1 papegaaihoudende liefhebber wink ;) wil dan toch even vragen waarom er dan niet gewoon openlijk word verteld wat er gevoert word , als een jarenlange ervaring heeft geleid tot een bepaalde samenstelling waar je zeer over te spreken bent in combinatie met dan de bjkomende aspecten als opbouw/afbouw/warmte/zon/vocht etc. waarom zou je hier dan niet wat meer duidelijkheid over geven , wie weet haald iemand zijn voordeel eruit ..

doorsturen naar andere websites is natuurlijk wel een begin van "ga daar maar zoeken" maar voor iemand zoiets heeft uitgezocht kan je hem/haar toch al aardig op weg helpen ..?


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-12-17 - 16:23:23 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


Chica
Website Member
Posts :111

Website Member
2004-12-17 - 18:20:25 send message to Chica

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

tjonge tjonge....ik wilde alleen maar een voer advies, geen oorlog.
2 dingen vallen mij op, nummer1:

Er zijn bijna net zoveel voorstanders voor zaad als voor pellets samen met zaad en zaad alleen met de nodige fruit\groente etc..

nummer2:

Er zijn mensen die een vogel als hobby hebben en andere willen zoveel mogelijk legsels per jaar.

Valt op dat de hobbyisten vaker voorstander zijn van pellets met zaad bijvoeren en dat de kwekers nogal vast houden aan zaden en groenten\fruit.
Ook valt mij op dat peter zijn samenstelling van de mix die hij maakt niet wil vertellen?
Vooral dat laatste stoort mij ernstig...als iemand een goede samenstelling heeft voor een voermix en diegene wil dat niet (blijkbaar niet) met mede vogelaars delen dan vind ik dat een kwalijke zaak! Dit zou een boel beginnende papegaai houders misschien een eind op weg helpen naar een gezonde bewezen voeding!!
Het gaat hier toch hopelijk niet hetzelfde als in de duivensport waar iedereen zijn eigen supergeheime voer heeft en dat angstvallig voor zich houd? Als dat wel zo is dan wil ik daarmee niks te maken hebben en zal me hier ook niet meer op m'n gemak voelen. Ik kwam hier voor degelijk advies, begeleiding en vooral om te delen in de vreugde van het papegaaien houden\kweken. Waar ik kan zal ik helpen met advies en raad als dit in mijn vermogen ligt.
Owja, met Chica gaat het goed, ik vind zaad in haar ontlasting dus ze eet er van happy :) Wel vind ik de ontlasting stinken, voorheen was dat niet zo.
Nou..ik zie wel welke kant dit topic opgaat en wie weet bekeren sommige mensen zich nog ten gunste van de hobby en welzijn van onze vogels!
Groetjes, Chica en baasje


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-12-17 - 18:34:08 send message to oranjekuif

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Fijn dat het goed gaat! is deze topic toch nog ergens goed voor geweest!



Er zijn ook nog liefhebbers,hobbyisten met meer vogels, en die proberen te kweken,en tevreden zijn met als het goed gaat 1 legsel per jaar (schijnen wel zeldzaam te zijnlaugh :Dlaugh :D)

p.s met natuurbroed heb je trouwens weinig kans op meerdere nesten per jaar,maar met 1 nestje moet je al meer dan tevreden zijn,het is maar hobby!


Chica
Website Member
Posts :111

Website Member
2004-12-17 - 19:24:32 send message to Chica

Precies oranjekuif...hobby
Maar het lijkt hier wel verdacht veel op wat ik vergeleek met duivensportsad :( sad :(
Maja, laten we ons lekker bezighouden met onze hobby en nog veel van elkaar leren. happy :)
Groetjes, Ron en birdies


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-12-17 - 20:29:08 send message to Jacqueline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd




natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-12-17 - 21:11:47 send message to natasja

sja sorry peter maar als je reageerd dan kan je zulke dingen verwachten een korte reactie als "ik kom hier later zeker even op terug" zou dat kunnen voorkomen .. wij kunnen ook niet zien of iemand uitgebreid de tijd heeft om te reageren of niet en of dat de reden achter het niet antwoorden is ..


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-12-17 - 21:13:30 send message to natasja

quote
Owja, met Chica gaat het goed, ik vind zaad in haar ontlasting dus ze eet er van Wel vind ik de ontlasting stinken, voorheen was dat niet zo.



fijn om te horen dat goed gaat ! wat betreft dat stinken dat zou ik niet weten .. heb dat nooit gemerkt bij mijn edel maar wellicht heeft iemand daar nog een goede verklaring voor.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 105 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede