Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Nog 1x over Chica.... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-12-12 - 00:40:41 send message to oranjekuif

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


Chica
Website Member
Posts :111

Website Member
2004-12-12 - 00:48:08 send message to Chica

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hoi oranjekuif
Ik leer idd vrij snel...denk je happy :)
Het zit zo, ik houd al vele jaren Amazones en ben dus best goed op de hoogte van deze beestjes, alleen heb ik nog nooit een jonge papegaai grootgebracht. En zoals ik de afgelopen dagen merkte is dat iets heel anders dan volwassen vogels houden.happy :) Waar jij praat over "zekerheden" heb je het mis wat mij persoonlijk aangaat, ik heb geen enkele zekerheid in welk opzicht dan ook. Alleen mijn eigen ervaring met mijn eigen vogels. Mijn eigen dierenarts heeft een stageplek gehad in Artis en mij ooit met de "vogelarts" van artis in verbinding gebracht ivm een huidziekte van 1 van mijn vogels. Hij heeft mij toendertijd voor het eerst op pelletvoer gewezen.
Ik begrijp je verwarring, had ik even eerder duidelijk moeten maken...sorry daarvoor.
Maar ik moet bekennen dat ik de afgelopen dagen weer veel heb geleerd...daar zal wel nooit een eind aan komen (hoop ik eigenlijk happy :) )
Groetjes, Ron

btw, je tip om wekelijks


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-12-12 - 00:49:41 send message to oranjekuif

Dit bericht is 4 keer gewijzigd

wink ;)


Chica
Website Member
Posts :111

Website Member
2004-12-12 - 01:00:05 send message to Chica

Ik heb net even opgezocht maar de Pretty Bird voor Eclectussen bevat geen kunstmatige geur en smaakstoffen....het is zelfs zo dat de brokjes diverse vormen en smaken hebben naar gelang de ingredienten.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-12-12 - 01:15:57 send message to oranjekuif

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

user wiped their message


Chica
Website Member
Posts :111

Website Member
2004-12-12 - 01:32:31 send message to Chica

Ik heb zojuist een mail gestuurd aan Pretty Bird om zekerheid hierover te krijgen...ze kunnen natuurlijk gewoon zeggen dat ze alleen natuurlijke geur en smaakstoffen gebruiken terwijl dit niet zo is. In ieder geval werd Pretty Bird mij aangeraden door een arts, ik gebruikte eerst nutribird maar die is idd kwalitatief stukken minder...
Over het kweken , nee ik heb nog nooit gekweekt met geelvoorhoofd amazones en eigenlijk ook nooit van plan geweest, daarvoor heb ik te weinig tijd. Ik hoop daar overigens wel ooit de tijd voor te krijgen happy :)
Ron


Chica
Website Member
Posts :111

Website Member
2004-12-12 - 01:35:36 send message to Chica

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

sorry, misverstandje...
Laten we dit topic maar voor wat het is, zoveel mensen zoveel smaken.
mvg, Ron


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-12-12 - 01:48:00 send message to Hawkeye_nl

Ik heb hier de prettybird. Er staat een mooie Nederlandse tekst op over het gebruik en de ingredienten. Nu kan ik dit allemaal overtypen maar dat is nogal een lap tekst. Er staan echter geen kunstmatige geur en smaakstoffen bij vermeld.

Goed om te weten dat happy-bird de importeur was van prettybird en dat deze nu is overgestapt op ecobird.

Prettybird wordt nu geimporteert door de witte molen als ik mij niet vergis.

De kweker waarmee ik werk geeft al zijn vogels al een tijdje om de dag pellet van prettybird en is hier heel tevreden mee. Een hele grote lori kweker heeft al zijn vogels op deze pellet en is meer dan tevreden over de resultaten. Het voornaamste is dat de vogels een veel betere ontlasting krijgen ipv die natte spuitbagger.

Ik kan zelf pas over een aantal maand of jaar uit eigen ervaring zeggen hoe het mij is bevallen. Ik geef het nog te kort om uit eigen ervaring te spreken! Wel eten al mijn vogels de pellet gelijk helemaal op. Geen probleem met omzetten. Uiteraard geef ik geen zaad als de pellet nog niet op is en vice versa.

Erwin


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-12-12 - 01:49:26 send message to oranjekuif

Sorry maar zo is het niet bedoeld,het is alleen zo dat je voor en tegenstanders hebt en ik heb geen zin om een eindeloze discussie te beginnen.
Ik ben niet te overtuigen ,en pellet voorstanders ook niet.
Ik denk dat een pellet goed kan zijn(voldoende)voor groepshuisvesting en als onderhoudsvoer.
maar niet geschikt is voor mensen die met (specialere)soorten willen (natuurbroed)kweken.
Daarin ben ik eigenwijs,dus kan ik daarover beter geen discussie in stand houden,aan ,,welles,,nietes,,heefd niemand iets.
Daarom bovenstaande verwijderd!


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-12-12 - 01:54:36 send message to oranjekuif

Ik zie nu dat dit verkapt chatten wel zeer onduidelijk zal overkomen op andere topics lezerslaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D


Chica
Website Member
Posts :111

Website Member
2004-12-12 - 02:02:22 send message to Chica

hahaha happy :)happy :)
idd, ziet er niet uit zo...


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-12-12 - 09:56:30 send message to oranjekuif

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-12-12 - 10:12:04 send message to oranjekuif

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-12-12 - 12:50:38 send message to Jacqueline

Dit bericht is 2 keer gewijzigd




Chica
Website Member
Posts :111

Website Member
2004-12-12 - 13:34:28 send message to Chica

Natuurlijk zit er kleurstof in pellets....maar als je rood water krijgt van een pellet is dat dan slecht?? Natuurlijke kleurstoffen zouden het water net zo kleuren dus dat testje slaat nergens op. Allemaal een beetje op de spits gedreven hoor, dit is meer een topic over het afkeuren van pellets geworden. Kijk eens in je eigen eten en de stoffen die daarin zitten, bergen middelen die niet natuurlijk maar soms zelfs gezond. De druppels die we allemaal in het water geven is dat dan zo natuurlijk??? Nee...
Kwekers zat zoals hawkeye aangaf die alleen op pellets zeer goede kweek resultaten boeken, niks minder als kwekers die zaadvoeding geven.
Kortom....er zal toch wel iets goed zijn aan pellets al denken de "zaad" voerende verzorgers van niet? Kopen jullie je zaden van een firma die ze geselecteerd heeft op kwaliteit of zouden ze dat gewoon in bulk inkopen?? Ik denk bulk.
Of zijn alle zaden per definitie goed van kwaliteit? Ik denk het niet. Kortom...ook met zaad weet je niet wat je aan kwaliteit geeft.
mvg, Ron




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 99 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede