Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vogel griep virus 2005/2006 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-01-07 - 13:06:38

nouja ... als ze het daar normaal vinden dat kinderen met de koppen van dode kippen spelen lijkt het mij toch dat ze er ook niet zo'n probleem mee zullen hebben een kip de nek om te draaien ....


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2006-01-07 - 13:20:27

ja daar had ik nog niet eens aan gedacht


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2006-01-07 - 13:35:13

Wij leven wel in een andere cultuur dan die mensen, waar kippen etc gehouden worden als voedselvoorziening en niet als hobbydieren. Voorbeeld;Het iniatief om de regenwouden te behouden komt wel uit de westerse wereld en niet uit de betreffende landen zelf. Als de mensen daar zo begaan waren met het lot van de dieren zelf zouden ze zelf wel met het kappen stoppen.
Ook speelt informatiefvoorziening een rol. De overgrote meerderheid heeft geen tv of internet waardoor ze voor allerlei gevaren mbt vogelgriep gewaarschuwd kunnen worden.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-01-08 - 13:02:47

quote
Het iniatief om de regenwouden te behouden

... is natuurlijk niet bedoeld ter bescherming van de dieren die aldaar leven. Het behouden van het regenwoud is van belang om o.a. de seizoenen op aarde in hun doel te ondersteunen. De longen der aarde zijn er voor de hele aarde en niet alleen voor de plaatselijke cultuur.

Dat men in delen van Turkije geen internet heeft is natuurlijk best mogelijk. Maar als men in het journaal weet te vertellen dat de regering verantwoordelijk is voor de informatie voorziening, weet men natuurlijk ook welke informatie. Ook daar is dit fenomeen niet nieuw, ook daar zijn ze niet wereldvreemd.

Het is snel gedaan om met de vinger naar andere te wijzen, maar het begint echt bij jezelf.

Maar dat is mijn bescheiden mening. Dat maakt het natuurlijk niet meer of minder erg.
Men leeft lekker onbezorgt en bemoeit zich niet met anderen en dan wordt men plots getroffen door onheil. En dat is voor niemand te wensen.

Maar nagenoeg overal ter wereld kan men de hygienewetten weten die al van oudsher gelden en door schrift en overlevering verspreidt zijn. Hierdoor wordt in mijn ogen veel voorkomen, niet alles, de mens algemeen is in mijn ogen verantwoordelijk voor de pandemieen die de kop opsteken.

De les die ik persoonlijk hieruit leer: Hygiene en quarantaine.


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2006-01-08 - 13:34:48

Je heb wel gelijk peter maar, ik doelde eigenlijk ook meer op het verdwijnen van het leefgebied van de bedreigde diersoorten.
Bas


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2006-01-08 - 14:32:38

er zijn weer meer gevallen in turkije gaat niet goed daar hoor


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-01-08 - 16:14:18

Heb een vakantie in Turkije geboekt medio mei. Wordt hier niet vrolijk van.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2006-01-08 - 17:36:17

daar kan ik me eigen wat bij voorstellen jij liever als ik. blijf wel thuis hoor


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-01-10 - 21:35:14

Van de Spaanse griep, welke in 1918-1919 over de wereld rondwaarde en meer dan 20 miljoen slachtoffers maakte (wat meer is dan het aantal slachtoffers van de toen juist afgelopen 1e wereldoorlog en de ‘zwarte dood’, in de 14e eeuw in Europa) wordt aangenomen dat ook deze mogelijk is begonnen bij vogels en zich daarna verspreidde via mensen


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2006-01-10 - 21:42:47

ja maak jij het nog maar even erger


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-01-10 - 22:19:32

Toch zeer betreurenswaardig dat wederom de trekvogels - zonder enige vorm van bewijs- genoemd worden als DE verspreider van het virus vanuit het Oosten naar Turkije.

Tot op heden is er nog steeds geen enkel bewezen geval van een besmette zangvogel!!!!

Met noemt dus de trekvogels als oorzaak en vervolgens zie je in het eerste de beste volgende nieuws shot hoe men aan de grenzen aanzienlijke hoeveelheden illegale pluimveeproducten in beslag neemt.

Gezien de actuele ontwikkelingen in Turkije heb je wel lef als je op dit moment met dergelijke waar rondreist, laat staan de grens overschrijdt.


Wie neemt hier nou wie in de maling?



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-01-11 - 00:33:13

Handel is handel, geld is en blijft veel belangrijker dan welk risico dan ook.
Zelfs nederland haalt nog steeds allerlei pluimveeproducten op. angry
Ja, ze moeten de wagens schoonspuiten... en hoe zit het met de mogelijk besmette lading?


golemm
Website Member
Posts :151

Website Member
2006-01-11 - 20:56:50

Het is inderdad absurd om met name trekvogels als overbrengrs van vogelgriep aan te wijzen. Waar denk je dt de infectiedruk het hoogst zal zijn? In intensieve pluimveehouderij, waar de beesten van de continue toegediende antibiotica zo zwak zijn dat elk derderangs virusje ze de das omdoet of bij in het wild levende vogels, die, inderdaad ja, tijdens de trek elkaar iets intensiever opzoeken. Ja je kan niks uitsluiten maar het lijkt me een duidelijke zaak.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-01-12 - 08:05:10

quote
Ook speelt informatiefvoorziening een rol. De overgrote meerderheid heeft geen tv of internet waardoor ze voor allerlei gevaren mbt vogelgriep gewaarschuwd kunnen worden.



dat met die kinderen was geloof ik in Kusadasi en dat is een behoorlijke grote toeristische trekpleister , ik ben er zelf vorig jaar geweest en het was geen klein dorpje te noemen


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-01-12 - 19:24:39

Wat voor ons vogelliefhebbers directe gevolgen kunnen zijn is een verdere verlenging van het exportverbod of erger een totaal definitief verbod.

waar moeten alle kanaries en parkieten naar toe die nu jaarlijks in grote hoeveelheden door handelaren worden opgekocht?

De grootste afnemers zijn Azie en diverse Golfstaten.

Geen export en nederland zit stampvol exotische vogels.

Hopelijk waait het snel over, maar het is niet ondenkbaar dat de hele vogelhandel op zijn kont gaat.

ruud




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 242 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede