Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Muizen :( Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-12-05 - 19:08:12 send message to tonnl

Hopelijk was het slechts een verkenner. Muizen leven niet alleen maar in groepen.
Maar, hij heeft in elk geval eens kans gekregen, dat is wel nobel.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-12-05 - 19:52:48 send message to pietparkiet 10

ik hoop het voor je maar ik heb er een hard hoofd in ik heb er zo veel gezien maar vanochtend weer en klem dicht geslagen ik hoop dat het niks is maar ja je weet nooit onkruid vergaat niet


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-12-05 - 20:17:58 send message to chrislaevers

Ja, Pietparkiet, als ik meerdere muizen had (hoeveel was het bij jou... 65?) dan ga ik ook wel geen pendeldienst doen naar het dichtst bijzijnde maisveld. Hopelijk was het dus een verkenner. Nu het winter is slapen er twee gedumpte katten in de nesthokken van de kippen (apart van het grote kippenhok). Ik ben er zeker van dat ze hun steentje bijdragen.
Vorige winter had ik één muisje in de garage. Ik denk dat het hier zeer moeilijk is voor muizen om een duchtige uitbreiding te hebben.
Maar ik blijf alert.


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2007-12-06 - 19:10:17 send message to hj de graaf

bij mij beginnen de muizen ook weer langs te komen nu het wat kouder word. heb meestal wel een klemmetje staan voor toevallige voorbijgangers had er vorige week eentje een bosmuis

maar heb gister in barneveld een imitatie pro ketch gehaald en had er vanmorgen twee hele kleintje waren spitsmuizen dus dat werkt goed zon valletje

mvg



pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-12-06 - 23:52:34 send message to pietparkiet 10

dan had je toch 130 kilometer gereden hahaha


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-12-07 - 01:03:18 send message to chrislaevers

Spitsmuisjes zijn insecteneters. Kan dat kwaad voor een volière?


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-12-07 - 12:42:07 send message to pietparkiet 10

het zal misschien geen kwaad kunnen maar ik moet ze niet in mijn hok ze stinken net zo hard als de andere muizen


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-12-07 - 14:07:23 send message to denegon

Bij ons in de polder komen zeer veel grote ratten voor ik heb er pas een onder mijn band gehad. nou met een auto van 1500 kg doet die het niet meer vanmorgen bijna weer een. (jammer net niet)
Hopelijk komen ze niet de wijk in maar blijven ze in de polder.
verder komt pukkie regelmatig thuis met een muis dus dat werkt nog goed zoon kat.
groetjes egon


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-12-07 - 15:35:31 send message to Karel

quote
Spitsmuisjes zijn insecteneters


En vruchteneters!! sad :(



pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-12-07 - 19:47:59 send message to pietparkiet 10

dan luste ze ook wel een jong vogeltje


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2007-12-07 - 20:48:46 send message to hj de graaf

spitsmuizen eten inderdaad veel insecten zomers vang ik ze ook bijna nooit maar in de de winter lusten ze ook zaden. mischien schakelen ze wel net als de koolmezen over op zaden in de winter.

verder zitten ze ook aan het eivoer want zag er ook een een keer in het hok in de voerbak heb ze ook wel met zonnbloempitten gevangen en deze ving ik met pindakaas en ze stinken nog veel harder dan gewone muizen.

elke muis is er bij mij een teveel vandaag overigens zat er geen een in de klem of de andere val mvg


jaknikker
Website Member
Posts :29

Website Member
2007-12-11 - 08:57:03 send message to jaknikker

hoera een muis gevangen niet met de nieuwe val maar met de gewone dichtklap vallen in de voliere onder een doos 3 vallen gezet en ja die ene muis heeft alle drie de vallen gebruikt zat met de staart in 1 val met de poot in val 2 en met de kop in val 3 maar goed had liever 3 muizen gevangen in 3 vallen dan 1 muis maar goed het begin is er straks de vallen maar weer zetten


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-12-11 - 19:07:02 send message to chrislaevers

En ik mag weer op jacht gaan! Zag vandaag een muisje lopen tussen het golfplatendak en de draad. Maar het zijn bij mij niet diegene die de eieren kapot maken. Heb gisteren de zwartmasker roodbekweverpop op heterdaad betrapt op de nieuwe nest van de kanarie: één ei verdwenen, één ei op de grond kapot gelukkig met alleen maar eigeel. Ik moet dus de drie ongeringde poppen kleurringen en dan nog eens goed kijken om die ene pop er uit te halen.
En dan alle volières omspitten om eventueel muizengangen en -nesten te vinden en te vangen. En nog wat meer valletjes zetten.


jaknikker
Website Member
Posts :29

Website Member
2007-12-11 - 19:24:15 send message to jaknikker

ja ja vanmiddag weer een muis gevangen weer met de ouwe val dus maar weer de val gezet en morgen weer zien of er nog meer zijn, zo blijf je wel bezig natuurlijk


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-12-12 - 16:51:59 send message to chrislaevers

Ik heb er dus al twee. Ze zaten onder die dode rietstronk. Ze zijn me ontglipt maar de Tiptrap staat er terug met verse pindaboter.
Nu we het toch over muizen hebben. Vandaag op het nieuws kondigde een oosterse wetenschapper zeer fier aan dat ze een muis hadden gekweekt die niet meer bang was van katten. Ze hebben de sensoren in zijn neusorgaan genetisch veranderd.
Dat lijkt oké. Maar toen hij er aan toevoegde dat ze dit ook konden doen met andere zoogdieren zodat die niet bang waren van hun natuurlijke vijanden, kreeg ik een zeer ongemakkelijk gevoel. Wat is dat toch met de mens dat ze de natuur naar hun hand alleen willen zetten ten alle prijze? Een fundamentele angst voor de natuur?
En de risico's van zo'n ingreep? Stel je voor dat de katten die angstvrije muizen na een bepaalde tijd niet meer willen doodmaken omdat ze het 'pak me als je kan' gedrag missen?
Stel dat zo'n angstvrije muis zich voortplant in de natuur. Dan heb je misschien een X-aantal jaren een ferme toename van alle dieren die grotendeels leven van muizen en dan heb je na een X-aantal jaren geen muizen meer met alle gevolgen vandien.
Ik baal van deze stroming in de wetenschap.
Kan goed zijn dat ze een dik muizenprobleem in het Aziatisch oosten hebben, maar wat wil je als je de katten opeet of ze doodmaakt om hun vacht te kunnen exporteren? En wat wil je als de vuilnis in sommige wijken van grote steden gewoon blijft liggen?
En ik begon het net leuk te vinden om jacht te maken op mijn muizen. Ik heb wel een valletje gezet maar eigenlijk zou ik ze toch graag opnieuw met de hand willen vangen.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede