Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Muizen :( Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2007-12-25 - 14:09:01 send message to P.Rooth

Hallo Karel
Eendags muizen zal best mooi voer zijn voor de vogels die u houdt maar ik heb die soorten niet mijn belangsteling gaat uit naar grote parkieten,
kakatoes Goffin ( die bij de vorige eigenaar ook wel eens met een muis in de poot zat en deze opvrat ) en nu grijzen en pionus .
Dat ze nooit in der eentje komen bleek vanmorgen weer een gaatje welke eerst 'ontsmet'om blonde muizen te vangen en de bacterieen om zeep geholpen .
grt Paul
Ps allemaal nog een fijn feest van het licht want de kortste dag is geweest


Onlyme70
Website Member
Posts :1

Website Member
2008-01-12 - 18:30:49 send message to Onlyme70

Hallo allemaal,

Door tijdgebrek ben ik helaas geen kweker, tenzij je muizen meetelt natuurlijksad :(
Sinds een jaar kom ik ze regelmatig in de kooi tegen. Ze bivakkeren zelfs onder de voerschalen van de vogels. (als ik de voliere aan het schoonmaken ben hoor ik ze knagen aan mijn houten schuurtje...)Had ook nooit gedacht dat ze glaswol lekker zouden vinden!
Helaas kan ik de schalen niet van de grond halen i.v.m. een aantal bejaarde bewoners.
Ik ben nu dus maar aan het overwegen om de vogels weg te doen voordat ik gezeur krijg met de buren.
Voor mij zou denk ik toch de enige oplossing zo'n electronisch apparaat zijn....
Met welk merk zijn wel goede resultaten behaald (Zonder dat de vogels knettergek werden)



P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-01-12 - 19:19:27 send message to P.Rooth

Onlyme70
Muizen heb je ook als er geen voliere in de buurt is indien u in de voliere muizenvallen plaatst die u afschermt voor uw vogels m.b.v.een stuk gaas wat u omvouwt tot een soort doos kunt u iets aan de muize ellende doen zo'n apparaat is dacht ik geen uitkomst want muizen wennen snel aan veranderingen
Succes
Paul


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-01-15 - 17:59:15 send message to pietparkiet 10

ik dacht dat ik alles meegemaakt had met die muizen ik was aan het sleutelen aan mijn brommer en het was half vijf zeg tegen mijn zoon pak even de lamp en het snoer uit de voilere en hij deed dat en toen pakte ie de haspel beet en toen gooide die hem weg en hij gillen ik zeg wat is er dacht dat ie stroom kreeg maar er zat een dooien muis in ik hen me rot gelachen was die muis een nest aan het maken in mijn haspel maar ik denk dat ie een draad geraakt heeft weer eenj weg das 68 hahaha


birdies
Website Member
Posts :143

Website Member
2008-01-30 - 14:45:47 send message to birdies

Heey,

Ik heb een tip, ik bewaar het voor in een melkbus (in de tuin maar buiten de voliere). Verder ben ik minder enthausiast over de pro-ketch vallen, ik heb er maar 1 keer iets mee gevangen, met onze eigen muisvriendelijke (dus ook vogelvriendelijke) vallen veel meer.

gr. Jeroen


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-01-30 - 19:34:53 send message to pietparkiet 10

ik ben er aardig vanaf nu al geen muis meer gezien sinds de laatste ben nu al weer aan het kweken heb al weer jongen liggen afklopen dat ik ze niet meer krijg


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-02-26 - 19:28:35 send message to P.Rooth

Sinds ik het forum ontdekt heb met onderwerp muizen lijkt dat het woord " muis " een vloek geworden is .angry
Vandaag was ik na de regenval ff in een voliere bezig omdat er steeds weer muizesporen in het zand staan en vangen ho maar , nu vond ik een gaatje achter een stevige plank die ik op een balk getimmerd had die slecht was ,hadden ze daar een nest gemaakt waar 9 jonge muizen in zaten van een 3 cm groot de oude muis vloog me net niet aan maar ik kon d'r ook net niet goed raken toen ze bij me langs stoof gelijk een ferari het gaas zag ze niet eens .
Nu heb ik dan gaas van 19 in het vierkant maar dubbeltjesgaas is ook onzichtbaar voor een beetje muis zelfs gaan ze door het kleine volieregaas als ze nog niet gegeten hebben na de maaltijd willen ze er nog wel eens in blijven hangen .
Dus Pietparkiet als het zo doorgaat haal ik je nog in met het aantal gevangen muizen laugh :D


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-02-26 - 21:10:23 send message to pietparkiet 10

ja lach er maar om ik ben ze aardig kwijt maar je bent er maar mee in de aap gelogeerd ik heb er genoeg gehad en het heeft me ook twee vogels gekost tenminste dat denk ik maar het stinkt een uur in de wind en je kweekt niks zowat ik hoop dat je ze gauw vangt en uit roeit succes


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-02-27 - 20:47:50 send message to P.Rooth

Hallo Pietparkiet
Aan de stank is wel wat te doen althans bij mij werkt het prima .
Ik gebruik hiervoor eucalyptesreiniger met desinfectie ruikt lekker en de stank van spitsmuizen wat 10 keer erger is dan gewone muizen verdwijnt .
Dit had ik gekocht op een grote vogelmarkt .

Schoonmaakazijn of appelazijn werkt overgins ook goed tegen de stank .
Maar het vangen gaat nu beter na de 9-ling gesneuveld is heb ik de moer ook te grazen gehad

Hopelijk heeft u iets aan m'n tip tegen de stank en heeft u straks toch nog een goed kweekseizoen
succes happy :)
Paul



pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-02-27 - 22:57:59 send message to pietparkiet 10

hallo paul ik gebruik precies hetzelfde ervoor maar eer dat je het door hebt ben je al een tijdtje aan het kloten maar nu ruik ik al een poos niks meer en ik zie ook geen keuteltjes meeer vandaar dat ik denk dat ze weg zijn en ik hoop dat jij ze nu ook kwijt bent nu je dat vrouwtje hebt gevangen succes er mee je kweekt gelijk beter ik heb nu al heel wat meer jongen liggen als heel vorig jaar


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-02-28 - 20:34:04 send message to P.Rooth

Hallo Pietparkiet
Goed spul he dat eucalyptesreiniger alleen spoel ik niet na als ik het zand ververs spuit ik de vloer helemaal nat en gooi het zand eroverheen .
wink ;)
Scheelt gelijk in de insecten die vinden het luchtje ook niet lekker . happy :)

We blijven op onze hoede dacht de lucht van muizen herkennen we nu uit duizenden en omdat ik zand in me volieres heb zie ik alle sporen heb nu enkele salamanders die komen buurten wie weet vinden me vogels ze wel lekker hebben ze gelijk vers vlees
happy :)
Grt Paul


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-02-28 - 22:57:01 send message to pietparkiet 10

hallo paul ik doe precie hetzelfde alleen ik gebruik beuken hout en jazeker de geur herken je nu wel ik hoop ze niet meer te krijgen en of mijn parkieten salamanders lusten ik weet het niet je weet het maar nooit hahaha


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-07-08 - 20:40:01 send message to P.Rooth

Heb in 2 dagen 3 nestjes muizen om zeep geholpen vond telkens weer sporen in het zand en had inmiddels een dikke 20 vallen staan waar op een enkeling na de meeste muizen omheen tippelden
Pindakaas als lokmiddel hielp geen fluit een zonnepitje wel .
Nu vond ik enkele buitenvolieres gaatjes in de grond , ff de tuinslang erbij en hup daar sprongen de muizen in de ronte enkelen een tik achter der oren kunnen geven maar weer op dezelfde plaatsen gaatjes .
M'n vrouw is niet dol op muizen dus zelf de voliere in en de tuinslang door het gaas gaatjes dicht en de slang open sprong er een recht omhoog langs me broekspijp en me vrouw bleef ff uit de buurt .
Zat in een voliere ff d verder een muis na te hijgen dus erop af de slang was weer normaal aangesloten en me vrouw assisteerde perfect zij spoot de gaten vol en mij zijknat maar er vielen flink wat slachtoffers onder de muize en daar had ik een nat pak wel voor over .
Zodat in dit topic weer wat nieuws te melden was .
heb in een week zeker dertig muizen te pakken gehad en het lijkt dat de aanhouder wint .

Blijf altijd allert op de aanwezigheid van muizen

Paul


postvogel
Website Member
Posts :165

Website Member
2008-07-08 - 22:01:51 send message to postvogel

Inderdaad je moet alert blijven,ik heb de schoteltjes ook weer gevuld(ze bleven vol maar sinds 2 weken wordt er weer van gesnoept).
Hopen dat het wat binnen de perken blijft.
Groet Chris.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-07-09 - 16:28:23 send message to Karel

laugh :D Goed verhaal Paul! Erg moeten lachen!

Hier neemt de muizen populatie snel af. Ik zie regelmatig mijn vogels een muisje vangen en opeten. Dat doen ze in de winter niet.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede