Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Muizen :( Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-11-27 - 12:25:24 send message to pietparkiet 10

vind je dat moeilijk het opruimen ik niet wil het wel doen als ik ze dan niet meer heb maar ik had ook weer legen klemen en de bakjes waren ook nog vol even afwachten of ze nu kapot zijn of dat ze nog zitten te lachen ergens


jaknikker
Website Member
Posts :29

Website Member
2007-11-27 - 16:22:12 send message to jaknikker

haha heb hier momenteel geen val nodig ze liggen spontaan dood in de voiliere maar de vangbakken zijn nog steeds leeg


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-11-27 - 17:12:39 send message to chrislaevers

Ik heb mijn Tip-trap nu buiten de volière geplaatst omdat ze in de volière was dichtgeklapt maar zonder muis.
De diamantduifjes hebben een ei verloren. Het lag halfopen op de grond en er zat een vogeltje in. En het laatste ei van de roodbekwever lag intact op de grond en ook met een vogeltje er in. De twee andere eieren zijn gewoon verdwenen.
Weet nog steeds niet of het een vogel of een muis is die zoiets doet. Dit begint danig op mijn zenuwen te werken. Met de winter observeer ik veel minder dus ik mis van alles.
Vreemd is dat pas uitgekomen jongen duidelijk niet in aanmerking komen voor 'roof'.
De embryo's in de opengebroken eieren waren ook niet aangegeten wat misschien wijst op lust naar eigeel. Momenteel zit ik echt in het duister te tasten.


andre22
Website Member
Posts :68

Website Member
2007-11-27 - 18:51:22 send message to andre22

Als je water in de gangen laat lopen komen ze vanzelf naar buiten. En ze zijn niet zo snel meer omdat ze nat en koud zijn. Je moet ze alleen zelf dood slaan maar het werkt wel!
Gr Andre


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-11-27 - 21:24:01 send message to pietparkiet 10

ja kan kwalijk de schuur helemaal onder water zetten ik heb geen gangen ja in het plafoon en die heb ik weg gedaan maar ik heb net nog gekeken naar het gif het lag er allemaal nog en de andere dagen was het op dus ik hoop dat ze dood zijn


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-11-27 - 21:24:33 send message to pietparkiet 10

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

leuk he muizen volgens mij eten muizen geen eitjes wel pindakaas marsrepen en kaas ook smeerkaas dus als het maar lekker is


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-11-27 - 22:44:20 send message to Karel

Muizen zijn helaas dol op eigeel! Als ze eenmaal weten waar ze het kunnen vinden, zijn ze niet meer te stoppen.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-11-27 - 23:12:55 send message to pietparkiet 10

maar eieren krijg ik niet de vogels zijn van de leg door dat gekrioel van de muizen


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-11-28 - 00:03:52 send message to tonnl

Hoera, een muis! happy :)

In mijn superval dus, bedoel ik. Na 4 dagen pas, maar toch. Nu maar hopen dat er meer volgen.
Ton.


jaknikker
Website Member
Posts :29

Website Member
2007-11-28 - 00:50:29 send message to jaknikker

hoi tonnl gefeliciteerd ben jaloers op je dat jij wel een vangt in deze val en ik 4 vallen heb en tot op heden nog alleen maar muizekeutels erin heb gevangen hoop nog van je te winnen met muizen vangen in deze valwink ;)wink ;)wink ;)wink ;)laugh :D


jaknikker
Website Member
Posts :29

Website Member
2007-11-28 - 00:53:16 send message to jaknikker

tonnl wat ga je nu met je troffee doen??????
daar hoef ik nog geen plan voor te bedenkensad :(sad :(sad :(


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-11-28 - 07:53:11 send message to pietparkiet 10

ik heb er niks in leggen ben ik ze eindelijk kwijt mag ook wel na ong 65 muizen maar niet te vroeg juichen ik heb wel meer dagen gehad dat er niks gebeurde geen gif gegeten en niks in de klem


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-11-28 - 09:09:20 send message to ParkietenPeter

quote
Nu maar hopen dat er meer volgen

Helaas zijn het geen schapen.
Want als er een over de dam is, is het hek weg. laugh :D


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-11-28 - 10:58:45 send message to Karel

Wat mij is opgevallen dat de muizen die ik vang vaak jonge muizen zijn (< 3 maanden). Als ik eens een volwassen muis vang is het altijd een mannetje!
Zouden vrouwtjesmuizen veel voorzichtiger en slimmer zijn?


jaknikker
Website Member
Posts :29

Website Member
2007-11-28 - 11:04:37 send message to jaknikker

JAZEKER de vrouwtjes muizen zijn gewoon veel slimmer is bij ons de mens toch ook het geval zeker wetenwink ;)wink ;)wink ;)laugh :Dlaugh :D




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 143 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede