Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Muizen :( Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



jaknikker
Website Member
Posts :29

Website Member
2007-11-21 - 13:08:10 send message to jaknikker

we proberen ze muis vriendelijk te vangen met de multivangsystemen het zijn leuke bakjes met mooi groot doorkijk venster maar helaas de muizen gaan erin wost opeten en lopen er ook weer uit laten wat keutels achter als dank voor de lunch dus het zullen weer de ouderwetse vallen worden


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-11-21 - 13:12:21 send message to ParkietenPeter

En als je ze dan diervriendelijk gevangen hebt, wat ga je er dan mee doen?
Wegbrengen heeft doorgaans weinig zin, Als je er een wegbrengt, staan er weer 3 klaar om zijn plaats in te nemen.

Daarbij is het ook nog zo dat als je 1 muis ziet, gesteld wordt dat je er 10 hebt!


jaknikker
Website Member
Posts :29

Website Member
2007-11-21 - 13:33:31 send message to jaknikker

als het systeem zou werken dan gaan ze met bak en al in een grote emmer water ............en zijn deze voorgoed opgeruimd maar ja zover komt het niet want het werkt niet zoals men beweerd dus dan maar weer op lugubere wijze met dicht klappende vallen


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-11-21 - 14:03:40 send message to Karel

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

jaknikker, ik zou de klepjes van je systeem even controleren. Kijk even of het zich weer goed sluit als de muis er doorheen is. Als er wat vuil tussen zit o.i.d. dan blijft het weleens hangen, waardoor ze terug kunnen lopen.

Oh ja, en als je wat vangt dan zou ik de val niet in het water zetten. Dat lijkt me niet zo goed voor het mechaniek.
Ik open de val altijd in een lege plastic cementkuip, waar ze niet meer uit kunnen. Je kunt ze dan bij hun staartjes oppakken met zo'n lang pincet (30cm), wat ook gebruikt wordt om reptielen te voeren.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-11-21 - 14:39:58 send message to ParkietenPeter

Ja, da's diervriendelijk. laugh :D

Dan kun je ze inderdaad beter aan de kat voeren.
Is haar dag ook weer goed.

Nee, dan kies ik toch liever voor de orthodoxe methode klap-weg-opruimen-opnieuw val zetten.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-11-21 - 14:58:53 send message to Wickingh

quote
we proberen ze muis vriendelijk te vangen met de multivangsystemen het zijn leuke bakjes met mooi groot doorkijk venster maar helaas de muizen gaan erin wost opeten en lopen er ook weer uit laten wat keutels achter als dank voor de lunch dus het zullen weer de ouderwetse vallen worden



Regelmatig schoonmaken wil helpen.
Ik gebruik ze nu een paar maanden en merk dat er minder ongedierte zit .
Niet dat ik zo een wereldverbeteraar ben maar het voelt prettiger dat ik muizen niet hoef te doden omdat een humane oplossing ook mogelijk is,

mvg Frank


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-11-21 - 15:38:32 send message to denegon

diervriendelijk vangen dat heb ik ook ooit gedaan en toen moest ik de muis van mijn vrouw netjes in het bos zetten dus wij naar het bos en hup de muis uit de val. Ik zei toen tegen mijn vrouw moet je die roofvogel zien en wees naar een boom die heeft vandaag een lekker toetje.
mocht ik ook niet van der zeggen maar we zijn snel weg gegaan zodat niet hebben gezien hoe we de roofvogel de muis ving.
kleine verhaal
groetjes egon


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-11-21 - 16:19:26 send message to chrislaevers

Ik heb vandaag een nieuwe val gekocht om in de volière te zetten: Tip-Trap van Kness. Ben benieuwd of ik morgen iets gevangen heb.
Vorig jaar had ik een muis in de garage. Nu heb ik er eentje (denk ik) in de volière. Ik denk niet dat het de eierdief is want ik heb eigeel gevonden op het midden van een zitstok. Dat is dus een ander probleem.
Op minstens een kilometer afstand vrijlaten, dat is goed om te weten. Het spijs van een doodgetrapte spin vind ik al vies. Dus het zal een kleine deportatie worden.
Moest ik nu met een plaag zitten, dan zal ik waarschijnlijk minder diervriendelijk reageren.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-11-21 - 17:18:56 send message to Karel

Ik ben benieuwd Christine. Een nadeel van de Tip-Trap vind ik dat je er maar 1 muis tegelijk in kunt vangen. Maar goed, 1 per dag zijn er toch weer heel veel in een jaar.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-11-21 - 17:36:21 send message to tonnl

Ik heb gisteren bij Geon onderstaande val gekocht voor nog geen 7 euro. Vandaag geplaats met wat pindakaas er in, ik ben benieuwd.


Ton.


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2007-11-21 - 18:19:31 send message to Strigiformes

Voer in een bakje met dubbeltjesgaas erover. Dat gaas knip je op het kruispunt doormidden en vouw je iets naar binnen. Muis steekt kop erdoor maar kan niet meer terug en moet verder en valt in emmer of bakje.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-11-21 - 19:36:33 send message to Karel

Goede aankoop Ton. Deze werken prima. Eventueel een stukje appel er bij in doen. Succes!


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-11-21 - 22:01:22 send message to pietparkiet 10

ja karel dat werkt het best hoor en de muis voelt er niks van hoe weet je dat dan nou dat zal ik je vertellen heb het plafoon eruit gehaald dus ik heb geen plafoon meer dus ik vogeltje vangen en eentje ontsnapt ik zeg nee niet doen zitten vallen zeg nog met mijn net opzij ja de verkeerde kant op sjak en ja hoor hij had mijn vogeltje voor ik bij hem was was ie dood dus ik denk dat het muisje mits goed erin niks voelt en ik ben weer een vogeltje kwijt voor de tt net mijn mooiste maar dat is altijd zops valt mij mee hoeveel er hier nog gewoon sjak doen met klem


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2007-11-21 - 22:15:05 send message to danielkempenk

piet ik vind dat je altijd alles mooi verwoordlaugh :D
wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-11-21 - 23:07:01 send message to Karel

laugh :D
Rot voor het vogeltje Peter, maar wel een mooi verhaal!
Je hebt een troost: het was niet je slimste vogeltje wink ;)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 146 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede