Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Muizen :( Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-12-14 - 01:01:53 send message to tonnl

Ik heb een offerte aangevraagd voor 8 x 8 mm maaswijdte, staal verzinkt.
Ik ben benieuwd, ik heb 15 meter nodig (1.02 m hoog).

Dank voor de tips!


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2007-12-14 - 11:01:31 send message to lZebravinkjel

Oh Ton, ik heb twee jaar geleden precies hetzelfde moeten doen. Ik voel je pijn, echt waar.


E.Wagenmans
Website Member
Posts :2

Website Member
2007-12-14 - 11:14:59 send message to E.Wagenmans

Gebruik voor mijn vogels knoflook poeder of granulaat.
Heb zins dien nog maar een muis moeten rapen plus de vogels krijgen vitamine A binnen.
Succes verder met vangen van de muizen.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-12-14 - 11:29:15 send message to tonnl

Een deel van de voorkant is nu open, voor de katten zijn de feestdagen al begonnen. happy :)


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2007-12-14 - 18:51:59 send message to hj de graaf

@ tonnl waarom geen schrikdraadje op een halve centimeter aan de onder kant van je gaas dat dood de muizen direct.

maar zie dat je kunstof gaas hebt weet dan niet of dit werkt. het werkt wel goed met ijzeren gaas. de muis wil naar het gaas en komt draadje tegen vinden ze niet fijn. en andersom als de muis door het gaas heen komt en tegen het draadje aan komt is het einde oefening.

mvg


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-12-15 - 02:02:06 send message to tonnl

Schrikdraad wil ik niet omdat we zelf ook 3 katten hebben.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-12-15 - 18:42:40 send message to pietparkiet 10

ik heb plastick platen in mijn plafon gelegt minder koud nu maar de muizen zijn er nog steeds dus nog een ramp


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-12-18 - 15:28:28 send message to pietparkiet 10

ik was in de schuur om te voeren ik rommel wat schiet er een muis weg zo mijn bak in van de kaarten pak hem op loop naar buiten en trap op die bak er zatten ook flesjes in met wormen midd en ik loop verder het achter pad in en naar tien meter liet ik het bakje half los ik had het in mijn hand waar mijn pink gebroken van is geweest en de muis donder eruit ik schrok me rot ik trap maar ik heb aan bijde kanten henia dus mijn benen zijn niet goed beetje lam daar lag ik in een split op de grond afijn ik loop terug naar de groene bak om het bakje te legen laat ik nog een flesje kapot vallen zit er nog een muis in ik schrik me weer rot maar hij was dood ik denk dat ik hem geraakt heb en ik het bakje in de schuur gezet even gevoperd de vogels zie ik in mijn oog hoeken wat gaan schiet er weer een muis omhoog en geen kleintje ook ik was zo verbaast dat ik niet kon reageren ik denk kijk even in mijn plafoon zat er nog een in de klem heb maar weer klemmetjes in de schuur gezet met pinda kaas nou weer een paar kwijt maar er zit er minstens nog een hoop ik dat ie geen nest heeft bij de buren was me het middagje wel zeg is goed dat ik al grijs ben je zou het zo maar worden kleren beesten


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-12-18 - 18:53:10 send message to Karel

laugh :D
Altijd leuk om je verhalen te lezen Peter! Ik heb me weer goed vermaakt!

Maar goed, ik zal mijn eigen blunder dan ook maar eens openbaar maken:
Ik heb een eigen muizenkwekerij met zo'n 70 bakken met paren en trio's. Dat zijn er heel wat en dat betekent dat ik regelmatig een groot aantal jongen verzamel in een grote bak om ze vervolgens te doden en in te vriezen.

Deze zomer was er weer zo'n dag en ik had ca. 300 jongen verzameld in de grote bak, die op het aanrecht in de schuur stond.
Nog even snel het spoelbalkje schoonmaken om de dode muizen in op te vangen......en toen stootte ik de grote bak van het aanrecht.....gevolg: 300 (driehonderd!!) muizen zochten in een bloedtempo een veilig heenkomen in de schuur en de werkplaats. Ik heb er snel nog 5 (vijf!!) kunnen grijpen en de rest was foetsie.

Tot op de dag van vandaag vang ik in klemmen en andere vallen deze muizen en hun inmiddels geboren nakomelingen. Inmiddels hebben ook flink wat wilde muizen zich met de "vluchtelingen" vermengd. Niet zo gek dat de muizen die ik vang in kleur varieren van wit, bont tot zwart.

Ik durf niet te hopen dat ik op een dag muizenvrij zal zijn....sad :(


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-12-18 - 22:57:19 send message to pietparkiet 10

hahahahaha karel ik denk het ook niet heb er nu 66 gevangen in de klemmen en wat er dood is door gif pfffffffff maar jij kweekt ze voor je vogels toch kan je na gaan wat jij voor nakomelingen moet hebben daar


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2007-12-22 - 17:58:15 send message to P.Rooth

Heb met groot leedvermaak de reacties op muizen gevolgd dat er zelfs iemand ( ik noem geen namen )zo diervriendelijk geweest is om een niet bescheiden aantal op vrije voeten te stellen nadien diverse kleuren vangt is al helemaal leuk,wat mij aan een andere liefhebber van vogels deed denken die alleen maar witte (hij noemde dat geblondeerde ) muizen ving .
Deze man had/heeft de gewoonte indien in z'n voliere een gat zat waar hij een muizecolonie in vermoede deze te markeren/ontsmetten met bleekwater wat zeer succesvol was/is aangezien muizen onder de bacterieen zitten waren deze brandschoon evenals het nest .
Ikzelf woon landelijk en dat betekent dat ik meerdere soorten muizen heb daar ontkom je niet aan , het hele jaar door ben ik allert op sporen van muizen .In het nachthok van m'n volieres heb ik zilverzand op de bodem wat wekelijks gezeefd wordt en indien het ruikt ververst u begrijpt dat in zand sporen goed herkenbaar zijn waardoor de vallen die ik gebruik rouleren en gerichter kan plaatsen . In de volieres plaats ik ze onder een gazen frame wat gemaakt is van een stuk afvalgaas hierin vang ik zonder lokstoffen 4 soorten muizen waaronder de spitsmuizen welke je al ruikt voor je er sporen van vind deze stinken echt heel erg
Als er op een plaats waar het droog is een gat in de bodem bevind vul ik dat met droge cement of gips het laatste prikt wat meer in de ogen (maar ja dan blijven ze maar weg )een muis poetst zich enorm en indien in aanraking met cement/gipswordt dit opgeslikt en word hard IN de muis .
Gif gebruik ik niet want een muis die gif eet/versleept is niet direct dood wat meerdere malen gezegd is maar de stront die ze achterlaten daarin zitten reststoffen van het gif als een vogel dit strontje/versleept gif als voer zou zien heb je grote kans dat het vergif dan z'n werk wel goed doet wat niet de bedoeling kan zijn .Fijn gaas is te proberen een strook spiegelglad materiaal om de voliere van een halve meter is een optie houd er wel rekening mee dat een muis bijna en halve meter hoog kan springen .
Paul


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2007-12-22 - 20:22:11 send message to hj de graaf

Zo heb nu ondertussen 6 muizen gevangen sinds november waarvan 3 spitsmuizen weet niet welk soort. 1 Veldmuisje dit was een zeer klein beestje met een kort staartje 1 kleine bosmuis en 1 grote bosmuis vooral de grote bosmuis is een mooi soort zou hem bijna zelf gaan houd maar goed. Succes met de vangst mvg HJ de Graaf


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-12-24 - 13:44:37 send message to pietparkiet 10

ik had voor de verandering weer eens een muis te pakken das nu nr 67 ik hoop dat het nu afgelopen is maar als ik bij de 100 ben krijg ik dan een feestje aangeboden door de leden hier hahaha is toch een jubileum en karel ik denk dat die 300 van jou bij mij zitten nou ja nog een prettige feestdagen morgen bllllllllll


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2007-12-24 - 17:58:35 send message to P.Rooth

Ik voer ook knoflook aan m'n vogels maar heb toch nog steeds muizen , vroeger hielp munt ( de plant )ook tijdelijk .
Ik vang ze het meest met loopvalletjes maar vandaag had ik een primeur dacht ikzelf .
na een keer 2 muizen gevangen te hebben in 1 loopval had ik vandaag 1 muis die 7 jongen in de val gekregen had .
Dat ruimt dan mooi op moet er niet aan denken dat ze zelf na een aantal weken ook weer jongen krijgen kom je in het ongedierte om


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-12-25 - 11:43:57 send message to Karel

Dat is een leuk resultaat! Bovendien zijn de eendagsmuisjes mooi voer, afhankelijk van het soort vogels dat je hebt, natuurlijk.
Kookaburra's, toks en ander grotere insecteneters zijn er bijv. dol op.happy :)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede