Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Muizen :( Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-12-12 - 18:12:39 send message to pietparkiet 10

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

wacht maar als je er 85 het zijn er 65 typ foutje geen 85 dus haha hebt dan is het echt niet leuk meer en je dan je dak moet slopen om de muizen kwijt te raken plus dat het nu kouder in de schuur is invm isolatie van het dak en ik nog niet weet wat ik voor isolatie moet gebruiken ze mogen van mij hier allemaal neer vallen de muizen


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-12-12 - 21:42:18 send message to Karel

quote
En ik begon het net leuk te vinden om jacht te maken op mijn muizen


Op een dag piep je wel anders!
happy :)


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-12-12 - 23:15:25 send message to chrislaevers

Wat ik wou zeggen: Stel dat er muizen in circulatie komen die geen angst meer ruiken (nu nog voor katten en misschien ook voor mensen)dan zitten sommigen van die 85 muizen (ik dacht dat het er 65 waren Pietparkiet?) tot in je bed.
Stel dat deze angstvrije muizen 300% uitroeibaar worden, waar eindigt dit dan? Als je een dier uit het natuurlijk verkeer neemt dan heb je een conflictsituatie met het mogelijk gevolg dat een andere diersoort een plaag voor de mensen wordt en dat diersoorten die grotendeels afhankelijk zijn van muizen zich gaan richten op andere dieren en dat we dat dan ook weer niet zo leuk gaan vinden!
Binnen vijftig jaar ontplooit zich dan weer een wetenschappelijke revolutie waar ze katten genetisch vogelangstig maken en dan kunnen we een angora of een persje met gerust hart in de door muizen geteisterde volière een plaatsje geven of ze manipuleren eenoudbloedige slang tot een warmbloedige plus vogelvriendelijk maar muisvijandig en enkele jaren later kunnen we onszelf misschien genetisch 'behandelen' dat we zo'n reuksignaal geven dat alle muizen zich massaal gaan verdrinken in de zee. Idem voor ratten.
Ik wil maar zeggen dat niet alles wat een mens bedenkt in functie van de mens en realiseerbaar is, daarom ook wijs is om te doen. Als er één diersoort is die geen deel uitmaakt van de natuur dan zijn wij het omwille van ons denkvermogen. Wij kennen die natuur niet meer en willen ze ook niet meer kennen. Uiteindelijk zijn we de natuur op de meest smerigste manier aan het kolonialiseren. En waarom? Omdat we de kennis en de affiniteiten verloren zijn die we met de natuur hadden. Onze sedentaire samenleving (vanaf 10.000 vch ongeveer) heeft excessen gecreëerd waaronder veel muizen en veel ratten. In de natuur vind je ook ratten en muizen maar niet opeengehoopt. Zo eenvoudig is het.
Tot welke bedenkingen muizen kunnen leiden. Maak jullie niet te druk. Ik was effe aan het filosoferen over het genetisch gemanipuleer. Ik liet effe mijn fantasie de vrije loop. Blijkbaar ben ik de enige die zich daar vragen bij stelt.
In Australië hadden ze echte problemen met muizen. Nu pakken ze ook de katten aan, de verwilderde kamelen en de brombies (vanuit de lucht afgeschoten en worden dikwijls niet eens gerecupereerd). Dat is ook het gevolg geweest van mensen die dachten dat alles zomaar kon!
Dat bedoel ik dus en meer niet.
En dat ik het leuk begin te vinden om mijn muizen met de hand te vangen, hun gangen te lokaliseren en hun onderaardse verblijven, is omdat ik iets meer leer over deze dieren en me er daar goed bij voel. Een goed gevoel is dezer dage zeer kostbaar.happy :)


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-12-12 - 23:40:00 send message to pietparkiet 10

dan ben ik al dood hoor en het waren er inderdaad 65 typ foutje


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-12-13 - 00:39:49 send message to chrislaevers

Pietparkiet, maakt niet uit 65 of 85.
Ik heb vandaag ook zitten nadenken over je emmer systeem. Ik zou het dan ondergronds doen met een diepe bloemvaas of met een diepe tupperware box maar het ondergronds doen aansluitend op één van de gangen en het bedekken met iets stevigs en daarop grond leggen zodat de vogels er zeker niet aan kunnen. Ik ben er nog over aan het nadenken. Als ik die twee gevangen heb en ik zie er dan nog dan zal ik fermere tactieken moeten toepassen. Misschien kan ik het doen zonder water (traag verzuipen is geen aangename gedachte) en zit die dan gewoon levend gevangen. Van het ene idee kom ik op het andere.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-12-13 - 00:46:49 send message to tonnl

Hier is het helaas aardig uit de hand gelopen. Gisteren een van de gangen vol water gezet en er kropen maar liefst 9 volwassen muizen uit.
Ze knagen het kunststof gaas kapot (de binnenste laag van dubbel gaas), zodat er al een paar kleine vogels ontsnapt zijn.

Daarom nu maar rigoreuze maatregelen.
Het kunststof gaas gaat er uit en wordt vervangen door fijn metalen gaas.
Er komt een betonvloer in en de planten moeten dan maar in bakken staan.
Alle vogels zitten nu binnen, eerst het probleem oplossen.
Iemand zin in een klusje?
Alle planten uitgraven, afvlakken en ongeveer 10 m2 beton storten. sad :(


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-12-13 - 09:18:48 send message to wiechmann

en dan komen ze gezelig door het gaas tom .


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2007-12-13 - 11:13:46 send message to vlindervogel

Is het geen idee om een ondiep 'minislootje' rondom de volière aan te leggen? Muizen hebben toch een bloedhekel aan water?
Heb geen verstand van muizen, heb er weinig last van, maar vroeg me af of zoiets niet vaker gedaan wordt.

Carmen


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-12-13 - 12:16:54 send message to Karel

Helaas zwemmen muizen als ratten!sad :(


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-12-13 - 12:47:42 send message to pietparkiet 10

tot ze moe worden en verzuipen


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-12-13 - 13:05:10 send message to tonnl

quote
en dan komen ze gezelig door het gaas
Precies dat wil ik dus voorkomen door fijn gaas te nemen, kleine mazen.
Nu nog zulk gaas zien te vinden waar je toch goed zicht door hebt. Iemand een idee?
Groet, Ton. happy :)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-12-13 - 13:12:33 send message to Karel

Ton, je kunt even gaan kijken bij Schouten in Heiloo. Die kan je goed adviseren en heeft alle soorten gaas en hekwerk. Ik heb je zijn adres en tel.nr. via een pb toegestuurd.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-12-13 - 18:41:47 send message to pietparkiet 10

heb je geen gaas of je moet horen gaas nemen zo fijn en dan dat het stevig is en jongens ik heb ze ook nog steeds hoor het gif slinkt nog steeds op de schotels


Sieta
Website Member
Posts :28

Website Member
2007-12-13 - 21:05:51 send message to Sieta

Mijn ervaring zijn de beste met die goedkope klemmetjes € 0,50 per stuk en een klein stukje gierst.
Maar ook een goede hygiëne, regelmatig haal ik de op de grond gevallen restzaden en schilletjes weg. Ben op dit moment alweer een tweetal maanden muisvrij.


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2007-12-13 - 21:56:36 send message to kaapsen

Dag Ton,niet goedkoop,zeg maar gerust erg duur,rvs horrengaas,afhankelijk van de grootte van de vollierre zal de prijs ook oplopen,dus zeer waarschijnlijk niet realiseerbaar,maar er komt echt NIETS doorheen.

Gr kees.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede