Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Muizen :( Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-07-09 - 16:59:45 send message to P.Rooth

Hallo Karel

Hoef je ze zelf niet meer te voeren en als ze eenmaal de slag te pakken hebben is het natuurlijke instinct op en top .

Vers zijn ze dacht ik het lekkerst , Een tip voor op de barbecu misschien om er vanaf te komen .
Dames wie weet een recept

Heb vandaag nog een paar achterblijvers genekt maar met vergif durf ik echt niet te werken vlak bij of in de voliere vind ik niet ongevaarlijk .

Vraag me af of Piet parkiet ze echt kwijt is .

Paul


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-07-10 - 14:59:35 send message to zourky

Mijn oplossing is zo,de voliere is 20x10 overdekt met een net,het binnenhok is 4x4 buiten heb ik er drie staan en binnen een,het zijn drie plastiek dozen met deksel,in alle drie boor ik een gat van twee cm langs twee kanten,dan zet ik de drie dozen in mekaar zodat de gaten doorlopend zijn,ge kunt ze op een plank vijzen dan herschuiven ze niet,in het kleinste zet ik een potje met muizenvergif,deksels er op,in de twee grootste dozen strooi ik wat zand dat lijkt voor de muis natuurlijker dan die plastiek bodems,de dozen worden ergens op grond gezet niet in de hoogte,en geen enkel vogeltje kruipt door drie gaten om te gaan kijken wat voor lekkers er ligt,om de maand vul ik wat bij naar gelang de hoeveelheid aan eters.Het zelfde heb ik ook maar dan grotere gaten voor ratten en die zet ik buiten de voliere,julie spreken hier altijd over muizen,twee jaar geleden heb ik op één maand dertien ratten gevangen,met zelf gemaakte vallen waar ze levend inzitten,vroeger reed ik met de wagen vier km verder om ze in een bos te laten lopen,dat doe ik nu niet meer,nu hang ik de val twee minuten bij de vissen,spijtig ik doe het niet graag,hier achter ons driehuizen verder woond een traiteur en daar word nog al wat weg gekapt, eten buiten smijten doe hij niet zegt hij ,maar saus is al genoeg om ratten te lokken.Vijf jaar geleden had een rat een gat gegraven onder de betonplaat waar de ganse voliere is met omgeven ,ik had dat gat dicht gemaakt met stukken steen enz,niet wetende dat die rat in de voliere zou zitten,s'anderendaags zag ik vogels op het net springen om er in te komen en dacht eerst, nu is het de moment ze vangen dat zijn vogels zoals ik heb,na een paar minuten had ik het door het waren de mijn,ik heb ze allemaal terug kunnen vangen,maar die rat had een gat gebeten van 60 cm en daar waren de vogels door,dat vind ik nog het ergste dat zijn ratten,op alle dozen leg ik ook een dakpan dan kunnen zeker met felle wind niet omslaan

groetjes Richard


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-07-10 - 22:25:54 send message to pietparkiet 10

HALLO PAUL ja hoor ben alle muizen kwijt kweek zelf weer als een trein alle koppels doen het vorige jaar heb ik drie nestjes gehad voor de muizen daarna niks meer liepen natuurlijk overal en nu gaat het perfect maar ik hou het goed in de gaten want ik vind 70 muizen wel genoeg ben een hele tijd mee bezig geweest maar ik hoop dat je ze ook uit roeit gr piet parkiet


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-10-24 - 20:10:57 send message to P.Rooth

Hallo Pietparkiet

70 muizen had u gevangen heb er zeker 170 te grazen genomen dagelijks loop ik m'n serie vallen na en op enkele plaatsen vang ik ze ieder keer weer soms wel 3 op een dag in hetzelfde loopvalletje

Kwam van de vogelmarkt van Zwolle en nadat ik me verkleed had vogels controleren en drinkbakken van schoon water voorzien zag ik tot m'n verbazing jonge muizen zitten zonnebaden 6 in getal, snel ander spuitstuk op de slang met een krachtige straal en knallen met die hap wilden ze een holletje insnellen , mooi niet dus zeiknat en verkleumd van het koude water heb ik ze mooi te pakken de oude muis was wel verdwenen maar die pakte ik 2 volieres verder , was de score van die dag weer boven de 10 uitgekomen

Had in m'n garage muizen , spits-,veld-,woel-en huismuizen nu heb ik in de garage minder last van muizen want had er vanmorgen de reden gevangen dat er minder zijn

Een kanjer van een rat zat in een stalen klepval (op m'n werkbank )die ook voor muizen genadeloos dichtramt , dat de rat aangevreten was door een ander knaagdiertje was wel erg duidelijk het leek wel swarma maar dan puur zonder kruiden en kon deze rat niet zelf gedaan hebben , terwijl ik de dag ervoor de val geplaatst had en weer zonder er een lokmiddel op vast te pinnen gewoon kaal

Heb gelukkig nu een stuk minder last van muizen in en bij de volieres maar op ratten zit ik niet te wachten



pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-10-25 - 00:42:13 send message to pietparkiet 10

nee raten zit ik ook niet op te wachten maar heb die niet en geen muis ook meer maar ben er wel een kweek zeizoen mee naar de knoppen gegaan nu gaat het veel beter en het stinkt niet meer moet alleen nog een ander plafon er in zetten maar ja zo gaat dat maar jij veel succes met het uitroeien van de muizen en ratten gr


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2008-10-25 - 07:55:33 send message to johanblok

Uitbesteden van werk is wel zo handig: mijn katten vangen met regelmaat een muisje.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-10-26 - 19:35:29 send message to P.Rooth

Me opa was ook dol op katten laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D

Paul


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-11-10 - 13:06:45 send message to P.Rooth

Hallo muizenhaters

Ben aan het snuffelen geweest (om de laatste ellendelingen kwijt te raken )en vond m.b.v. Google de volgende site
http://www.dumpert.nl/mediabase/279441/042990a4/muizenval_maken.html

Kijk en zie hoe simpel muizenvangen kan zijn

een genoeg water onderin de emmer en ze verzuipen zo anders een diepe emmer dus niet eentje van de Gamma en je vangt ze levendig kan je ze diervriendelijk alla Karel in het bos o.i.d. weer loslaten

Ga gelijk een maken en kijken wat ik vang vannacht

Paul


populier
Website Member
Posts :51

Website Member
2008-11-10 - 13:25:01 send message to populier

En iets gevangen???

groeten michael.



P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-11-10 - 20:55:08 send message to P.Rooth

Hallo Michael

Heb pas de val gemaakt doordat ik wat anders moest doen maar morgen plaats ik de val met een diepe emmer kan ook een prullebak zijn als die maar diep genoeg is .

Voor de onverbeterlijke liefhebbers van katten de volgende link waaruit blijkt dat katten ook niet altijd trek hebben om op muizen te jagen

http://www.dumpert.nl/mediabase/86271/dd431a11/5_katten_en_1_muis.html

Kan het niet laten om dit onder de aandacht te brengen laugh :Dlaugh :Dlaugh :D

Paul


smiegelke
Website Member
Posts :60

Website Member
2008-11-10 - 21:30:58 send message to smiegelke

ik heb ook al gehad en heb inderdaad gewone muizenvallen geplaatst en dat was onmiddelijk een goed resultaat.maar ik zit hier nu nog met een MOL en die krijg ik maar niet weg?IEMAND DIE WEET?WANT DA IS EEN SMERIGE BOEL MET DIE MOL


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-11-10 - 23:41:50 send message to Karel

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

De muis in het filmpje is een spitsmuis. Zou het kunnen dat katten die niet lusten? Ik vind hier namelijk weleens dode spitsmuizen op het pad, die mogelijk door katten zijn doodgemaakt maar niet worden opgegeten.

Mollen vang je met een mollenklem: zoek een rit, plaats de klem er in en zet er een donkere emmer oid overheen. Soms duurt het even, maar vangen doe je hem altijd.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-11-11 - 11:10:17 send message to chrislaevers

Spitsmuizen eten insecten en wormen enzomeer. Misschien is dat de reden dat katten ze niet willen opeten?

Christine.


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-11-11 - 12:22:26 send message to zourky

Een spitsmuis dat ruikt je,heeft een heel aparte geur ,als die in huis zit dat ruik je een kat zal er wel met spelen,maar niet opeten, of moet echt honger hebben.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-11-11 - 20:39:27 send message to P.Rooth

Hallo allemaal

Ja de muis is een spitsmuis en die stinken een uur onder de wind katten laten ze met rust want die hebben een hekel aan de stank .

Onze hond vond ze ook niet lekker maar gewone muizen gingen er wel in .

Ja een hond vangt ook muizen net als de vos en de wolf .wink ;)

Dat onze hond muizen luste kwam m'n vrouw achter toen ze dacht wat heeft ie nu in z'n bek en ze het laatste stukje muis en vervolgens het staartje zag verdwijnen wat hij onder haar tuinstoel deed waar ze lekker in zat tot ze de muis zag want toen stond ze op de stoel met een gil . laugh :D
Volgens mij is onze hond daar erg van geschrokken want nadien legde hij ze voor haar voeten neer wat ook niet de bedoeling was maar vooruit alles went .wink ;)
De hond leverde een muis in en kreeg dan een koekje vond hij blijkbaar lekkerder en dan de spitsmuizen die vond ook hij erg smerig wat echt te zien was vangen tot daar aan toe maar afleveren volgens contract , echt niet doodbijten en laten liggen ernaast gaan zitten want een muis is een koekje .

Paul




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 124 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede