Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Muizen :( Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-11-23 - 12:13:46 send message to johanblok

Sinds een maand, in verband met verhuisplannen, heb ik geen eekhoorns meer. Echter, ik heb ze samengehouden met papegaaien en degoe's. En ze maken geen enkel aanstalten om levende dieren te achtervolgen of te pakken. Ik denk eerder dat ze juist muizen aantrekken, aangezien het bij de voerbak enorme rommel konten zijn, nog veel meer dan papegaaien. Bovendien verstoppen ze geregeld voedsel op allerlei plekken, ook laten ze overal restjes slingeren. Maar mijn katten stellen dat best wel op prijs: hoe meer muizen hoe leuker!
Laatst heb ik een binnenhok afgebroken dat al enige tijd leegstond, maar geregeld door de katten gebruikt werd: daar lagen minstens 5 muizenkadavers...


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-11-23 - 12:37:12 send message to Wickingh

quote
er was een schaaltje leeg van het gif er zat weer niks in de klemmen ik heb er 4 staan ze worden slimmer of voorzichtiger



Of je het alle domme al te pakken.

quote
IS ER IETS WAT MUIZEN NIET LEKKER VINDEN BEHALVE EEN KLEM OM HUN NEK



Hier past maar 1 reactie................. laugh :D


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-11-23 - 12:46:51 send message to Karel

quote
IS ER IETS WAT MUIZEN NIET LEKKER VINDEN BEHALVE EEN KLEM OM HUN NEK



Ze houden niet van knagen in teer. Ik heb mijn wandplaten dan ook, voor dat ik ze er op zette, eerst aan de isolatiekant ingemeerd met "koudlas". Daar komen ze echt niet aan! Zelfs door gipsplaten die ik aan isolatiekant heb ingesmeerd komen ze niet heen.

Koudlas kun je bij de bouwmarkt kopen en wordt normaal gebruikt voor bitumen daken, waar je geen brander kunt gebruiken.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-11-23 - 12:52:26 send message to chrislaevers

Ik heb nog niets gevangen maar er is beweging geweest aan de val. Ze is indd gekanteld maar niet ver genoeg zodat het klepje niet volledig is dicht gegaan. Nu ga ik er een tegel onder leggen. Heb weer een half open eitje met een vogeltje er in gevonden net onder de nest van de diamantduifjes. Ben er zeker van dat die nog maar op één ei zit. Ik hoop dat het een muis is die dat doet en geen vogel. Ik zou niet weten dewelke tenzij die roodbekweverpop.Maar mijn diamantduifjes lossen elkaar zeer strikt af zodat de eieren zo goed als nooit bloot liggen.
Misschien is het geen muis maar een wezeltje. Zouden die door draad kunnen van 1cm² maaswijdte?


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-11-23 - 13:28:56 send message to pietparkiet 10

1 vierkante centimeter is groot hoor daar lopen muizen zo doorheen met vole buik ook nog


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-11-23 - 14:26:14 send message to Karel

Nee, een wezel kan daar niet doorheen, Christine.





chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-11-23 - 17:46:26 send message to chrislaevers

Oké, dan blijft het een mysterie. Ik heb een tegel onder de val gezet en er een kwarteleitje opengebroken in gelegd. Ben benieuwd. Tegen de lente moet dat probleem opgelost zijn.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-11-23 - 18:45:30 send message to pietparkiet 10

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

probeer pindakaas ps heb toch nog een derde prijs gewonnen met de japanse meeuwtjes van 92 punten ondanks al die muizen en mijn zoon kampioen jeugd en mijn dochter 1 prijs jeugd al met al leuk resultaat nu de muizen nog kwijt


jaknikker
Website Member
Posts :29

Website Member
2007-11-25 - 11:16:46 send message to jaknikker

tonnl even nieuwsgierig heb je al wat gevangen met je nieuwe val??????hier 4 van dezelfde vallen en tot nu toe alleen muizenkeutels erin gevangen


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-11-25 - 12:13:34 send message to Karel

Gefeliciteerd Peter. Een compleet familiebedrijf dus!


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-11-25 - 13:32:34 send message to pietparkiet 10

bedankt karel je zeker familie bedrijf met zijn drieen alleen van muizen moeten ze niks hebben ik wou dat ze daar wat op verzonden


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-11-26 - 01:53:30 send message to tonnl

Hier helaas nog geen muis gevangen terwijl er wel weer nieuwe gangen zitten, grrr... happy :)


weggy
Website Member
Posts :80

Website Member
2007-11-26 - 20:04:35 send message to weggy

Ik heb er vandaag 2 gevangen,maar niet in de klem,niet met lijm,maar gewoon met de borstel.
Die beesten zijn zo slim dat ze na een tijdje de klemmen en andere vallen die we opzetten wel mijden.
Ben gewoon effe op de loer gaan zitten en gewacht tot ik ze door het gaas zag gaan. Dan op de plaats waar ze binnengingen even een plaatje gezet zodat ze niet meer door het gaas konden en hen verrast tijdens hun laatste avondmaal. Ze gaan namelijk weg langswaar ze gekomen zijn en als dat niet gaat zijn ze in de war. 1 klap met de borstel volstaat. Dit een paar dagen volhouden en dan weer eens een val of klem zetten. Daarna weer wat lijm of wat anders.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-11-27 - 10:41:35 send message to pietparkiet 10

haha gelijk heb je ik ga ook even kijken je kan ze maar kwijt zijn en ja ze zijn slim hoor


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2007-11-27 - 12:14:19 send message to Picolet

In het verleden ving ik er ook veel door een diepe emmer met voer neer te zetten, hier naar toe leide ik een trapje. De muizen sprongen er dan in maar konden er niet meer uit.

Wel de deksel er op plaatsen bij verwijdering, in paniek hebben ze extra sprongkracht.

Dan komt het moeilijkste ze opruimen.

Ruud




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede