Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Muizen :( Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



roul rouls
Website Member
Posts :93

Website Member
2007-11-15 - 10:16:37 send message to roul rouls

Kan ik die pro-ketch muizen vallen ook gewoon in een winkel halen. En zo ja waar?

mvg martine


soetep
Website Member
Posts :13

Website Member
2007-11-15 - 10:44:36 send message to soetep

Muizen zijn in mijn uitgebreide ervaring erg moeilijk te bestrijden.

Ik heb er komaf mee gemaakt door nieuwe volières te bouwen en overal draad op te spannen, dus ook op de bodem.
Als tweede defensielijn heb ik diepe etensbakken gekocht (bloembakken). Deze staan op een overdekt verhoog in het midden van het nachthok.
Een diepe bak om etensresten op de grond zoveel mogelijk te verminderen.
Overdekt omdat de muizen zich van de draad in de eetbak laten vallen.
En in het midden van het nachthok omdat de muizen anders langs de draad in het eten klauteren.

Dit werkt.

De enkele muis die nog door de 1cmx1cm draad kroop bleef volgevreten hangen in de draad op de terugweg.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-11-16 - 07:52:47 send message to denegon

quote
dus zal van de week wel redelijk wat lijkjes op de stoep krijgen.


Kijk kleine pukkie (een van onze katten) heeft het al voor elkaar. er lagen er al weer twee en ze was der een aan het opeten voor de voordeur.
Ze doen goed hun werk.
hopen dat ze niet bij de vogels komen de muizen maar heb weinig meer vernomen sinds dinsdag dus ik denk dat het de goeie kant op gaat met de jacht van de katten.

groetjes Egon


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-11-16 - 14:52:52 send message to pietparkiet 10

zo al een dag of 2 geen muizen meer in de klemmen ze vinden het toch te koud zeker bij me


roul rouls
Website Member
Posts :93

Website Member
2007-11-17 - 09:43:26 send message to roul rouls

Mensen ik heb een pro-ketch besteld ben benieuwd. Hoeveel muizen er nu wonen in mijn volier.

Nog bedankt allemaalhappy :)


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-11-17 - 13:26:35 send message to pietparkiet 10

nog allemaal gaan echt niet weg hoor


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-11-17 - 17:23:14 send message to chrislaevers

Ik heb vandaag een muis buiten de volière gezien en nadien in de volière. De mazen van de volièredraad zijn 1cm² groot. Die geraakt er dus door Ik denk dat het een jonge muis is en dat is geen goed nieuws. De muizenval heeft voorlopig nog niets opgeleverd.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2007-11-18 - 10:11:35 send message to lZebravinkjel

Ik had een paar jaar geleden een ontzettende muizenplaag. Het was ZO erg dat ik bijna mijn vogelhobby had opgegeven.

Dit is wat ik gedaan heb:
- Alle planten in potten en beton gestort
- Nog een extra laag gaas over het dubbeltjesgaas
- Muizengif in alle holletjes gestrooid en daarna de holletjes afgedekt met gaas en stenen
- Muizengif rond de volière gestrooid

Na alles geprobeert te hebben om af te dekken bleek dat beton het enige redmiddel was. Die klote beesten klimmen namelijk met gemak door het dubbeltjesgaas heen.

Ze hebben bij mij zelfs vogels gedood en aangevreten, waaronder mijn eerste vogeltje ooit, een zebravinkje waaraan ik zeer gehecht was.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-11-18 - 11:53:09 send message to pietparkiet 10

ja weet er alles van heb er intussen 60 gevangen maar heb nu hun rustplaats en broedplaats weg gehaald plaaten met glasvezels lekker warm hoor alleen voor ons jeukt het


termaat
Website Member
Posts :61

Website Member
2007-11-18 - 12:32:58 send message to termaat

ik heb vrijdag 3 inloop muizenvallen ontvangen van *** ik weet niet of ik de naam mag noemen, maar is in ieder geval een web shop voor vogelartikelen.
Er ztaan 2 vallen tegen de buitenmuur waar nog niets ingekomen is, en 1 val in het nachthok van mijn kippen waar ik nu na 2 nachtjes al 6 muizen mee gevangen heb, wel haal ik dan de bak met kippevoer weg.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-11-19 - 13:08:44 send message to pietparkiet 10

ik had vandaag weer muis in de klem en ze hebben 2 schaaltjes met gif opgevreten lijk wel of ze inmuum er voor zijn nou wee iemand of dat geluid aparaat werkt


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-11-19 - 15:13:05 send message to ParkietenPeter

De muizenvallen en gif werken nog steeds het beste.

Aan die apparaatjes heeft Kassa eens aandacht besteed. Schijnt niet te werken. Is wel alweer een paar jaar geleden.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-11-19 - 15:25:38 send message to Karel

Ik heb zo'n apparaat eens geprobeerd bij mijn muizenkwekerij. Als je hem aanzet reageren de muizen door in elkaar te duiken. Na 1 minuut zijn ze er aan gewend en gaan gewoon weer hun gangetje.
Ik heb hem weggegeven aan een Arena-collega die hem preventief gebruikt. Dan schijnt hij wel te werken. Maar als je eenmaal muizen hebt, heb je niets aan zo'n apparaat.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-11-19 - 16:18:03 send message to pietparkiet 10

nou dan hou ik het wel bij de klemmetjes en het gif


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-11-19 - 18:48:36 send message to tonnl

Het lijkt wel een nationaal probleem te worden, hier ook al een ware plaag ineens.
Vandaag de muizengangen maar weer eens opgezocht en volgezet met water. Zo toch drie stuks kunnen vangen.
Helaas zitten er meer, ze zijn echt supersnel die ettertjes.
Morgen weer op jacht.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 129 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede