Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > heeft de crisis ook invloed op de vogelhobby ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-11-19 - 23:39:40 send message to Karel

@Rik
Ik zie eigenlijk niet goed in waarom je de tweede wereldoorlog uberhaupt ter sprake hebt gebracht. Daar lijkt me geen enkele aanleiding toe te zijn geweest, of je moet dit baseren op de opmerking van Ruben dat zijn oma van Duitse origine was.
Volgens mij ligt de tijd dat we "Duits" automatisch en direct in verband brachten met WOII inmiddels al ver achter ons.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2011-11-20 - 08:19:08 send message to Ruben31

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Rik.

Ik vind jou reactie nogal ongepast.
Ook mijn oma heeft met de kinderwagen, waar mijn tante in lag, door de fosfor bommen moeten rennen.

Maar goed,dit hele topic gaat totaal niet meer over onze vogelhobby en we dwalen erg af,


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-11-20 - 08:57:33 send message to Rik

Ik heb mijn reacties weggehaald. Nogmaals excuses. Het is niet mijn bedoeling geweest om iemand te kwetsen of om ongepaste opmerkingen te maken. Erg vervelend als dat wel zo is overgekomen.

Karel had heeft het bij het rechte eind. Ik zat mij gister inderdaad af te vragen 'of' er binnen de huidige generatie bejaarden nog steeds 'perikelen' zijn op dit gebied. Dat hoef je natuurlijk niet op een forum te gooien. Stom van me.

Ik hoop dat jullie mijn excuses aanvaarden. Mea culpa!


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2011-11-20 - 09:10:55 send message to Ruben31

Rik.

Geen probleem,alleen ik zag de link niet tussen mijn duitse oma en de tweede wereld oorlog happy :)

Moet zeggen dat ik het met de rest van jou reacties roerend eens ben!


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-11-20 - 10:12:17 send message to Karel

Opgelost, Rik.

Moet overigens zeggen dat ik het meestal met jouw reacties 100% oneens ben.happy :)wink ;)


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-11-20 - 11:18:44 send message to Ton Koek

Klasse Rik!

We hadden het over de crisis en we kwamen op de zorg voor ouderen, nu maar weer een beetje terug naar de vogelhobby misschien? happy :)

Ik denk dat "we" de crisis nog wel behoorlijk gaan voelen, voor mezelf zal het weining invloed op de hobby hebben, ik heb geen al te dure soorten en dat blijft voorlopig ook zo.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2011-11-20 - 18:44:24 send message to tropic

Akkoord Ton, maar wat voor jou geen duurdere soorten zijn, zijn dat misschien voor een ander wel.
Crisis, duur en goedkoop, is allemaal zo relatief. Zal van ieders persoonlijke situatie afhangen, maar voelen doen we het allemaal. De rijken onder ons minder dan de armen, maar ook zij voelen het.


xela
Website Member
Posts :79

Website Member
2011-11-23 - 14:30:51 send message to xela

ik ondervind dat er weinig of geen reactie meer is op de advertenties waar ik mijn vogels op aanbied dat heeft in het verleden wel anders geweest ( dus dat zal wel door de crisis komen zeker )


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2011-11-23 - 15:39:37 send message to wiechmann

zo als altijd met onze hobby .
men moet gewoon geduld hebben.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2011-11-23 - 19:36:25 send message to medaar

zal nog veel erger worden .dure of geen dure vogels .wacht maar . gilbert .


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2011-11-24 - 11:04:42 send message to ineznick

Heb ook wel eens weken vogels op MP staan en zo op het ene moment is er een koper.
Zoals Wiechmann al zei, geduld. Als je mooie en goede vogels hebt komt dat zeker goed. Een duidelijke foto wil ook nog wel eens helpen. Ik zelf kijk ook alleen maar naar adv. waar foto's bij staan.
Dan weet je ook een beetje hoe ze eruit zien en hoe ze gehuisvest zijn. (ook niet geheel onbelangrijk)


hovenier
Website Member
Posts :96

Website Member
2011-11-24 - 11:22:49 send message to hovenier

ik hoorde gisteren ook van iemand in barneveld, dat de kanaries nu niet te verkopen zijn, hij heeft ze weer mee terug genomen


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2011-11-24 - 13:11:30 send message to P.Rooth

Foto's zeggen ook niet alles

Is er iemand geinterresseerd kan je altijd via de mail recente foto's sturen vind ik persoonlijk wel zo goed anders ken je mogelijk foto's van iemand anders zijn foto's bij een add zetten wat wel vaker voorkomt .

Bij de kweker langsgaan is nog wat beter kan je een beter beeld krijgen hoe de vogels gehouden worden en niet onbelangrijk het formaat beter zien .

Paul


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2011-11-25 - 14:28:50 send message to ineznick

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ben het gedeeltelijk met je eens Paul, maar ik wil wel graag eerst goede foto's zien . Voordat ik een eind ga rijden en dan er achter kom dat de vogels er niet uit zien zoals ik gedacht had.
Ze zitten net een beetje in de rui, krijg je dan te horen.
Ben eens bij een kweker hier bij mij de buurt geweest en daar kocht ik een bergparkiet.
Hij ving de vogel uit , liet mij de vogel en de ring zien.
En liet toen de vogel los en vloog daar door het gangpad heen.
Hij antwoordde op mijn vraag aan hem , waarom ie dat deed, "je wilt toch graag weten of ie ook goed kan vliegen".
Ik dacht bij mezelf, ja zo hoort het. Ik heb het verder nooit meer mee gemaakt.
Als mensen bij mij vogels komen kopen , vraag ik het ook altijd of ze vogel willen zien vliegen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2011-11-25 - 20:20:08 send message to P.Rooth

Hallo Gerben

Vogels vliegen toch in een voliere !
Tenzij dit een te krappe bedoening is zoals ik ook wel meegemaakt heb dat de vogel in een krap broedkooitje zat .
Ik bedoel dan ook dat foto's niet dezelfde dag gemaakt zijn .
Wie echt belangstelling heeft krijgt van mij foto's toegezonden .
Gekke is dat indien dit gebeurd er vaker niks meer vernomen wordt van die 'liefhebber ' alsof die foto's verzameld i.p.v. vogels houd .
Kijk al niet meer op als mijn vogels op een foto staan die een ander aanbied .

Het smoesje dat de vogel een beetje in de rui zit is een hele ouwe .

Zat die dat ook op de foto bij de advertentie ?

Paul




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 133 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede