Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > heeft de crisis ook invloed op de vogelhobby ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2011-11-13 - 20:33:41 send message to P.Rooth

Hallo van der Linde

Hoe u aan het idee komt dat de lonen 1 op 1 overgezet werden weet ik niet want bij mij werd dit keurig omgerekend met de " verdeelsleutel " die 1 op 2,2 ( grofweg ) zodat dit ruim gehalveerd werd en dit is nationaal gebeurd .

Misschien zijn ze u vergeten en heeft u mazzel gehad .

Paul


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-11-13 - 21:23:26 send message to Rik

Minister Zalm heeft destijds onze gulden met deze verdeelsleutel zo'n 10% te goedkoop weggedaan.

10% van onze spaartegoeden is toen dus in put gegooid. Het is maar wat je 'keurig' vindt.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2011-11-13 - 21:37:23 send message to ineznick

Ja Paul,dat is ook bij mijn salaris gebeurd. En wat de benzineprijzen betreft, heb laatst aan mijn baas gevraagd of de reiskostenvergoeding ook eens mee gingen stijgen met de benzineprijzen ?Maar het gaat zo slecht met het bedrijf, dat kon natuurlijk niet, allemaal de schuld van de crisis.Maar aan de andere kant willen ze wel dat wij 13 ATV dagen in gaan leveren. Dit omdat we dan meer uren voor minder geld kunnen maken. (ze denken vast dat we allemaal gek zijn ) De bazen worden weer de bazen en ik(wij) als werknemer(s) moeten gewoon ja knikken en zwijgen. Ontslagrecht versoepelen , dan komt het ook wel goed, dan worden de bazen echt helemaal de baas.
Want als je het dan niet eens bent met je baas,word je ontslagen omdat je lastig bent. En de crisis geeft de werkgevers meer redenen om te reorganiseren , dit allemaal onder de noemer de crisis! En als dan de mensen ontslagen zijn , daar in de plaats Polen voor terug laten komen!
Daar gaan we heen in Nederland!


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2011-11-13 - 22:28:17 send message to johanblok

Wat betreft werkgever/werknemer zal het nu op korte termijn inderdaad wat lastig zijn voor de werknemer, maar de komende jaren zal er door vergrijzing en pensionering een steeds groter tekort aan personeel ontstaan. Daarom zie ik de toekomst positief in wat betreft werkgelegenheid en werknemerspositie, en dat is heel erg prettig bij economisch zwaar weer en recessie. Het beperkt de concrete gevolgen enorm.

Overigens, wat betreft benzineprijzen: die zijn nu eigenlijk relatief laag, met dank aan de crisis. Zodra de economie echt aantrekt, zullen de benzineprijzen nog veel hoger worden... Olievoorraden zijn nu eenmaal eindig en steeds moeilijker te winnen.

Maar ik geef direct toe, het is makkelijk om benzineprijzen laag te vinden als je alles op je fietsje+ov doet.

Om terug te komen op het hoofdthema: ik denk dat de onzekerheid, de negatieve berichten en het pessimisme momenteel veel meer invloed hebben op vogelverkoop en vogelprijzen dan de dikte van de portemonnee.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-11-13 - 23:25:19 send message to eric 008

vooral met de laatste twee regels eens eric happy :)


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2011-11-13 - 23:35:34 send message to parrotmaniak

ik bedoelde met 1 op 1 dus dat het salaris omgerekend werd met de factor 2.2,dacht dat dat wel duidelijk was uit mijn reactie.


jan-ferdinand
Website Member
Posts :86

Website Member
2011-11-14 - 13:18:29 send message to jan-ferdinand

schaarste op de markt... drijft de prijs omhoog.... kijk naar de vogels... kijk naar de olie... kijk naar de werknemers.....
heel simpel marktwerking... kan een ieder wel zeggen wat hebben wij het slecht!!! denk eerder dat we met zijn allen te verwend zijn geweest... en nu is het even beknibbelen op van alles. daar plukken we met z'n allen straks de vruchten weer van. je hebt vette jaren en mindere jaren daarin zitten we nu eenmaal....


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2011-11-14 - 17:26:15 send message to maewim

is dit een vogelsite of een economsische
blijf effen bij de vogels aub


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2011-11-14 - 17:31:40 send message to Daniel

Dit is nog steeds de kroeg hoor happy :) en zoals het gaat in kroegen ga je van vogels richting economie en weer verder.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-11-14 - 19:03:00 send message to Karel

De formele Arena-omschrijving van De kroeg luidt:

Voor alles wat niet direct met vogels te maken heeft maar toch uw aandacht heeft.

Volgens mij lukt dat aardig in deze kroeg.....happy :)


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2011-11-14 - 19:58:59 send message to P.Rooth

Parrotmaniak

Ben geen academicus in de nederlandse taal maar een komma maakt veel duidelijk ook in uw reactie
was u stellig en erg duidelijk .

laten we wel wezen, bij de overgang van gulden naar euro is bijna alles 1 op 1 overgezet ,ook de lonen ,daarna

Vandaar ik er op gereageerd had .

Paul


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2011-11-14 - 22:38:44 send message to dooren

Tja het was achteraf beter geweest als we ipv voor Fl. 2,21 = 1 euro kregen, voor Fl. 2,21 bv = 3,00 Euro kregen.

Dan waren de "huizen erg duur geworden" Maarja de mensen dachten blijkbaar plots dat alles erg goedkoop was.

De mens zit raar in elkaar. Maar ik denk dat velen het ook niet snappen.

(vandaar de spotjes van de overheid: geld lenen kost geld na elke autoreclame)

Een alternatief is de geldpers aan te zetten, flinke inflatie, Grieken en andere zuidelijke landen komen er bovenop, meer export want de euro daalt tov de dollar, dus kleinere schuld uiteindelijk.
Gert


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2011-11-15 - 07:15:48 send message to marti

Gert,

ik hoop dat je geen spaargeld hebt... de geldpersen aanzetten zal een nogal desastreuze invloed hebben op de koopkracht daarvan..

Voor wat de vogels betreft.. Ik kweek pyrrhura's. Die zijn al jaren nogal wisselend in prijs, ook in goede tijden. Er zijn soorten die juist duurder worden zoals diverse witoren, maar ook die zeer snel in prijs zakken zoals de perlata perlata. Kwestie van een groot aanbod. Dat is nog niet eens zo zeer een gevolg van de crisis. ik verwacht dat vooral dure soorten daar de gevolgen van zullen ondervinden..

Martijn


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2011-11-15 - 11:02:42 send message to ineznick

Ja martijn, dat is mij ook opgevallen. Is aan de ene kant wel jammer, maar aan de andere kant ook niet. Straks kan bijna elke liefhebber ze betalen, Ik gun elke liefhebber wel zulke mooie vogels.
En ze blijven wel mooi, ook al gaat de prijs naar beneden.
Nog even weer on topic te komen, ik heb maandagavond naar Pauw en Witteman gekeken, maar ik heb Rik niet gezien. Ha ha ha !
Er wordt wel steeds meer over de gulden gesproken, er wordt zelfs een onderzoek ingesteld over de introductie van de gulden.
Of een munt voor de noordelijke landen. Ik wacht het af. En volg alles met belangstelling.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-11-15 - 15:26:11 send message to Ton Koek

Zou het dan niet slimmer zijn meteen een munteenheid in te voeren voor de hele wereld?
Nergens meer wisselkoersen, veel minder speculatie, minder romslomp bij im- en export.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 138 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede