Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > heeft de crisis ook invloed op de vogelhobby ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-05-09 - 17:15:53 send message to eric 008

Dit bericht is 1 keer gewijzigd



@ Daniel

quote
Eric, heb jij Wilders al met oplossingen zien komen? Hij roept heel hard wat de mensen willen horen en wanneer het er op aan komt laat hij die mening toch vallen of loopt hij weg voor zijn verantwoordelijkheid


nee dat doet hij niet net als wat er nu zit .het maak niet uit of je word gebeten door de hond of een blonde kat hij praat in ider geval wel zo als meeste denken dat de beste man compromisen heeft moeten sluiten komt omdat we eigenlijk gewoon een twee partijen stelsel moeten hebben dan krijg het volk meer macht word serieuser genomen. en komen ze niet na wat er belooft word dan kan het volk er gelijk mee afreken na vier jaar .dit kan nu niet want ze verschuilen zich achter de compromisse die ze moeten sluiten om te kunnen regeren.

m.v.g eric


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-05-09 - 17:45:01 send message to Daniel

@Eric,


Een van de kritiekpunten van een 2 partijsysteem is dat er juist niks te kiezen valt. En in zowel de UK als de VS worden er ook nog compromissen gezocht omdat niemand baat heeft bij een polarisatie, verder is het in niemands belang dat indien bijvoorbeeld een conservatieve regering een beslissing neemt dat deze een paar later weer teruggedraaid wordt door een labourregering. Dit komt de stabiliteit van een land niet ten goede. In crisisperiodes kan het noodzakelijk zijn om in korte tijd een heldere beslissing te nemen, maar dan nog is het van belang dat dit breed gedragen wordt. Ja de politieke partijen in Nederland kunnen beter functioneren en ja de EU is toe aan verandering.
Het is in mijn ogen een probleem dat we onze Europese regering niet direct kunnen afrekenen op hun beleid(de rol van regering wordt nu gedeelt door de Europese Commissie en de Europese Raad ). Daarnaast zou de macht van het Europees parlement vergroot moeten worden en daarnaast zouden we een 2e kamer moeten komen op Europees niveau, welke de rol vervult van een Senaat (1e kamer). In deze senaat kunnen dan vertegenwoordigers zitten van de lidstaten en dan kunnen we in het parlement direct onze vertegenwoordigers kiezen die op Europese lijsten staan net als bij de 2e kamer. Dit zou Europarlementariers ook aan moedigen om zich meer tot de kiezers te richten en ipv in het belang van een individueel land zouden deze dan handelen in het belang van de hele EU. De senaat zou dan de belangen van individuele lidstaten kunnen verdedigen.



henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2012-05-09 - 17:48:07 send message to henkdelaat

@Karel,
Over het geheel genomen zijn de prijzen door de invoering van euro nauwelijks hoger geworden.

De prijzen zijn gestegen door het percentage over de euro wanneer de prijzen verhoogd werden.

10% van f 10,- = f 1,-.
10% van € 10,- = € 1,-.

f 1,- was f 1,-.
€ 1,- is f 2,20.

Conclusie:

10% van f 1,- was 10 cent.
10% van € 1,- is 22 cent.

Volgens mij zit daar de kneep dat alles duurder wordt.

Zie ik het verkeerd????.

Henk.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-05-09 - 18:14:07 send message to eric 008

beste Daniel ik heb alleen maar achteruit gang gezien in europa.
subsidie,s voor alles en daar is veel misbruik van gemaakt en nog.
waarom de verschillen in bijdragens!!
waarom kon een griek met 52 jaar met pensioen en moeten wij nu volgend jaar al tot 66 en dan naar 67 en mischien nog wel langer ,dat kunnen de amtenaren mischien maar zoveel bouw vakkers boven de 60 zie ik niet in de bouw omdat ze versleten zijn zo zijn er nog wel wat beroeps groepen te noemen die blij mogen zijn dat ze die leeftijd halen.
waarom word de prik klok misbruik met de inkomens die ze krijgen en eigenlijk niet verdienen gezien de resultaten .ze zijn alleen goed in verhuizen van a naar b elke maand weer dat is te gek voor woorden,hotel kamer mogen ze een kleine 500 euro per nacht voor besteden per persoon in het bedrijfs leven ga je faillet als je zo geld verkwist en dat een wilders daar de vinger op de zeren plekken leg is toch wat wij belasting betalende burgers toch ook zouden doen .
van mijn mogen ze het af schaven en de grensen weer dicht .


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-05-09 - 18:41:57 send message to mijnkaketoes.nl

Ach nog even en dan is die partij van die bleekwater debiel ook weer voorbij. Laat de grenzen maar mooi open.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-05-09 - 18:54:36 send message to Daniel

Eric, misschien ben ik een idealist, maar ik geloof nog steeds in de "Europese droom". Hoe had Europa eruit gezien zonder de EU. Het is een feit dat op dit moment we de langste periode in de Europese geschiedenis geen oorlog hebben meegemaakt. De generaties die geboren zijn na 45 zijn de eerste die zelfs niet kunnen voorstellen wat het betekend om in een conflict gebied te leven. Daarnaast hebben we een enorme welvaartsgroei meegemaakt in Nederland. Een groot deel van die welvaart danken we aan onze handelspositie binnen de EU. Als ik vergelijk wat ik als normaal beschouw met mijn oma leven in verschillende werelden en mogen we in ons handen knijpen. Zeker als ik dit vergelijk met een aantal landen net buiten de EU. Ja we hebben problemen in Nederland, ja er is armoede, maar vergeleken met de rest van de wereld hebben we het erg goed zelfs als je bouwvakker bent.

En onze pensioenen zijn inderdaad een probleem. Het wanbeleid in Griekenland en Italie (Spanje,ligt iets genuanceerder en is voor een gedeelte ook pure pech) heeft alleen die problemen urgenter gemaakt. Met onze huidige demografie had dit toch gebotst alleen een paar jaar later. Ik kan je veel mensen van mijn generatie aanwijzen die zich hardop afvragen, waarom moeten wij bijdragen aan pensioenen. We gaan er toch niet van profiteren dus waarom zou ik voor de generatie van mijn ouders betalen die hebben al voldoende geprofiteerd van de welvaartsstaat. Dit is een solidariteitsprobleem binnen Nederland. En het helpt niet dat de zogenaamde babyboom generatie in Nederland wel verwacht van haar eigen kinderen dat ze hun pensioen betalen, maar tegelijkertijd roept waarom moeten wij betalen voor die Grieken.

En de EU is verre van perfect en ja er zijn problemen die opgelost moeten worden, maar uit de EU stappen of keihard roepen vanaf een twitteraccount helpen daar niet aan bij. Dat Wilders een probleem signaleert accoord maar dan wil ik ook samen het probleem oplossen.



Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-05-09 - 18:56:16 send message to Ton Koek

De grenzen dicht? Ok้, maar dan ook ALLE Nederlanders terug die over de hele wereld verspreid leven nu.
Zal leuk worden. happy :)


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-05-09 - 20:00:57 send message to Daniel

En in onze eigen stambomen gaan kijken wie van ons allemaal allochtoon zijn wink ;).


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-05-09 - 20:08:06 send message to Karel

quote
10% van f 10,- = f 1,-.
10% van € 10,- = € 1,-.

f 1,- was f 1,-.
€ 1,- is f 2,20.

Conclusie:

10% van f 1,- was 10 cent.
10% van € 1,- is 22 cent.

Volgens mij zit daar de kneep dat alles duurder wordt.



Tja, dat is appels en peren vergelijken, Henk.happy :)

Je kunt namelijk niet de omrekenkoers de ene keer w้l hanteren en de andere keer niet. Als je consequent bent, is de juiste berekening als volgt:

10% van f 10,- = f 1,-
10% van € 4,55 = € 0,45

f 1,- was f 1,-
€ 0,45 is f 1,-

Conclusie:

10% van f 1,- was 10 cent.
10% van € 0,45 is ook 10 cent. (namelijk 4,5 E-cent x 2,20 = 10 cent)


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-05-09 - 21:01:29 send message to eric 008

beste lezers trek de op merking van grenzen dicht niet gelijk in het negatieve. want heb er dagelijks mee te maken eerlijke prijzen onder uitgehaalt worden door dat er door verkapte koppelbaas praktijken van uitzend bureau,s onze andere europeane uitbuit en de grote ondernemers daar graag gebruik van maken gezien het uurloon wat er verkapt voor word betaald en onze ww aantallen alleen doet toe nemen.


,tuurlijk heb je op punten gelijk Daniel .maar wat ik zoal opsomde zijn wel punten wat onvrede geeft ik heb mijn schapjes al aardig op het droge maar voor mijn kinderen zal het toch lastiger gaan worden om een normaal bestaan op te kunnen bouwen met dank aan de banken de overheid ,,europa,,die ook zijn werk niet goed heeft gedaan en wat zien wij gewone mensen nu gebeuren met deze mensen dat onze kinderen nu niet eens een start kunnen bekostigen,we hebben het zeker goed maar staan in de achteruit inplaats van vooruit met dank aan zeg de laatste 30 jaar linkse verbrasserij wat nu maar al te graag in de schoenen van wilders word geduwd.

kwartje van kok.
betuwe lijn.
graai cultuur.wat nog steeds aan de gang is
ik kan zo nog wel even door gaan waar de gewone burger zich toch aan stoort dat daar iemand op inspeelt ,,wilders,,heeft de gevestigde orden zelf gecreerd.maar ook ik zal het wel heel simpel zien als al die andere die al eens UIT protest op hem hebben gestemt.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-05-09 - 22:16:19 send message to Ton Koek

Ik denk dat het probleem veel groter is dan alleen Europa. De hele westerse wereld (en inmiddels ook het verre oosten) denkt alleen maar in termen van geld. Economische groei is een must, geen groei noemen we achteruitgang.

Waarom eigenlijk? 10 Jaar geleden ging het goed, waarom moesten we dan groeien? Waarom moeten we steeds meer? Is er dan niemand ooit tevreden?


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-05-10 - 00:26:41 send message to Daniel

Eric ik denk dat we het over de problemen eens zijn en dat we allemaal dit opgelost willen zien. Ik beschouw mezelf erg gelukkig ik heb na mijn studie werk gevonden waar ik me thuis voel al vrees ik wel voor mijn pensioen. Ik zie ook in mijn omgeving mensen die het veel slechter hebben die 7 dagen per week moeten werken voor 300 euro per maand en nog thuis bij hun ouders wonen omdat op jezelf gaan geen optie is, toevallig zijn dit allemaal vrienden die in het Zuiden van Europa wonen.

Alleen we zien de oplossing anders ik zoek die in meer Europese samenwerking jij in minder. En ik ben de eerste die toegeeft dat de Europese dingen ons slechte zaken heeft gebracht, maar ze heeft ons ook goede dingen gebracht en het is nu tijd om ervoor te zorgen dat die slechte zaken opgelost worden (in mijn ogen zijn dan ook de verkiezing van Hollande in Frankrijk en de verkiezingsuitslag in Griekenland een goede ontwikkeling).


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-05-10 - 00:35:55 send message to eric 008

de tijd heelt alle wonden word er gezegd we zullen zien wat het gaat worden Danielwink ;)

ton jij heb gelijk we willen steeds meer als dat niet zo was dan was comminist zijn nog niet zo verkeerd,wat zeg ik nu als ondernemer1wink ;)

m.v.g eric


mollejong
Website Member
Posts :32

Website Member
2012-05-10 - 00:37:06 send message to mollejong

Het grootste probleem is dat de wereld bevolking toe neemt, daar zullen ze grenzen aan moeten stellen.
Klinkt akelig, maar het is wel zo.
Denk daar maar eens heel goed over na.



ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-05-10 - 10:13:19 send message to ineznick

Weet niet of het een goede zaak is , wat er in Griekenland is gebeurt.
Ik begrijp de mensen die gingen stemmen heel goed, maar wat als er straks een regering komt die alles terug neemt?
Zijn we als EU onze miljarden steun dan kwijt ?

mvgr gerben




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 93 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede