Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > heeft de crisis ook invloed op de vogelhobby ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



clauwdia
Website Member
Posts :53

Website Member
2012-05-15 - 16:53:09 send message to clauwdia

crisis he kan geen anwb meer af hahaah


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-09-03 - 12:02:16 send message to ineznick

Iemand al wat (jonge)vogels verkocht of gekocht de laatste tijd ? En kun je dan ook zeggen of de prijzen lager zijn dan vorig jaar of dat je ze langer te koop hebt staan? Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Heb zelf dit jaar bijna geen jongen gekweekt, hoop dat het bij jullie beter is gegaan!
Gr gerben


ParkietenTom
Website Member
Posts :176

Website Member
2012-09-03 - 12:24:44 send message to ParkietenTom

hier heb ik een goede kweek gehad.
De jongen geraak ik wel moeilijk kwijt, ook van soorten die anders zo goed weggaan. Ik heb bij de meeste soorten al men prijs aangepast.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-09-03 - 12:35:44 send message to wiechmann

mijn kweek is prima geweest .en de jonge zijn tot nu toe allemaal verkocht tegen de zelfde prijzen als andere jaren.

ik ben ook niet van plan om mijn prijzen te laten zakken .ik heb zo mijn minimium prijs en als ze dat niet opbrengen laat ik ze lekker zitten .ik heb geduld en de ruimte.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-09-03 - 13:14:48 send message to ineznick

@Wiechmann ,dat is mooi als je daar de ruimte voor hebt. Maar er zijn er ook veel die de jongen niet zolang aan kunnen houden. Mooi als je dat zo kunt doen.
En denk ook als mensen je kennen en weten dat je goeie vogels hebt, dan betalen ze ook wel normale prijzen.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-09-03 - 13:16:26 send message to mijnkaketoes.nl

Valt me wel op dat de gebruikelijke opkopers de prijzen behoorlijk naar beneden drukken met als argument de crisis.


Herman groot gelijk man ,mooi even laten zitten.

Henk


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-09-03 - 15:03:42 send message to wiechmann

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

de meeste kwekers moeten hun jonge zo snel mogelijk verkopen vanwege ruimte gebrek .
de opkopers maken daar dankbaar gebruik van.en het woordje crisis word dan snel misbruikt.

ik ken div niet papegaaien kwekers die hun jonge bewust tot februari laten zitten.die zeggen ook die zelfde opkopers komen dan na mij om ze te kopen aan normale prijzen.en ze hebben zelf mooi de tijd om de top kwaliteits vogels zelf te houden.

ik zelf hou altijd bewust paar voilere`s leeg voor de eventuele overschot te kunnen plaatsen.heb er tot nu toe pas 1 jaar gebruik ,van moeten maken en toen was er nog geen crisis.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-09-03 - 19:34:17 send message to P.Rooth

Is ieder jaar hetzelfde liedje .
Na het kweekseizoen willen handelaren d'r slag slaan .
Er zijn trouwens nog nette handelaren die niet het onderste uit de kan willen echter willen ze wel goede vogels kopen en geen rotzooi wat er nog teveel aangeboden wordt zodat goede vogels gewild blijven crisis of geen crisis maakt niks uit .
Menig liefhebber heeft te weinig ruimte om de nateelt te huisvesten en dat kost dan meer dan een paar maanden of jaren om ze op kleur te laten komen vast te houden .

Paul


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-09-03 - 21:05:07 send message to Karel

Aan de andere kant: is het zo erg als je wat minder krijgt?

Of gooi ik nu de knuppel in het hoenderhok? wink ;)


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-09-03 - 22:45:54 send message to ineznick

Nee , ik vind het niet erg om wat minder te krijgen voor mijn vogels. Maar het probleem is , bij mij althans, dat als ik nieuwe vogels wil kopen, ik altijd veel meer moet betalen dan ik dacht te moeten betalen.happy :)
Maar dat zal wel voor meer zo zijn.
Maar nu even serieus, ben erg benieuwd of de prijzen van (jonge)vogels veel zijn gezakt vergeleken bij vorig jaar. En ben benieuwd of dat komt, omdat mensen minder te besteden hebben of dat sommige soorten het ene jaar wel in trek zijn en het andere jaar niet.
Kijk b.v. naar B.B tjes , een paar jaar geleden kocht ik een koppel voor €80,00 (ongesext) en een paar jaar later waren de B.B tjes te koop voor €400,00 per koppel en tegenwoordig is die prijs weer erg aan het zakken.


spenkie
Website Member
Posts :28

Website Member
2012-09-04 - 16:11:32 send message to spenkie

Ik heb mijn jonge vogels dit jaar voor iets minder verkocht dat het jaar ervoor. Wel heb ik maar weinig reactie gehad op mijn advertenties.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-09-04 - 17:25:05 send message to P.Rooth

indien de prijzen zakken voor bepaalde soorten komen er weer liefhebbers die ze anders te duur vonden aan bod .

Na het broedseizoen zijn vooral de jonge vogels wat goedkoper dan tegen het broedseizoen is al 40 jaar onveranderd ( zolang houd ik vogels ) hoe het daarvoor was weet ik niet maar ga ervan uit dat ook toen eenzelfde beeld was qua prijzen

Paul

Paul


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-09-04 - 17:34:24 send message to ineznick

Dus Paul,
Volgens jou heeft het niks met de crisis te maken ? Zo gaat het al jaren? Oke, weer wat wijzer geworden.
Soms denk ik dat er bepaalde soorten, zoals de papegaaien, in prijs gezakt zijn. Maar ik kan me vergissen. En je weet de reden natuurlijk ook niet waarom mensen ze weg doen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-09-04 - 19:21:36 send message to P.Rooth

Hallo Gerben

Crisis is nu het "toverwoord" maar hoevaak worden er al bezuinigingen doorgevoerd waardoor er gevaar is dat de economie minder is of achteruit loopt .

Je gaf zelf al een voorbeeld met de Bonte Boeren een reden dat die duur werden is de import stop een 2de is dat men zich gek laat maken en onverantwoorde aankopen doet en wil de kweek niet 1 2 3 lukken worden ze weer gedumpt wat ze er voor krijgen doet dan niet meer ter zake als ze maar weg zijn .

Paul



ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-09-05 - 09:12:19 send message to ineznick

Hallo Paul,
Helemaal duidelijk. Gebeurt dat vaak met bepaalde soorten vogels. (zoals met de B.B )Dat een bepaalde soort in keer heel erg in trek en het jaar erop kun je ze aan de straatstenen niet kwijt? Bij de B.B. viel mij dat erg op.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 107 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede