Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > heeft de crisis ook invloed op de vogelhobby ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-11-16 - 13:26:20 send message to Rik

Wat ik een beetje het probleem van Europa vindt is dat Nederland weinig te zeggen houdt over eigen land.

Voorbeeld: 'Europa' heeft beslist dat als je voor een huurhuis in aanmerking wilt komen je een maximaal verzamelinkomen mag hebben van: € 33.614,-- bruto. Europa heeft geen rekening gehouden met het feit dat nergens de koophuizen zo duur zijn als in Nederland.

Gevolg: Iedereen die wil gaan huren heeft in Nederland een groot probleem. Huren mag niet van Europa en kopen kan niet. Dat is toch van de zotten?

Zomaar een voorbeeld waarom ik kippenvel krijg bij het woord 'Europa'.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2011-11-16 - 14:08:53 send message to Daniel

Rik, het is een ilusie dat Nederland niks te zeggen heeft. Besluiten in Europa worden genomen door 3 instellingen:

De Europese Raad, waar Nederlandse ministers onderhandelen met de ministers van andere lidstaten. Besluiten in dit orgaan worden dus genomen door o.a. onze eigen ministers. Het is geven en nemen, maar indien er onoverkomelijke bezwaren zijn dan worden deze gerespecteerd. Dus indien er een besluit is van deze instelling moet je dit onze eigen regering kwalijk nemen.

De Europese Commissie: vooral een technisch uitvoerings orgaan, maar ook hier wordt er sterk geluisterd naar wat er speelt op nationaal niveau. En met name hier is er veel invloed uit te oefenen op beslissingen. Ook hier zijn er veel contacten met Nederlandse ministeries, maar ook belangenverenigingen. Dus ook hier staat Nederland niet buitenspel.

Het Europees Parlement, waar Nederland gewoon 25 leden in heeft.

Wat er ook gebeurt in Europa gebeurt met medeweten en vrijwel altijd met goedkeuren van onze eigen politici. Het is helaas wel redelijk makkelijk om indien een maatregel die niet populaire is ingevoerd wordt te zeggen dat dit moet van Europa ipv sorrie ik weet dat dit slecht valt, maar om deze redenen is dit noodzakelijk.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2011-11-16 - 17:05:10 send message to ineznick

Oke, allemaal duidelijk , maar ik denk dat veel mensen denken. We kunnen onze eigen regering nog niet helemaal vertrouwen. Laat staan een europese regering! We denken dat we nog wat invloed op onze regering kunnen uitoefenen , over een paar jaar stem ik heel wat anders, of zoiets.
Zogauw als ik onze eigen regering vertrouw , wil ik er wel eens aan gaan denken over 1 groot europa.
Maar zolang er mensen als Berlusconi aan de macht kunnen komen , wil ik niks weten van 1 groot europa. Als ik eerlijk moet zijn , gewoon onze gulden terug, dan maar een tijdje door een zure appel heen bijten. Maar dan weet je wel waar je aan toe bent na een tijdje. Of een neuro, daar heb ik ook nog wel vertrouwen in. Maar niet met die zuid europese landen erbij, daar ga ik wel heen op vakantie. En spek zo hun economie wel, maar niet als ze er een potje van maken, zoals nu.
Misschien komt dit wel heel dom over , maar dit zijn mijn onderbuik gevoelens.Misschien kunnen jullie mij op andere gedachten brengen , maar zo denk ik er nu over.

gr gerben


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-11-16 - 17:47:20 send message to mijnkaketoes.nl

Gewoon de mensen die het hier weten in een Europese raad zetten, dan komt het vast goed


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2011-11-16 - 18:56:34 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Wat er ook gebeurt in Europa gebeurt met medeweten en vrijwel altijd met goedkeuren van onze eigen politici


En schijnbaar is daar terecht of onterecht niet veel vertrouwen in.

En dit schijnt in vele lidstaten zo te zijn .

Europa is tenslotte ook op een niet al te democratische manier in de strot geduwd van vele europeanen.

Velen schijnen er voordelen bij te hebben,maar hoeveel en waarom is mij nog steeds niet duidelijk.

Voor mijn gevoel is europa voor de banken ,multinationals en belang hebbende politici.

Langzaam aan wordt ik wel moe van alle altijd beter wetende,zakkenvullende eurofielen op TV.
Die veelal voor een referendum zijn,maar in dit geval maar even nietshocked 8O

Maar dit slechts terzijdewink ;)

Groeten René


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2011-11-16 - 19:35:36 send message to oli4

Pff, gans dat europa gedoe, je wordt er zot van als je er te veel mee bezig bent, ik trek het me allemaal al niet te veel meer aan. Is net als bij onze Belgische regeringhappy :) Straks zitten we ver twee jaar zonderrazz :pshocked 8O


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2011-11-16 - 20:36:41 send message to tropic

Vervelend, nu zet ik mijn tv af, om niet steeds met dat Europees politiek gedoe lastig gevallen te worden, en wat blijkt, nu beginnen ze er op vogelarena ook al mee.
Waar moet ik nu nog kijken?wink ;)


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-11-16 - 22:55:46 send message to Ton Koek

Dank voor de uitleg heren, het is een stukje duidelijker weer.

Misschien ook leuk om een beetje meer terug te gaan naar het beginonderwerp:
stel dat we volgend jaar echt crisis hebben, iedereen (!) moet het met 10% minder geld doen.
Wie zou daarvoor zijn vogels wegdoen?


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-11-17 - 00:33:58 send message to Rik

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
...iedereen (!) moet het met 10% minder geld doen. Wie zou daarvoor zijn vogels wegdoen?


Nou…stel je voor dat ik het heel zwaar zou krijgen en de bodem van de schatkist in zicht zou zijn. Als ik écht elke Euro-dubbeltje zou moeten omkeren en ik bijna dood zou gaan van de honger?

Hier mijn rampenplan:

1. Al mijn waardeloze grasparkieten van de hand doen (wil niemand);
2. Twee kleine koppels dimorfe vogels aanschaffen die goed in de markt liggen;
3. Nog zuiniger en schoner op mijn vogels zijn;
4. Bezuinigen op verlichting en meer gebruik maken van daglicht;
5. Geen zadenmengeling meer van Teurlings maar van de Welkoop;
6. Eivoer alleen nog maar in het broedseizoen verstrekken;
7. Pellets in grotere verpakkingen bestellen. Dat scheelt in prijs 50%!
8. Niet meer laten verleiden tot het kopen van onzinnige poeders en supplementen;
9. Dierenartsen niet voor 99% maar voor 100% vaarwel zeggen;
10. Proberen te bezuinigen op bodembedekking in de broedkooien;
11. Abonnement Parkietensociëteit opzeggen;
12. Ringen via een andere weg in gepaste mate bestellen;
13. Minder op internet kijken naar het aanbod van vogels zodat je niet verleid wordt;
14. Kooien die ik over heb van de hand doen uit zelfbescherming;
15. Nog meer aandacht besteden aan verkoopadvertenties en de bijbehorende foto’s;
16. Kijken of ik meer met vogels ruilen voor elkaar zou kunnen krijgen i.p.v. geld;
17. Daadwerkelijk een vogel kasboek bijhouden;
18. In een noodgeval eerst de huiskamerdieren weg doen en daarna pas kweekvogels.

Dat waren zomaar een paar dingen. Maar nogmaals…dan moet het hééééél ernstig zijn!


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2011-11-17 - 07:18:01 send message to Ruben31

Ik bezuinig niet op mijn birdy's ook al loop ik bij de soos.



hovenier
Website Member
Posts :96

Website Member
2011-11-17 - 08:19:04 send message to hovenier

ik denk dat als het serieus crises word, dat ik wel in mijn bestand ga selecteren en alleen de koppels ga overhouden die elk jaar de meeste jongen geven zodat er in ieder geval geen geld hoeft bijgelegd te worden.
maar ik hoop ook niet dat het zover komt, want ik kan ook heel goed genieten van de "minder rendabele" vogels die ik nu heb.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-11-17 - 10:14:42 send message to Karel

quote
iedereen (!) moet het met 10% minder geld doen.



Dat zal voor iedereen anders zijn. De een zal zijn vogels moeten opruimen, terwijl de ander bijvoorbeeld in plaats van 3x nog maar 2x op vakantie kan.....


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-11-17 - 12:37:49 send message to Rik

Precies.

Daarom ben ik gemakshalve uitgegaan van een 'worst scenario'. Een rampenplan. Aders wordt het ook zo saai.

Wel leuk om over na te denken wat je zou doen in een rampgeval. Een beetje energie verspillen kan nooit kwaad toch? happy :)


xela
Website Member
Posts :79

Website Member
2011-11-17 - 16:42:19 send message to xela

Vogels kopen en kweken tot op heden is allemaal geen probleem.
Maar uw jongen hiervan verkopen dit jaar aan particulier vogelliefhebbers is niet makkelijk.
Zelfs dit jaar heb ik gehoord stonden ze bij de handel aan te schuiven om hun vogels te brengen.
Als de ( crisis erger wordt indien dit de oorzaak zou zijn ) blijft de handel ook geen vogels aannemen want dan valt de export toch ook stil.
Zelf ondervind ik ook dat er gewoon geen reactie meer is op een advertentie die geplaatst word.
Het zal allemaal afwachten zijn wat de tijd brengt volgens mij.
Spijtig dat we dit allemaal eerst moeten voelen bij onze hobby.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2011-11-17 - 17:05:21 send message to ineznick

Rik, ik vind het altijd een genot om jou reacties te lezen. En Xela, ik geloof ook dat het volgend jaar echt een probleem wordt met de jonge vogels verkopen, als de crisis echt doorzet, zoals men zegt. Misschien wordt Marktplaats en VA volgend jaar wel een Ruilmarkt .B.v.: 2 koppels van deze voor 1 koppel van die of 4 koppels van deze voor 1 koppel van die.We gaan het meemaken.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 100 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede