Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > heeft de crisis ook invloed op de vogelhobby ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-11-15 - 15:47:14 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Exuses Ton voor mijn wat (te) snelle reactie.
Ik zal het idee eens op mij in laten werken. Wat zou er dan gebeuren?

Het idee van Gert vindt ik eerlijk gezegd zo gek nog niet. Gewoon de drukpersen een tijdje aanzetten. Daar zit serieus wat in.


Mijn eerdere reactie voor aanpassing bericht:
Goed idee Ton! Dan zijn we allemaal arm! laugh :D


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2011-11-15 - 16:00:17 send message to marti

Rik,

dat hebben ze in de jaren '30 ook gedaan.. alleen moesten er steeds een paar nulletjes bijgedrukt worden om nog iets te kunnen kopen.. mag jij raden wat een pensioen dan op termijn nog waard is..
Als ze geld gaan bijdrukken wordt het donders oppassen..

Martijn


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-11-15 - 16:04:53 send message to Rik

Misschien dan eerst gewoon de beurzen afschaffen zoals die nu bestaan. Dan maken we elkaar in ieder geval niet meer gek.

Verder alle banken in overheidshanden en de Balkende- norm hanteren. Geen 10 miljoen meer voor bestuurders maar € 187.340,-- per jaar.

Met dat salaris kun je redelijk vogels houden.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-11-15 - 16:07:55 send message to Rik

Martijn,

Ik dacht in beperke mate...maar oeps...niet aan ons pensioengeld gedacht! Ik ga me hier niet meer aan wagen!

't Is niet mijn specialiteit zoals je ziet!


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2011-11-15 - 16:39:26 send message to marti

De ellende is dat de mensen wiens specialiteit het wel zou moeten zijn het ook niet echt schijnen te weten..sad :(


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2011-11-15 - 17:35:26 send message to dooren

Ik snap Marti dat je spaargeld dan ook minder waard wordt en ook je pensioen.

Aan de andere kant zullen we toch moeten werken richting 70 jaar. De jaren daarna is het pensioen. Echter wat is de kwaliteit van leven na je 70, hoeveel jaren zijn dan nog echt goed dat je volop nog leuke dingen kunt doen.

En hoeveel geld heb je nodig als kinderen de deur uit zijn en hypotheek is afgelost?

Dat geld moet er toch komen, via een giga bezuiniging en extra belastingen. Of het alternatief van de geldpers.

Linksom of rechtsom het zal pijn in de portemonee doen.

Of dacht je dat die luie grieken en italianen nu heel hard gingen werken om hun schulden op te lossen.
Gert


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-11-15 - 17:52:17 send message to Ton Koek

Geen probleem hoor Rik.

Ik ben ook niet deskundig op dit terrein, maar volgens mij is dat geen voorwaarde om er hier over te schrijven. happy :)

Allemaal arm is maar net hoe je het bekijkt. Misschien is het wel beter als dit systeem instort en we helemaal opnieuw moeten beginnen.
De wereld kan een stuk eerlijker worden als er geen multimiljardairs meer zijn.
Ik vrees alleen dat er altijd grote graaiers blijven bestaan.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2011-11-15 - 19:55:07 send message to P.Rooth

Of dacht je dat die luie grieken en italianen nu heel hard gingen werken om hun schulden op te lossen.
Volgens Gert .

Wie zegt dat ze lui zijn ? sad :(
Belasting betalen daar zijn ze niet voor te porren en ik heb er ook een gloeiende hekel aan maar het is niet meer zoals vroeger dat de belastingontvanger netjes op de stoep stond om de reeds ontvangen en uitgegeven centen te inkasseren .
Nee de belasting wordt automatisch geind voor je het in de vingers krijgt en dat is wat achterwege blijft in Greece en Italy .

Proberen zoveel mogelijk terug te krijgen met rente as het ff ken is de meest beoefende sport in Nederland .

Ken je daar weer een paar dure vogels van aanschaffen .

Paul


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-11-15 - 20:45:52 send message to Rik

quote
Wie zegt dat ze lui zijn ?


Het is natuurlijk niet zo dat alle Grieken lui zijn. Als ik hoor dat in ambtenarengebouwen 4 van 5 Grieken niet aanwezig zijn die wel op de loonlijst staan dan geeft dat wel te denken. Grieken hebben nooit belasting betaald en dat is nu een probleem. Er zijn daar nu nieuwe belastingkantoren opgericht maar ze zijn onbemand.

Het wrange is dat de uiteindelijke rekening op het bord van de Grieken komt die er weinig aan kunnen doen.

Dat wij in Nederland het maximale proberen te terug te krijgen is ons goed recht. Wij betalen namelijk ook het maximale en het ook nog eens je eigen geld dat je terugkrijgt. De overheid maakt er een sport van om maximaal te innen en wij maken er een sport van om maximaal terug te krijgen. Als wij nooit belasting hadden betaald en de boel hadden opgelicht dan hadden nu wij in de problemen gezeten. Wij staan vooraan met belasting betalen en hebben altijd veel weggegeven. Dat we dan aan het eind van het jaar een paar dure vogels kunnen kopen als we mazzel hebben is dat ons goed recht toch?

Het is wel zeker dat de Grieken niet gaan terug terugbetalen en dat ook niet van plan zijn. Nu wordt al geroepen dat ze niet van plan om nog meer te bezuinigen tot 2013. Degene die de volgende verkiezingen gaan winnen in Griekenland is diegene die het minst wil bezuinigen. Dat gaat dus niet goed komen. Met Grieken kun je geen afspraken maken. Dat zit niet in hun cultuur.

Maar ja…lui of niet…ik denk dat iedereen het met de normale Griek te doen heeft. Voor deze mensen is het een absolute ramp!


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2011-11-15 - 20:59:16 send message to Daniel

quote
Met Grieken kun je geen afspraken maken. Dat zit niet in hun cultuur


Ik werk regelmatig met Grieken en afspraken maken lukt toch uitstekend. Ja er wordt nu geroepen dat extra bezuinigingen onacceptabel zijn (ik heb nog geen Griekse politici horen roepen dat er geen bezuinigingen meer komen na 2013). Dit is pure verkiezingsretoriek, die volgens de Griekse traditie na de verkiezingen in de prullenpak gaat, zoals iedere Griek ook verwacht. De situatie is zeer schrijnend veel Grieken die ik ken werken 7 dagen per week 12 uur per dag en dat terwijl hun salaris met 20-40% is afgenomen. Klaag je dan lig je op straat, want in de arbeidswet is een aardig aantal artikelen verdwenen (ook dat is IMF). Voor jonge Grieken is er geen werk. (Hetzelfde geldt trouwens voor jonge Italianen.). Voor de normale bevoling is de situatie dramatisch terwijl de schuldigen de pijn niet voelen. Het enige wat je de normale man kan verwijten is dat ze hun politieke elite niet harder aangepakt hebben.

Een van de oplossingen is een verder gaande integratie van de Europese landen op monetaire gebied (De euro invoeren zonder deze integratie was extreem riskant en dit was bekend). Helaas is dit geen populaire boodschap aan het electoraat en hebben onze politieke leiders niet het lef om deze stap te nemen. Daarnaast wordt het eens tijd om ook wat hervormingen door te voeren in de rol van de Europese Commissie en de Europese Raad en deze organen democratischer te maken, maar dit zou vrijwel zeker een Verenigde Staten van Europa betekenen. En ook dat zal niet goed liggen bij de Europese bevolking.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-11-15 - 22:42:25 send message to Ton Koek

quote
Een van de oplossingen is een verder gaande integratie van de Europese landen op monetaire gebied
Zou je willen proberen dat uit te leggen zodat zelfs ik het snap? happy :)


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2011-11-15 - 22:56:03 send message to Daniel

Monetaire Beleid is het beleid dat draait om de wisselkoers van de euro, bijvoorbeeld de rentestant en prijsstabiliteit bijv inflatie. Nu is dit grotendeels ondergebracht bij de Europees Centrale Bank, maar veel bevoegdheden die direct invloed hebben op dit liggen nog bij de lidstaten en idealiter zouden deze ook op Europees niveau ondergebracht te worden. Dat zou ons een stuk minder kwetsbaar maken.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2011-11-16 - 00:04:29 send message to johanblok

Inderdaad Daniel, de enige echte oplossing is een vlucht naar voren, namelijk verdergaande europese integratie. Dat betekent onvermijdelijk verlies aan soevereiniteit op het gebied van begrotingen e.d. Politiek is dat echter volstrekt onhaalbaar, gezien de anti-eu onderbuikgevoelens in veel europese landen.

In de praktijk is dat zich natuurlijk deels al aan het voltrekken: zonder grote druk van met name Duitsland en Frankrijk waren de leiders van Griekenland en Italië nog niet opgestapt. Doel van deze druk is om grootschalige hervormingen en bezuinigingen af te dwingen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-11-16 - 11:28:52 send message to Karel

quote
Zou je willen proberen dat uit te leggen zodat zelfs ik het snap?


@Ton

Stel je een groep vrienden voor die besloten hebben de zee over te zwemmen om met elkaar op een heerlijk tropisch eiland een beter leven te krijgen. Ze hebben zich, voor de veiligheid, met een lang touw aan elkaar verbonden
Na de eigen onstuimige branding te hebben overwonnen, komen ze in rustiger water en het zwemmen gaat, ondanks wat kleine probleempjes, eigenlijk wel lekker. Na enkele dagen komt het eiland in zicht maar, naar nu blijkt, moeten er nog flink wat grote golven worden genomen, terwijl het nog onzeker is hoe wild en taai de branding zal zijn en iedereen behoorlijk moe is.
Twee van de minder atletische vrienden zijn zelfs de uitputting nabij en dreigen te verdrinken.

Enkele keuzes zijn:

- (Dom) Laat die twee maar verzuipen, met het risico dat ze iedereen meesleuren de diepte in.
- (Gulden): "We hadden hier nooit aan moeten beginnen. Laten we maar terug gaan!"
- (Neuro): Het touw van de zwakkere doorsnijden en een nieuwe sterke vriendengroep vormen, die mogelijk te klein is om op het nieuwe eiland te overleven.
- (Daniel): Iets van de eigen kracht (zeggenschap) afstaan om gezamelijk toch het initiele doel te bereiken.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-11-16 - 11:51:18 send message to Rik

Als tijdens de tocht blijkt dat deze twee vrienden de boel hebben besodemieterd zou ik kiezen voor de domme optie.

Als bijvoorbeeld blijkt dat ze alleen maar uit zijn op je geld.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 88 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede