Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > heeft de crisis ook invloed op de vogelhobby ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-11-17 - 20:03:39 send message to mijnkaketoes.nl

Wat is 10 procent minder in een welvaart land als de onze. Waar hebben we het over.


xela
Website Member
Posts :79

Website Member
2011-11-17 - 20:11:32 send message to xela

Ik durf er gerust voor uitkomen dat de particuliere verkoop dit jaar niet meer goed zit tegenover de vorige jaren.
Vele onder de liefhebbers proberen het nog mooi te praten en zeggen dat ze toch nog alles mooi verkocht hebben.
Maar een leugen komt altijd vroeg of laat uit
en hierom gaan liegen is uzelf blij maken met een dode mus.
Ik weet dat er vogels aan 1/3 van de prijs verkocht worden om er toch maar vanaf te geraken.
En de rest wordt naar de handel gebracht als het zo loopt moet men mij niet komen vertellen dat er niets aan de hand is .
Dus mijn mening is als antwoord op dit forum punt
dat de crisis wel degelijk invloed heeft op de vogelhobby.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2011-11-17 - 20:37:27 send message to P.Rooth

Hallo

Het rampenplan van Rik

1. Al mijn waardeloze grasparkieten van de hand doen (wil niemand);
Hoezo waardeloos ?
Het gaat mede om het plezier wat men beleeft aan de hobby en in het voorjaar is er gewoonlijk meer handel dan het najaar raakte ik altijd kwijt ook in vorige ' Crisisjaren '


2. Twee kleine koppels dimorfe vogels aanschaffen die goed in de markt liggen;
Wat ligt nu goed in de markt ?
Is koffiedik kijken .

3. Nog zuiniger en schoner op mijn vogels zijn;

Je moet ALTIJD erg zuinig enz op je vogels zijn

4. Bezuinigen op verlichting en meer gebruik maken van daglicht;

Heb altijd gebruik gemaakt van daglicht is echt gratis .

5. Geen zadenmengeling meer van Teurlings maar van de Welkoop;
Bezuinigen op de voeding zal zijn sporen nalaten dus nimmer daar op bezuinigen

6. Eivoer alleen nog maar in het broedseizoen verstrekken;
Ook zo'n punt : wil je goed kweken of niet ?

7. Pellets in grotere verpakkingen bestellen. Dat scheelt in prijs 50%!

Pellets ken je beter niet voeren ( is mijn bescheiden mening )

8. Niet meer laten verleiden tot het kopen van onzinnige poeders en supplementen;
Wat de een als onzinnig beschouwd zweert de ander bij .
Goede voeding heeft weinig tot geen toevoeging nodig en toch geeft ook ik enkele toevoegingen die ik door het eivoer meng zoals knoflookpoeder , brandnetelpoeder , calcium , gistocal en druivensuiker ( winter en bij transport ) en is tevens afhankelijk van de soort vogel .


9. Dierenartsen niet voor 99% maar voor 100% vaarwel zeggen;

100% is mogelijk als je voldoende kennis vergaard heb EN de vogels aan niets laat ontbreken anders heb je zo gebreksziekten en ben je duurder uit ten koste van de vogel(s)

10. Proberen te bezuinigen op bodembedekking in de broedkooien;
Is net welke bodembedekking daarvoor gebruikt wordt want er zijn diverse erg goedkope mogelijkheden zodat aan te raden is daarover meer te lezen in de forumgeschiedenis .

11. Abonnement Parkietensociëteit opzeggen;

Wil je enigzins op de hoogte blijven van wel en wee met hele leuke artikelen met de gratis advertentiemogelijkheid is dit weer zo'n onzin bezuinigingsvoorstel want je verkoopt toch via de P.S. ( eigen ervaring )

12. Ringen via een andere weg in gepaste mate bestellen;
Via de website ken je voordeliger bestellen anders bij de goedkoopste aanbieder indien je mindere kwaliteit wilt .

13. Minder op internet kijken naar het aanbod van vogels zodat je niet verleid wordt;

Juist veel kijken want zo blijft er altijd wat te wensen en wie weet heb je eens de kans om de soorten aan te schaffen die je aantrekkelijk vind

14. Kooien die ik over heb van de hand doen uit zelfbescherming;

Altijd de mogelijkheid achter de hand houden om de eigen nakweek 'op te slaan ' zodat je niet direct van de handel afhankelijk ben .

15. Nog meer aandacht besteden aan verkoopadvertenties en de bijbehorende foto’s;
Nu spreek je jezelf tegen want je wilde toch minder gluren op het net !

16. Kijken of ik meer met vogels ruilen voor elkaar zou kunnen krijgen i.p.v. geld;

Ruilen is niks nieuws gebeurd al jaren met soms wat bij of terugbetalen .

17. Daadwerkelijk een vogel kasboek bijhouden;

Dat doe ik al sinds ik met vogels begonnen ben een kleine 40 jaar geleden en heb daar van geleerd dat de vogelhobby zichzelf verdient met de verkoop van de nateeld en er gewoonlijk voldoende overblijft om wat duurders aan te kunnen schaffen .

18. In een noodgeval eerst de huiskamerdieren weg doen en daarna pas kweekvogels.

Ieder noodgeval is anders en vogels als spaarpot beschouwen gaat wel erg ver , voor er sprake is van een noodgeval zorgen dat er een vangnet is zodat de vogels niet behoeven te leiden indien er sprake is van een noodgeval .

Paul


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-11-17 - 23:44:31 send message to Rik

Hoi Paul,

Zo ver gaat het ook niet komen hoor. Alleen als ik afhankelijk wordt van voedselhulptransporten of zo. Nogmaals: een ‘worst scenario’. Gelukkig heb ik nu nog de tijd om wat aan mijn rampenplan te schaven. Kritiek is dus altijd welkom.happy :)

Mijn vogels zijn absoluut geen spaarpot maar eerder een bodemloos putje. Maar dat geeft niets. Wel vind ik het kweken leuker dan vogels in de huiskamer. Daarom zeg ik: kweek gaat voor de huiskamer. Ook ben ik op al mijn vogels redelijk zuinig. Het kan altijd nog zuiniger. Dat geldt voor alles.

Maar stel je voor dat ze morgen tegen me zeggen dat ik morgen naar een bejaardenhuis zou moeten dan zou ik mijn bestand wel moeten omgooien. Ik denk dat ik dan één G&O kooi mee nam met een mooi koppeltje Forpus Xanthops erin. Minimaal werk, minimale kosten en maximaal mooie en exclusieve vogels.

Wees gerust: in de praktijk zal ik niet bezuinigen op vogels.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2011-11-18 - 20:07:48 send message to P.Rooth

Hallo Rik

Bejaardenhuis kom je niet zomaar in en zeker geen vogeltjes mee is net een concentratiekamp als je ermee te maken krijgt .
Ouderen worden vaak als kleine kinderen behandeld dus GEEN VOGELTJES .

Zijn wel meer mogelijkheden om zonder veel moeite op kosten te besparen , heb net via Vereniging Eigen Huis weer op kosten kunnen besparen voor het volgende jaar middels een collectieve inkoop energie .
Heb geen Gasaansluiting dus daar weet ik niks van maar afgelopen jaar al 300 bespaard door een andere electra leverancier en volgend jaar weer een 100 lagere kosten elektra .
De meesten hebben wel gas voor verwarming en daar ken je ook op besparen kwestie van vergelijken prijzen .

Is er wat ruimte zonder inleveren comfort .

Crisis of niet je ken besparen op energiekosten zonder inleveren comfort voor mens en dier

Paul


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-11-19 - 10:52:48 send message to mijnkaketoes.nl

Paul


Ik zou alle bejaardenhuizen zoals jij ze noemt niet over een kam scheren. Overigens bestaan er geen bejaardenhuizen meer maar heten ze tegenwoordig verzorgingshuizen. Als directeur van een aantal verzorgingshuizen erger me altijd over dit soort algemene uitspraken. Bij onze tehuizen bepaald de cliënt zijn zorg. Dus ook of ze huisdieren willen of niet. Bij ons mag men gewoon de huisdieren meenemen. Dus bij ons in de verzorgingshuizen vind je papegaaien, honden, katten, vissen e.d. Cliënttevredenheid is bij ons landelijk gemeten erg hoog.


gr

Henk


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-11-19 - 11:06:12 send message to Karel

quote
Cliënttevredenheid is bij ons landelijk gemeten erg hoog.


Dat is heel mooi, Henk. Daar mag je terecht trots op zijn.
Helaas moeten we uit de berichtgeving opmaken, dat het niet overal zo prima geregeld is.sad :(


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-11-19 - 11:17:31 send message to mijnkaketoes.nl

Klopt Hans maar meestal worden deze gevallen waar het mis gaat belicht. Helaas niet de honderden instellingen waar het prima verloopt.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2011-11-19 - 12:00:28 send message to tropic

Eigenlijk is het simpel, of je nu 1000; 1500; 2000; 2500 of meer euro per maand verdient. Als ze op zijn is 't gedaan, en hoe je ze op doet is voor iedereen anderslaugh :D


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2011-11-19 - 13:05:04 send message to P.Rooth

Hallo Henk

Is fantastisch als het zo goed geregeld is bij de instelling waar je de scepter zwaait heb echter heel andere ervaringen opgedaan en vanuit dat punt heb ik gereageerd .
Dan heb ik maar niet genoemd dat er veel te vaak de ouwetjes bestolen worden wat zelfs aangegeven werd door de leiding om vooral geen geld of waardevolle spullen op de kamer achter te laten .
Personeel staat wel erg onder druk maar wij hebben een stelletje ongeinteresseerde en vooral zeer onfatsoenlijk personeel meegemaakt die een goed figuur zouden slaan in zo'n concentratiekamp werkelijk ongelooflijk .

Maar er waren ook hele lieve verpleegkundigen die wel hart hadden voor hun werk en daar zouden meer van moeten zijn .

Paul


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2011-11-19 - 14:49:52 send message to Ruben31

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mijn oma was van duitse orgine en moest helaas ook naar een verzorgingstehuis.
Ze was 85 op dat moment.

Zij noemde deze verzorgingstehuizen ,,sterbehausen,,(sterfhuizen)en dit klopt ook,jaar later was ze overleden.
De zorg was er ver onder de maat en erg onpersoonlijk.

Waar is het respect gebleven voor onze ouderen die dit land na de oorlog hebben opgebouwd?


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-11-19 - 17:10:50 send message to Ton Koek

quote
Waar is het respect gebleven voor onze ouderen die dit land na de oorlog hebben opgebouwd?
Dat is tegelijk met de gulden verdwenen vrees ik, toen zagen we ineens dat het toch wel duur werd.

Ik heb als uitzendkracht in heel veel instellingen gewerkt, er zijn goede, minder goede en slechte, net als met alles. Ik heb collega's meegmaakt waar ik mee zou willen trouwen zo lief, maar ook die ik zou willen vermoorden.
Generaliseren is inderdaad niet eerlijk, er gaan ook heel veel zaken juist goed de laatste jaren.

Je moet het treffen als oudere. De kinderen (indien aanwezig) kunnen wat invloed uitoefenen soms door vooraf een paar huizen te bekijken en er over te lezen.

Gelukkig dwalen we niet af. happy :)


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-11-19 - 17:43:58 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Aangepast.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2011-11-19 - 18:32:29 send message to blg

Helaas heeft het land een nare geschiedenis.

Vraag me af hoe ze in Indonesië over ons denken.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-11-19 - 21:46:58 send message to mijnkaketoes.nl

Moeten we dit nu leuk vinden Rik.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 66 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede