Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > heeft de crisis ook invloed op de vogelhobby ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-09-07 - 08:17:55 send message to Vogelen

Rik, trek het je niet aan. Hop, terugkomen! Ik vind je bijdragen interessant. Sommige reageren nogal geprikkeld op dit forum als het over geld gaat. Sjonge, een hobby moet toch betaald worden, dus dat is ook gewoon onderdeel van..


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-09-07 - 13:25:41 send message to P.Rooth

Hallo Rik

Niet deelnemen moet je natuurlijk zelf weten maar ik hoop niet dat je mij iets kwalijk neem ben ( ) wat dislectisch ofzo geworden door een ongeval en misschien heb ik je bijdragen niet goed gelezen

Paul


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-09-07 - 13:30:36 send message to P.Rooth

Hallo Vogelen

Ja een hobby moet betaald worden of betaalbaar blijven vandaar er "soms "geklaagd wordt over die rotcenten en bij mijn weten willen onze vogels die niet eens eten .
Proberen de hobby te betalen van de nakweek is een goed streven en heb je een beetje geluk kan dat heel goed , het is alleen wat moeilijker bij de " goedkopere " soorten aangezien die het meest gehouden worden .
Het wordt pas crisis als je met je tengels in de huishoudpot onverantwoord zit te graaien .

Paul


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-09-07 - 16:08:22 send message to mijnkaketoes.nl

Zelf had ik na 6 jaar eindelijk nakweek van een importkoppel BB. Die gingen voor krap aan € 75,-- per stuk weg (gesext). Erg ondankbaar kweken dus.

Rik hier reageer ik op. ERG ONDANKBAAR kweken. Ik vind het al mooi dat koppels het überhaupt het doen en dat men kan kweken. Ook al kosten ze een euro of duizend euro.
Verder reageerde ik in het algemeen omdat het op veel topics meernom de knikkers gaat dan het spel.

Blijven of weggaan moet je zoals Paul al aangeeft zelf weten. Vindt het wel wat kort door de bocht om zo te reageren. Als je hier wat plaatst dan hebben mensen ook het recht er op te reageren. En nogmaals het is niet op de man gespeeld. Volgens mij ben je een bevlogen vogelliefhebber.

Henk


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-09-07 - 16:32:52 send message to wiechmann

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik zou willen dat ik van ieder koppel na 6 jaar nakweek heb.
dan loop ik vanaf volgend jaar binnen shocked 8O

dan is de crisis voor mij voorbij.happy :)


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-10-30 - 09:59:08 send message to ineznick

Zijn de meesten nu al hun vogels kwijt, die ze kwijt wilden ? Zie nog veel vogels te koop staan, die een paar maanden geleden ook nog te koop stonden.


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2012-10-30 - 19:30:35 send message to parrotmaniak

Volgens mij wordt er momenteel maar weinig verkocht.
Ik heb ook het idee dat de vraagprijzen nog steed hetzelfde zijn,terwijl de markt veel lager zit,mede door de mindere export
Ik heb zelf bijna al mijn vogels die weg mochten verkocht ,op een paar browns en red capped na,de rest is voor mindere prijzen voor export gegaan
Ben benieuwd hoe het anderen is vergaan


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2013-02-15 - 23:01:38 send message to ineznick

Ben erg benieuwd of iedereen z'n (jonge)vogels verkocht heeft. En ben ook benieuwd of je alle vogels hebt , waar je aankomend kweekseizoen mee wilt kweken. Ik zelf heb alle vogels waar ik mee zou willen kweken. Wil eigenlijk nog wel een koppel Pyrrhura Perlata erbij kopen. Maar verder heb ik alle vogels die ik graag zou willen.

gr gerben


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2013-02-16 - 07:34:14 send message to Henk57

Ik heb op verzoek van de artsen mijn hele bestand kaketoes moeten verkopen . Bewezen koppels . Na 40 jaar dus einde hobby helaas. Nee ik heb zeker niet de prijs gekregen die ze waard waren. Maar het belangrijkste ze zijn gelukkig niet in de handel beland een kweker heeft het hele bestand overgenomen. Dus de vogels zijn goed terecht gekomen en dat is belangrijker dan de centen.

Henk


OmeiJan
Website Member
Posts :35

Website Member
2013-02-16 - 08:12:50 send message to OmeiJan

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

"Verwijderd"

"Liever geen oud zeer oprakelen, OmeJan. Er is inmiddels al weer heel wat water onder de brug doorgestroomd"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2013-02-16 - 11:13:59 send message to ineznick

Hallo Henk, jammer dat je je vogels weg moest doen. Wel goed van je , dat je ervoor gezorgd hebt dat de vogels goed terecht zijn gekomen.

Wat OmeiJan betreft, ik hoop niet dat je mij bedoelt. Voel me niet aangesproken, vooral omdat ik de inbreng van Rik altijd erg waardeer!

gr gerben


bryan1994
Website Member
Posts :47

Website Member
2013-02-16 - 16:23:25 send message to bryan1994

4 jaar geleden koppel woestijnbuizerds gekocht voor 1200,- en na een half jaar gewacht te hebben op iemand met interesse er maar 500 euro voor terug gekregen maar de vogels zijn goed terecht gekomen!
Ook europese oehoe's gekocht voor 700 super mooi koppel ook jongen mee gehad maar allemaal met moeite verkocht het koppel met geluk kunnen verkopen aan iemand die al veel ervaring had voor 300,- maar nu in het bezit van patagonische rotsparkieten en pyrrhura's en daar zit minder prijs daling in gelukkig


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2013-02-16 - 19:32:21 send message to Rik

Natuurlijk mag op een forum wel iets gezegd worden over anderen.

Iedereen druk zich wel eens onhandig uit of reageert soms wat overdreven. Meestal lost het 'probleem' zich vanzelf op en soms helpt de moderator daar een beetje bij. Da's volgens mij een prima zaak.

Inderdaad ontzettend jammer dat Henk z'n vogels niet meer heeft. Alles wegdoen is een heel rigoureus besluit. Daar moeten lijkt me zwaarwegende (medische) redenen voor zijn geweest. Hopelijk heeft dit besluit een positieve invloed op je gezondheid Henk.


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2013-02-16 - 20:05:48 send message to Henk57

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Inderdaad Rik de reden is medisch zeer zwaarwegend. Dank je wel voor de reactie.


Home of Amazone
Website Member
Posts :75

Website Member
2013-02-18 - 12:27:08 send message to Home of Amazone

Wij merken dat de recessie best wel invloed heeft, eerder kochten wij gewoon een vogel of een stel wanneer het nodig was.
Nu ben ik al een tijdje werkloos en mijn vrouw komt eerdaags ook nog thuis zodat we toch een pas op de plaats moeten doen.
Het valt wel op dat als je een vogel in de verkoop hebt er veel op af gedongen wordt.
Voorbeeld is dat ik een pionus senilis pop onder de marktprijs verkocht heb, gelukkig aan een kweker welke een nieuw stel wil opzetten en niet aan de handel.
Bij een andere kweker met begrip voor de situatie een andere pop gehaald, met beperkte meerprijs gelukkig.
Eerder zouden de kooien reeds gevuld zijn maar nu zullen we toch moeten wachten op nakweek of een financieel meevallertje.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 125 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede