Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > heeft de crisis ook invloed op de vogelhobby ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-11-12 - 14:58:28 send message to Ton Koek



Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2011-11-12 - 14:59:37 send message to Daniel

quote
Ook tel ik geen geld meer neer voor een vogel waarvan ik ook maar 1% twijfel over de gezondheid. Dus een mindere vogel meenemen naar huis en daarna kijken wat het is, doe ik niet meer. ‘Iets meer betalen voor een gezonde vogel’ vind een verkeerde benadering. Het moet zijn: ‘Niets meer betalen voor een ongezonde vogel’.




Rik ben je wel bereid meer te betalen voor een geteste vogel? Want dit kost geld en geeft je meer inzicht over de gezondheid van de vogel.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-11-12 - 15:31:34 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Rik ben je wel bereid meer te betalen voor een geteste vogel? Want dit kost geld en geeft je meer inzicht over de gezondheid van de vogel.


Absoluut!

Probleem is dat als je de zoekterm 'getest' op de deze site of de geel-blauwe site intikt de resultaten bijna op één hand zijn te tellen. Het aanbod van geteste vogels is erg klein.

Mijn bestand is niet getest. Dat bestand bestaat uit één tamme Meyerpapegaai en drie koppels grasparkieten in de voliére. Niet écht veel te verliezen dus.

Ik besef dat een jonge grasparkiet van mij bij anderen tot rampzalige gevolgen kan leiden. Aan de andere kant: als ze bij mij geen ongeteste vogel kopen dan wordt deze wel ergens anders gekocht.

Ik attendeer mensen er wel vaak op dat grasparkieten dragers kunnen zijn voor veel ziekten. Desondanks worden ze gewoon verkocht.


jan-ferdinand
Website Member
Posts :86

Website Member
2011-11-12 - 15:54:01 send message to jan-ferdinand

denk dat het ook met verzadiging van de markt te maken heeft...
maar ook dat de kwekers het tuckje doorhebben bijvoorbeeld kardinalen... of hooded parkieten
nieuwe mutanten zullen eerst duur blijven maar die zakken ook snel genoeg....
voor mij is een vogel waard wat ik er voor wil geven ... en niet voor wat er voor gevraagd word!!!


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2011-11-12 - 16:20:46 send message to ineznick

Het filmpje vind ik heel toepasselijk ! Raar om te zien dat het toen eigenlijk al bekend was , wat er aan de hand was met Griekenland ? En alle hoge heren hebben er niks van gezegd of aan gedaan.
En nu is het misschien te laat en moet de gewone burger er voor op draven. Wat een wereld leven we toch in. Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren en hoe het er volgend jaar uitziet.
Misschien wel terug naar de gulden?


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-11-12 - 17:46:33 send message to Rik

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ja, de crisis is ernstiger dan we denken. Nederland heeft als enige de grootste geldpot van Europa (800 miljard aan pensioengelden). Helaas maken desondanks Merkel en het redelijk failliete Frankrijk de dienst uit. Europa = Duitsland en Frankrijk. Nederland, het kleinste land met het meeste geld en daardoor de grootste verantwoordelijkheid heeft het minste te zeggen.

Binnenkort worden wij gedwongen om ook ons pensioengeld (800 miljard) te verdelen over Europa. Onze Jan Kees zal dan wel van mening zijn dat dit noodzakelijk om de euro-crisis te bestrijden en dat we ook dát geld met rente terugkrijgen. Altijd een prachtig verhaal dat ‘wij’ verdienen aan de Euro! Dat de huizen van ‘wij’ met de komst van de euro twee keer zo duur zijn geworden vertellen ze er gemakshalve dan maar even niet bij. En het probleem van de verschillende valuta en het ‘gemak’ voor de burger? Dat je in het buitenland niet hoeft te wisselen maar ook daar gewoon kan pinnen wordt dan ook even weggelaten.

Onze politici geloven ook niet meer in oplosbaarheid van de crisis. Dat merk je aan alles. Hun ondankbare taak is om ons nog even aan het lijntje te houden. De voorspelling is dat binnenkort op een onverwacht moment de banken twee weken dicht gaan en niemand bij z’n geld kan. Dan gaat er iets gebeuren dat zijn weerga niet kent. Zuid-Europa krijgt dan een eigen valuta en de landen die er boven liggen krijgen ook een eigen valuta. Dat Nederland en Duitsland samen een nieuwe munteenheid krijgen is een reële optie.

Als dat niet gebeurd is volgens economen de volgende crisis de pensioencrisis. Nederland is het enige land van Europa dat geld heeft gespaard voor onze pensioenen. Andere landen hebben hier niet voor gespaard. Roemenië hoopt nog snel even toe te treden tot de euro om ook nog een paar miljard uit deze Nederlandse geldpot te krijgen voordat de stekker er wordt uitgetrokken.

Het wordt tijd dat Nederland en Duitsland de dienst gaan uitmaken en niet het failliete Frankrijk. Wat hebben wij als Nederland nou aan een top-overleg tussen Merkel en Sarkozy?

Persoonlijk word ik wel gek van het CDA, de VVD en rest van de club die ons zuurverdiende geld aan het uitdelen is. Altijd maar achter andere landen lopen. Volgens mij hebben de mensen in Den Haag nog steeds weinig feeling met het volk en hebben ze niets geleerd van het voorval wat hun 10 jaar geleden is overkomen…de opkomst van Pim Fortuin.

Tot slot vind ik dat alle politici die op onverantwoorde wijze met ons gemeenschapsgeld omgaan persoonlijk aansprakelijk moeten kunnen worden gesteld voor hun tekortkomingen (de RIK-regeling happy :)). Als achteraf blijkt dat wij het geld niet terugkrijgen moeten deze politici net als ieder normale burger in de schuldsanering (WSNP).
Als zij dus geld verspillen moeten ze net als iedere burger die in de WSNP komt: al hun spaartegoeden inleveren, huis verkopen, bezittingen verkopen en de opbrengsten in de staatskas storten. Vervolgens naar een huurhuis en drie jaar lang leven op bijstandsniveau.
Dat betekent dat zijn terug gaan van ruim € 8.000,-- per maand naar ongeveer € 1.300,-- per maand. Daar moet dan o.a. de huur nog af.

Op dit moment is het vrijheid blijheid. Van de crisis krijgen politici niets mee, ze gaan met een goed gevulde sok naar huis en hebben een rijkelijke wachtgeldregeling. Mijns inziens is deze RIK-regeling de juiste manier om ze verantwoordelijkheid te laten dragen.

Het liefst morgen weer terug naar de gulden!


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2011-11-12 - 17:58:36 send message to maewim

ik denk dat je eens goed moet nadenken een paar jaar
jaar betaalde je voor een blauwgela ara in de winkel een 1600 euro en momenteel betaal je nog 1600
waar is de crisis dan
de crisis is dat dat liefhebber mekaar beconcureren en de opkopers met meer winst aan de haal gaan
aan alle liefhebbers een beetje meer haar op de tanden en ze zullen wel meer geven


anges
Website Member
Posts :27

Website Member
2011-11-12 - 18:37:34 send message to anges

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

je mag het nt altijd op de crisis schuiven ,veel heeft er mee te maken dat de prijs zo evolueert, ik spreek dan over de iets gemiddelde duurdere soorten parkieten, papegaaien
als je van een bepaalde soort ziet dat die omhoog gaat en er geld mee te verdienen is springen er veel op de kar om die ook te kweken en gaat er in korte tijd een meer aanbod zijn waardoor men verplicht is om tegen mindere prijs te verkopen
als je zowat de parkieten en papegaaien markt volgt via internet zie je al snel wat in de lift zit, er zijn bepaalde soorten in, het is zowat een modeverschijnsel die iedereen wil.
je ziet wel ook dat van vele soorten die vroeger zeldzaam waren dat die nu veel meer te verkrijgen zijn. ik denk dat er dus nog altijd heel veel word gekweekt


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2011-11-12 - 19:25:09 send message to Ann*

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Vogels aankopen moet ik voorlopig niet meer doen want de volières zitten vol, dus in die zin zal de crisis hier geen invloed hebben (en nu maar hopen dat er geen doodgaan en ik er opeens wel moet kopen). En ik heb eigenlijk nog nooit vogels aangekocht omdat ze de naam hebben makkelijk te kweken of omdat ze op dat moment goed in de markt liggen. Ik koop vogels omdat ik ze graag wil hebben, in combinatie met mijn financiele mogelijkheden, en niet omdat mogelijkerwijs de eventuele jongen schoon geld gaan opbrengen. Gelukkig maar dat ik het nooit daarvoor gedaan heb, anders was dit heel avontuur al een serieuze afknapper geweest.
Dus ja, dat de prijs nu van enkele soorten serieus zakt is jammer, iets terug krijgen zou echt wel goed zijn, maar als het niet zo is is het gewoon niet zo. De hobby en de vogels zijn me er niet minder lief om.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2011-11-12 - 19:32:47 send message to ineznick

De "rik regeling "geweldig , Rik ben het helemaal met je eens !!!!
Ik heb net even met Pauw en Witteman gebeld, je moet er maandagavond naar toe! Mensen die zulke ideeen hebben moeten op TV komen!
Nou even serieus, Rik , ik ben het echt met je eens.
Maar moeten wij , als de "gewone man"met zulke ideeen komen ? Misschien dat er meer mensen zo over denken en het eens zo op TV vertellen. Misschien dat er dan wat meer mensen tegenin gaan!!


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-11-12 - 19:59:56 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het grote grote probleem is dat die hypocrieten bij zo'n wetsvoorstel allemaal tegen zouden stemmen. Hun eigen belang staat voorop, daarna Europa en wij staan op de derde plaatsen.

Als ik geld bij de bank leen en het vervolgens aan iemand anders uitleen die het niet aan mij terugbetaald heb ik een groot probleem. Dan kom ik in de schuldsanering en moet ik bloeden. Helemaal terecht!

Waarom zouden Paulianeuze politici niet hoeven te bloeden in het geval zij fouten maken? Die verlaten gewoon de politiek en komen vaak weer ergens anders op een goede positie terecht.

In mijn ogen zouden politici als mensen moeten worden behandeld. De mogelijkheid scheppen om ze persoonlijk aansprakelijk te stellen voor fouten die ze gemeenschapsgeld hebben gemaakt! Ik ben bang dat Jan Kees dan heel slecht slaapt en geen hap meer door zijn keel krijgt.

Blij dat eindelijk iemand het een keer met me eens is Ineznick!

Natuurlijk ben ik bereid om bij Pauw&Witteman mij verhaal te bepleiten. Als je maandag inschakeld en er zit een jongen met een rood kwaad hoofd aan tafel dan ben ik het! laugh :D


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-11-12 - 20:13:45 send message to mijnkaketoes.nl

Ik ga gewoon emigreren naar Griekenland mijn geld is daar al


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-11-12 - 20:53:38 send message to Karel

Goed verhaal (2x) Rik, maar ik heb een vraagje:

quote
Het liefst morgen weer terug naar de gulden!



Gezien de Nederlandse positie, zal de gulden in dat geval een keiharde munt worden, die voor landen als Griekenland en Italie niet meer te betalen zal zijn. Toevallig zijn dit nou net twee landen waar we erg veel naar exporteren. Als deze export wegvalt zullen er in Nederland nogal wat bedrijven failliet gaan en duizenden zullen hun baan verliezen.
Is dat niet erg dan?


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-11-12 - 21:54:42 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Gezien de Nederlandse positie, zal de gulden in dat geval een keiharde munt worden, die voor landen als Griekenland en Italie niet meer te betalen zal zijn. Toevallig zijn dit nou net twee landen waar we erg veel naar exporteren. Als deze export wegvalt zullen er in Nederland nogal wat bedrijven failliet gaan en duizenden zullen hun baan verliezen. Is dat niet erg dan?


Mijn mening is dat dit ‘scenario’ als bangmakerij door politici de wereld is in geholpen. Dat hebben ze gedaan om draagkracht voor de euro te blijven te houden. Het verhaal hebben ze 20 jaar geleden al bedacht. Rik is niet gek. happy :)

In Griekenland en Italië is het geld op en wij moeten bijstorten. En laat dit nu toevallig de landen zijn waaraan wij precies zoveel verdienen! Niet dus! Zeg nu zelf: als het om België zou gaan dan hadden ze in dit verhaal ‘België’ ingevuld. Was het Oostenrijk dan hadden ze ‘Oostenrijk’ ingevuld.

De ellende voor de politici is dat ze eerst deze fabels de wereld in hebben geholpen en nu alsnog een verhaal met een goed einde moeten bedenken. Nu het geld in Griekenland, Italië en Frankrijk op is zullen we wel terugmoeten. Het probleem is te groot geworden. Wat maakt het voor Griekenland nu uit of de euro niet te betalen is of dat de gulden niet te betalen is? Geen euro’s hebben of geen guldens hebben is hetzelfde. De 'duizenden' banen die hier verloren gaan is goedkoper dan Griekenland 100 jaar te blijven steunen.

Op gekscherende vragen aan politici of de mogelijkheid bestaat dat Duitsland en Nederland samen een nieuwe munteenheid krijgen wordt serieus ingegaan. De Hollandse Mark. Eigenlijk kan het ook niet anders dan dat de euro op zijn einde loopt. Binnenkort komen er verkiezingen en er komt vanzelf een land dat stemt op een soort Geert die vervolgens de knuppel in het hoenderhok gooit en een volmondig ‘NEE’ zegt tegen de euro. Misschien komt dat wel uit Griekenland zelf. Daar is al een halve burgeroorlog aan de gang…alleen het echte geweld en de wapens ontbreken. Ik zou ook tegen het plafond springen als ik € 600,-- pensioen kreeg en daar € 100,-- vanaf zou gaan.

Wat maakt het uit…Papandreao of Papademos? Ze moeten allebei even veel bezuinigen. De Grieken denken alleen dat Papademos minder pijn doet. Begrijp jij het nog? Geef mij maar Papa finitos.laugh :D

Geloof mij maar dat alle politici in heel Europa op dit moment heel druk in weer zijn om een goed einde aan het sprookjestijdperk van de huidige euro te breien. Het is alleen de vraag wanneer welk land als eerste de knuppel in het hoenderhok gooit. De is dus niet ‘of’ maar ‘wanneer’.

Hier durf ik al mijn vogels op in te zetten.happy :)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2011-11-12 - 22:26:44 send message to johanblok

Wat betreft vogels denk ik dat er met name bij papegaaien een heel normale correctie aan de gang is, nadat ze een paar jaar terug veel duurder zijn geworden. Als we in Nederland de gevolgen van de crisis echt gaan merken, dan zal zich dat zeker verder doorzetten. Tot nu toe heeft nog vrijwel geen burger in Nederland de crisis in zijn portemonnee gevoeld, dat begint pas volgend jaar een beetje (uitzondering zijn werklozen).

Verder denk ik dat verhalen ala Rik over europa, euro e.d. hoofdzakelijk gebaseerd zijn op onkunde. Er is sinds 2008 sprake van een schuldencrisis waardoor het financiele systeem gebaseerd op economische groei, ongebreideld uitlenen, en verregaand verhandelen van leningen op zijn grondvesten schudt. Door de verregaande globalisering van de afgelopen decennia heeft dat verstrekkende gevolgen die zich niets aantrekken van landsgrenzen. De val van Amerikaanse banken had ook grote gevolgen voor Europese en Nederlandse banken. Binnen Europa speelt die verwevenheid zich ook politiek binnen de europese unie af, maar zonder dat zouden er even goed grote problemen zijn. Diezelfde globalisering heeft Nederland overigens grote welvaart opgeleverd.

Het grote probleem is dat de politieke situatie en de wijze van samenwerking binnen de europese unie het heel erg moeilijk maakt om tijdig en krachtdadig op te treden. Daarvoor heeft men (met name Nederland, Duitsland, Frankrijk) indertijd te weinig soevereiniteit willen afstaan. Daarbij staan politici met de rug tegen de muur en verkeren in een groot spagaat: bij elke 'europese' beslissing moeten zij die 'thuis' kunnen uitleggen. Daardoor nemen ze alleen halfslachtige besluiten die de zaak alleen maar erger maken.

Het zijn zeer fascinerende en spannende tijden. Op grotere schaal is de echt grote uitdaging niet of we hier in Nederland een (onnodig) hoog welvaartspeil in stand kunnen houden, maar of Europa in zijn geheel niet te ver terugvalt in haar oude nationalistische rivaliteiten.

Op iets kleinere schaal zijn er 2 grote financiele problemen voor Nederland die moeilijk te verenigen zijn met een langere tijd van crisis: sterk oplopende gezondheidszorgkosten en een onverantwoord hoge huizenschuld. Beiden hebben overigens niets met Europa te maken. De veel te hoge huizenschulden hebben wel alles te maken met de schuldencrisis.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 159 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede