Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > heeft de crisis ook invloed op de vogelhobby ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-04-23 - 09:36:00 send message to ineznick

Zie net op de tv dat we nu helemaal in een crisis gaan komen. Wat een zooitje daar in Den Haag!
Hopen dat er straks een nieuwe regering komt , die wel daadkrachtig is!
Het heeft wel niet zoveel met vogels te maken , maar het heeft wel mijn aandacht . We moeten het gewoon afwachten. Maar denk dat we de eerste jaren er nog wel wat van gaan merken en zullen we het ook gaan merken in onze hobby.


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2012-04-23 - 10:30:42 send message to oli4

Misschien, misschien ook niet!
Mensen zullen al eens eerder hun dure reizen en dergelije achterwege laten en een goedkopere hobby zoeken, een alternatief. Nu niet dat vogels houden een goedkope hobby is, verre van, de rekeningen stapelen zich hier ook op. Maar volgens mij hoeft de cisis nu niet meteen een invloed te hebben op de goedkopere soorten. De speciaaldere en duurdere vogelsoorten zullen volgens mij inderdaad wel moeilijker verkocht geraakt worden. En jah, een echte vogelliefhebber die iets bepaald wilt, en wat goede nakweek heeft laat zich volgens mij ook niet direct tegenhouden om iets bepaald aan te schaffen razz :p Ik denk dat dit voor iedereen iets persoonlijk is, en dat een vogelliefhebber voor zichzelf moet uitmaken wat hij hiermee doet.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-04-23 - 12:52:44 send message to ineznick

Ja Oli, ben het helemaal met je eens. De goedkopere vogels dat zal wel gaan , maar ik zie nu al dat de duurdere soorten veel langer op MP en hier staan.
En zolang heel veel mensen nog 2 keer per jaar op vakantie kunnen gaan! Ik denk dat je afwegingen moet maken wat je het belangrijkst vindt. We gaan het allemaal meemaken.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-04-23 - 14:13:25 send message to Rik

Aan de andere kant…waar heeft de crisis geen invloed op?

Dat mensen met de crisis nu een afweging moeten maken tussen bijvoorbeeld dure vakanties en andere zaken geloof ik niet. Er zijn genoeg gezinnen die nét rond kunnen komen maar geen geld overhouden voor ‘luxe’ zaken. Met de nieuwe bezuinigen wordt het voor deze mensen een uitdaging of nu nét wel of nét niet rond kunnen komen.

Er zijn inderdaad heel veel mensen die twee keer per jaar op vakantie gaan maar er zijn ook heel veel gezinnen die niet één keer per jaar op vakantie gaan. Dat van bepaalde mensen hun budget ontoereikend is om op vakantie te gaan zul je niet snel van ze horen.

En de vogelhobby? Die kun je net zo duur maken als je zelf wilt.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-04-23 - 19:18:35 send message to Karel

quote
En de vogelhobby? Die kun je net zo duur maken als je zelf wilt.



Zo is dat maar net. De vogelliefhebberij is er altijd een geweest voor álle beurzen, en dat zal niet snel veranderen.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-04-23 - 21:40:15 send message to Ton Koek

Helemaal mee eens.
Met een paar koppels bv zilverbekjes kun je erg veel plezier beleven.

De "crisis" valt volgens mij voor 80% van de bevolking ook erg mee, kijk eens op zaterdagmiddag bij een albert heijn, karren vol dure luxe dingen.

Hopelijk wordt het aso-beleid van wilders I snel teruggedraaid en ongedaan gemaakt, dan maakt de andere 20% ook weer een kans in de maatschappij.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-04-24 - 01:07:36 send message to ineznick

Ja Ton, daar heb je ook wel weer gelijk in. Ik heb zelf ook niet al te dure vogels en ik geniet er elke dag van. En ja bij ons is dat niet veel anders in de supermarkt. Waar klagen we dan toch over.
Maar het gaat mij er om dat de banken er een zooitje van gemaakt hebben en nu we in een crisis zijn belandt , mag de gewone burger er voor op draaien! De regering heeft de banken toch 17 miljard geleend, er moet nu 18 miljard bezuinigd worden ? Nou , als de banken het geld terug betalen............ dan moet er nog 1 miljard bezuinigd worden ? Of ga ik nu te kort door de bocht???


Sieta
Website Member
Posts :28

Website Member
2012-04-29 - 21:59:16 send message to Sieta

Zou het ook kunnen zijn dat voor de crisis de prijzen te sterk zijn gestegen o.a. door invoering van de euro. Een kanarie die toen f 17,50 kostte, kost nu hetzelfde in euro's. Dit geldt voor veel meer soorten. Ik noem het een natuurlijk proces waarbij de prijzen weer dalen tot normale waardes.
Is dat erg, misschien wel als je (te)duur gekocht hebt, maar is dat wel duur want je wilde de vogels toch wel heel graag hebben.
Het is niet erg als je nu koopt, je kunt dan de jongen ook tegen normale prijzen aanbieden.
Ik denk dat er bij normale prijzen eerder weer meer verkocht/gekocht gaat worden en dat is is altijd goed voor de vogelhobby.


mollejong
Website Member
Posts :32

Website Member
2012-05-09 - 02:59:23 send message to mollejong

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Een pakje goed kopen biscuit kosten 19 gulden cent. twee dagen na de euro invoering 24 euro cent. Dat ging eigenlijk met alle producten in supermarkten zo. Dus eigenlijk meer dan het dubbelen betalen terwijl je salaris met meer dan de helft geslonken is op de bank rekening.
Maar goed wij zijn nederlanders en lopen met de grote menigte mee, net als onze vertegenwoordigers van het land die een kabinet vormen waar wij voor gekozen hebben met hun mooie praatjes.
Goed al goed, niemand te vree uit eindelijk maar wat nog het ergste van alles is dat er niemand tegen in opstand komt. Waarom kunnen ze het in duitsland, belgie en griekenland wel?
Vraag me wel eens af waarom wij dan niet en laten jaar in jaar uit verkeerde beslissingen nemen door ons gekozen overheid?
Waarom laten wij als volk over ons heen lopen en alles met ons doen omdat een één of ander regering dit zo best vind om te slijmen bij de rest van europa en zeker bij de yanken waar we zo graag op willen lijken.
Sorry dat ik het zeg maar ik vind dit (mijn eigen land) maar een zielig K..... land.


Geert-Best
Website Member
Posts :199

Website Member
2012-05-09 - 07:19:11 send message to Geert-Best

Dan is de beste oplossing gaan emigreren.
Bijvoorbeeld naar Griekenland. Kijken of je daar blij van wordt. laugh :D


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-05-09 - 07:56:41 send message to eric 008

@geert
hoe denk je dan de brandstofprijzen?
als een volk nee heeft gestemt maak niet uit want daar word met een verdragje wel een punt aan gepraat zodat we toch moeten bloeie .
waarom betalen wij het meest aan eu ?

denk toch dat het wilders word 12 sep.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-05-09 - 09:39:37 send message to Daniel

Eric, heb jij Wilders al met oplossingen zien komen? Hij roept heel hard wat de mensen willen horen en wanneer het er op aan komt laat hij die mening toch vallen of loopt hij weg voor zijn verantwoordelijkheid.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-05-09 - 12:46:02 send message to Ton Koek

Diezelfde blondie stemde wel voor het akkoord over de begrotingsdiscipline (de 3% regel)waar hij nu zo tegen ageert. Hoe verklaar je dat?


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2012-05-09 - 13:12:02 send message to molineti

het regeerakkoord is een compromis tussen partijen waarbij iedere partij water bij de wijn moet doen.

op het moment dat je breekt hoef je je niet meer hier aan te houden,en kun je als partij weer je eigen standpunten gaan verdedigen.

Dit doet dan ook elke partij;VVD,CDA,PVDA,D66,Groen rechts ETC zijn hier ook geen uitzonderingen op.

D66 heeft nu bijvoorbeeld de mond vol over de nodige hervormingen ,tijdens tweemaal paars hoorde je ze nergens over.

Politiek werkt veelal hoe de wind staat waait mijn jasjesad :(


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-05-09 - 13:40:52 send message to Karel

quote
Een pakje goed kopen biscuit kosten 19 gulden cent. twee dagen na de euro invoering 24 euro cent. Dat ging eigenlijk met alle producten in supermarkten zo


Nee, dat ging niet met alle producten zo. Over het geheel genomen zijn de prijzen door de invoering van euro nauwelijks hoger geworden. Uiteraard hebben enkele middenstanders toen wel incidenteel van de gelegenheid gebruik gemaakt om ons een poot uit te draaien.

Helaas blijft een groep mensen na meer dan tien jaar en diverse onderzoeken later, nog steeds roepen dat álles door euro duurder is geworden, terwijl dat bewezen is niet waar te zijn!

Nederlanders mopperen graag en blijven elkaar helaas voortdurend napraten omdat mopperen "zo lekker" is.wink ;)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 122 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede