Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > (titel gewijzigd) Handopfok door winkeliers, goed of niet? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-09-16 - 09:20:45

quote
Maar laten niemand in de kou staan, als men onverhoopt toch een dergelijke baby heeft aangekocht

BABY???? Baby is een mens en do grootste fout is natuurlijk om een dier als een mens te zien!
Hoe vroeg je hem ook het nest haalt het wordt nooit een baby!!
Het is en blijft een dier, hoe waardevol ook, met zijn eigen soort en raskenmerken.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-09-16 - 09:44:19

Peter, ik heb het filmpje op Stop-killing-Baby-Parrots ook bekeken en vind het inderdaad ook walgelijk!

Daar heb je helemaal gelijk in, maar het begin is natuurlijk eigenlijk niet anders dan wat jullie doen, toch?
Of je een papegaaienkuiken nu hardhandig of liefdevol uit zijn nest trekt, het resultaat blijft eender: een kuiken dat uit zijn vertrouwde donkere omgeving wordt gehaald en volkomen gedesorienteerd in een nieuwe omgeving wordt geforceerd.

Toch?


Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2006-09-16 - 11:08:33

Hoe jullie discussies voeren is echt vreselijk triest. Het enige wat hier gebeurt is dat mensen constant over en weer worden beschuldigd wanneer ze hun mening uiten. Niemand die zich hier op deze manier in mengt zal meer klanten werven, dus als ze echt belangen hebben zouden ze het wel slimmer aanpakken denk ik zo.

Karel: Jouw vergelijking slaat helemaal nergens op. Als je het verschil niet kunt zien tussen de misselijkmakende mishandeling die je op het filmpje ziet en mensen die hun jongen met liefde groot brengen moet jezelf je eens goed na laten kijken!


leon k
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-09-16 - 11:14:01

ja ik snap ook heel de discussie niet meer hoor.iedereen heefd een eigen mening en mag dat gewoon zeggen vind ik,daar is niks mis mee.
er word zover teruggezocht dat het nergens meer op slaat.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2006-09-16 - 11:14:57

Hoe jullie discussies voeren is echt vreselijk triest

Karel: Jouw vergelijking slaat helemaal nergens op. Als je het verschil niet kunt zien tussen de misselijkmakende mishandeling die je op het filmpje ziet en mensen die hun jongen met liefde groot brengen moet jezelf je eens goed na laten kijken!


Wat je zegt Roosje.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-09-16 - 11:45:19

quote
Daar heb je helemaal gelijk in, maar het begin is natuurlijk eigenlijk niet anders dan wat jullie doen, toch?
Of je een papegaaienkuiken nu hardhandig of liefdevol uit zijn nest trekt, het resultaat blijft eender: een kuiken dat uit zijn vertrouwde donkere omgeving wordt gehaald en volkomen gedesorienteerd in een nieuwe omgeving wordt geforceerd.

Even blijven lezen mensen. Hans stelt een duidelijke vraag. Hij vergelijkt helemaal niets!
En de basis is volgens mij idd nog waar ook. De jonge vogels worden uit hun nest gehaald {de vertrouwde donkere omgeving} en in een nieuwe omgeving geforseerd {geplaatst tegen de wil van het dier, deze heeft er niet zelf voor gekozen}.
Elk verder vergelijk houd hier dan ook direct op. En het eindresultaat als ze in de huiskamer komen is volkomen anders!


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-09-16 - 11:46:56

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dank je Erwin, dat is precies zoals ik het bedoel. Niets meer en niets minder.

Jammer dat sommigen niet de moeite nemen om goed te lezen en te begrijpen wat er precies staat en bedoeld wordt. Zo wordt discussieren inderdaad vreselijk triest. (toch?)wink ;)


Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2006-09-16 - 12:30:37

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Oh dan zal ik voortaan wel toch? Achter mijn reacties zetten, dan kan ik alles zeggen, want dan is het een vraag en komt het niet over als een conclusie, toch?

Nee eigenlijk wil ik me hier helemaal niet meer in mengen. Die tijd steek ik liever in mijn met de hand opgevoede vogels happy :)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-09-16 - 18:06:30

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Idd goed lezen is tegenwoordig ook een kunst, wel jammer dat men dan niet op de feiten ingaat.

Dat zo'n discussie dan niet leuk is voor een bepaalde groep mensen en dat dan alleen maar emotioneel kan reageren is eigen raar.

Feit is en blijft als te veel jonge kaketoes, ara's en grijze roodstaarten de huiskamer via handopfok in verdwijnen dan zal import moeilijk zijn uit te bannen.

En als import dan wordt uitgebannen dan blijft er weinig over in de toekomst voor de handopfok, met gevolg stijgende prijzen en nog meer handopfok. (zouden er dan belangen zijn?)

Immers de jongen van vandaag zijn de kweekvogels van morgen. (en er valt weinig te kweken als het allemaal in de huiskamer zit)

Uiteindelijk hebben dus de hobbyisten ook belang met een gezonde genpool en voldoende kweekvogels waarvan men af en toe eens een nakweek kan bekomen voor de handopfok.

Het begint er op te lijken dat zulke onderwerpen niet of nauwelijks zijn te bediscussiëren.

Ik weet drommels goed dat genoeg forumleden die de handopfok ter hand hebben genomen dit buitengewoon goed en zorgvullig zullen doen met de verkregen nakweken. (dit is immers ook in belang van de toekomstige eigenaar)

De grootverbruikers op dit gebied zullen hier niet discuseren maar worden dus wel indirect beschermd door de hobbyisten van handopfok.

Alleen dat alles zo'n beetje in de handopfok verdwijnt schijnt moeilijk bespreekbaar te zijn.

Dat vind ik nou ontzettend jammer, dit geeft een somber toekomstbeeld m.b.t. de papegaaienkweek in Nederland of daarbuiten.

Ik kan allen hopen dat het gezonde verstand zegeviert en dat geld het onderspit gaat delven.
(alhoewel dit misschien tegen beter weten in is)
Gert


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-09-16 - 18:34:31

Ik vind het echt jammer dat sommige mensen niet goed lezen en feiten als meningen zien.
Zich ook niet verder verdiepen in de situatie.

Als je denkt dat(handopfok) mensen geen voordeel hebben bij hier propageren weet je waarschijnlijk niet hoe het werkt.

Nogmaals,ik vind het jamme dat men zich niet verder verdiept in de situatie.
Zoals de tegenstanders het wel hebben gedaan.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-09-16 - 19:26:13

quote
Nogmaals,ik vind het jamme dat men zich niet verder verdiept in de situatie.
Zoals de tegenstanders het wel hebben gedaan.

Niet alleen de tegenstanders hebben zich in de materie verdiept hoor. Er zijn genoeg voorstanders die zich er minstens net zo diep in hebben verdiept.



pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2006-09-16 - 22:50:47

lezen is een kunst, die door weinig mensen beheerd wordt


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2006-09-17 - 08:42:58

sad :(

Heb met verbazing de reactie's gelezen.
Zeker de vergelijking met het weg nemen van de BABY'S bij de ouders, en het filmpje.
Dit is bewust beeldvorming scheppen, of, wat ook mogelijk is, heel weinig kennis.

Hoe je een BABY onder de ouders weg haalt, zonder dat deze BABY als laatste de angst kreten hoort van zijn ouders.

Hoe je een BABY vervoert naar zijn indien nodig couveuze, of anderszinse bescherming.

Hoe je een BABY, behandeld om de mens alszijnde zijn opvoeder te zien, zeker in de eerste dagen.

Vereist een speciale aanpak, omdit zonder stress te laten verlopen.

Kan me erwel wat bij voorstellen, hoe dit gedaan wordt, gezien de reactie's.

Dit zie je dan ook terug in het gedrag van de BABY papegaaien/ara's/kaketoe's die op een dergelijke wijze uit het midden van het warme nest zijn gerukt, hyperactief gedrag/angstig en timide gedrag/onzeker gedrag/ en een combinatie van deze gedrags stoornissen.
Begrijpelijk, als de laatste tonen zijn die je gehoord hebt, de angst/paniek tonen van je ouders bij het weg sleuren van je eigen persoontje.
Dit gebeurt, zeker weten, handschoenen zo dik, dat een beer er nog niet doorheen zou komen, atributen in elkaar geknutselt, van gaas tot ijzeren roostertjes, om de ouders op afstand te drukken en te houden.
Paniek aanvallen in blinde woede waarbij BABY'S worden overlopen of nog erger.

Blote handen Heren, zonder een enkele paniek kreet.
Wij voelen er niets voor om weken stress symptomen te moeten behandelen voordat we aan karakter building kunnen beginnen.

Roosje en Leon.

Maak je niet druk, Ik heb al menigmaal de degens gekruist met deze Heren.

Op veel punten zijn we het best eens, ook wij zijn tegen uitbuiting van de natuur, ook wij zijn tegen het gesol van BABY'S, ook wij zijn voor een algehele import stop, ook wij zijn tegen het melken van de meest gewilde huiskamer kromsnavels.
Ook ons doet het pijn om te zien/lezen dat er jongen nog op de pap zitten en het volgende legsel is weer bezig uit te vallen.

Maar heb dit ook al eerder geschreven, wij vallen niemand aan.
Proberen met voorlichting het tij te keren, maar ook al is internet nog zo'n machtig medium, sommige bereik je nooit.
Hier zal de natuur wel afrekenen, heel jammer dat het met veel leed gepaard moet gaan.

Beste Heren, ga het voorlopig hierbij laten, U zult gezien hebben dat mijn reactie's niet vlot afkomen, (zijn jullie niet gewend van Peter), maar ondanks dat dit alles me zeer na aan het hart ligt, zijn er even veel belangrijkere dingen in het leven.

Lees zoals je wilt, met of zonder gekleurde bril.
Maar lees dan wel alles, en verval niet in oude gewoonte's.

Denk dat mijn vraag aan het beheer van V.A beter direct gesteld kan worden, wat ik dan ook zal doen,zodra mijn tijd wat ruimer is.

Groet
wink ;)
Peter.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-09-17 - 09:24:06

quote
Wij voelen er niets voor om weken stress symptomen te moeten behandelen voordat we aan karakter building kunnen beginnen.

Om van een BABY(???) een mensje te maken.

quote
Roosje en Leon.

Maak je niet druk, Ik heb al menigmaal de degens gekruist met deze Heren.

En met de staart tussen de benen afgedropen omdat je het met feiten niet afkon.

quote
Maar heb dit ook al eerder geschreven, wij vallen niemand aan.

Zoals al eerder is aangegeven, lezen is moeilijk, zelfs herinneren wat je zelf hebt geschreven.
Je hebt geen tijd meer(nieuwe baby's opvoeren??), anders zul je je eigen stukjes weer eens moeten lezen.
Of ga je weer alles verwijderen zoals de vorige keer?
Je doel zul je wel weer bereikt hebben, reclame voor je eigen jongen.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-09-17 - 09:37:49

verbazend dit topic.de vraag waar het allemaal om begon is onbeandwoord gebleven.dan ook nog is iedereen die elkaar ook nog is verteld hoe en wat ze moeten doen.Gelukkig leven we in een vrij land en bepalen we zelf wat we wel of niet moeten doen.
of het nou goed is of niet wat er dan gebeurd.

Leven en laten leven.
Groeten Dennis




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 176 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede