Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > (titel gewijzigd) Handopfok door winkeliers, goed of niet? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
<<< vorige


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-09-19 - 13:32:46

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Merkwaardigerwijs pakken de voorstanders, al dan niet 100% heet allemaal zo persoonlijk op, waarom toch????

Misschien heb je zelf het antwoord hierop ook?

Terug on topic?
Mijn standpunt ken je nu wel. En of je er nu mee ens kunt zijn of niet, het is mijn mening! Nu, op dit moment!



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-09-19 - 13:36:02

Dames en heren: u is mij allen even lief....maar zullen we het weer over vogels hebben?

Misschien kan de term "commerciele belangen" nu ook verder als afgedaan worden beschouwd?

Zoals Erwin zegt: back to topic??


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2006-09-19 - 18:03:32

Dacht zoek eens even in het forum over kweken met hand opfok, niet iedereen heeft er slechte ervaringen mee.
Was eigenlijk op zoek naar het topic waarin hand opfok als oplossing wordt gezien om de import te stoppen, maar kan het niet vinden.



Auteur Onderwerp : Kweken met handopfok papegaaien
kurt fierens
Website Member
Posts :161

Website Member
2005-04-22 - 09:36:58 send message to kurt fierens
Hoi,

Een rondvraag voor diegene die wensen te reagerenhappy happy :). Wie heeft er met handopfok van papegaaien jongen gekweekt die door de ouders zelfstandig gebracht werden en welke soort papegaai was het. Met deze vraag wil ik gewoon nagaan of er al heel wat mensen goede resultaten behaald hebben met handopfok vogels. De slechte resultaten moet ik niet weten. Daar zijn al genoeg onderwerpen over geweest. De bedoeling is om een beeld te krijgen van welke soort papegaai er als handopfok in slaagt om zijn jongen tot op de stok groot te brengen. Persoonlijk heb ik ook enkele handopfok papegaaien en die doen het even goed als mijn andere papegaaien. Maar misschien als jullie meewerken op een positieve manier kunnen we een indruk krijgen hoe goed de handopfokken het doen bij de kwekers.

Kurt

kurt fierens
Website Member
Posts :161

Website Member
2005-04-22 - 09:41:15 send message to kurt fierens
Hoi,

zo kunnen jullie op dit onderwerp bijvoorbeeld reageren:
*goffini kaketoe pop handopfok 1 jong grootgebracht tot zelfstandigheid maar man plukt het jong
* jardine beide handopfok jongen grootgebracht to zelfstandigheid

Kurt

tasja
Website Member
Posts :21

Website Member
2005-04-22 - 14:31:21 send message to tasja
hallo Kurt wink wink ;)
Wij hebben een koppel rosékaketoe's die beiden handopfok zijn.
vorig jaar 1 ei, het jong hebben ze zelf grootgebracht maar ze plukte het wel iets.
Nu hebben ze 2 eieren dus afwachten wat ze ermee gaan doen.

Groetjes:
Tasja.

kurt fierens
Website Member
Posts :161

Website Member
2005-04-22 - 14:49:27 send message to kurt fierens
Dank je Tasja,

Zijn er nog mensen met ervaring met dit onderwerp

Kurt

wiechmann
Website Member
Posts :210

Website Member
2005-04-22 - 14:58:15 send message to wiechmann
Dit bericht is 1 keer gewijzigd

blauw gele ara pop handopfok man natuurbroed 2x 2 jong grootgebracht nu aan 1 jong bezig


asfoer
Website Member
Posts :18

Website Member
2005-04-22 - 23:27:29 send message to asfoer
meiers bijde handopfok jongen zonder problemen groot.
bonteboeren bijde handopfok begonen aan de poten na het ringen dus na ringen hand op fok
grijze pop hand opfok man wildvang jongen probleemloos groot
edels pop handopfok man wildvang jongen probleemloos groot.

vind dit een lueke vraag echt een uoderwetse vogelarena vraag.....................
asfoer

natasja
Website Member
Posts :1627

Website Member
2005-04-23 - 00:10:05 send message to natasja

quotevind dit een lueke vraag echt een uoderwetse vogelarena vraag.....................



*grin* ja want dit is typisch zo'n vraag waar ik geen zinnig antwoord op kan geven maar wel erg benieuwd ben naar de antwoorden van de andere , een echte ouderwetse vogelarena vraag dus ! happy happy :)

kurt fierens
Website Member
Posts :161

Website Member
2005-04-25 - 09:46:47 send message to kurt fierens
Kan zelf het lijstje nog wat aandikken:
Een collega van mij heeft 2 handtamme bonte boeren en die hebben hun jongen tot op de stok grootgebracht

kurt fierens
Website Member
Posts :161

Website Member
2005-04-28 - 09:14:49 send message to kurt fierens
Zijn er nog mensen die dit een leuke vraag vinden en zinnige antwoorden kunnen geven?

wiechmann
Website Member
Posts :210

Website Member
2005-04-28 - 13:11:23 send message to wiechmann
koppel grijze roodstaarten bijde handtam nu op 3eieren

Amara
Website Member
Posts :88

Website Member
2005-05-01 - 11:17:53 send message to Amara
Ik heb een koppel bl voorhoofden waarvan de pop eigen handopfok is van '99 legt nu 2 jaar al eieren maar is moeilijk te koppelen wat bij amazones wel normaal is,deze broed goed en ik probeer ze nu uit als pleegmoeder voor mijn albifrons.Afwachten dus !


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-09-19 - 19:33:58

En zo heb ik een paar pagina's geleden al de voorbeelden van de rose's , de naaktogen en witkuiven beschreven.

Maar ja dan wordt het door de "deskundigen"weer afgeschilderd als incidenteel etc.

Volg deze dicussie met veel belangstelling om zo objectief mogelijk mijn mening te vormen of eventueel bij te stellen. Zoals eerder gezegd ben ik geen tegenstander van handopfok (onder bepaalde voorwaarden) maar ook geen absolute tegenstander.

Mij valt altijd wel op in dit forum dat discussies altijd weer uitdraaien op het feit dat men zich aangevallen voelt of het idee heeft dan men beschuldigd wordt van alles en nog wat. Kortom verhitte discussies vol passie. Je kunt hier atijd negatief naar kijken maar misschien hoort dat ook wel een beetje bij onze hobby of de arenaleden. Naar mijn mening allemaal mensen die vol passie met hun hobby bezig zijn en wat mij betreft het beste voor hebben met hun natuurbroed of handopfok (tamme) vogel.

wink ;)Henk


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-09-19 - 19:57:16

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Goed gesproken Henk.

Nu weer over vogels:

quote
Maar ja dan wordt het door de "deskundigen"weer afgeschilderd als incidenteel etc.



Ik (en vele met mij?) hebben je verhaal over de kakatoes gelezen. Zelf heb ik een dergelijke ervaring met kleine geelkuiven. Ik heb in de 70s bijna tien jaar lang een (wildvang) kleine geelkuif pop als studiemaatje gehad. Zij was zeer tam, waar ik overigens zelf niets aan hoefde doen. Na tien jaar dus, kreeg ze een man en het klikte goed. Vanaf dat moment wilde ze niets meer van me weten heeft nog dat zelfde jaar eieren gehad.

Niet zo incidenteel dus, in ieder geval niet bij kakatoes.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-09-19 - 20:52:12

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Niet zo incidenteel dus, in ieder geval niet bij kakatoes.



Karel,

Praat je hier uitsluitend over eieren ,of ook over jongen op stok?

Eieren krijgen is veelal niet het probleem bij kakatoes.

Jongen op stok daar in tegen wel.

p.s
quote
"deskundigen"


De bruikbare informatie over het houden en kweken van vogels wordt volgens mij veelal door de´deskundigen´ gegeven.

Zonder deze ´deskundige´ zou het informatieve op deze site net als op diverse andere kromsnavelsites zeer laag zijn.

Jammer alleen van VA dat het bijna alleen over papagaaien gaatwink ;)

Natuurbroed witbuikcaique net voor het uitvliegen op de hand genomen,zou je toch tam moeten kunnen krijgen,niet?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-09-19 - 22:55:26

quote
Zonder deze ´deskundige´ zou het informatieve op deze site net als op diverse andere kromsnavelsites zeer laag zijn.


Waarschijnlijk wel, maar ik hecht toch ook veel waarde aan de vragen en opmerkingen van "beginners", want die houden daarmee de geest scherp en waarschuwen hiermee de "deskundigen" niet te berusten in wat zij weten, maar open te blijven staan voor nieuwe inzichten.


quote
Jammer alleen van VA dat het bijna alleen over papagaaien gaat


Natuurlijk, maar daar kunnen we zelf wat aan doen. Gewoon eigenwijs blijven schrijven over de vogels waar wij ons mee bezig houden happy :).
(Heb overigens zo'n 30 jaar ervaring met papegaaien en parkieten, dus ook niet echt een leek op dat gebiedwink ;))


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-09-19 - 23:29:05

quote
Karel,

Praat je hier uitsluitend over eieren ,of ook over jongen op stok?

Eieren krijgen is veelal niet het probleem bij kakatoes.

Jongen op stok daar in tegen wel.


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2006-09-20 - 01:52:47

Dag forumleden,ik heb vaak met gefronste wenkbrauwen"voorzover nog aanwezig"alle reacties gevolgd,zelf ben ik in principe een voorstander van natuurbroed,maar er kunnen zich wel eens omstandigheden voordoen waardoor je je bepaalde principe,s moet laten voor wat ze zijn op dat moment.
Los van dit alles valt mij op dat de,(tussen haakjes voor de goede lezers)aanstichter van dit alles,of ik moet iets gemist hebben,zich helemaal niet meer gemeld heeft in het verdere verloop van deze discussie,vind ik gezien de pittige uitspraken in het begin wel vreemd.
Hoe staan jullie daar tegenover?

Gr Kees.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-09-20 - 11:00:42

Kees,
Het verhaal wat betreft Djemi was vrij kort en duidelijk. Er zijn meerdere topics tegelijkertijd door haar hierover geopend en in de verschillende topics heeft ze reacties gehad.
De reden van het openen van deze topics had weinig dan niets te maken met het serieus vragen om advies maar waren puur bedoeld om negatieve aandacht te vragen over het genoemde bedrijf.

Dit topic kreeg een andere wending en is daarom ook in naam veranderd. wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-09-20 - 11:19:23

quote
Karel,

Praat je hier uitsluitend over eieren ,of ook over jongen op stok?


Helaas niet. De toedracht heb ik Molineti en BZB in pm toegelicht, gezien het persoonlijke tintje dat er mee samenhangt.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-09-23 - 08:13:15

het feit dat ik niet meer reageer op dit topic is puur omdat ik mijn mening heb weer gegeven. en ik weet dat er altijd voor en tegenstanders zullen zijn.
en dat mag ook .
maar ik heb geen zin om daar de heletijd maar op door te moeten hameren.
ik heb mijn mening en een ander heeft ook zijn mening.
zo is het en zo zal het ook blijfen.
en dan kun je daar wel over door gaan zeuren maar dat heeft geen zin.
dan gaat het steeds meer lijken dat je iedereen je mening op wil dringen en dat is zeer zeker niet mijn bedoeling.
dit ging direkt haast al mis in mijn discussie met jani.
nogmaals ik wil niemand aanvallen of mijn mening opdringen.
een ieder heeft het recht om van zijn hobby te genieten op zijn eigen manier.

groeten bert



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 219 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede