Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > (titel gewijzigd) Handopfok door winkeliers, goed of niet? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



leon k
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-09-18 - 19:05:17

dus met andere woorden iedereen die een mening heefd dat handopfok wel goed is heefd een plaat voor zijn kop wat je zelf aangeefd.kan je beter geen forum openen lijkt mij.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-09-18 - 19:31:58

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
dus met andere woorden iedereen die een mening heefd dat handopfok wel goed is heefd een plaat voor zijn kop


Nee Leon.

Iedereen die voor handopfok is en zich radicaal opstelt, en niet naar de argumenten van de anderen wil luisteren, heeft een plaat voor z'n kop.

en voorts:

Iedereen die tegen handopfok is en zich radicaal opstelt, en niet naar de argumenten van de anderen wil luisteren, heeft een plaat voor z'n kop.

Het is als het leven zelf...de waarheid en wijsheid liggen in het midden en juist de middengroep heeft weer wat kunnen leren van dit topic. Tenminste, ik wel in ieder geval happy :)wink ;).


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-09-18 - 19:32:26

Leon, je vergeet weer de feiten.
Er komen steeds meer gegevens boven water over de nadelen. Zoals aangegeven. Als je dus dat niet wilt zien dan heb je toch een ......


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2006-09-18 - 19:44:22

Leon,er zitten hier 3à4 slimme mensen en de rest zijn allemaal domme mensen,troost u ik ben ook bij de domme.


leon k
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-09-18 - 19:47:36

nou ik vind die nadelen wel meevallen hoor.
de vogels raken in de stres en het is niet goed als de jongen uitgehaald worden.tja en we hebben al onze vogels in een kooi zitten toch.


karis69
Website Member
Posts :6

Website Member
2006-09-18 - 19:58:41

Jani, heeft u wel eens een vogel tam gemaakt. nadat hij was uitgevlogen, en zelfstandig at.

Karel


leon k
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-09-18 - 20:05:11

ja jani ik snap er ook weinig van


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-09-18 - 20:15:39

Dat klopt! Vind het echt lullig om te zeggen.
Je hebt alleen maar weer de laatste topics gelezen en de rest al weer vergeten. Je gaat voorbij aan al die dingen die eerder zijn gezegd. Verder schijn je je dus ook niet op de hoogte te houden door de nieuwste inzichten eigen te maken.


leon k
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-09-18 - 20:28:11

BABY???? Baby is een mens en do grootste fout is natuurlijk om een dier als een mens te zien!
Hoe vroeg je hem ook het nest haalt het wordt nooit een baby!!
Het is en blijft een dier, hoe waardevol ook, met zijn eigen soort en raskenmerken.

omdat ik nou zo **** ben wil ik van jou weten waarom jij je kooi niet open zet en je vogels de vrijheid geefd dan.en dan zal ik je eigen woorden even gebruiken.HET IS EN BLIJFT EEN DIER.


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

karis69
Website Member
Posts :6

Website Member
2006-09-18 - 20:36:45

Ik heb het hele stuk eens doorgelezen, en vind het zeer interessant.
Ik ben zelf natuurbroedkweker, en heb mij nooit bezig gehouden, met handopfok.
Had dus eigenlijk ook geen mening hierover.
Nu ik dit hele stuk lees, heb ik wel een mening gevormd.
Ik zal alleen handopfok doen, wanneer het strikt noodzakelijk is.
Ik ben tot deze conclusie gekomen, door voor mijzelf een mening te vormen, uit alle geplaatste stukken.
Wat mij opviel, was dat voorstanders van handopfok, met geen of weinig onderbouwde feiten kwamen, in tegenstelling tot de tegenstanders.

Ik vind dit een zeer interessant forum, waar ik nog veel kan leren, het is alleen zo jammer, dat er veel mensen zijn, die hun mening niet onderbouwen, maar liever in het rond slaan.

Forumgroep, is toch een andere benaming voor discussiegroep, dus wanneer je ergens wel/niet mee eens bent, zeg dan ook waarom je er wel of niet mee eens bent, en ga geen anderen beledigen.

Mijn mening is nu dus gevormd, door mensen die tegen handopfok zijn, doordat die het beste hun mening onderbouwden.

Haal je voordeel uit dit forum en discussier, zonder rond te slaan.

Karel



leon k
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-09-18 - 20:45:40

wat je zegt heb je gelijk in karel dat iedereen een mening heefd en mag hebben.maar als je op alles wat je zegt aangevallen word terwijl je gewoon je mening geefd slaat nergens op.en als je net wat je zegt alles gelezen hebt vind ik dat het 2 kanten heefd.de 1 denkt er zo over en de ander weer niet.ik vind handopfok geen probleem maar menssen die ze zelfstandig bij de ouders laat ook niet,maar respecteer ieder zijn mening.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-09-18 - 20:49:26

quote
Ik ben tot deze conclusie gekomen, door voor mijzelf een mening te vormen, uit alle geplaatste stukken.



Dat bedoel ik! Welkom bij middengroep, die er wel wat van geleerd heeft!happy :)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-09-18 - 20:51:25

quote
wat je zegt heb je gelijk in karel


Dank je Leon! laugh :D (wordt een beetje verwarrend met 2 Karels)laugh :D


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-09-18 - 20:56:42

Je leest dus weer niet goed. Lees dat stuk van karel nog een keer door

quote
omdat ik nou zo **** ben wil ik van jou weten waarom jij je kooi niet open zet en je vogels de vrijheid geefd dan.en dan zal ik je eigen woorden even gebruiken.HET IS EN BLIJFT EEN DIER.


Dat je een lul bent zijn je eigen woorden, heb ik nooit gezegd noch gedacht. Verder slaat de vergelijking nergens op.
Een dier in een kooi blijft ook in zijn waarde in een kooi als hij zijn natuurlijk gedrag kan vertonen. En reken maar dat ik wel eens denk om niet meer vogels te houden.
Als je echter een jonge papegaai ziet als een baby probeer je er een mensje van te maken en dat wordt het nooit(met teleurstelling tot gevolg en ellende voor de vogel).


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

karis69
Website Member
Posts :6

Website Member
2006-09-18 - 21:10:13

Maar onderbouw je mening dan ook goed Leon, dat is discussie, en met een goed onderbouwde mening, zullen ze ook niet zo snel geaggiteerd reageren.

Wat ik gewoon mis bij de voorstanders van handopfok, is hun uitleg over wat het verschil is in tam maken, bij een jonge dat uit het nest gehaald wordt, of dat net zelfstandig is.
In mijn omgeving ken ik mensen die vogels tam maken, nadat ze zijn uitgevlogen en kompleet zelfstandig zijn.
Hier heb ik zelf ook een vogel van thuis zitten, en deze is werkelijk zeer tam.
Ik kreeg een beetje het idee in deze discussie, dat er hier maar weinig handopfokkers zijn, die ook werkelijk geprobeerd hebben vogels tam te maken, nadat ze zelfstandig zijn.
ik geloof er in, dat een jonge vogel, de sociale imprint meekrijgt van zijn ouders.
Dit zal bij vogels niet anders zijn dan bij mensen, honden en katten, etc. etc.
Dus waarom niet wachten met handopfok, tot de vogel zelfstandig is.
Ik weet dat dit dan nog makkelijk kan.
De vogel krijgt zijn imprint mee.
Oudervogels worden niet gestresst.
Het duurt misschien alleen iets langer, dus je hebt er iets meer werk mee, maar gaat het dan om de tijd, of om de vogels.

Dit is wat ik mis bij de voorstanders van handopfok, de onderbouwde uitleg waarom een vogel, uit het nest gehaald moet worden, om tam te maken.

Karis (is inderdaad lastig 2 karels)happy :)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede